Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Nyt ottaa päähän!!!

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Joonas parempi vaan pitää tili melkein tyhjillään, niin pysyy autokin liikenteessä :D

    Ja itse aiheeseen. Aikanen herätys aamulla, mutta arvatkaa väsyttääkö yhtään tällä hetkellä. Vajaan tunnin pyörin eka tuolla peiton alla toden että ei tässä uni tuu. No huomenna ainakin väsyttää, jos ei muuta.

    Comment


    • Sama vika rahikaisella, tosin mulla se on todennäköiseti jet lagin jälkimaininkeja. 03:00 heräsin, pyörin 1,5h ja rupesin valmistautumaan töihin lähtöön. Nyt ollaan sitten "aamuvuorossa" yksin :P

      Comment


      • Oltiin testaamassa velipojan tulevaa kisa-autoa maastossa (se ei kyrsi, toimi hienosti) ja ajo-alueelle vievä tie oli vähän huonossa kunnossa. Vaikka varovasti ajelin, niin Allroadin lapsellinen taempi pohjamuovi otti pohjakosketuksen isossa lätäkössä ja repesi lerpattamaan. Ei siinä muuten mitään, sattuuhan näitä ja on tuo korjattavissa, mutta piti vesisateessa tiellä maaten repiä se loppu irti.

        Saisikohan jostain koko etupään suojaa köykämiinisenä?

        Comment


        • Välähti kaksikaistaisen (siis kaksi kumpaankin suuntaan) kadun reunaan pysäköidyn kamera-auton salama. Rajoitus 40 km/h, minulla mittarin mukaan ylitystä 5 km/h ja viereisellä kaistalla matkanneella varmaan 20 km/h.

          Kai tuo paska nyt tajuaa kummalle tulee lappu?

          Comment


            Punainen RS4 B7

            Comment


            • On sentään muitakin ketä heikottaa punainen väri monessakin automallissa :D

              Comment


                Alkuperäinen kirjoittaja jannes Näytä viesti
                Välähti kaksikaistaisen (siis kaksi kumpaankin suuntaan) kadun reunaan pysäköidyn kamera-auton salama. Rajoitus 40 km/h, minulla mittarin mukaan ylitystä 5 km/h ja viereisellä kaistalla matkanneella varmaan 20 km/h.

                Kai tuo paska nyt tajuaa kummalle tulee lappu?
                Kamera-auton optiikan laadusta ja syväterävyydestä en tiedä, enkä sitäkään mihin se tarkentaa jos kaksi autoa on rinnan ja niillä suurehko nopeusero toisiinsa nähden. Selviääkö voittaja kuinka helposti? Sen sijaan tavallinen tien varressa seisova telkänpönttö, joka saa triggerin kaistalla olevista induktiosilmukoista, on mahdollista huijata, joko voimakkaasti jarruttaen tai kiihdyttäen juuri ennen kameraa.

                Comment


                • Täytyy toivoa parasta. Olin yksin liikenteessä, joten ei oikein ole todistajiakaan. Ei tuon nyt toisaalta pitäisi olla ihan ainutlaatuinen tilanne, joten hullumpi luulisi, että se on otettu jotenkin huomioon.

                  Comment


                  • Mulle on käyny kerran samoin mutta mulle ei siitä koskaan lappua tullut. Joten ehkä mennyt muualle siis :D

                    Comment


                      Itselle kävi myös samoin vuosia takaperin, tosin silloin olin minä se jolla oli enemmän nopeutta mutta ei siitä koskaan mitään kuulunut.

                      Comment


                        Luultavasti se on niin, että jos ei voida selvästi osoittaa kumpi ylinopeutta ajoi, niin varmuuden vuoksi ei rangaista kumpaakaan.

                        Comment


                        • Harald.

                          Myynti-ilmoituksissa olevako ;)

                          Comment


                          • Alkuperäinen kirjoittaja jannekk Näytä viesti
                            Sen sijaan tavallinen tien varressa seisova telkänpönttö, joka saa triggerin kaistalla olevista induktiosilmukoista, on mahdollista huijata, joko voimakkaasti jarruttaen tai kiihdyttäen juuri ennen kameraa.
                            Nyt haluaisin tälle hieman teknistä selitystä. Ne induktiosilmukat kun eivät suoranaisesti mittaa nopeutta, vaan aikaa, joka kuluu kahden eri mittauspisteen välillä. Tiedän kyllä tapauksen jossa kauhalla varustettu traktori on kellottanut yli satasen lukemat kameratolpalle, kun traktori lähti pompottamaan mittauspistettä edeltäneestä töyssystä. (Eli ekassa mittuspisteessä triggaus tapahtui traktorin rungosta ja toisessa sitten silmukka oli havainnut kauhan, joka oli heilahduksen vaikutukseta alempana kuin ensimmäisessä pisteessä.)

                            Henkilöauton tapauksessa en oikein usko että kiihdytyksellä/jarrutusksella pystyisi heilauttamaan autoa niin paljon, että induktiosilmukka havaitsisi auton eri kohdasta.

                            Comment


                              Alkuperäinen kirjoittaja maneesi Näytä viesti
                              Myynti-ilmoituksissa olevako ;)
                              Sepä se. Tuon kun ostaisi monikaan ei edes huomaisia eroa nykyiseen. Sleeper siis.

                              Päähän ottaa se että ei ole muutama kymmenen tonttua ylimääräistä. On ehkä parempikin niin.

                              Comment


                              • Älä. Kattelin kans haavi auki hintaa ja eikä tarttis pitkältä käydä hakemassa ;D

                                Comment


                                  Eiköhän se nelonenkin Mikalle kelpaa ;)

                                  Comment


                                  • Ei hel*etti ;D
                                    Kyllähän se nelonenkin riittäis ;D

                                    Comment


                                      Pitää aina sillon tällön muistuttaa, ettei pääse unohtumaan :D

                                      Comment


                                      • Myy tuolla nettiX:n palveluissa mitätahansa ni mistä noita vanhoja autoja löytyy. Vielä poikkeuksellisen paljon bemareita. Vaikka vielä miljoonaan kertaan sanonut, ettei autoille ole tarvetta niin aina joku niitä tyrkyttää..

                                        Comment


                                        • Olipa taas melkoinen katsastusreissu. Kovasti kehui A8 kuntoa, kun tuli leiman aika niin sanoi, että hylätty. Yhdessä renkaassa liikaa nastoja muihin verrattuna. Vaihtoehtoina ostaa 3 uutta rengasta tai nastojen nyppiminen yhdestä. Lisätään sitten liikenneturvallisuutta nyppimällä nastoja yhdestä renkaasta. Perkele.

                                          Comment


                                          • Toi on ehkä paskin hylkäysperuste

                                            Comment


                                              Kyllä tuo kuulostaa jo ihan suoraan kettuilulta.

                                              Comment


                                                Onko tuo edes hylkyperuste??

                                                Comment


                                                • On hylkäysperuste. Katsastuksessa pitää olla tieliikennekelpoiset renkaat.

                                                  Comment


                                                  • Paljonkos se lisää tieliikennekelpoisuutta kun nypin nastat pois renkaasta, jossa niitä kuitenkin vielä on reilusti ja vien jälkitarkastukseen muutamalla nastalla?

                                                    Comment


                                                      Eihän se lisääkään vaan tekee täysin päinvastoin. Ihan samaa kirosin viime talvena kun erään auton takarenkaista nypin nastoja pois kun oli vetävistä etusista enemmän lähtenyt talven aikana irti. Komensin katsastajan vielä laskemaan nastat kun menin tarkistusnäytölle, eihän se autoa ottanut edes halliin sisälle. Kävi pihalla parin metrin päästä vilkaisemassa ja tulosti uudet otteet. Eihän se yksittäisen inssin vika ole mitä lainsäätäjä on säätänyt ja mitä tulee tieliikennekelpoisuuteen, jätän tuon heiton ihan omaan arvoonsa. Kertoo joko sanojan tietämättömyydestä tai ylimielisyydestä ja pilkunnussimisesta. Lausujan kirjoitushistorian tuntien pidän ensimmäistä vaihtoehtoa epätodennäköisempänä.

                                                      Comment


                                                        Kesällähän saat mennä talvikiekoilla katsastukseen. Saakos talvella mennä kesäsillä? Lähinnä kun tämä kelikin näyttää syksyltä.

                                                        Comment


                                                          Kyllä varmaan vuosikatsastukseen voi mennä mutta ajamalla ei saa talvirengaskautena kadulla siirtää, jos ei sitten vie trailerilla. Nyt en ole kyllä ihan satavarma, on monia muitakin poikkeuksia joihin saa luvan kun varaa etukäteen ajan katsastukselle. Katsastukseen on sentään se 4kk aikaa mennä niin on mahdollisuus joka tapauksessa käydä myös kesärengaskaudella.

                                                          Mietin vielä tuota tieliikennekelvollisuutta kun jäi oikein vituttamaan. Ei se auton tieliikennekelpoisuus niistä renkaiden nastojen määristä miksikään muutu. Miten muuten pitäisi toimia jos joutuu rengasrikon takia vaihtamaan vararenkaan tien päällä. Auton alkuperäisen kapean (ja nastattoman) makkaraleikkurin voi kyllä vaihtaa alle mutta koska siinä on liian suuri nastoitusero muihin niin auto ei ole enää tieliikennekelpoinen ja se pitää jättää niille sijoilleen tai hakea hinausautolla? Olisiko turvallisempaa kantaa mukana neljä samanlaista vararengasta että voi sitten vaihtaa ne kaikki kerralla jolloin auto on taas tieliikennekelpoinen ja turvallinen?

                                                          Juuri edellä esitetty sokea näköalaton pykälien tuijottaminen on se, joka on kaiken kehityksen jarruna. Jos ei kukaan koskaan kyseenalaista säädöksiä jotka selvästi ovat kaiken maalaisjärjen vastaista niin eihän niitä koskaan korjata. Hyvänä esimerkkinä esim. muutoskatsastusten prosenttilukemat. Monta kymmentä vuotta kesti ennen kuin jarruosien muuttaminen tehokkaammiksi ja nykyaikaisemmiksi saatiin vapaaksi muutosprosenteista. Joku jästipää sitäkin muutosta vastusti koska se nyt vaan on pykälissä näin koska se nyt vaan on pykälissä näin ja asiasta ei ole tarve sen enempää keskustella koska se nyt vaan on pykälissä näin.

                                                          Comment


                                                          • Näinhän se on, demareiden korkein hyve ja hallintoalamaisen olemassaolon oikeutus on verojen maksaminen ja määräysten noudattaminen. Oho, ei siitä sen enempää ettei mene politikoinniksi.

                                                            Olisin tuossa nastaerotilanteessa pyytänyt inssiä laskemaan nastat ja ilmoittamaan poistamisen tarpeessa olevien nastojen lukumäärän. Siinä sitten konttorin edessä niitä naksiessa olisi voinut kysyä että haittaako jos otetaan peräkkäiset nastat irti ettei tarvitse rengasta pyöritellä ja sieltä täältä nyppiä.

                                                            Comment


                                                            • Minulle sanottiin, että voi ajaa kesärenkailla katsastukseen talvirengaspakon aikana. Koski tuo RS2:sta jossa ei ole talvirenkaita.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X