Jotenkin tulee tämän ketjun viimeaikaisia viestejä lukiessa mieleen ketjun http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...ight=vitsej%E4 ensimmäinen viesti ;)
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Nyt ottaa päähän!!!
Collapse
X
-
Tuo talvipäiväkirja muuten naurattaa joka kerta vähemmän... Ulkohommissa alkaa jossain määrin kyrsiä pakkanen, hillittömästi hommia haittaava lumi- ja jääpeite sekä konttorin kellokallet, jotka eivät tavoiteaikoja laskiessaan tiedosta tämän lumi- ja jääpeitteen olemassaoloa.
q-hullulle tämä keli on tietty hieno asia, mutta ei makeaa mahan täydeltä, työmatkan varrelta bemmikuskitkin alkavat oppia tavoille, eivätkä enää suostu yllätettäviksi.
Comment
-
Ei päähän ota mut vähän harmittaa. Ei menny TT katsastuksesta läpi, vänkärin puolen raidetangon pää väljä. :(
Enemmän ottaa päähän tuo talvi. Nytkin katsastuksessa huomasin, että kamalat lumipallot puskurin sisässä välijäähdyttimien edessä. Ennen katsastusta sai kairata umpijäät konepellin yläosasta, että pellin saa edes auki. Kohta pitäs taas tankata auto, ja eikun kairaamaan. Ainoo posiitivinen tossa talvessa on, että autoa ei tarvi peseskellä kun ei oo yläpäältä kurassa niinku menneinä "talvina". Töissäkin vituttaa tuo kylmyys kun joka paikasta vetää kylmää ilmaa sisään.
Comment
-
Aamulla sai kirota, varaston katolta oli tullu lumet audin päälle.. siinä ensimmäiset kymmenen minuuttii meni lapion varressa ja arvaillessa miten paljon on lommoja konepellissä ja katossa ja onko tuulilasi menny paskaks ku on valmiiks jo muutama kivenisku.. Noh lumet kun sai pois niin ei nyt enää vituttanukkaan ei mitään menny sentään hajalle, on sitä onnea näköjään välillä itelläkin :) Ja oppi ainakin sen verran että tulee ne lumet näköjään hyvin sieltä katolta pois vaikka ei olekkaan plussa kelit..
Comment
-
toistaviikkoa on jo odoteltu takapuskinta b6:een, eivät uskalla ruveta tarkemmasti peltiosia kohdistamaan kun ei kaikki palikat ole tulleet... Muuten suht nätisti korjattava ruttu mutta tuota puskuria ei tunnu löytyvän.. Ei kai täsä muuten mitään mutta kun on ollut jo toistaviikkoa ooppeli pihassa, mitähän ne ihmisetkin jo puhuu...
Comment
-
V**.. ja jne. viitti ees enää ääneen sanoa, puolikuudelta lumitöihin pihalla ja parkkarille reiskat jalassa, lunta miltei puolisääreen.
Vanharouvakin jäi mahastaan kiinni, kun aura-auto oli pienen penkan ajanut parkkarin liittymään, eiku pakkia ja uutta vauhtia, hyvin tielle tultiin ja onneks ei tullu peräneulamäestä sillähetkellä muita autoja.
Kyllä todella ootan, kun tulis kesä ja sais jammun veneen perään kiinni ja väistelis vain isoimpia lumi/jäävuoria.
(ODOTTAVAN AIKA ON PITKÄ)
Comment
-
Kuulin vaimolta, että Kuopion seudullakin on tullut valkeaa lisää. Vastapainoksi olen työreissussa Kouvolan seudulla, täällä kuulemma nyt eniten lunta Suomessa. Alkuviikko meni Hesassa, on riittänyt sinnekin. Hitto missä kunnossa esim. Kallion kadut... Onneksi on q-kuume päässyt isekmään.
OT: Ingman saa kuulemma maidon maistumaan, Opel muovin(kin) ruostumaan.
Comment
-
Univelka puskee päälle. Oisin tänää saanu nukkua iltapäivään asti tai siis olisin halunnu mutta klo 07.00 hyökkää kimppuu 2 nuorinta sisarta nyrkein,tyynyin ja lelujensa kera. Ai että mä rakastan käydä kotona. Luojan kiitos oon vanhin eikä täällä tarvi käydä ku pari kertaa vuodessa.Tuliaiset ouluun jotka lähtee ens viikolla on kipeä kylki, lukuisat mustelmat ja katotaan murtuuko yhtään kylkiluuta tällä kertaa jos joku keksii tulla pommilla nukkuvan päälle sohvan selkänojalta....Taas...
Comment
-
Apuhihnan kiristäjä petti ja pyörä heiluu aivan holtittomana. Iloinen asia on ettei sattunut äsken moottoritiellä vag-scope:n aikana vaan kääntyessäni filmtownin pihaan. Ei muuta rikki siis. Nyt odottelen hinuria että saa auton kotiin. Kai sen joutuu sitten kotipihalla vaihtamaan, onneksi on lauhempaa...
Edit: tiedetäänkö hintaa kiristemelle jo? Etka ei oikein toimi N97:ssa.Viimeksi muokannut haraldh; 25.2.2010, 20:07.
Comment
-
Suosittelen lukemaan tämän, niin saa käsityksen siitä mitä on yleensä luvassa kun minä lähden hakemaan ajoneuvoa.
Tämä kerta ei ollut mikään poikkeus. Eräs kaveri päätti, että hän haluaa kohtuullisen diesel työmatkapirssin. Tuumasta toimeen jälleen kerran ja nettiauton kautta löytyi muutaman harhalaukauksen jälkeen Hämeenlinnasta (runsaan 100km päästä) maan paras 3b Passat 1.9TDi. Soittoa myyjälle ja päätimme minun työajan loputtua lähteä keskiviikko ehtoosta noutoreissulle. Alkumatkasta kävimme syömässä rullakebut (kyllä, tämä liittyy olennaisesti tarinaan) ja pääsimme n. 40km taipaleen, kunnes myyjä soittaa että eivät pääse passattiin sisälle. Auto seissyt 2 viikkoa pihalla, akku tyhjentynyt eikä aukea avaimesta. Lukkoseppäkin oli soitettu, eikä hänkään päässyt murtautumaan autoon. Sai liikutettua mekanismeja mutta salpa ei liikahtanutkaan. Nimim. kokemusta on, 3b passattiin ei pääse murtautumaan sisälle kuin takaovista oikealla työkalulla.. Jätetään se kikka forumia lukevien pitkäkyntisten takia kertomatta. Kun autoa ei kerran saanut auki eikä sisälle päässyt, niin eivät saaneet konepeltiäkään auki, että olisi akun saanut ladattua. Auto oli kuulemma niin syvällä lumessa etteivät saaneet sitä myöskään ylös, niin että alakautta olisi päässyt auton alle.. Lupasivat soittaa seuraavana päivänä uudestaan ja me käännyimme takaisin vittuuntuneena. Kiitos tuon rullakebun, minun elimistö meni täysin sekaisin. Kyllä oli voittajafiilis.
Kello häämötti torstaina kolmea ja mitään ei ollut vielä kuulunut. Kaveri päätti soittaa myyjälle, joka sanoi että kyllä tässä nyt saadaan sen verran aikaiseksi että lähtekää vain matkaan. No näin teimme. Myyjä soitti puolivälissä matkaa ja kertoi lukkosepän käyneen nyt toistamiseen uusin ideoin, eikä vieläkään toivottua lopputulosta. Olivat koittaneet saada hinattua sitä autoa pois lumen keskeltä koska vaihde oli vapaalla, käsijarru kytkettynä. Lopputulos oli viisi (5) katkennutta hinausköyttä ja mersu josta loppui nafta kesken kekkereiden. Myyjä oli laittanut autoliikkeen muut autot pihalla käyntiin akkua lataamaan sillävälin, tuloksena yksi ABK B4 joka keitti koska flekti ei toiminut ja jonka syyläri päästi vedet hanttarin jalkatilaan.
Päätimme kuitenkin mennä paikanpäälle koska oli enää puolet matkasta jäljellä. Auto oli tosiaan siellä ja pojat olivat ottamassa pohjapanssaria arvon Pastorista irti. Sekin lähti jopa kahden pultin voimin, kolmas pyöri tyhjää, mutta sitä sai työnnettyä vähän sivuun tilan saamiseksi. Kaapelikenkiä ei saanut startille niin ettei se olisi ottanut maihin kiinni, joten päätimme kuoria starttikaapelista vähän kuorta pois kengän kiinnittämistä varten. Toinen mersu (naftaa sisältävä) viereen, kaapelit paikoilleen ja hurraa, passatin oven ledi heräsi henkiin. No ei muutaku autoon sisälle- tai siis oltaisiin menty jos se kaukosäädin olisi suorittanut jotain. Sen koodaukset olivat tietysti kaikkien näiden sättäysten jälkeen nollautuneet. Ovet eivät aukea avaimella, kaukosäätimestä ei tapahdu mitään eikä sitä saa koodattua kun lukkojakaan ei saa auki.. Mitä jää jäljelle?
No ei se hanttarin takalasi oikein antautunut magliten kanssa. Vasaralla kun hakkasi tarpeeksi kauan niin kyllä sitä sisälle pääsi. Ryömiminen sisälle ikkunan kautta, vehkeet tulille ja ovet auki, eikun koeajolle. Mitä nyt yksi lasi puuttuu, tuskin se ajomukavuutta kauheasti vähentää näillä pakkasilla..
Auto tuntui oikein hyvältä kaikin puolin, mitä nyt yksi sivulasi puuttuu.. Vaihdoimme kuskia ja eikös kaverini päättänyt sammuttaa sen, sillä kustannuksella että akussa ei vieläkään yhtään henkeä. Edes mittaristovalot eivät syttyneet.. Mahtavaa. Ihan kun tässä ei vielä olisikaan kylmä, vasta ulkona koitettu murtautua tähän autoon tunti jos toinenkin. Sanoin kaverille et jos tuntisin yhtään raajaani tällä hetkellä, niin yksi nyrkeistäni sopisi tällä hetkellä erittäin hyvin silmäkulmaasi. Sen verran saattoi vituttaa. No ei auttanut, soittoa myyjälle et ollaan täällä jossain keskellä ei mitään, tuokaas kaapeleita. Kuulosti muuten erittäin riemastuneelta..
No vehkeet uudestaan tulille, oli oikein mukavaa odottaa pakkasessa taas sellaiset puolisen tuntia. Ihan kun ei olisi valmiiksi vielä vituttanut.
Pastrahus ostettiin kuitenkin kaikkien näiden tapahtumien jälkeen ja kotiin ajettiin. Paluumatkalla ei jostain syystä sattunut enää mitään, mikä on suorastaan hämmästyttävää. Olisi ollut mukava selitellä poliiseille miksi yhden ikkunan sijasta on jätesäkki ja takapenkki täynnä lasisilppua..
Valitan sekavaa tekstiä ja kirjoitusvirheitä. Olen herännyt aamu viideltä töihin, ajanut Hämeenlinnaan, murtautunut Passattiin sisään pakkasessa, ajanut sen Turkuun ja ollut koko päivän syömättä muruakaan. Hieno päivä..
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Heksa KKai se oli sentään nettiauton halvin 560 tkm ajettu helmi? :)
Omaa jo uuden lasin ja avaimet koodattu..
Comment
-
Ei ihan edellisen kertojan tasoisiin tapahtumiin päästä, mutta tarinakin on vielä kesken. Eli uusi sigun mukainen A6 menee linjalle viikolla 14 ja sitä odotellessa kulkuvälineenä on tämä vaihdossa menevä V70 D5 AWD Classic vm 2007. Nyt sitten perheen kanssa Hellsingistä Vuokattiin hiihtolomalle, mikäs on ajellessa isolla, mukavalla ja uudehkolla (60+ tkm) autolla. Kunnes sitten tiistai-iltana auto ilmoitti, että "ajonvakausvirhe, huolla mahdollisimman pian" (tjsp). Samalla katosi puolet vedosta (peräpää), luistonesto ja tuo ajonvakautus (DSTC in Volvo-language). Käytin Sotkamossa koodien luvussa, mutta vain osa koodeista nollautui. Sinnä jäi "tietoliikennevirhe nelivetojärjestelmässä" (jälleen tjsp).
No, ei muuta kuin aikaa tilaamaan marmorilta ja auto sinne keskiviikkona. Olettaen että on jotain vietävää, kun lauantaille on luvattu mukavaa nollakeliä ja räntäsadetta. Kyllä sitä kelpaa ajella vajaavetoisella ja kitkarenkailla ilman ajonvakausta...
Ja muutenkin tuntuu hyvältä syytää rahaa autoon, joka on jo käytännössä myyty. &%#¤ olis kyllä voinut kestää vielä sen kaksi kuukautta.
Comment
-
Heh, meilläkin oli tuossa autonvaihtovälissä muutaman päivän vectra lainassa. Heti tuli naapuri kyselemään, että mitäs nyt on tapahtunut kun on audi vaihtunut opeliin.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja samiPari asiakasta on kommentoinut samaan tyyliin, toinen kysyi "oletko vaihtanut hienompaan". Hyvin on mennyt merkillä mielikuvamarkkinointi perille, on kai se BMW varmaan sitten jotenkin hieno auto vaikkei ominaisuuksiltaan mitenkään äRSytystä vastaakaan ja uutena ollut ainakin kaksi kertaa RS2:ta halvempi
Comment
-
Närästää. Ihan siis oikeasti, mutta myös muutenkin. Espoo-Hämeenlinna-Espoo tuossa neljän ja seitsemän välillä ja on se vaan kumma, että sitä turvaväliä ei osata pitää. Itse pyrin liikennetilanteesta riippuen pitämään vähintään 50-100m edellä menevään, mutta ei ole ollenkaan kivaa, kun takapuskurissa joku yrittää saada selvää mallimerkinnöistä niiden päälle pakkautuneen lumikerroksen läpi ja etäisyyttä on sen 5-10m. Ei auta kiihdyttäminen tai hidastaminen, ei takasumareiden tai jarruvalojen vilkuttelu - perseessä roikutaan kuin takiainen. Kyllä tuo nyt vielä kesäkelillä jotenkin on ymmärrettävissä, mutta tuolla oli tänään(kin) todella liukasta ja lumi pöllysi. Ja ei, en todellakaan ollut mikään tientuke - cruise päällä ja siellä huomautusrajalla menin koko ajan.
Kiitos ja anteeksi.
Comment
-
Baijerin ikää tiedostamatta, mutta kuvitelma et risaa uudempi tuotos.
Vähän OT. Vieläkös Samilla on punainen paholainen olemassa?
Mutta asiaan, tällä hetkellä ei oikeastaan ota päähän muu kuin äRSytyksen rötääminen. Toivottavasti puolakonversio auttaa ettei taas löydy muuta mukavaa päivitettävää.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja sami Näytä viestiItse en ole koskaan pitänyt luiskakeulamallisesta autosta mutta se on nopein koppa mitä sille tekniikalle sai aktiiviaikoina rakennettua.
Comment
-
Comment
Comment