Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Nyt ottaa päähän!!!

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Kelkan nopeusmittarin vaijeri jostain syystä päätti lähteä elämään ja tarrautua kiinni variaattoriin. Vauhtia oli sen vajaa 120 ja moottorissa kierroksia noin 8000, joten saa arvata kuinka tuhannen päreinä ja kierteillä se oli siellä variaattorin ympärillä hihnan rippeiden kera. Jos ei arvaa, niin vastaan, että ihan saatana sekaisin ja päreinä.

    Nopealla vilkaisulla variaattorin lautasissa naarmua ja uraa koko pinnan matkalta, syvyyksiä en uskaltanut vielä edes kokeilla. Vaijeri revennyt irti jostain mittariston tuntumasta, telaston puolelta vaijerin liitospaikasta ei vaikuttanut hajottaneen mitään. Mittariston puolen väkivallan jäljet vielä kysymysmerkki.

    Että näin, ei ole halpaa taas nämä harrasteet ei... Mutta eipä ne ole nuo purukumien syönnitkään näköjään :)

    Comment


      Joo kyllähän se tuo kelkkailu välillä miestä syö kun ei vehkeet kestä, terveisin 3 kertaa tälle talvee jo alustan irrottanut.. Ja kilometrejäkään ei oo tullut vasta kun tonni ja rapiat..

      Comment


        Moottoriurheilun harrastamisessa se ajaminen on vain uusien vikojen löytämistä varten. Ei ratapäiviäkään ajamista varten ole järjestetty, vaan että pääsee uudella vikalistalla taas rullaamaan talliin ja foorumilta ei lopu tekniikakysymykset kesken :)

        Comment


        • ?%&?#¤#?" bensapumppu otti ja levis ilmeisesti kesken työmatkan, parin sadan metrin päähän työpaikasta, huoltoaseman pihalle. Ainakin äänteli ihmeellisesti ja ei kone tahtonut käydä yhtään. 9kk vanha "boschilainen".. Ja parasta on että se on ostettu Mikkelistä 6/2009 asuessani vielä siellä ja nyt se pitäisi irroittaa ja lähettää Tampereelle tukkurille, joka lähettää sen edelleen tehtaalle ja saa nähdä meneekö edes takuuseen. Tämän jälkeen tukkuri on yhteydessä Mikkeliin, josta ovat yhteydesä minuun "joskus sitten" ja ensi viikolla olis muutto ja nyt en tiedä pitäisikö ostaa uusi pumppu vai odotella vain kiltisti tuomiota. Ja kyllä nyt ei huvita työnteko yhtään.. 2 viikkoa sitten vasta vaihdoin laturin ja tulpanjohdot... P*****E

          Comment


          • Sama käydä ostamassa Biltemasta uusi tarvikepumppu, eikös se ole jotain 35 ? luokkaa.

            Kelkkahommiin vois sanoa että hankkikaa perusrautaa jos ei tee mieli harrastaa. Ittellä Ski doo nordik 500 gle ja 5 vuoteen ei ole muuta tehty kuin kerran vaihdettu ketjukotelon öljyt ja tankattu. Toki tuolla ei paljoa tee mieli ajella kun on niin karu laitos mut kuitenkin :P

            Comment


            • Sori offtopic: Eipä tuokaan maksanut kuin 70€ mutta silloin oli talli, missä pääsi sen helposti vaihtamaan. Nyt se seisoo tuossa Teboilin pihassa loskassa eikä ole kuin se alkuperäinen tunkki takakontissa ja tankissakin bensaa eikä oikein mitään työkaluja. Ja miten menee takuuasiat, jos irrotutan sen jossain, niin kuka maksaa? Tää on taas niin maanantai...

              Comment


              • Kyllä sen takuuaikana hajonneen osan vaihdonkin pitäisi mennä takuuseen. Ja näin on varaosaliikkeessäkin joskus sanottu, kun on ollut juttua takuuaikana hajonneesta osasta, että käy vaihdattamassa uusi ja lasku myös työstä sitten heille.

                Tuskin menee käytännössä noin sujuvasti. Olen kuitenkin aina itse asentanut takuuaikanakin hajonneet osa, niin on sitten kunnolla tehty.

                Comment


                  Kyllä sen takuuaikana hajonneen osan vaihdonkin pitäisi mennä takuuseen.
                  Ai että ostat varaosan jonka asennat itse ja kun se hajoaa, niin takuuaikana saat uuden osan ja sille veloituksettoman asennuksen huoltamolla? No ei kyllä mahda olla noin.

                  Comment


                  • Alkuperäinen kirjoittaja peiponen Näytä viesti
                    Ai että ostat varaosan jonka asennat itse ja kun se hajoaa, niin takuuaikana saat uuden osan ja sille veloituksettoman asennuksen huoltamolla? No ei kyllä mahda olla noin.
                    Kyllä ne varaosaliikkeessä suosittelivat viemään korjaamoon vesipumpun vaihtoon, kun se takuuaikana hajosi. Tein kuitenkin itse, niin on kunnolla tehty, mutta otin kyllä uudet jäähdytinnesteet "takuuseen", kun ei ole ollut tapana laitella samoja nesteitä takaisin.

                    Enkä minä muutenkaan ymmärrä, miksi se minun ongelma olisi, jos jonkun tukkurin pumput ovat susia.

                    Comment


                    • Onko sillä väliä kuka tai missä se edellinen pumppu on asennettu? Kyse onkin uudesta pumpusta ja sen asentamisesta. Jos se nyt on hajonnut ja menee takuuseen, niin se joudutaan silloin vaihtamaan ja siitä syntyy pieniä kustannuksia, jotka eivät ole itsestään riippuvaisia.

                      Comment


                      • Multa meni audista tarvikeliikkeestä hankittu kytkimen työsylinteri rikki 6 kuukauden käytön jälkeen, korvasivat mukisematta osan hinnan ja työt autodatan ohjeajan mukaan. (en tosin tiedä miten paljon hyvittivät kun hoviasentaja kävi asioimassa)

                        Asentajan mukaan normikäytäntö.

                        Comment


                          Luulisi, että pitäisi olla edes jotain alan ammattikoulutuspapereita, että voi pitävästi todistaa asentaneensa sen osan oikein, jolloin ne ongelmat ovat syntyneet nimenomaan siitä viallisesta osasta.

                          Aika hurjaa kyllä, että parin kympin osasta saa takuuna uuden osan ja monen sadan euron korjaamokäynninkin.

                          Uuden osan saa toki, kun vie vanhan tiskille ja toteaa sen olevan viallinen, mutta että asennuksen sille uudelle osalle... En minä ainakaan saisi.

                          Comment


                          • Voi ¤%&¤#. 15tkm sitten alakerta ollut autosta auki ja sihti putsattu, laakereita vaihdettu ja nyt viimein korjaamolta soitettiin, jotta sihti tukkeessa taas. Onse nyt s**tana, että ne on aina tukkeessa. Kuinka tuo edes on mahdollista? Jotkuthan ne puhu sihdin putsaamisesta öljynvaihtojen (LL-öljyillä) aikana, mutta en kyllä tiedä, kalliiksi tulee. Mulla mitään LL-öljyjä edes ole käytössä.

                            Hyvä puoli toki oli, että havaittivat pari jarruletkujen pullistumaa samalla.

                            Comment


                              Aika jännä. Mikä ihme voi sen tukkia nuonki äkkiää? Onko tuo just 1.8T:lle ominaista vai tapahtuuko vain tietyille moottoritunnuksille?

                              Comment


                              • Taitaa tapahtua kyseiselle käyttäjätunnukselle lähinnä. =) AWT-konehan tossa on. En tiedä onko se jotenkin herkempi tolle. AEB ei kyllä mun käytössä kiukutellut tuolta osalta kertaakaan 60 tkm aikana.

                                Olisko jääny vanhat laakerin moskat tonne viime alakerran huollosta ja viimein tukki taas sihdin. Eivät osanneet selittää, mikä sen aiheutti. Laitoin kyllä maahantuojalle kyselyn noista 2 vuoden työtakuiden ehdoista, josko sais edes jotain takas huoltokuluista (tuskin).
                                Eniten rassaa, kun työpaikan alfa romeo kuskit käy nauramaan jo. =)

                                Noh, eihän tuo kallista ollut öljynvaihdoksi, inan verran alle touhutonnin.

                                Comment


                                  Molemmat takajarrusatulat vaihtoon. Ei kannata enää huoltaa. Voi vituke tätä rahanmenoa, ihan kuin olis taas monta sataa ylimääräistä.

                                  Comment


                                  • Vähän ristiriitanen hajatelma, auto tuli ehjänä kotiin ja vika löyty (vesipumppu särki ja jostain syystä paukautti sitten jäähdytysletkun mukanaan), mutta vähän kirpasee se mukana tullut 495€ lasku... Osat sentään oli halpoja, työtunteja tulikin sitten 7,5h.

                                    Comment


                                      Voi ¤%&¤#. 15tkm sitten alakerta ollut autosta auki ja sihti putsattu, laakereita vaihdettu ja nyt viimein korjaamolta soitettiin, jotta sihti tukkeessa taas. Onse nyt s**tana, että ne on aina tukkeessa. Kuinka tuo edes on mahdollista? Jotkuthan ne puhu sihdin putsaamisesta öljynvaihtojen (LL-öljyillä) aikana, mutta en kyllä tiedä, kalliiksi tulee. Mulla mitään LL-öljyjä edes ole käytössä.
                                      Putsattiinko mekaanisesti koko moottori viime avauksen yhteydessä? Ajattelin vain että jos sinne on jätetty karstat ympäri konetta niin ei mikään ihme jos sihti tukkeutu uusiks....

                                      Comment


                                        Vituttaa niin että veri kiehuu! Sain eilen auton liikenteeseen, ja ehdin sillä 200km ajeleen ja sylkäsi vasta huolletusta ja tasapainoitetusta ahtimesta öljyt pakopesään ja kompura siipi aivan paskaksi. Saas nähä aiheutuko vieraasta esineestä imupuolella vai voitelu häiriöstä vai jostain muusta!

                                        Comment


                                        • Alkuperäinen kirjoittaja Metsässä Näytä viesti
                                          Putsattiinko mekaanisesti koko moottori viime avauksen yhteydessä? Ajattelin vain että jos sinne on jätetty karstat ympäri konetta niin ei mikään ihme jos sihti tukkeutu uusiks....
                                          Jaa, se tehtiin ihan virallisella huoltamolla, joten oletin heidän ainakin tehneen kaikki tarpeelliset asiat. Hommahan siellä alkoi kampiakselin runkolaakerin pettämisestä ja sitä mukaa putsasivat sihdinkin, kun nyt olivat siellä. Vähän epäilen, että eivät juuri putsanneet mekaanisesti mitään sen suuremmin. Hieman tuota putsausta tai sen puutetta tässä itsekin epäillyt.

                                          Taidanpa asentaa öljynpainemittarin tohon vessaan, jotta ens kerralla ainakin nään ennen virallista punaista valoa, mitä tapahtuu. Ei kellään olis ohjetta tuollaisen asentamiseen?

                                          Ens kerralla, kun alkaa paineet laskea, ni taidan tuodakin sen sinne teille.

                                          Comment


                                          • No nyt kyllä ei riitä enää otsikon fiilikset. Sain ajettua auton korjaamolta (hämeelinna) helsinkiin ja menin hakeen poikaa hoidosta. Kappas vaan, vanha tuttu öljynpainevalo syttyi taas ja nyt pysy jo tyhjäkäynnilläkin päällä.
                                            Hipvitunhei, ei o nyt kyllä jääny hyvä kuva audin huollosta.

                                            Comment


                                            • Neljästä vanteesta kolme kierona. "Juu on 100 % suorat" ja vitut.

                                              Comment


                                              • Ettei ois öljypumppu soirona.?

                                                Comment


                                                  Vituttaa niin että veri kiehuu! Sain eilen auton liikenteeseen, ja ehdin sillä 200km ajeleen ja sylkäsi vasta huolletusta ja tasapainoitetusta ahtimesta öljyt pakopesään ja kompura siipi aivan paskaksi. Saas nähä aiheutuko vieraasta esineestä imupuolella vai voitelu häiriöstä vai jostain muusta!
                                                  Ha, ei ollut ihan kauhean "vieras" esine joka oli kalvanu kompuran paskaksi, vaan mutteri jolla se on pysyy paikallaan!!

                                                  Toivottavasti on alumiini silput menny koneen läpi eikä jääny venttiilin ja seetin väliin.

                                                  Että näin tällä kertaa.

                                                  Comment


                                                    Aamuliukkailla tuli huomattua, että taitaapi olla vähä ongelmia 4wd:n kanssa... Haldex <3

                                                    Comment


                                                    • Aamuliukkailla tuli huomattua, että taitaapi olla vähä ongelmia 4wd:n kanssa... Haldex <3
                                                      Kaverilla oli mennyt pumppu moisesta. Olikin 2wd ennen kuin uusi pumppu saatiin. Auto Ocu 4x4.

                                                      Comment


                                                        Sitä tääläkin pelkäillään, mutta pitää vielä testailla ja viedä töpselin päähän, kun tuo käytös on niin erikoinen. Mun mielestä en nostanu kaasulta jalkaa tai painanu jarrua, mutta vähä saman tyylisesti se yhtäkkiä lyhyeksi aikaa kytki vedon pois. Mutta sen näkee pian. Toivottavasti oli vain refleksin omainen kaasunnosto...

                                                        Comment


                                                          Kävin mökillä katsomassa paikkoja. Rakennus elänyt nyt kuukauden aikana ja viimekesän uudet tapetit rikki :(

                                                          Comment


                                                          • Listat levyjen saumoihin ja vain toiseen levyyn kiinni, jos kovinkin elää.. ei niissä taida oikein mikään muu kestää vaikka kuinka yrittää saumoja vahvistaa. Listalla pysyy piilossa. Varsinkin jos mökin lämpötilaa ja kosteutta ei pidetä tasaisena kokoajan.

                                                            Comment


                                                              Helvatan autokuume nostaa taas päätään. Eihän sitä tän vuoden puolella ole tullut kuin yksi auto ostettua joten kaipa se kohta aika olisi taas hankkia jotain. Ei vaan ole a) rahaa b) kiintiössä tilaa c) tarvetta. Ja rinkelinokan sijaan tekee mieli voimisteluautoa briteistä!

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X