Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Nyt ottaa päähän!!!

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Alkuperäinen kirjoittaja Ghido Näytä viesti
    "Yksi pätevä keino noiden sakkojen välttämiseen on muuten sitten ihan rajoituksen mukaan ajaminen." :)
    Ajelin tyypin perässä, joka ajoi 74km/h 80:in alueella ja hiljensi 54-62 vauhtiin tolpan kohdalla. Vastaan tuli liikennettä juuri väärissä paikoissa turvalliseen ohitukseen. Avautui sitten latu sopivasti ja menin ohi. 80:in alueella mitattiin 114km/h. Parkissa ollut tutka-auton kuljettaja näki ohituksen hyvin ja sen miten himmasin heti jälkeen ohituksen. Tuli vähennykset päiväsakkoihin ja sakotus tapahtuma oli ammattitaitoinen, joten paska mäihä itsellä. Reitti on kyllä tuttu, kun olen sitä yli 20 vuotta ajanut. Oravikoskella tuo napsahti eli ei olisi ollut pitkä matka motarille.
    Viimeksi muokannut Kilu7; 20.12.2014, 21:22. Perustelu: paikka

    Comment


    • Digitaalinen kinkunpaistomittari tuli kaivettua esille huomista paistoa varten. Kappas eihän tämä toimikaan enää vaan näyttää mitä sattuu vaikka patterinkin vaihdoin. No yritetää tolla 100 vuotta vanhalla analogisella tulla toimeen.

      Comment


        G78 anturi tai sen johdotus paskana. Valot pomppii välillä miten sattuu ja mittariston piippaus ottaa päähän. Oli pyöräkin irti, mutta en nähnyt suoraan mitään vikaa otsalampun avulla.

        Toivotaan että johto on paskana, anturi on jotain vähän päälle 200€.

        Comment


        • Alkuperäinen kirjoittaja Kilu7 Näytä viesti
          Ajelin tyypin perässä, joka ajoi 74km/h 80:in alueella ja hiljensi 54-62 vauhtiin tolpan kohdalla. Vastaan tuli liikennettä juuri väärissä paikoissa turvalliseen ohitukseen. Avautui sitten latu sopivasti ja menin ohi. 80:in alueella mitattiin 114km/h. Parkissa ollut tutka-auton kuljettaja näki ohituksen hyvin ja sen miten himmasin heti jälkeen ohituksen. Tuli vähennykset päiväsakkoihin ja sakotus tapahtuma oli ammattitaitoinen, joten paska mäihä itsellä. Reitti on kyllä tuttu, kun olen sitä yli 20 vuotta ajanut. Oravikoskella tuo napsahti eli ei olisi ollut pitkä matka motarille.
          Siksi siellä olikin toi lause: " Ymmärrän ohitustilanteiden ylinopeuden, ei siinä, turvalliseen ohitukseen monesti tarvitsee hieman enemmän sitä vauhtia, varsinkin kun tässä maassa se ohitettava usein unohtaa sen tärkeimmän velvollisuutensa ja alkaa nostaa itsekin vauhtia". Huonoa tuuria tosiaan.

          Oma napina rajoitusten noudattamisesta liittyi lähinnä muuhun aihetta sivunneeseen keskusteluun. Ei ollut tarkoitus herneitä tarjota nenään, pahoittelen :/

          Comment


          • Välikysymys tähän vaiheeseen. Kumpi olis parempi tapa ohittaa lain mukaan vai mahdollisimman nopeasti takasin omalle kaistalle? Toki olosuhteet ja muu liikenne huomioiden. Itse tykkään ohitustilanteessa tosta jälkimmäisestä jos vaan tilaa riittää enkä koe aiheuttavani vaaraa muille tielläliikkujille. Itse en koskaan ohita jos epäilen hetkenkään vastaantulevan etäisyyttä omaan autooni ja jätän monta ohitusta tekemättä.

            Comment


            • Alkuperäinen kirjoittaja Ghido Näytä viesti
              Ei ollut tarkoitus herneitä tarjota nenään, pahoittelen :/
              Älä suotta, kun ei tullut herneitä. Viimeksi olen saanut ylinopeussakot vuonna 2009, joten summa on n. rikesakko per vuosi ja ei edes kortti lähtenyt. Pakko yrittää löytää positiivinen linja :)

              Comment


                Ovat kuulemma tehneet semmosiakin piippareita, jotka ei jaa posliinin peilille kiinni... Ainiin, eihan siella saa semmoisia kayttaa ollenkaan, kun on mahdollisuus etta jaa valtion tulot saamatta.

                Comment


                • Miten paljon piipparilla on hintaa isonveden toisella puolen (escort tai sti) ?

                  Comment


                  • Alkuperäinen kirjoittaja AaaVee
                    Kumpi olis parempi tapa ohittaa lain mukaan vai mahdollisimman nopeasti takasin omalle kaistalle?
                    Ei kumpikaan, jos pilkkua nussitaan. Paras tapa on mennä ohi vauhdilla, mutta palata omalle kaistalle takaisin JÄRKEVÄN MATKAN päästä eikä ohitettavan nokan edessä heittäen kiviä ym. shaissee auton keulaan. Ite nostan ohituksissa vauhdin aina aika reippaasti yli sallitun eikä oo ohitustilanteessa ikinä napsahtanu pikavoittoa.

                    Comment


                      Mutta nykyisen ohjeen(eduskunnan ponnen) mukaan ei saa ylittää kilometrillakaan rajoitusta ohitettaessa. Naiskansanedustaja ehdotti ko. Pontta käsiteltäessä kilometrinkin 6kk ja ammatissaan autoa tarvitseville ehdoton vuoden ajokielto.
                      Silloin kun sain kortin niin poliisi opasti ohittamaan reilusti sekä nopeuden että etäisyyksien suhteen.

                      Comment


                        Minullekin opetettiin autokoulussa ohittamaan reippaasti.
                        Vaan eräällä nelostien levähdyspaikalla toisenlaisessa maksullisessa liikenneopetuksessa kerrottiin, että rekan ohittamisessa ei tarvitse käyttää 117km/h nopeutta, vaan 90km/h riittää.

                        Comment


                          Tuurilla ne laivatkin seilaa. Onhan se nyt nähty niin monta kertaa että mutkaisella osuudella jännittäjä ajaa alle suurimman sallitun, se hänelle suotakoon. Ajaminen muuttuu kerrasta kiusanteoksi siinä vaiheessa kun suoralla ohituspaikan kohdalla ei enää pelota ja kelataan nopeutta ylöspäin samaa tahtia kun takanatulija pyrkii ohi.

                          Vanha viisaus pätee edelleen. Onnistuneen ohituksen salaisuus on täydellinen yllätyksellisyys. Pitkän suoran alussa ei kannata lähteä ohitukseen koska ohitettava varmasti "huomaa" ajavansa kympin alle rajoituksen ja alkaa samaan aikaan kiihdyttämään. Jos taas 50 metriä ennen sulkuviivan alkamista lähtee ohi niin pääsee yllätyksen turvin onnistuneemmin ohi.

                          Nykyään alkaa noissa perhevessoissakin olemaan jo sen verran suorituskykyä ettei voi pelkkään raakaan voimaankaan luottaa Suomen maantienopeuksissa. Rekoista nyt pääsee ohi ilman draamaa mutta pahimpia ovat nämä keski-ikäisten kauppamatkustajien verraten tehokkaat autot ja kuskit joilla on lounas, liikeneuvottelu, tupakki ja ummetus päällä samaan aikaan.

                          Comment


                          • Jo toinen kerta kun öljynsuodatin m filter lähtee itekseen löysälle edellinen suodatin oli bosch ja kiltisti pysyi pakoillaan voi jeesus mikä sotku joka paikka mustana.

                            Comment


                            • Kyllä tuolle Mikon vuodatukselle on pakko peukku nostaa, ai niin nythän ei ollakkaan fasessa;).

                              Comment


                              • Finskin lento mukavat 20h myöhässä. Onneksi sentään lentokenttähotelli Düsseldorfissa on todella hyvä, ja jatkolento on vasta huomenna.

                                Comment


                                • Meinaa maakuntamatkailu ottaa lompakon lisäksi hengen päälle. Pimeässä takaisin ajellessa ihmetelin, mikä ihmeen yksinäinen valo näkyy vastaantulevan autoletkan sivulla. Joku sankari pisti letkan ohi toinen silmä pimeänä. Hokasin tilanteen vasta lähellä ja vedin liinat kiinni, sekä ohjasin penkan reunan viereen. Onneksi letkan ensimmäinen teki samoin, niin saatiin mahtumaan kolme autoa rinnakkain. Ei saanut ohittaja nokkakolaria, mutta toivottavasti ohittaa seuraavalla kerralla järkevämmin.

                                  Comment


                                    Alkuperäinen kirjoittaja Jusaberg
                                    rekan ohittamisessa ei tarvitse käyttää 117km/h nopeutta, vaan 90km/h riittää
                                    Ei muuten läheskään aina riitä ellei sulla ole kahden kilsan suoraa siinä saapuvilla.

                                    Minäkin pyrin viihtymään mahdollisimman vähän aikaa vastaantulevan kaistalla eli ripeä meininki. Kerran tuon pääsin kertomaan virkailijallekin, antoi kyllä alennusta ja oli periaatteessa samaa mieltä, mutta lapun kuitenkin.

                                    Päähän ottaa ESP-valo mittaristossa. Se nimittäin syttyi palamaan tänään ihan yhtäkkiä. Tsekkasin vikakoodit, pitkä lista ja joukossa "...voltage too low...", joka toivon mukaan on aiheuttanut nipun muita. Pitää vähän perehtyä pyhien aikana. Muutama ikävän kalliin kuuloinen kyllä seassa.

                                    Comment


                                      Sitä koitin kanssa sanoa, mutta jouduin silti maksamaan opetusmaksun :/

                                      Comment


                                        Minua ne haukkui jästipääksi kun toisen kerran veivät korttia. Olin tehnyt ripeän ohituksen 80 alueella, 124 olivat saaneet mitattua. Sanoin vaan että eikö se ole turvallisempaa kun mennään nopeasti ohi, mutta ei kuulemma vaan saa ajaa ylinopeutta. Naurettavaa.

                                        Comment


                                        • Sinänsä jotain pelisilmää pitäisi noissa käyttää, mutta lakia on vaan vähän huono soveltaa.

                                          Päähän ottaa: Jäin perjantaina joululomille ja menen huomenna kumminkin töihin. No itse lupauduin. Homma on kyllä sellainen, joka ei yhdeltä asentajalta yksinkertasesti onnistu ja roikkuu sillassa, eikä oikein voi laskea poiskaan.
                                          Viimeksi muokannut pykiz; 21.12.2014, 21:58. Perustelu: typo

                                          Comment


                                          • Itse olen kyllä helvetin tyytyväinen nykyiseen sakkotilastooni. On tullut aiemminkin nuo motaripätkät laskettua ainakin +20 prätkällä ja edelleenkään ei "reipaamassa" matka-ajossa ole kukaan ohi tullut henkilöautollakaan. Kun työmatka mennään motarilla, niin tarvitsee olla voimaa, jos ohi menee :)

                                            Toki ymmärrän poliisien sakotustarpeet, kun sielläkin vaaditaan tuloksia. Sakkotulothan pitäisi taas kasvaa ensi vuodeksi.
                                            Viimeksi muokannut okkim; 21.12.2014, 22:32. Perustelu: typon korjaus ;)

                                            Comment


                                            • Alkuperäinen kirjoittaja okkim Näytä viesti
                                              Olin tehnyt ripeän ohituksen 80 alueella, 124 olivat saaneet mitattua.
                                              Ainakin ennen muinoin yli 40km/h ylitys oli muka tarve kortin poistoon. Itse ajoin silloin 100km/h alueella 140km/h tauluun. Ei lähtenyt kortti, mutta kuulemma +1km/h olisi tehnyt sen.

                                              Comment


                                                Elisan pösilöt. Valokuidun tilauksessa selkeästi ilmoitettu, mihin asti kaapeli pitää vetää, tontin rajalle. Ja ilmoitettu myös, että meidän tontin ja runkolinjan välissä on kolme tonttia. Ja vielä vahvistettu Elisan päästä että homma ok.
                                                No ei stana sitten vedetty kaapelia kuin ekan talon seinaan, josta muka pitäisi jakaa lopuille tonteille, vaikka jokainen on maksanut sen 1800€ liittymismaksun.
                                                Ei sitte olla netissä tai katota telkkaria jouluna ( tää vois olla kyllä ilonen asia).

                                                Comment


                                                • Perustelu: typon korjaus ;)

                                                  Kiitos Mikko, mutta kun ajan tuon motarin yli 200:aa :)

                                                  Comment


                                                    35km/h ylitys 100-alueella riitti oman kortin poistoon ohitustilanteessa 2v sitten. Tai 37km/h oli ylitys vähennyksen jälkeen, mutta sakko olisi ollut sama, vaikka ylitys olisi ollut 34km/h, mutta alennukseen ei suostuttu. Laki on sama kaikille, sen ymmärrän ja kyllä se 700€ sakko haittasi, mutta enemmän haittasi kortin menettäminen kuukaudeksi silloisten työnjohtotöiden kanssa.

                                                    Itse tuosta ensimmäisestä sakosta ja samalla kortin menetyksestä huolimatta suosin edelleen ripeää ohitusta, jonka jälkeen palaan takaisin aiemmin ajamaani matkanopeuteen. Mainitsemani tilanne oli 4-tiellä ohituskaistalla, kun ohitin 10 auton letkaa, jota karavaanari oli jo 5km matkan johtanut n. 70km/h nopeudella. Tutka oli mäen nyppylän takana, paikassa jossa ohituskaista loppuu ja liitytään takaisin "omalle" kaistalle.


                                                    Ja aiheeseen, oma laiskuus ottaa päähän, viikon aikana en ole saanut mitään aikaiseksi tuon Urssi projektin kanssa, kaikkea muuta kotityötä toki tullut tehtyä vanhempien avuksi täällä kotopuolessa, mutta aikaa olisi ollut autolleki...

                                                    Comment


                                                      Miten paljon piipparilla on hintaa isonveden toisella puolen (escort tai sti) ?
                                                      En noiden hintoja tarkalleen tieda, hintahaitari on laitteilla noin satasesta kuuteensataan dollariin. Vaittavat etta Valentine V1 olisi se paras, se taitaa olla viidensadan kieppeilla. Tuo minun maksoi aika tarkalleen $200 ja on jo kahdesti pelastanut sakoilta.

                                                      Comment


                                                        Tietääkseni vieläkin ainoat näkymättömät piipparit on STI ja redline.
                                                        Jenkkilässä voi käyttää halvempiakin, kun ei ole väliä vaikka näkyykin paljastimille.
                                                        Viimeksi muokannut amalin; 22.12.2014, 13:22. Perustelu: typo

                                                        Comment


                                                          Jos vaan sellaisessa osavaltiossa, jossa paljastin ei ole kielletty.

                                                          Onko tosiaan niin, että jotkut mallit ei näy paljastimelle?

                                                          Comment


                                                            On, ainakin nuo Akin mainitsemat

                                                            Comment


                                                              Niinpä olikin, vanhoja juttuja, olinhan mä noista tietoinen...
                                                              No se siitä.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X