Satkun lätkätkäthän ei katsoa keliä tippaakaan. Se on laissa määritelty, milloin se rajoitus pitää vaihtaa, ihan jo sen pimeydenkin takia, joka on samalla se suurin syy. 20km/h on todella iso nopeus, kun aletaan katsomaan pysäytysmatkoja.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Nyt ottaa päähän!!!
Collapse
X
-
Kyllä moottoriteille pitäisi saada nuo muuttuvat rajoitukset ja varoitus taulut. Mutta on aikapaljon muitakin kohteita ennen sitä... ja eikös budjetti pienene joka vuosi. Aivan järjetöntä könöttää 100kmh joulukuussa +10astetta ja kuiva tie. Ja toisinpäin -2astetta, lunta tulee ja urat on 10cm syvät. Tai nyt syksyllä olleet tajuttomat sumut. Rajoitus 120 ja jotkut vetää naulapäässä cruise päällä vaikka ei näy edes aurausmerkiltä seuraavalle.
Ja mikä ottaa päähän, niin hartiat jumissa ja telkkarin "antenni" kaapeli poikki... noh katsotaan sitten Areenasta, tottakai cromecasti paikassa hukka.
Comment
-
Terveydenhuoltolaki antaa mahdollisuuden valita hoitopaikan, mutta se pitää ilmoittaa kirjallisesti sekä omaan kuntaan että hoitavaan kuntaan ja käsittelyaikaa voi olla jopa kolme viikkoa. Oletuksena se on kotikunnan asuinalueen mukainen yksikkö.
Erikoissairaanhoidon yksikön voi valita kotikunnan vastuualueen (sairaanhoitopiiri) sisältä, mutta viisaudenhampaan poistaminen taitaa harvemmin olla erikoissairaanhoitoa.
Comment
-
Kyllähän nuo muuttuvat rajoitukset olisi yksi asia, mitä kaikki suuremmat tiet huutaa tälläkin hetkellä. Viime perjantaina ajelin kesärajoituksella täysin talvikelissä. Nyt tulee talvirajoitukset ja keli on plussalla, korkeintaan märkä tie. Kyllähän huonon ja hyvän kelin ero saisi olla jopa 30-40km/h mielestäni tietyillä osuuksilla.
Comment
-
Katsurin kanssa väittely käsijarrun liikeradasta! Pitäs säätää et ottas nopeemmin... Kysyin et vaikuttasko et uudet palat ja levyt ei oo asettunu vielä, säätyy nääs automaattisesti se käsijarru? Eikun säädät tiukemmalle ni toimii paremmin. Merkkas senkin tarkastus korttiin. Meinas väärän tukivarrenkii merkata väljäks! En taida jälkitarkastukseen samalle asemalle viedä....
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja jünther Näytä viestiAlkaa noi mercedekset ottaa hermoon. Aiemmin tosta sprinteristä pimeni puhallin, sulakkeet ehjät jne. No en sillon pimeessä sitä sen enempää tutkinutkaan ja seuraavana päivänä alko toimimaan omia aikojaan. Noh aamulla kun nappasin webaston päälle ja olin töihin lähössä niin koppi umpi jäässä, puhallin ei toimi taaskaan. Piti sitten turvautua tuohon audiin... Alkais audi vaan tekeen pakujakin ni tarveis mersun kanssa taistella.
Comment
-
Ei vaijeria pidä noin vain mennä säätelemään. Vaijeria ei tarvitse säätää muulloin kuin uusiessa sen ja silloin, jos joku on mennyt säätöön koskemaan. Välillä kuulee, että joidenkin vuosittaiseen katsastusremonttiin kuuluu vaijerin kiristys. Satuloissa on stopparit käsijarruvivuille ja niiden avulla näkee oikean säädön.
Comment
-
ettei voida luottaa siihen, että osataan alentaa nopeutta tarpeen mukaan?
Ja aina hetkittäin (lue usein) tuntuu siltä että sellaiset jotka ajaa järkevästi ovat kuolleet sukupuuttoon.
Eli jos kysytään vapaavalinta vai rajoitetaanko niin allekirjoittanut vastaa että rajoitetaan.
Mutta pitäsi vielä saada se rajoittaminen järkeväksi...
Comment
-
Tuolla liikenteessä on niitä seniilejä jotka ajavat 5-20km/h alle rajoituksen sekä niitä apinoita jota ajaa 5-30km/h rajoituksen yli.
Ei vaan, kyllä nuo molemmat ryhmät ärsyttää minuakin.
Comment
-
Toisaalta rajoitukset taitavat vaikuttaa vain niihin, jotka ovat riittävän järkeviä ottamaan muutoinkin olosuhteet huomioon. Olettaen siis, että rajoitus (ainakin juridisesta näkökulmasta) on yksi niistä, muiden olosuhteiden joukossa. Tästä voisi melko helposti päätellä, että kilipäät ajelevat miten haluavat rajoituksista ja muista olosuhteista riippumatta joka tapauksessa. Itse en ole ikinä antanut paljoa arvoa millekkään ehdottomille säännöille, koska yksiselitteiset ehdottomuudet eivät huomioi minkäänlaisia tilannevaihteluita. En nyt siis tarkoita, että ajaisin itse ehdointahdoin yli- tai alinopeuksia, vaan tilannenopeuksia. Ja tämän suhteen kiinteät rajoitukset kieltämättä ottavat päähän.
Comment
-
Vähän ketuttaa mut ois voinu ottaa rankasti päähän, kun Audin vasen takarengas oli kovasti lähössä irti kesken ajon. Onneks pysähyin kattomaa. Renkaan keskikupin ku irrotin nii eka pultit tippu jo maahan ja neljä muuta löysällä sillee et ku tunkkasin auton ylös heilui koko vanne jo.
Comment
-
Oli tuossa kaverin auto siivottavana ja menin hakemaan omaa autoa kaverin luota niin eipä lähtenytkään käyntiin. Hörähtää ja sammuu. Liekö bensapumppu kuollut tai rele. Tai jotain avaimen tunnistamiseen liittyvää. Ajoneston valo ei kyllä jää palamaan. No pitää päivällä yrittää tutkia, kunhan saa koslan hallille.
Loukkaantui varmaan siitä kun jätin sen bemarin paikalle jaolin päivän kyseisellä puimurilla liikenteessä. Turha mököttää, ei mulle bemaria tule. Korkeintaan tällainen https://c1.staticflickr.com/7/6164/6...5a28f470a2.jpg
Comment
-
Vanhan pöytäkoneen järjestelmälevy sitten viimeinkin antautui. Johan sillä oli kyllä käyttötuntejakin takana hitusen yli 52 000, joten lienee ollut aikakin jo eläköityä. Nyt sitten koitetaan pyörittää tätä koko datailukeskusta miniläppärin voimin uutta konepakettia kasaillessa, jessus tätä tökkimisen määrää jos erehtyy edes jonkun youtubenkin avaamaan... hashtagfirstworldproblems.
Comment
-
Tuota - se inkontinenssi varmaan tiesi, että muut isommat ongelmat lienee tällä erää ratkaistu ja ajatteli, ettei kannata antaa meikäläisen tylsistyä "viihteen" puutteeseen. Eipä siinä mitään - kyllä pakkasessa ulkosalla lötkön lämppärikennon vaihtamisen kokemuksen tuomalla varmuudella ratkaistaan tämäkin...
Comment
-
Ottaa päähän kun en saannut Razzel entistä A4 ostettua kun joku "juniori" vei sen nenän edestä. :( meinasin vielä saada ostettua kun rahoitusongelmia oli kyseisellä hepulla mutta sai ne lopulta järjestymään kun myyjä antoi armon aikaa pari päivää. Toivottavasti kaverilla on varaa pitää kyseistä peliä eikä pikavipeillä viimosia tonneja rahoittanut. Haikailen katon noita kuvia... :/ http://www.nettiauto.com/audi/a4/6644662
Comment
-
Hertsikan VV-auton varaosatiski on aikanaan toiminut kohtalaisen hyvin, mutta viime aikoina sitä satunnaisesti käyttäneenä on tullut jumituksia - joko ei ole tekstari tullut perille tai on unohtunut koko tilaus tekemättä. Eli jos ei parin viikon jälkeen kuulu mitään, kannattaa varmuuden vuoksi ottaa itse yhteyttä sinnepäin.
Airportin tapauksessa ei ole tuollaiseen vielä törmännyt.
Comment
-
Menin aamulla postista hakemaan kiinan pakettia. Olin 3:na ja samalla viimeisenä jonossa. Oman vuoron koittaessa henkilökunta kaikkosi. Muutaman minuutin päästä tuli joku muu henkilökuntaan kuuluva palloilemaan tiskin läheisyyteen. Samalla sisään ampaisi joku kurppa ja painui ilman jononumeroa tiskille. Kurppaa alettiin palvelemaan ja tyhmänä kyselin, että mitä virkaa näillä jononumeroilla on, jos niitä ei tarvitse käyttää. Kurppa vaan mulkoili ja hoiti asiansa. Sitten häipyi pihalle ja henkilö tiskin toisella puolella ilmoitti, ettei oikeastaan ole edes asiakaspalveluvuorossa ja häipyi. Hetken päästä tuli sitten kait se vuorossa oleva ja jopa minä sain palvelua.
Kruunasin päivän käymällä ajovarman toimipisteellä kyselemässä ammattipätevyyskorttia. No, eipä ne kaikki kurssit vielä koneella olleet, vaikka perjantaina oli paprut toimitettu kyseiseen toimipisteeseen. Kaksi puuttui ja niitä ei voinut siinä odottaessa kirjata sisään. Voi mennä kuulemma 2 viikkoa. 3 oli kuitenkin ehditty kirjat, saatana mikä byrokraattien ryssälä! Saisi tulla vielä rankemmat yt ja heittää kaikki tuollaiset vittuun sieltä tiskin takaa.
Comment
-
Vedin rälläkällä käteen. Kai tuohon joku innokkaampi olisi muutaman tikinkin laittanut mutta ei nyt ehdi. :D
Comment
Comment