Muutaman minuutin jääpalapussin käyttö yleensä hieman rentouttaa ja saattaa laukaista lihasjännityksen.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Nyt ottaa päähän!!!
Collapse
X
-
Huonoin omistamani talviauto ikinä, A6 C5. Viime talvena lukkolaitteet purettu, puhdistettu vanhoista rasvoista perusteellisesti ja öljytty matalan lämpötilan teflonspraylla. Toimi koko viime talven sen jälkeen moitteettomasti. Nyt ensimmäisillä pakkasilla TAAS ovet jättää menemättä kiinni.
Ja ei tässä vielä kaikki, vielä saat: lämmityslaitteen kennon joka on edelleen lukuisista huuhteluista huolimatta sen verran tehoton että auto ei lämpiä tyhjäkäynnillä eikä ajossakaan kykene puhaltamaan kunnolla kuumaa.
Quattro tai ei, aivan käsittämättömän paska talviauto. VAG-ryhmältä nää ei vaan onnistu.
Comment
-
Taitaa olla tuuripeliä, itse olen joutunut käsittelemään 4 vuoden aikana C5:n lukot (purkamatta) quickleen/paineilma/aseöljy -metodilla kahdesti. Ikinä eivät ole edes olleet niin jumissa, ettei ovea olisi saanut lyhyen yrittämisen jälkeen kiinni.
Lämmintä tallia ei ole, josko tuollakin olisi jotain vaikutusta, kun lukot eivät pääse keräämään kondensaatiota.
Comment
-
Btw, mikä tuossa on, että se koskee vain isokorisia :) Itellä kokemusta t81/t85,t89,b4,t44,C4 ja C5 "perusaudeista". ja noista vain isokorisissa oli tuota ovien auki jäätymistä :)
Comment
-
Joo eipä se auta kuin yrittää nyt tuota paineilma + aseöljy yhdistelmää, purkaminen ei huvita yhtään. Quickleeni ei liene tarpeen koska ei siellä enää niitä tehdasrasvoja ole grammaakaan jäljellä. Perusteellisesti putsattu rasvanpesualtaassa. Todennäköisesti ongelma alkoi taas kondenssivedestä koska auto oli kytkinrempassa lämpimässä tallissa vielä toissapäivänä.
Ja uusi lämppärin kenno lähtee tilaukseen vielä tänään.
Jos nuo nyt saisi kuntoon niin tällä erää enää jää vitutus orkkis aerotwin retrofiteistä, erehdyin sellaiset asentamaan sekä tähän että B6:een, molemmissa tuloksena möykkäävät ja pomppien epätasaisesti pyyhkivät pyyhkijät. Jotain vikaa noissa orkkissulissa on jotka retrofit paketeissa tulee, liekö maanneet liian kauan jossain varastossa ja ovat käyristyneet liiaksi. Pientä eroa sai äkkiseltään aikaan kun sulkaa väänteli, pitää vielä yrittää antaa lisäväkivaltaa, ja jos ei auta niin roskiin ja marketista tarvikesulat tilalle.
Comment
-
Oma vika, mut kuitenki. Naama palanu ja turvonnu ku hitsasin ilman maskia kun ei muuten ollu toivoakaa nähdä mitää, onneks silmät ei oo hiekassa. Kiinalaiset kierteet ottaa myös päähä. Kierre porsi ja lumilinkoprojekti jäi tält päivält ku ei oo kierretappia tai muutakaa millä korjais kierteet.
Comment
-
Yleensä ne lukot jäätyy niillä pikkupakkasilla kun ilma on niin kosteeta, mulla on tuossa evolötkössä jäätynyt lukko yhden kerran viiden vuoden aikana. C5 kopassa ja 3B passatissa noita lukko ongelmia on kyllä ollut aika paljon, eikä ainakaan passatissa ole mikään mukava homma ottaa lukkoa käteen.
Comment
-
Myyjä väitti, että tuossa ei olisi koskaan ollutkaan keskuslukitusta, mutta kyllä ainakin konttiin johtoja vetäessä siellä näky niitä vihreitä alipainelinjoja ja niitä tuskin olisi jos ei joskus olisi ollut keskuslukitusta? En ole tosin katsonut, että onko takapenkin allakaan moottoria ollenkaan. Pitääkö se paikkaansa, että C4:ssa pitäisi noiden ovipahveissa olevien lukkotappien mennä sinne ovipahvien sisään? Jos pitäisi niin tuossa ei mene, joka myös tukisi sitä, että ei olisi koskaan ollut keskuslukitusta...
Comment
-
Kyllä pitäs mennä piiloon ellei oo pantu jotain tarvikenuppeja. Sen pitäs kyllä tuntee käsin että ottaako se alipainesylinteri vastaan ku nuppia painaa. Ei siis mee aiva tuosta noin vain jos oves pumppu on. Repäse ovipahvi pois ni saat ainaki varmistuksen. Jos suomiauto on niin keskuslukko on.
Comment
-
Kuskin ovessa ei ole mitään nuppia ja apukuskin ovessa on omastamielestäni aikalailla tehtaalta tulleen oloinen nuppi, takaovissa jotkin tarvikenupit. Alaspäin painaessa menee kevyesti, mutta ylöspäin kun nostaa nuppia niin silloin on vastusta. Suomiauto on kyllä, näkisikö jostain huoltokirjasta olevasta tarrasta, että kuuluisiko olla keskuslukitus?
Jatkot näyteikkunaan autosta olevaan juttuun, niin ei täytetä tätä turhaan :)
Edit: Ilmastoimaton auto, akku löytyy konepellin alta.
Comment
-
Eihän siellä ovessa mitään pumppuja ole, omassa satkussa kyllä ne nupit ainakin koholle jää koska muuten autosta ei pääse ulos ovien mennessä lukkoon, kaverin C4 A6 meni nupit kokonaan sisälle mutta siinä sai sisäkahvasta muistaakseni ovet auki. Jos siellä ne alipaineletkut menee niin on siellä k-lukkokin ollut, helpointa on katsoa takapenkin alle akun viereen löytyykö sieltä pumppua, tai johtoja että joskus olisi pumppu ollut.
Comment
-
Lakkasi sitten ihan varoittelematta nopeusmittari toimimasta senaattorilötköstä.
Onneksi puhelin pelastaa gps:n kanssa, kunnes vika löytyy.
Comment
-
Helkutti, ostin ser 2 ecun, eilen sain tinailtua siihen isomman mapin ja tänään testiä. Eihän se hörähtänyt tulille. Eikös kuitenkin pitäisi lähteä, vaikka on hieman pienemmille suuttimille softa? Testasin sekä vakio, että 440 boschilaisten softalla ja autossa 630 decat. Laiska kun olin, niin en viitsinyt vaihtaa suuttimia enää.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja horch Näytä viestiLukko aukee ku kerran vetää sisäkahvasta eli kahdella vedolla ovi aukee, lötkös jää näkyviin eikä siis aukee kahvaa vetämällä.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja jarpale Näytä viesti"wash please :("
perkeleen apinat !!!
Comment
Comment