Etuvetoisen takalaakerin vaihto nyt ei kovin kummoinen operaatio ole. Oliko siinä pikkulohkossa jo levyt vai vielä rumpujarrut? Jälkimmäiset vähän työllistää enemmän mutta ei kovin paljon.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Nyt ottaa päähän!!!
Collapse
X
-
Levyt on tässä takana. Siihen rumpujarrulliseen sataseenhan mä vaihoin sillon ite ku sulta sen napatapinkin hommasin sit siihen. Pitäs toisen puolen takasatulakin vaihtaa uuteen ku perinteisesti käsijarru jumittaa jos siitä vetää. Kävin korjaamolta kysymässä hinta-arviota niin omilla osilla olisi 120e sisältäen öljyn vaihdon + laakerin vaihto + satulan vaihto. Toki 100e säästäis jos tekis ite, mutta tuolla lumessa ei ole kovin kiva noita remppoja tehdä...
Comment
-
Posti. Paketti (jäljitystunnukseton maxikirje), jonka olisin tarvinnut jo viime viikolla, on edelleen jumissa tuossa vajaan kilometrin päässä, jossa se on ollut viime viikosta lähtien. Eikä sitä sieltä saanut mukaan paikan päältä kyselemälläkään (on kuulemman niin paljon lähetyksiä siinä k-marketin viiden neliön kokoisessa hyllytilassa, ettei kannata etsiä), koska ei ole toimitettu saapumisilmoitusta. Ja sitähän ei näillä näkymin tule vielä tälläkään viikolla, kun jakelu on poikki. Lienee pakko tilata jatkossa kaikki mahdollinen varmuuden vuoksi kuriirifirmojen kautta.
Comment
-
Katsoisin Postin palveluista vastaavien marketin työntekijöiden edustavan myös Postia ja Matkahuoltoa, sikäli kun hoitavat kyseisten yhtiöiden palveluita. Jos koulutus kusee, niin se kusee Postin puolesta. Voihan se tietysti olla, että kyseessä oli vain poikkeuksellisen v*ttumainen asiakaspalvelija. Toisaalta koko asia johtaa juurensa Postin jatkuvaan perseilyyn työntekijöidensä kanssa, ja siitä aiheutuneeseen lakkoon. Voi mennä liikaa sen surullisenkuuluisan tabupolitiikan puolelle, mutta miten sekä valtion omistama että myös valtion itse säätämän postilain velvoittama yhtiö voi ajautua kyseiseen tilanteeseen tuloksen tavoittelemisen vuoksi.
Comment
-
Juu samalla kun paja asensi perjantaina alustasarjan, niin toki sen jälkeen nelipyöräsuuntaus tehty, mutta tänään konttorilla ei ollut mukana kuin tüv- todistus koska en tiennyt että suuntaustodistus on nykyään oltava.
Pulkka menee keskiviikkona samalle pajalle jälkisäätöön kun jouset vähän asettuneet (kuuluu hintaan), ja saan todistuksen samalla.
Comment
-
Joo, tuli itellekkin vähän uutena tuo kulmien säätö. JOssain vielä oli että alimmassa asennossa ja yläasennossa pitäs olla laput? Kuulostaa ihan rahastukselta? :D
Ite pitäs mennä D2 leimaamaan mutta ensin kulmien säätöön.
Comment
-
Trafin ohje TRAFI/54020/03.04.03.03/2015, annettu 30.9.2015 ja voimaantulo 1.10.2015.
3.2.2.
Alustan korkeuden muutokset
Kun alustan korkeutta on muutettu tarkoitukseen erityisesti valmistetulla muutossarjalla, merkitään erikoisehtoihin valmistajan ilmoittama nimelliskorkeuden muutos ja uusi korkeusmitta.
Korkeussäädettävän alustasarjan (ns. coilover-jouset tai ilmajousitus) tapauksessa merkitään sallittu korkeusmitan vaihteluväli, joka perustuu alustasarjan valmistajan ilmoitukseen säätövarasta, sekä ajoneuvon maavara ja kokonaiskorkeus vaatimuksiin.
Sallittua alustan korkeuden vaihteluväliä arvioitaessa voi ajoneuvon valaisinten sijoitusvaatimukset, vetokoukun korkeus maasta, maavara vaatimus tai ajoneuvon maksimikorkeus vaatimus rajoittaa alustasarjan valmistajan ilmoittaman säätörajan määrää.
Mekaanisella jarrupaineensäätimellä varustettuun ajoneuvoon ei voida muutoskatsastuksessa hyväksyä säädettävää alustaa/jousitusta.
Muutoskatsastettaessa alustan korkeuden muutosta tulee aina esittää selvitys pyöränkulmista (ajoneuvon valmistaja, osavalmistaja tai tutkimuslaitos voi antaa lausunnon sopivista pyöränkulmista) ja tarkastaa valaisinten sijoitusvaatimusten täyttyminen muutoksen jälkeen.
Korkeusmitalla tarkoitetaan pyörännavan ja lokasuojan kaaren välistä etäisyyttä pystysuoraan mitattuna. Mikäli lokasuojan kaarta on muutettu, tai lokasuoja ei liiku auton korin mukana, muutos mitataan pystysuorassa pyörännavan keskeltä esimerkiksi etu- ja takakannen pintaan tai muuhun soveltuvaan tasoon.
Mittauksessa ajoneuvon tulee olla kuormaamaton ja vaakatasossa.
Comment
-
Eli hienosti otettiintässäkin asiassa taka-askel.
Aikaisemminahan kolarikorjauksista vaadittiin 4-pyöräsuuntaus, jossa arvot piti olla tehtaan spekseissä. Jonkin aikaa sitten tuo muutettiin niin, että tarkastuksessa kulmat pitää olla symmetriset, eikä kulmat saa olla vaarallisella tasolla.
Nyt on sitten taas alettu epäillä katsastusmiehen arviointikykyä ja palattu "nollatoleranssiin".
Comment
-
Säädös teksti on tuttu ja siihen on tietääkseni tulossa korjauksia.
Säädöksessähän kielletään nyt coilisarjan käyttö vanhoissa autoissa missä on kuormantunnistava jarrupaineen säädin. Esim tähän on vissiin tulossa oikaisu. Voihan sitäkin säätää…
Tuo tekstihän sanoo että korjaamot ei kelpaa lausunnon antajiksi. Eli vaihtoehtoja olisi auton valmistaja (voidaanko maahantuoja katsoa läpisormien niin ei tarvii saksaan olla yhteydessä) osavalmistaja eli alustan valmistaja ? Tutkimuslaitos eli VTT hommia ?
Lähinnä kyssärillä tarkoitin kun päästölaitteet on rekisteröity trafille johkin ruutuvihkoon, niin tarvitseeko nyt pyöriensuuntausvehkeetkin.
Comment
-
En mitenkään usko että konttoreille tulossa suuntauslaitteet. Tuossa sanotaan että muutoskatsastettaessa tulee aina esittää selvitys pyöränkulmista.
Ei tuossa sanota ettei korjaamot kelpaa todistuksen antajiksi. Se menee niin, että auton valmistaja on antanut arvot sopivista pyöränkulmista ja korjaamo osoittaa todistuksella että näin on myös madallussarjan asennuksen jälkeen.
Comment
-
Kuten on myös myyjänä omistajanvaihdoksesta ilmoittaminen.
Paitsi että (lainaus Trafin sivuilta):
Häiriö Oma asiointi -palvelussa ajoneuvolistauksessa
24.11.2015 12.00
Häiriö Oma asiointi -palvelussa ajoneuvolistauksessa. Asiaa selvitetään ja pyritään korjaamaan mahdollisimman pian. Pahoittelemme häiriötä.
Comment
-
-
Alkuperäinen kirjoittaja marre Näytä viestiJuu samalla kun paja asensi perjantaina alustasarjan, niin toki sen jälkeen nelipyöräsuuntaus tehty, mutta tänään konttorilla ei ollut mukana kuin tüv- todistus koska en tiennyt että suuntaustodistus on nykyään oltava.
Pulkka menee keskiviikkona samalle pajalle jälkisäätöön kun jouset vähän asettuneet (kuuluu hintaan), ja saan todistuksen samalla.
Otteeseen tuli merkintä korkeusmitasta muutoskatsastushetkellä 33 cm edessä/takana, ja korkeusmitan vaihteluväliksi 32 - 37 cm edessä/takana. Ja 2 % muutoksia.
Comment
-
Sunnuntaina otin yhteen peuran kanssa. Eilen soitti vakuutustarkastaja ja sanoi että korjataan. Ihmettelin kun kuulin korjausarvion joka oli aika pieni mun mielestä. Kysyin asiasta ja homma selvis.
Jotain meni alustasta kun muuttu takapää ihan erillaiseksi ajaa ja ihmeellinen kolahdus kun kytkimen nostaa. Ei kuulemma katso että nämä olisi voinut aiheutua tuosta kolarista.
Viedään nyt korjaukseen ja odotellaan mitä korjaamo sanoo..
Comment
Comment