Jotenkin noin minäkin sen kuvittelin olevan. Kiitoksia kuitenkin selvennyksestä.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Nyt ottaa päähän!!!
Collapse
X
-
Paisarin kun sai pelaamaan normaalisti niin seuraavana aamuna hammastanko oksentaa öljyt pihalle. Ihan vähän taisi tulla kalliiksi. Laiha lohtu että bensaa säästyy nyt viikon seisomisen aikana kun vaihtoa odotellaan. Ei just nyt ois ollu paalua tuommoseen tärvätä.
Comment
-
Maanantai-aamuna Helsinkiin tullessa napsahti kivi/nasta ikkunaan Lahdentiellä. á 60 eur. Keskiviikkona samaisella tiellä toiseen suuntaan mennessä kuului jälleen ikävä napsahdus. á 60 eur. Molemmilla kerroilla edessä ei ajanut kukaan, vaan kivi tai nasta sinkoutui vasenta kaistaa reippaalla vauhdilla ohiajaneesta kulkuneuvosta. Yhteenvetona todettakoon että riivattuja ovat skodat, hiacet ja Lahdentie.
Kiitokset vielä Ted´s Garagelle ystävällisestä palvelusta, edellisestä lasinpaikkauksesta olikin jo useampi vuosi aikaa.Viimeksi muokannut Paha; 20.2.2009, 17:27. Perustelu: Tästä lähtien kirjoitan skodan ja hiacen pienellä :)
Comment
-
No mondeosta meni hienosti puskuri päreiksi ja kontin luukkukin hiukan kasaan.
Omaan tuli ~7cm halkeama takapuskimen alaosaan, menee todennäköisesti helman vaihdolla/korjauksella ja helman maalauksella.
Ei oikein viitsi vakuutuksiinkaan laitta, kun boonuksien muodossa+omavastuu menetyksiä tulisi ~700€ 2v aikana.
Edit: vaikka nythän tuosta saisi tekosyyn kesällä laittaa s-line ulkonäköpaketin, hmm, sivuhelmatkin kaipaisivat vähän maalia pariin kohtaan hmm.
Edit2: nonni kokoajan ottaa päähän enemmän, http://www.mtv3.fi/urheilu/ralli/uut...2009/03/828890 meinaavat sitten rallin pilata oikeen kunnolla.Viimeksi muokannut Cid; 2.3.2009, 21:06.
Comment
-
Todellista säästöä, jos nyt tulisi vapariralliautot ja kohta taas turbot, kuten tuosta jutusta voisi päätellä. Eikös jokaisen evoluution kehittäminen ole kuitenkin aika paljon kalliimpaa kuin vanhan tekniikan hyödyntäminen osittain/kokonaan?
Sinällään mielestäni ralli on jo pilalla, kun autotehtaita on niin vähän mukana. Verratkaapa 10-15 vuoden takaiseen meininkiä.
Comment
-
Hävitetty huoltokirja
Mitenhän kannattaisi toimia seuraavassa tapauksessa? Vein autoni normaaliin 120 000 huoltoon. Vaihdettiin öljyt, tulpat ja suotimet. Menin hakemaan auton pois huollosta, hinta 280 euroa.
Ihmettelin illalla palaneen öljyn hajua, tarkastus konehuoneessa -> liikaa öljyä koneessa. Putken päät öljyssä ja turbon laipasta tuli tippa ulos kierroksia annettaessa. Samalla auto alkoi röpöttämään ja moottorin häiriövalo päälle.
Seuraavana päivänä takaisin liikkeeseen. Ylimääräiset öljyt pois sekä uutta puolaa tilalla.
Ottikohan katti tai jotkut muut tiivisteet kipeää tuosta öljyepisodista? Taas autoa hakemaan, muutama tunti ajoa, moottorin häiriövalopäälle. Takaisin huoltoon -> loputkin puolat vaihtoon. Hakemaan jälleen autoa. Huollosta lähtiessä havaitsin, ettei keskuslukko tai ikkunan kytkimet toimi enää kuskin ovesta? Diagnoosi -> mennyt kuskinoven johtosarja rikki. Osa tilaukseen -> viikonlopun jälkeen hakeman autoa huollosta. 700 euroa lisää tiskiiin ja avaimet kouraan. Hetkinen missä on huoltokirja? Takaisin huoltoon selvittämään missä kirja. Huollossa ihmeteltiin ja luvattiin etsiä huoltokirja tai tehdä UUSI HUOLTOKIRJA??
Alkoi pieni sarvi nousta otsaan siinä vaiheessa. Auton tärkein dokumentti hukattu huollossa??
Miten helvetissä tässä tilanteessa kannattaa toimia? Kuinka myyt auton, josta puuttuu alkuperäinen huoltokirja? Mikä on liikkeen virhevastuu tällaisissa tilanteissa? Miten saan leimat uuteen kirjaan kun huoltoja on tehty eri firmoissa ja osa saksassa?
Viimeisimmän huollon tehnyt liike ei ole "virallinen" audihuolto, vaan eräs yleinen ketju.
Ihan lievästi ottaa pattiin, mihin tämä normi "pikkuhuolto" johti.
Comment
-
Tossa perjantaina hiukan rupes ketuttamaan.
Autossa sytty keskiviikkona jarrupala varoitin ja menin to aamuna varamaan ajan etupalojen + levyjen vaihdolle. Noh perjantaina puolilta päivän auto meni työn alle. Operaatio piti olla 1h ohi ja kello lähenee 16 eikä autosta kuulunu mitään vielä. Noh soitto tulee. "Toinen sun etujarrusatuloista on p****na". Ei jaksa painua kunnolla kiinni ja eikä suostu aukemaan kokonaan. Myös Ilmausruuvi ruosteessa eikä aukea.
No ei muuta kuin 590€ uus satula tilalle. Kyl kasvo semmoset sarvet et ihan itteäkin hirvittää.
Comment
-
Olisit antanut olla ja laittanut samalla isompaa jarrua tilalle, tuolla hinnalla olis saanut jo melkein koko setin (käytetty RS4 setti) maksettua.
Sait sitten se vanha satula olisi pitänyt herkistellä, en oikein usko että se oli lopullisesti paskana. Huolto vaan teki helpolla rahaa.
Comment
-
Vieras
Nooh, pienestä sitä vittuunnutaan. Allekirjoittaneen auto on ollut 3kk pajalla ja rahaa palanut joitain kiloeuroja.
Comment
-
tänään pääsin kaverin tekemälle jääradalle ajelemaan,ja hauskaa riitti kovastikkin..
kunnes sitten edellä ajanut mönkkäri pyörähti edessä ja jäi kaistalle,itse tulin juuri sillain sopivassa luistossa että en heti huomannut sitä kun jäi pilarin taakse..siihenpä kopsahti.
etupuskuriin reikä,ja takapuskuriin julmettu halkeama ja lovi mönkkäri aurasta.
noh,pellit sentään säily koskemattomana..:D -> lonkeroa
edittinä:hyvä kuitenkin ettei sille mönkkärimiehelle käyny mittään.
Comment
-
Pistän paremmaksi kuin dumo,oma auto ollu pikkasen yli 4kk pajalla eikä vielä edes tiedä paljon tulee rahaa palamaan.Pitäisi tosin ensi viikon aikana tulla takaisin ajoon.Siihen vielä lisänä heikko työtilanne.Mutta antaa mennä kun on alamäki,ei tässä vaiheessa enää jaksa välittää/ressaantua,se on vain auton omistamisen ihanuutta.
Comment
-
Vieras
Marko: Auts, "kiva" tietää että jollain menee vielä heikommin. Minäkin toivon mukaan vihdoin ensi viikolla saan auton ajoon kaikkien vastoinkäymisten jälkeen (viimeisimpinä esim. asentajan sairasloma).
Mikko: No alkuun hajosi ahdin, ja sitä odoteltiin ja saapui sopivasti joululomille kun ei ollut ketään laittamassa paikoilleen. Seuraavaksi sitten kytkintä/vp:tä vaihtaessa huomattiin että kampurassa mukava 3mm päittäisvälys. Siinähän metsästettiin vaihtokonetta (koska uusi alakerta olisi maksanut reilusti kolmatta kiloeuroa, jonka päälle tietysti paljon muuta osaa ja työt). Sen jälkeen ollut kaikkea mahdollista ongelmaa liittyen itse työn suorittamiseen.
Comment
-
Ei niitä oikein saa jos päittäislakruissa on säästetty senverran että ovat U:n muotoiset, eikä kaksi puolikuuta niinkuin normaalisti. Nämä lakrut sitten ajan kanssa lähtevät sieltä liikenteeseen, eli pyörähtävät pois paikoiltaan. Seuraavaksi kampura syö pyöriessään itseensä sekä lohkoon 2-3mm syvät jäljet joita ei juuri hitsaamalla paikata. Jos siis kestävän haluaa.
Nyt on Dumolla "uuden" koneen alakerrassa uudenmalliset lakrut, sekä uudet kk- laakerit. Ehkäpä se itse konekin asentuu sinne joskus.
Ps. Ja olisihan sillä ihan hyvin voinut ajella tuonkin ajan mitä se on pajalla seissyt, ei sitä sen enempää ois rikki saanut. ;)
Comment
-
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja haraldh Näytä viestiMikä konekoodi dumo:lla? Onko tietoa missä on U ja missä C-malliset päittäislaakerit?
Jari: No olisi toki voinut, mutta tiiä sitten mitä muuta olisi hajoittanut mukanaan ;).
Comment
Comment