Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Nyt ottaa päähän!!!

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #91
    Kävin tänään autoa katsastamassa.

    1.vika: Ovi ja saranat,Vasemmalla takana ulompi, Ei voi avata. Korjauskehotus.
    Öö aika laiska kattastusmies kun ei viittiny nappia ylösnostaa. Näytin sille vielä kun lapusta yhessä luettiin. Korjauskehotus.

    2.vika: Istuimen kiinnitys, Vasemmalla edessä, Kiinnitys puutteellinen. Hylätty
    Penkki on kyllä kunnolla kiinni mutta vähän kiskoissa väljää mutta ei edes huomauttamisen arvoinen asia MINUN mielestä.

    3.vika: Etuvalo, Edessä vas. ja oik. Väärä väri. Korjauskehotus.
    Ei kelvannu valkoiset ledit parkkeina :)

    4.vika Takajarru, Ei mitään, Jarruvoimien ero liian suuri. Hylätty
    2kk sitten vaihettu kaikki uutta takajarruihin. Ei ilmeisesti automaattisäätö pelaa toisella puolella vieläkään prkl.

    Ainut mun mielestä mainittava vika oli noi jarrut mutta tällästä tänään.
    Katsastus maksoi 104€ johon kuulu myös iskareitten/jousien muutoskatsastus.

    Comment


      #92
      No, onneks helppoja vikoja korjata. Marmorilta hakee uudet muovinpalat sinne penkit runkoon ni pitäs välyksien vähentyä. Ilmeisesti inssi kumminki katto sen jarruvoimansäätimen toiminnan ku kerta nuon tarkka muuten oli? Tuli mieleen josko se aiheuttas jarruis ongelmaa.

      Comment


      • #93
        Toisella puolella ei takana ollu ku 0,5kN jarrua eli käytännössä ei ollenkaan. Tarkotin sitä automaattisäädintä mikä on jarruissa takana (rumpujarrut). Eli se pieni kiila mikä sääty itestään..

        Muovipalat? Onkos noihin jotai varaosiakin? Kattelin tossa pikasesti että "kiskoissa kulkeva palanen" olis kulunu.

        Edit:

        Etkaa vähä selailin ja jotain varaosia tohon voisi vissiinkin saada?
        Viimeksi muokannut LilJon; 5.2.2009, 22:46.

        Comment


          #94
          En tiedä virallista nimikettä ko. osalle mutta on saatavissa varaosana. Joku nylonin pala sielä rungon jalassa on, molemmin puolin. Tuo kiilasysteemi on aika toimintavarma mutta oon kuullu joskus että ne pienet hammastukset kuluis kiilasta ja antas sen nousta ylöspäin (mitä ei tietenkää saa tehdä) jousesta huolimatta.

          Comment


            #95
            Vähän alkanut korpeamaan, että auto luvattu jo 3 kertaa toimittaa minulle ja taas lykkääntyi lisää.
            Jos nyt ensi tiistaiksi ei tule, niin täytyy alkaa harkitsemaan uudelleen koko hommaa.
            Jotain jos on sovittu, niin sitä ei muuteta useaa kertaa ja aina vain luvata uudelleen ja uudelleen. :|
            Viimeksi muokannut Cid; 6.2.2009, 22:52. Perustelu: kielioppia

            Comment


            • #96
              saasta kun eilen illalla ajellessa kuului kojelaudan tienoilta pieni, mutta erilainen ääni kuin perus natinat tärinöissä. lasi perkule lähti halkeamaan alanurkasta ilman mitään kiveniskemä tai muuta näkyvää syytä. taitaa olla vissiin jo aivan entinen kun tänään töistä tullessa oli jo pidentynyt puolella se halkeama. pakko se on näköjään kohta vaihtaa. oli se jo kulunut aika huonoksi ja olisin ensi kesänä kesälomalla sen kuitenkin vaihtanut mutta nyt se pitää tehdä vissiin jo päivien sisään. ei olisi napannut juuri nyt siihen käyttää rahaa.

              Comment


                #97
                Jakoivat eilen puhelinluetteloita Länsi-Helsingissä. Viime vuonna sentään soittivat ovikelloa joten pystyi kieltäytymään tarjotusta luettelosta mutta nyt tunkivat postiluukusta sisään ja jakaja katosi kuin pieru saharaan. Aivan turhaa paperia, menee meilläkin käyttämättömänä paperinkeräykseen (jos sitä edes saa sinne laittaa kun on keltaisia sivuja..). Millähän niiden jakamisen voisi kieltää pysyvästi?

                Comment


                  #98
                  Riittäisiköhän "ei mainoksia" kyltin seuraksi "eikä varsinkaan puhelinluetteloita" tarra.

                  Comment


                    #99
                    Ne mainokset kyllä saa tulla mutta ehkä tuo ei puhelinluetteloita -tarra voisi toimia.

                    Comment


                    • Meille oli tullut samalla kertaa kahdet samanlaiset puhelinluettelot. Päättivät sitten kai et mä ja emäntä tarvitaan omat. Toiset meni suoraan roskiin. Huh mitä tuhlausta jos muillekkin tekee samalla lailla.

                      Comment


                        Ei ole kenenkään vika tämä, mutta kuudes "vesiperä", kun meinaan Audin 3-puolaista ohjauspyörää hommata omaan. Huonoa tuuria. Olen joko sekunnin myöhässä tai kyseinen kulkine on kärvähtänyt. Myös tänään totesin, että koko kojelauta vain myydään kaikkineen.

                        Niin ja oli tapaus, jossa oli bagi virheetön, mutta ruori taas niin huonoksi ulkona mennyt. Jäi kaupat tekemättä.

                        Ja minuutti sitten olin taas hieman myöhässä.. Kysyttyä tavaraa :)
                        Viimeksi muokannut RS2; 11.2.2009, 20:04.

                        Comment


                        • Minulle on tullut jo kohta puolensuomen kaupunki infot.
                          Viimeksi tais rovaniemen info palaa takassa :)

                          Comment


                          • Aku Ankan tuuri jatkuu näissä autohommissa näköjään. Tänään saapu vihdoin e-bay paketti matkahuollosta. (Tilasin uudet etulyhdyt Audiin, kun toisen onnistuin hajottamaan.) Noh innoissani avaamaan pakettia ja eikös alemman lyhdyn lasi tuusan nuuskana (leikkasin sormenkin siinä). Noh ei se muuten olisi haitannut, mutta kyseessä oli just se apukuskin puolen lamppu minkä olisin tarvinnu...

                            Comment


                            • hankin syksyllä vähän alta kaksataatuhatta ajetun a4 1.8t quattron ajatellen että tässä olis toimintavarma ja taloudellinen käyttöauto.
                              Ens viikolla onneksi pääsen tästä eroon enkä hanki enää yhtään itäautoa käyttöautoksi.

                              Comment


                                ... kun olen kuivausrumpuakin tyhmempi.

                                Kuivausrumpu huutaa vesitasohälytystä. Olihan se kone aika täynnä nöyhtää, mutta siivouksenkaan jälkeen ei lähde vaan huutaa samaa hälytystä vaikka pohjassa oleva säiliö on tyhjä.

                                Whirlpool kyseessä, ja säiliössä oleva koho ja sen kytkin toimivat. Pumppu antaa käsin pyörittämällä 20VDC, ja ohmejakin on 400 kieppeillä. Puhalsin kaikki vesiletkut, olivat auki.

                                Joko ECU ei tykkää pumpusta, tai piiri joka tarkastaa kohon mikrokytkintä on oikarissa?

                                Toimii se rumpu muuten, lämpiää ja kaikki. Mutta sitten kun häly menee päälle lopettaa se lämmöntuoton jotta se ei enää tuottaisi vettä. Tilannetta edelsi lattian märkiintyminen, joten ehkä se pumppu on sittenkin sökö vaikka vaikuttaa multimeterillä ok. Tai sitten se on se piirilevy.

                                Comment


                                • Kai tuossakin koneessa on irroitettava kennosto, jonka olet jo myös pudistanut?

                                  Comment


                                    Jepp, kyllä kennosto on irti ollut ja kone on kuin uusi sisältä. Kanavisto puhdistettu, ja teknisesti toimii sen pari minuuttia ennen kuin häly tulee päälle. Koneessa on ulosvedettävä säilö, jonka voi ohittaa ottamalla pumpusta suoraan viemäriin. Puhalsin pumpun letkuun ja viemärissä ei ainakaan vastapainetta ollut. Purin pumpun pesän, jossa oli kaksi-siipinen suora kumilätkä vain impellerinä. Kaikki ok siinäkin. Arvaan että surina jonka kuulen rummun käynnistyessä on juuri tämä tyhjennyspumppu joten elämää on.

                                    Testissä olen heittänyt froteepyyhen kuivaan koneeseen, pari minuuttia ja se väittää säiliön (se yläsäiliö joka ei ole ollut käytössä vuosiin) olevan täynnä vettä, vaikka kuivasta pyyhkeestä ei sellaisia määriä mitenkään saisi aikaan.

                                    Ja vesipinnan-anturin kytkin toimii, jopa säiliön kannen ollessa vaaktasossa riittää mikrokytkimen jousen paine aukaisemaan piiriä. Tavallisesti tuo koho roikkuu. Hmm, pitää koittaa irrottaa tuo kytkin kokonaan. En vain usko että se mitenkään eroaisi nykyisestä.

                                    Jostain luin että yläsäiliö (se, joka ei ole vuosiin ollut käytössä) pitää painaa aivan pohjaan asti, mutta minkäänlaista anturia en kolossa nähnyt tai tuntenut jotta kone tietäisi onko tuossa säiliötä vai ei.

                                    Comment


                                      Selätysvoitto, toimii taas. Ottaa päähän kun ei tiedä miksi se toimii taas. Ehkä se sitten puhdistuksen jälkeen oli liian kostea, ja koneessa on jonkinlainen kosteusmittari, mutta ei vain tiedä. -kele pitäisi jokaisen tuotteen mukana tulla vähintään korjaamokäsikirja kaavoineen...

                                      Comment


                                      • Kaikki lähti siitä kun kaveri halui 205 Mi16 Pökötin ratavessaprojektiksi. Sopiva yksilö löytyi 300km päässä täältä, Iittistä. Lupauduin mukaan toiseksi kuljettajaksi/henkiseksi, sekä fyysiseksi tueksi. Lähdettiin lauantai aamuna täältä ajamaan Focuksen kanssa kohti Iittiä klo 12:00.

                                        Perille päästiin sinne jumalan selän taakse kolmen tienoilla ja auto löytyi. Todella helmen oloinen yksilö, paitsi että koneeseen oli juuri ilmaantunut joku käyntiongelma, myyjä ei tuntunut tietävän asiasta tuon taivaallista kun auto ei ollut pitkään aikaan ajossa. Kone ei kiertänyt enempää kuin 3000rpm ja 2500rpm kohdalla alkoi pätkimään. Paikansin siinä vian sytkään, koitin asialle tehdä jotain, mutta tuloksetta. (otin yhden hyvin miellyttävän sähköiskunkin siinä säätäessä..). Puola siitä on luultavasti mennyt. Päätettiin auto kuitenkin ostaa kun pitkällä koeajolla ja auton pällistelyllä ei mitään mullistavaa löytynyt, eiköhän pienellä pätkimisongelmalla saada se kuitenkin ajettua 300km takaisin Turkuun.

                                        Kaupat tehtiin ja matkaan lähdettiin. Kaveri ajoi pökötillä ja minä perässä focuksella. Vauhti oli tuon pätkimisongelman takia aika hidasta, 80-100km/h. Noin 150km ajon jälkeen auto alkoi tekemään yhtäkkisiä ja hallitsemattomia liikkeitä oikealle vähän väliä. No mikäs muukaan kuin vetari tekisi tuollaista ohjaustehostamattomassa vessassa. 150km jäljellä matkaa, päätettiin riskillä ja rauhallisella ajolla päästä kotiin asti.

                                        +200km jälkeen liikkeet loppuivat. Se on tietysti hyvä ja huono asia. Huonon tekee siitä että luultavasti se vetari ei tulisi kauheasti enää kestämään kun ne hanttiin pistävät palaset lähtivät litomaan tieltä.

                                        Tässä kohtaa pidettiin pieni stoppi huoltoasemalla. Lähdettiin pois ja katsoin liittymässä että tuossa on tummilla ikkunoilla oleva RS-octavia kyttäämässä, sisällä loistaa suuri näyttö keskikonsolissa, luultavasti siviilipoliisi. No asiaa sen enempää ajattelematta jatkettiin taivalta. Octavia saavutti meidät hetken päästä ja jäi roikkumaan minun takapuskuriini. Kohta tämä kyseinen tsekki-ihme lähti minun ohitseni kun hiljaksiin ajeltiin. No eikö se mennyt minun eteeni, kaverin pökötin taakse ja pillit päälle. Pysähdyttiin moottoritien varteen.

                                        Siinä hetken selvittelemistä kun auto vielä tietysti ostajan nimissä, luovarit olivat tietysti mukana mutta kyllä sai satuilla päivän tapahtumista ihan tarpeeksi. Jotain huomautettavaa ne tietysti autosta löysi, mutta ymmärsivät yskän kun juuri auton olimme hankkineet. Koneswapistakin he löysivät vähän vitsikästä sanottavaa:
                                        "Eikös tämän auto paina ilman konetta tyyliin 500 kiloa? Varovasti sitten ettei lähde kone irti...".
                                        Jaksanut siinä alkaa selittämään että se tuskin tapahtuu kun ei se kierrä tällä hetkellä kuin sen 3krpm.. Matka jatkui.

                                        Halikon kohdalla, n. 45km Turusta vetonivel viimeinkin antautui. Auto jäi siihen. Tietysti epähuomiossa muistin pakata kaiken muun mukaan paitsi hinausköyden! Siinä kohtaa lievästi sanottuna sapetti. Työnnettiin pökötti penkan viereen ja lähdimme hakemaan köyttä minun luotani. 40km meille, vaihdoimme auton golffiin koska sen kanssa on huomattavasti mukavampi hinata kuin tuon 1.6 focuksen kanssa, parit fikkarit ja hinausköydet mukaan ja 40km takaisin. Hirveän kilinän ja kalinan kanssa pökötti lähti hinautumaan, onneksi ei hirttänyt nivel kiinni missään kohtaa kun romut sieltä oli tullutkin ulos ja lentäneet pitkin moottoritietä. 40km hinausta moottoritiellä ja jätimme pökötin tänne, läheiselle parkkipaikalle. Hinauksessakin sattui tietysti vaikka mitä, mutta ei niistä sen enempää, kunhan henkilö ja kalustovahingoilta säilyttiin ja auto saatiin perille.

                                        Kotiin astuin kello 22:30.

                                        Kasvattaa luonnetta kun on säkkipimeässä, moottoritien varressa, -8 asteen pakkasessa, ihmisten ajaessa +120km/h ohitse, ropaamassa ikivanhaa pököttiä.
                                        Viimeksi muokannut Shakal; 26.2.2010, 01:02.

                                        Comment


                                        • Vaihdoin Audista opeliin tuohon Saksan mosseen. Ensimmäinen virhe?
                                          Ensimmäistä kertaa jopa autoliikkestä ja alle 10v vuotta vanhan auton (2005 mallia)

                                          Pe 13.2. aamulla töihin yrittäessä kaukosäätimestä ovet auki ja norminykyauton tyyliin kabiini ja mittarivalot tervehtivät onnellista(?) ooppelistia. No onni loppui lyhyeen, avaimet virtalukkoon ja kaikki valot katoavat mittaristosta ja ei edes naksahda... Sen verran ocf:ä selanneena niin ensimmäinen ajatus oli luonnollisesti, että akku kaput.

                                          Team Ahma paikalle (auton mukana tuli kahden vuoden tiepalvelu... olisi varmaan pitänyt arvata että tätä tarvitaan), napajännite ~6v... Apuvirtaa ensin siirrettävästä ja sitten suoraan hinausautosta. Mittarivalot palaavat ja vilkkuvat oikein hupaisasti, auto tosin ei edes pyöritä, naksuu vain iloisesti. Hinurilla korjaamolle jossa toteavat katsovansa josko akun vaihto auttaa. No hätäkös tässä kun pääsi kurvailemaan Mazda2:lla himaan ja sattui olemaan työkannettava mukana.

                                          Parituntia eteenpäin, soitto huollosta: akku vaihdettu, mutta ei lataa. Kakisteltuani hetken laturin hintaa (~500e) annoin luvan tilata osan ja laittaa vekottimen kuntoon. Lupasivat soittaa jos saavat vaihto-osan ja vaihdettua. Noh eihän se nyt niin hyvin sattunut ja lähdinkin iloisin mielin sitten Pe iltapäivällä Helsingistä Jyväskylään Mazdalla.

                                          Eihän tuossa mitään, mutta oppeli oli kerinnyt olla jo kolme viikkoa omistuksessani kun laturi levisi... Eli onko tämä nyt sitten sitä kuuluisaa ooppelistin arkea?

                                          Comment


                                          • Älä pelkää, hajoilee ne laturit Audeistakin ja muistakin vessoista. Auto muiden joukossa. Hyvää autoa olekaan :) Pihan ooppeli taitaa olla talouden luotettavin auto.

                                            Comment


                                            • Mielenkiintoista vian etsintää talon sähköistä. Menin kodinhoitohuoneeseen ja totesin, ettei sinne tullut valoja, sama vika oli myös pesuhuoneessa ja saunassa. Kävelin sulaketaululle ja huomasin, että vikavirtasuoja oli lauennut. Tässä vaiheessa ei siis vielä mitään ihmeellistä. Irroitin pesukoneen ja keskuspölynimurin seinästä ja kokeilin eri valokombinaatioita, mutta mikään ei auttanut, vikavirtasuoja laukesi aina. Aloin jo vähitellen huolestua, että jossakin on jotain pahemmin vialla.

                                              Päätin kuitenkin aikani kuluksi käydä tyhjentämässä keskuspölynimurin säiliön ulkona olevaan roskikseen ja samalla kävellessäni talviruoskan ohi, muistin, että sen lohkolämmitin on joskus polttanut sulaketta. Nappasin roikan irti vaikka kellolaitteessa ei ollut virta päällä ja kävelin takaisin sisälle. Vikavirtasuoja takaisin päälle ja kaikki toimii niin kuin pitääkin... Tässä vaiheessa pääsi helpotuksen huokaus, mutta hieman kyllä ihmetyttää miten tuo viallinen lohkolämmitin laukaisee vikavirtasuojan kellolaitteen läpi.

                                              Comment


                                                Taitaa olla se kellolaite mennyt oikosulkuun, olisko liikaa kuormaa perässä?

                                                Comment


                                                • Voi se tietty olla niinkin. Tosin kellolaite on edelleen seinässä ja vikavirtasuoja ei enää temppuile. Kellolaitteen läpi on mennyt rouvan auton lohko ja 1250w sisälämppäri, eikä se ole ollut moksiskaan. Tietty on mahdollista, että se on vioittunut jossakin vaiheessa.

                                                  Comment


                                                    ei mitää...
                                                    Viimeksi muokannut XiuDaa; 28.3.2009, 22:07.

                                                    Comment


                                                    • 32 vuotta olen huoltanut ja korjannut autoni itse.
                                                      Nyt tuntuu lähes mahdottomalta.
                                                      Viime syksynä lokakuussa jouduin työterveyshuollon kautta tutkimuksiin hengästymisen ja muiden suorituskykyyn liittyvien oireiden takia keskussairaalaan.
                                                      Diagnoosi: vaikea-asteinen dilatoiva gardiomyopatia (suomeksi: sydänlihaksen rappeuma sairaus, jossa sydänlihas laajentunut ja pumppausteho heikentynyt n. 10-15 %:iin).

                                                      Olen ?tippunut? kelan sv-päivärahalle joulukuussa ja nyt pitäisi miettiä miten katsastus ja sitä edeltävät remontit tehdään ja rahoitetaan n. 60% tulotasolla. Sairausloma jatkuu ainakin tuokokuun loppuun, todennäköisesti pidempäänkin.
                                                      Kaikestahan on tähän asti selvitty, mutta nyt usko alkaa käymään vähiin.

                                                      Comment


                                                      • Onko tossa mahdollista sydänlihaksen palautuminen, vai onko suunta vain alaspäin? No oli miten oli niin kauhialta kuulostaa ...

                                                        Comment


                                                        • Laitoin jo Turbo-puolelle vähä mitä sattui tällä viikolla.

                                                          Torstaina kello 19 alkaa projekti "ahtopainemittari kojelaudan pyöreään puhallinaukkoon", ja intoa ja tarmoa piisaa. Siinä sitten mittaillaan, sovitellaan, ruuvaillaan ja irrotellaan ties mitä osia että saadaan näkyviin sulakerasiat yms. ja tilaa vedellä johtoja ja letku.

                                                          Ahtomittarin johdot saan vedettyä oikeisiin paikkoihin, mut mist hemmetist saan muoviputken moottoritilaan??? Menee siihen 4 tuntia että lopulta löytyy aukko kojelaudan alta yläosasta, ja konepuolelta pitää irroittaa pyyhkijät ym. että saan sen muovikannen irti. Sieltähän se putki sit lopulta nätisti tuleepi oikeaan osoitteeseen.

                                                          Ei täs enää ees muista mitä kaikkea sitä teki, mutta 22 tuntia myöhemmin kaikki olisi valmiina siihen että laitan T-liittimen, uskoakseni oikeaan letkuun, ja homma olisi viimein ohi. Tietenkin letku on väärä, selvisi kun tuosta nyt tänään kyselin, ja sit liitin menee katki ja koko homma meni vituix.

                                                          Ahtopainemittarin otin tosiaan irti ja ihan sen kummempia miettimättä prässäsin sen lätyksi 5 tonnin prässillä. Niin ja tietenkin asennusvaatteina minulla oli hyvät farkut, hyvä pusero ja viel hyvät kengät...

                                                          Vahingot: 1.muovinen liitin rikki -> ei ahtoja, korjaus ilmeisesti 100€ luokkaa
                                                          2. ilmastointiaukosta tippui yksi ritilä jonnekin todella syvälle, sekä ratas jolla suljetaan ja avataan läppä. (pitänee kalastella joskus kun ehtii)
                                                          2 torsen ruuvia jäi yli? en tajua mistä ne on ku kaikki katoin todella tarkkaan

                                                          Vaatteet paskasena, yli 22 tuntia äheltäny, vitun väsy ja lopputulos ei oikein miellytä. Ei ole minun heiniä nämä tuunaamiset :D

                                                          Comment


                                                          • Ollan kyllä menossa parempään päin, n. 4 vko sitten Echo oli 15-20%, joten toivoa vielä on.
                                                            Lepo, kunnon yöunet, parit päivätorkut ja "tressittömyys" on parantanut elämänlaatua hieman.
                                                            Remonttiin ei vielä ole asiaa.

                                                            Comment


                                                              ...siihen vikavirtasuojaan... sehän juurikin "tarkkailee" että vikavirtaa ei esiinny yli 30mA, sen kellokytkimen läpi tod. näk. menee vain vaihe. Nolla ja suojamaa voivat mennä suoraan ohi kellokytkimen. Jos viallisessa lohkolämmittimessä on esim. nolla ja suojamaa yhdessä, laukaisee vikavirran vaikka kellokytkin olisi nollilla, eli kellokytkimessä ei välttämättä ole mitään vikaa.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X