Etukäteen vituttaa ensi viikon työskentelylämpötilat
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Nyt ottaa päähän!!!
Collapse
X
-
Ennen vitutti pitkät helteet, mutta ei enää vuosiin. Edellisessä kämpässä huuti siirrettävä ilmastointilaite ja nyt ILP. En elä enää missään ilman jompaa kumpaa. Mua ottaa päähän työssäkäyvät ihmiset, jotka valittaa ettei saa nukutuksi. Siihen on olemassa aika halpa ja yksinkertainen ratkaisu. Nämä hellejaksot kun ei varmasti ole Suomessakaan vähenemään päin, niin turha ostos tuo ei ole. Satsaus omaan elämänlaatuun, kun itelle ainakin hyvä uni merkkaa paljon.
Comment
-
Meillä ei ilmastointilaitetta ole kun ollaan opiskelijoita (=ei rahaa ostaa), mutta kämppä on saatu viileäksi siten, että ikkunat auki kun on tarpeeksi viileetä ulkona ja sen jälkeen asunnon ilmanvaihtoimuri 3:lle tai 4:lle niin se imee katosta lämpimän pois ja ikkunoista tulee viileempää tilalle.
Comment
-
Harvemmin tulee näitä enää kahlattua, mutta nyt on pakko päästä avautumaan.
Tilasin autoon ilmastoinnin kompuran ja kuivaimen E-Bayn kautta ATP-autoteilelta. Tilausvahvistus tuli 2.7. Ensimmäinen paketti tärähti työpaikalle noin viikko tilauksesta. Harmi vaan, siinä tuli kuivain ja nippu suodattimia Alfa Romeoon.
Tästähän toki reklamoitiin ja toimittaja tilasi palautuskyydin, Eestistä. Kaikki laput tottakai venäjäksi, samoin DHL:n sivut. Muita kieliä ei voinut valita. Täyttelin, minkä kääntäjällä kykenin ja ilmoitin asiasta. Kohta tuli uudet palautuslaput, tällä kertaa Suomeen. Joka vaiheen välissä toki työpäivä tms. Onneksi ei ollut lämmin heinäkuu. Työmatkaakin vain tunti suuntaansa. Paketti lähti takaisin 11.7.
Viime viikolla alkoi ihan tosissaan vituttaa saunominen kahdesti päivässä (autossa). Kyselin varovasti, josko palautuspaketti olisi päässyt perille ja mikä mahtaa olla kompuran toimituspäivä. Ei ollut näkynyt, kyselivät seurantakoodia. Pyysin vahvistamaan toimituspäivämäärän tai palauttamaan rahat, koska en kokenut olevani mitenkään vastuussa virheellisestä toimituksesta. Ei kuulemma onnistu, tarvitsevat virheellisesti lähetetyn paketin takaisin.
Lähetin toimittajalle palautuslapusta pdf-version (to 31.7.2014), jonka jälkeen viime perjantaina (1.8.2014) tuli sähköpostiin ilmoitus, jossa sanottiin paketin lähtevän välittömästi. Tänään 4.8. tuli ilmoitus, etteivät valitettavasti voi toimittaa tilaamaani tuotetta, se kun ei enää kuulu heidän valikoimaansa. Pyysivät lähettämään tilinumeron, että voivat palauttaa rahat.
Arvaatte varmaan, tilaanko tuolta enää mitään. Ei varmaan tarvitse erikseen sanoa, mutta kehottaisin muitakin välttämään ko. puotia. Ai stna!
Comment
-
Vieras
Myin auton naispuoliselle kulmahousulle, nyt kun ilmeni vikaa, ensin haukutaan huijariksi ja sitten pyydetään palauttamaan rahaa. Not gonna happen.
Ja tästä oppineena tulen noudattamaan tuttujen autokauppiaiden ohjetta " älä myy vähemmistökansalle".
Edit: Kyseessä siis 2ke auto...
Comment
-
Jos sitä heittäis tämän avautumisen vaikka tänne..
Joo, tuli vastaan pahin kierre autojen kanssa omalle kohalle, eli n. 6kk sitten leipoi mitsusta numero 1 kk-laakeri. Tuhohan siitä tuli. No harrastajatoverilta hilut halvalla ja tietenkin sen tarkemmin mittomatta uusilla laakereilla paikoilleen. Lopputuloksen varmasti arvaavat kaikki. Tosin koko urakkaan en ois lähteny jos ei ois puoli-iliman osat hellinny. No, tuli myytyä kansi ja lohko tuosta pois johonkin kiihytyskamppeen aihioksi about samoilla mitä itse laitto noihin hiluihin..
No vastaan tuli toinen samanlainen, galanttihan on mielestäni varsin hyvä muuten, joten tuli toinen noudettua. Ajatuksella että numeroon 1 jostain kone ja vaikka jääradalle joskus..
Myyjähän sanoikin mitsun numero 2 kohdalla että jakohihnasta ei tietoa. No ajelin sillä kotio n. 200km. Auto telakalle hihnan vaihtoa odottelemaan. No, sitten tuli ns. pakkorako ja autolla 150 km reissuun. Hihna kesti 149.5 km. Eli ihan kirjaimellisesti kesti 500m liian vähän. Hampaita hihnasta pois n. 10cm matkalta, poikki ei mennyt.
No kantta irti ja onneksi kaikki ehyttä. Ei siinä, kasaan vain uusilla hiluilla. Tähän väliin voisin sanoa, että noita 4g63:sia on tullut harrastettua ja jakoremppakin tehty onnistuneesti viitisen kertaa. Tosin on aina tullut eliminoitua tasapainoakselit noista samalla. No tällä kertaa en siihen lähtenyt. Hirviä ihmettely kun ei jako mene paikoilleen. Tai menee, mutta ei pysy. Edes käsin pyöritellen.
Tässä vaiheessa sitten tuli n. 7 illan ihmettelyn ja parin hihnankin jälkeen todettua että tuonne kampurallehan saa näköjään tuon levyn jossa merkki on niin menemään kaksin päin. Yhtään en ymmärrä miten tuon väärinpäin tuonne tulin tunkeneeksi, aiemmin osannut katsoa senkin oikein päin.
No jako kohilleen ja pysyikin. Loput hilut kasuuseen ja tässä vaiheessa sitten katkeili pakosarjaan pultteja oikein molempiin päihin. No, vanhasta pakosarja. Ei käy uuden putkistoon suoraan. No, uuden putkisto kuiteen paljo hiljasempi ja tiedossa oli että vanha vuotaa useammastakin kohtaa. Joten yhdistetään kaksi putkea. Hyväähän siitä ei mun hitsitaidoilla saanut, vähän vuotaa ja tuli vähän väärään asentoon hitsattua joten ottaa koriin kiinni. Mutta toimii.
No koekäyttöä. Syyläri vuotaa. Ilmeisesti tullut kantta repiessä tuotakin nirhattua. No toisesta syyläri siihen.
No sitten oikein koeajolle. Kotio takasin ja tyhjä hukassa. Hihna löysällä joten oletettavasti jako pielessä. Nyt päähän ottaa sitten kalija ja jallu. Kiristintä eppäilen. Esikiristetty kyllä on ihan oikein. Ja kiristimenkin kanssa oltu helliä..
Edit: Siis kk-laakerituhon jälkeen tuli kaikki alakertaan "uutta"
Comment
-
Ostoslista alkaa kasvaa pitkänpuoleiseksi. Pitäis samaan aikaan ostaa auto ja moottoripyörä, molemmat tietty kun ois edukkaasti ja hyvää tarjolla - hieno lause omassa mahdottomuudessaan. Pitäis vaan keksiä jotain, mistä raaskii luopua. Ei kukaan sattuis tarviimaan superkannettavaa.. :)
Comment
Comment