Lumentulosta ja etuvedoista valittavat naapurit. Oon ilmeisen hyvä kuski, kun vuodessa 40tkm aikana olen jäänyt kerran kiinni jumittuneilla takajarruilla ja kymmenenvuotta vanhoilla nastoilla jyrkän ylämäen puoleen väliin Rukalla...
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Nyt ottaa päähän!!!
Collapse
X
-
Fy fan! Päivitin tallin ATK:ta nykyaikaisemmaksi. Wanha XP kone lähtee kiertoon ja tilalle Win7 kone vähän uudemmalla raudalla.
Se tunne kun on asentanut pari päivää winukkaa, päivittänyt sen, asentanut kaikki virustutkat, laiteajurit, apuohjelmat ja siinä vaiheessa kun alkaa asentamaan Elsaa/Etkaa/yms työkaluja kone herjaa ettei nämä tähän 64-bittiseen sovi... Niinkuin minun piti se ihan varta vasten 32-bittisenä asentaa muttakun ei. Ei muuta kuin alusta uusiksi.
Comment
-
Itse tein WMwarella virtuaalikoneen 64bit alustalle, että sain etkan toimimaan. Levykuva pyörittää vain etkaa.
Comment
-
Tiedän ainakin yhden koneen, jossa toimii etka 7 64 bittisessä seiskassa. On siis ihan vaan kopioitu etka kansio C:n juureen toisesta koneesta.
Comment
-
Yhdyn edelliseen. Yleensäkin suomen sisäinen tavaraliikenne. Matkahuollolla kestää kuusi arkipäivää saada gigantilta puhelin Joensuuhun. Vastapainoksi DHL kuljettaa puhelimen englannista saksan kautta kotiovelle 46 tunnissa. Ajat ovat siis väillä tilauksen jättäminen - paketti kädessä.
Comment
-
Just joo. Ensin hajoaa puhdistamon elektroniikka ja nyt kun se on kunnossa ja mitoitettu laitteet paremmin, niin sehän onkin sitten kiva aika tuon ilmanvaihtokoneen alkaa temppuilemaan. Kauhea nakutus, oli se täysillä tai sammuksissa, loppu vasta kun kannen avaa tai sulakkeesta napsauttaa virrat pois. Kyllä nyt tuoretta omakotiasujaa koetellaan.
Seuraavaksi hajoaa varmaan joko jääkaappi tai pesukone. Tai pellettipoltin. Tai pää. Kele.
Comment
-
Jos siellä on Vallox pöhisemässä, niin ääni talvipeltiä käyttävälle Belimon askelmoottorille.
Comment
-
no huhhuh tätä ajoneuvoilun tulevaa verotusta.... Pitäis siis saaha toinen auto talouteen ja haussa farmari miel 2002+ vuosimallinen niin kyllähän näytä löytyis ja yks kiva olis mielessä, mutta katoin huvikseni et tänävuonna veroa sais maksaa 221g/km päästävästä jo 256,23 ja vuonna 2016 alkaen 324,48€!!! ei kele tätä trafin kiskontaa. no kai se on pakko hyväksyä tämä n. 68€ veronkorotus...
Ainiin Loppukevennys audi s6 c5 vero vuonna 2016=563,92€Oman 4.2 litraisen ostin juuri veron takia alle 2001 vuosimallisena. Tänä vuonna 286€ ja 2016 346€. Ei tunnu ihan niin pahalta.
Nyt -01 4.2 A6 ajoneuvovero 467,93euroa, se on 1,282 euroa päivälle.
2016 -01 4.2 A6 ajoneuvovero onkin jo 516,11euroa, se on 1,414 euroa päivälle.
Nyt 2003 2.5 A6 Allroad ajoneuvovero 286,525 + käyttövoimavero 501,875 = yhteensä 788,40 euroa vuosi, se on 2,16 euroa päivälle.
2016 2003 2.5 A6 Allroad ajoneuvovero 355,51 + käyttövoimavero 501,875 = yhteensä 857,385 euroa vuosi, se on jo 2,349 euroa päivälle.
Jos ei vihervasurit ja muut demarit ei jatkuvasti saa omilleen pikkuisen lisää, on vähintään kaikilta muilta saatava jotain pois!
Varallisuusvero on kuulemma poistettu jo 2005, mutta edellämainittuja faktoja katsellessa voi vain todeta sen olevan edelleen hyvin voimissaan oleva kateusvero, 850 euroa vuodessa autosta joka seisoo pihalla suurimman osan ajasta.
Ilmeisesti kaikilla pitäisi olla yhtä kurjaa, kommunistivaltiossa pärjättiin hyvin Trabantilla ja Wartburgilla...
Verovaroista maksetaan mm. Somaleiden korjausleikkauksia, syöttötariffit ja 270M€ eduskuntatalo...
http://www.iltalehti.fi/nainen/20140...15271_na.shtml
http://tuulivahinko.fi/
http://www.mtv.fi/uutiset/kotimaa/ar...joonaa/3451748
Comment
-
Siteeraan tässä erästä kirjoittajaa, joka taisi itseasiassa tällä forumilla jakaa mielipiteensä tästä verotuksesta ja viherfasismista:
"Jos voittaisin lotossa, ostaisin vähintään kolme v8:a: yhden työmatkalle, yhden kauppakassiksi ja yhden seisomaan pihalle tyhjäkäynnillä."
Olen niin samaa mieltä.
Comment
-
Se on meikäläisen verraten pienillä ajoillakin (~10tkm vuoteen) jo parin kuukauden polttoaineet pelkästään siinä että vehkeet verotetaan painon mukaan. Toisaalta nuo vanhat vessat kuluttaa niin paljon että verotulo valtiolle polttoaineen oston kautta on paljon suurempi kuin jos vaihtaisi 10 vuotta uudempaan, vähemmän kuluttavaan jossa olisi 200€ vuodessa enemmän kiinteä vero.
Comment
-
Se on meikäläisen verraten pienillä ajoillakin (~10tkm vuoteen) jo parin kuukauden polttoaineet pelkästään siinä että vehkeet verotetaan painon mukaan. Toisaalta nuo vanhat vessat kuluttaa niin paljon että verotulo valtiolle polttoaineen oston kautta on paljon suurempi kuin jos vaihtaisi 10 vuotta uudempaan, vähemmän kuluttavaan jossa olisi 200€ vuodessa enemmän kiinteä vero.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja hopsis Näytä viesti--Toisaalta nuo vanhat vessat kuluttaa niin paljon että verotulo valtiolle polttoaineen oston kautta on paljon suurempi kuin jos vaihtaisi 10 vuotta uudempaan, vähemmän kuluttavaan jossa olisi 200€ vuodessa enemmän kiinteä vero.
Comment
-
Niin kyllä melkeinpä kaikissa autoissa autoissa on kulutus pienentynyt kehityksen myötä. Ongelmaksi muodostuu vain löytää samantehoinen ja painoinen verrokki uudemmista.
Vertailtiin tuossa taannoin B4 2.6-koneisen 80Q:n kulutusta B6 ässään. Ovat samasta kokoluokasta olevia autoja joissa 10 vuotta kehitystä välissä. Bensaa palaa molemmissa saman verran mutta tuo uudempi on yli kaksi kertaa tehokkaampi ja painaakin monta saataa kiloa enemmän.
Comment
-
Aivan. Katselin yksi päivä kaupan pihassa, kun Fiestatkin on jäähallin kokoisia ja joka toisessa kotterossa on tuplaputkia takapuskurin alla ja autot on kuin joulukuusia. Aika tekopyhää kutsua sellaisia kotteroita ympäristöystävällisiksi, kun ne edustaa ja huokuu kuitenkin jotain ihan muuta kuin vihreitä arvoja.
Comment
-
Ei helkkari, ensin tilasin ebayst 2xpäiväajovaloja. No ne toimi illan.
Sain uudet tilalle ja kävi taas silleen että toimi illan.
Nyt laitoin viestiä jo että haluan rahani takaisin, saa nähdä tuleeko rahat takasin vai kolmas pari polttimoita :D
Comment
Comment