Kannattaa noissa tfsi konversioissa tehdä niin että joka puolan liittimestä yhdistää 2 ja 4 pinnin ja sitten jokaisesta puolasta oma piuha esim. tulipellin maadoituspisteeseen, oon käyttänyt 1,5 - 2,5 mm2 johtoa maadoituksissa. Noin tehtynä ovat toimineet aina.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Nyt ottaa päähän!!!
Collapse
X
-
Käytettynä ostettu ajettava ruohonleikkuri teki stopin. Kone ei sentään tainnut levitä, mutta pyssäs vaan savun kera. Pihalla on jo kolme autoa, mitkä kaipais kaikennäköstä huolenpitoa, joten tuota en enää kaivannu. Varmaan joutuu loppukesän ajella tuolla työnnettävällä ja talvella tutkia mahdollinen vika...
Comment
-
Joku ehti ostaa nenän edestä A6 1.8t kuatron seinäjoen rintajuopolta. http://www.nettiauto.com/audi/a6/6567877
202tkm -04, 7900eur...
Toivotaan nyt että siinä oli joku isompi vika, eli uskotaan että tämä oli tarkoitettu menevänkin näin :)
Comment
-
Alkaa usko loppumaan rengasliikkeiden osaamisen asiassa, mikä pitäisi olla juurikin heidän ydinosaamistaan. Viime syksynä yksi rengasliike asensi minulle myymänsä talvirenkaat virheettömille S4:n alkuperäisille 19" vanteille. Lopputuloksena oli, että jokaisen vanteen kehillä oli pienehköt naarmut. Sellaiset kuitenkin, että hyvittivät suoraan uusien renkaiden hinnassa sovitun korvauksen. Hyvityksen hoitivat kyllä kiitettävästi, tosin tässäkin tapauksessa asiakkaan piti itse huomauttaa työn jäljestä.
Pari kuukautta sitten ostin uudet alkuperäiset S5:n 19" vanteet kesävanteiksi sekä uudet kesärenkaat niille. Kysyin asennustyötä samalta rengasliikkeeltä ja nyt sanoivat suoraan etteivät uskalla ottaa työtä vastaan (? :D). Kiikutin sitten vanteet sekä renkaat toiseen rengasliikkeeseen ja siellä homma hoitui ensimmäisellä kerralla niin kuin pitää, ei mainitsemisen arvoisia jälkiä vanteisiin. Mutta oman virheen takia uudet renkaat olivatkin pykälää liian leveät (ottivat kuormalla sisäloksuihin kiinni), joten tilasin uudet kapeammat renkaat ja vein ne tähän samaiseen toiseen rengasliikkeeseen asennettavaksi. Tämän toisen keikan jälkeen katsoin rengasliikkeen pihassa vanteiden ulkopuolet, ettei kehissä tai puolissa ole asennuksen jäljiltä vahinkoja. Mitään suurempia ei ollut.
Toissa päivänä autoa pestessä totuus sitten paljastui, kun tuli vanteita puhdistaessa katseltua vanteiden sisäpintoja tarkemmin.
Kuva: https://flic.kr/p/om64v7
Vanteet tasapainotettiin uudelleen ja vanhat painot on sitten ilmeisesti poistettu silmät kiinni talttapäistä ruuvaria käyttäen? Kaupan päälle 120e hintaan sai vielä pitää vanhat liimajäljet sekä uudet painot komeasti vinoon riviin liimattuna: https://flic.kr/p/o6CqJu Sapettaa kohtuullisen paljon, kun ottaa huomioon, että vanteet olivat uudet sekä asennuksen hintakaan ei mielestäni ollut missään nimessä halvemmasta päästä 120e/asennuskerta hinnallaan. Nyt odottelen mielenkiinnolla rengasliikkeen vastausta asiaan.
Olenko vain liian tarkka ja vaativa asiakas? Onko työn jälki rengastöissä yleisesti tälläistä?
Comment
-
Juuri tällä viikolla uudet renkaat alle laitettuna ostaneena, ei kyllä todellakaan ollut tuollaista työn jälki. Painot lähti vanteista pienellä puukolla ja asentaja jopa tarkisti ainakin vanteiden etupuolen, ettei ole tullut asennusjälkiä.
Comment
-
No tuota, liimajäämät voi olla helpompi irrottaa itse mutta noi naarmut on kyllä uusissa vanteissa tarpeettomia. Kun itse noita vielä työkseni vääntelin niin käytössä oli sellainen muovinen, hiukan kirjekuoren avausveistä muistuttava vehje jolla liimapainot sai helposti naksautettua irti. Missään tapauksessa niitä ei kuuluisi kalvaa millään puukonkärjellä kuten usein näkee.
Totuushan on että liimanrääppeet vaatii jonkun kemikaalin joka vie sitten mahdolliset vahatkin mennessään jolloin saavutettu hyöty on pienempi kuin haitta joka siitä tulee. Ei kai rengasliikettä sen jälkeen voi velvoittaa vahaamaan vanteita uudestaan? Mitä noihin vinoon laitettuihin painoihin tulee niin tuossa vaan näkyy että asentaja on tehnyt kyllä työnsä ja lopputulos toimii teknisesti mutta huolellisuudessa olisi ollut parantamisen varaa. Ei siitäkään mitään järkevää reklamoitavaa oikein ole tai kohta käy niin että tämäkin liike sanoo seuraavalla kerralla etteivät uskalla ottaa. Naarmujen osalta lähtisin hakemaan korjausta/korvausta/hyvitystä.
Comment
-
Olet oikeassa liimajäljistä, en niistä olisi missään nimessä erikseen lähtenyt marisemaan rengasliikkeelle tai edes tänne topikkiin, en edes vinoon asennetuista painoista. Naarmut olivat asian ydin, liimat sekä vinoon asennetut painot vain lisämauste avautumiseen. Ihmettelen todella sitä, että miksi työtä ei tehdä huolellisesti kun aikaa pitäisi kuitenkin olla näin sesongin ulkopuolella. Tosin kiire ei ole mikään tekosyy, pitää osata olla tekemättä jos ei pysty tekemään ilman, että aiheuttaa vahinkoa ja vahingon sattuessa pitäisi pystyä tunnustamaan, että nyt kävi näin. Itselleni voisi jopa riittää siinä tilanteessa pelkät pahoittelut.
Comment
-
Mina ymmarran kylla etta sapettaa ja tyon jalki on annelista, mutta ensimmainen avautumiskanava olisi kuitenkin se liike ja antaa heidan mahdollisesti korjata jalkensa. Jos se ei tapahdu, niin sitten huudellaan taalla. Tosin suomalainen kun itekin olen, niin onhan se vaikea menna ja kohdata se toinen osapuoli ja reklamoida. Vahvasti uskon etta rengasliike ottaa homman todesta ja korvaa vahingot, se on kuitenkin sita parasta palvelua ja varmistaa asiakkaan tulemaan uudelleen.
Comment
-
mutta ensimmainen avautumiskanava olisi kuitenkin se liike ja antaa heidan mahdollisesti korjata jalkensa.
Comment
-
Koska töi. Ehkä tulossa vanhaksi kun ei aivan puolikuolleena joutunut loman jälkeen vääntämään itseään sängystä aamulla ylös. Toisaalta saattaa sekin vaikuttaa että lomia oli vain pari viikkoa. Loput sitten ensi kuun puolivälin aikaan. Neljä viikkoa jos olisi lomilla putkeen niin saisi suoraan kärrätä lataamoon lepäämään muutamaksi kuukaudeksi ennen sopeuttamista takaisin arkielämään.
Jäytää tää silti täällä käkkiä.
Comment
-
Trafi.
Olen 28.4 poistanut ässä liikennekäytöstä heidän oman hienon sähköisen asiointipalvelun kautta ja verolippua puskee postilaatikon täydeltä. Nyt sitten 15min puhelinrumban jälkeen lopputulos on, että heillä näkyy auto edelleen liikennekäytössä olevana, mutta jostain kumman syystä vakuutusyhtiössä se on poistunut liikennekäytöstä.
Täti sieltä liikenteen rahastusvirastosta vain neuvoo, että poista auto uudestaan liikennekäytöstä ja lähettele tilinumeroa ja odottele hyvitystä.
Comment
-
Menimpä su yönä uimaan ja meni vähän vettä korvaan josta syystä sitten meni lukkoon. Noh menin sitten seuraavana päivänä lahden sairaalaa päivystykseen koska yksityiset täynnä. Sieläpä sain vaan tylyn vastaan oton ja sanottiin käytä remowaxia. Ongelma vaa se et ykskää moinen litku ei oo ennenkään auttanu ja kun korvia pitää käydä muutenkin 3-4 krt vuodessa tyhjentää. Noh varasimpa sitten ajan seuraavalle päivälle lahden terveystaloon jossa sitten äsken kävin ja maksoin 60e siitä että lääkäri sanoo et sul on vaikkua korvassa ja käytä remowaxia ja tuu 3 päivän päästä uudellee. Mikä ihme siinä on et ku meet helsingin dextraa nii sielä maksaa 70e mutta korvat tyhjenee ja ku esim lahessa käyt missä tahansa nii alkaa vaa ottaa päähän ku eihän täälä näköjään osata tyhjentää edes korvia. Eipä auta ku lähtee ajaa helsinkiin että saa kuulonsa takas ehkä vielä tän päivän aikana.
Comment
-
Vieras
Se on muuten kivaa, kun olet tottunut tiettyyn palveluun lääkärissä ja sitten kun menet eri paikkaan niin tulee vastaukset juuri Henrin mallia. Tästä syystä käytän nykyään vain lähinnä olevaa Mehiläistä. Sinne kun menee ja sanoo että nyt on kipeä ja tahdon kuntoon ja töihin, niin jos niin haluaa, tulee sen mukaiset lääkkeet vaikka piikillä ettei tarvitse kotona makuuttaa.
Ja nyt on huomannut, kun itse lääkärinsä maksaa, niin tutkitaankin kunnolla, eikä " tossa buranaa, mene takaisin töihin" kuten ennen oli työnantajan tarjoamassa Diacorissa.
Jos lekurista maksaa muutenkin isoja summia, niin sama se on sitten tutkia kunnolla eikä hipaista päältä sinne päin.
Comment
-
Mulla on ihan sama ongelma että pitää käydä välillä putsauttamassa korvat kun menevät tukkoon.
Viime kerralla kun mainitsin Audisprayn, niin lääkäri ehdottomasti kielsi moisen litkun käyttämisen jos korvat on tukossa. Kuulemma menee vaan pahemmin tukkoon jos sitä ruiskuttelee.
Comment
-
Just, samantapaista vaivaa meikälläkin, johtunee varmaan tuosta tupakoinnista.
Audispray ei oikein auttanu ja kävimpä sitten lääkärissä. Laittoi ensin jotain pehmittävää ja toimenpidehuoneessa sitten "imurilla" imi korvan puhtaaksi.
Tulipa hyvä fiilis, kun ei päässä enää humissu.
Niin tää lääkäri oli ihan (yllätys, yllätys) töissä Kuopion terveyskeskuksella.
Eikä ollu kallista, mitä nyt se normi TK maksu;).
Comment
-
Tulipa käytyä lukemassa vikakoodit itsestä. Nyt vaan odotellaan onko pahasti vai hiton pahasti vikaa...
Comment
Comment