Jotta voisit osallistua keskusteluihin, sinun pitää ensin rekisteröityä. Rekisteröityminen edellyttää sitoutumista foorumin käyttöehtoihin. Rekisteröidy täällä.
Jos olet ensimmäistä kertaa tällä foorumilla, ole hyvä ja tutustu ensin jo kysyttyihin kysymyksiin. Kysymykseesi löytyy mahdollisesti jo useita vastauksia. Hae vanhoja kysymyksiä ja vastauksia täältä.
Pienistin Habaneroa, jonka jälkeen pesin kädet tarkasti tiskiaineella...
Pian tämän jälkeen nenässä kutisi ja piti hiukan rapsuttaa, ai että kun teki hyvää :o
Parin kivuliaan "chili-sormet väärässä paikassa" -kokeilun jälkeen olen alkanut käyttää kyseisen herkun kanssa pelatessa ohuita kumihanskoja. - Suosittelen kyseistä menetelmää kaikille.
Mikäli hanskoja ei ole saatavilla, niin hätätapauksessa kaupan ohut vihannespussikin käden ympärillä pelastaa suurimmilta poltteilta. :)
Kulutuspinnat lähti irti repsikan puolen etupaloista (redstuffit, ku joku kuitenki kysyy). Onneks on uudet palat hyllyssä valmiiks.
Asiakkaalta lähti Yellow stuffeista 4000km matkalla kolmesta palasta pinnat. Kerran käynyt radalla eikä ole jarrunpäällä makaaja. 8-palan jarrut ko.autossa.
Täysin ohi aiheen, mutta sanompa kuitenkin kun tuosta chili jutusta tuli mieleen.Yks "kaveri" kerran selitti kun oli kylmää geeliä laittanu niskoihin ja sen jälkeenhän oli toki pitänyt kiveksiä raapia. :D Mahtoi tehdä hyvää.
Saunominen lämmittävän geelin laittamisen jälkeen tekee myös eetvarttia. Useampi tunti töhnän laittamisen jälkeenkin tuntuu kuin töhnätty kohta olisi ilmiliekeissä. Suosittelen masokisteille.
Edessä auto odotti mahdottomalta tuntuvaa vasemmalle kääntymistä jatkuvan jonon tullessa vastaan kaupunkiliikenteessä. Minä sitten tarkistin et kiveys ei ole korkea ja sitä vielä madalsi tiellä oleva jää, siitä sitten Allroad miehenä 17,5cm maavaralla nostin toiset pyörät sinne jalkakäytävän puolelle ihan hitaasti niin eiköhän kuitenkin laskeutuessa sieltä kuulunu oikean etupyörän luota joku kolaus. Mikä prkl siellä muka tommosessa tilanteessa vois ottaa kiinni?!
Chilien käsittelyyn sellainen vinkki, että kapsaisiini on öljyliukoista. Näinollen chilien käsittelyn jälkeen kannattaa käsiin hieroa ruokaöljyä. Kun sitten öljyn pesee pesuaineen kanssa pois, lähtee suurin osa kapsaisiinista öljyn mukana.
Öljy on myös toimiva völiaine kun haluaa saada ruuan maustettua tasaisemmin. Eli aluksi öljy pannulle, perään chilit ja sitten vasta ruoka. Tällöin chili maustaa öljyn, joka levittyy paistaessa muihin ruoka-aineisiin.
Rasvaliukoiset sulaa myös jäykällä viinalla. Tulisten chilien perään on aivan se ja sama jos juo maitoa tai vettä mutta mahdollisimman tiukka tenu auttaa.
Piti se tämäkin nähdä: joku tampio tyrkännyt nissaninsa meidän parkkiruutuun. Haltija selvisi mutta kännykkänumero ei. Olisi toki voinut jättää oman biilin poikittain siihen taakse, mutta en jaksa pe iltana odotella kuivin suin josko herra malttaa tämän vuorokauden puolella olla lähdössä. Joten audi vieraspaikalle ja lappu nissanin lasiin - eikä edes painokelvotonta tekstiä.
msuomal: Olisiko roiskeläppään kertynyt loskapaakkua, joka on jäätynyt kovaksi ja se olisi ottanut kiinni? Se näillä keleillä tahtoo ensimmäisenä osua johonkin.
Kävin iltalenkillä heittämässä avokin veljen ja sen kaverin tohon lähelle juhlimaan. Siinä niiden ylösnoustessa tuli pihatieltä auto siihen parkkikselle, se yritti ihan pienestä välistä tunkee, kun ei voinut kolmea sekunttia odottaa et pääsen pois alta. Vittuunnuin jotenki väsymyksessäni siitä niin paljon. Lähin siit paikalta niin äkäsesti, kun tolla pääsee. Ykkösen loppuun, kakkosella... Vauhtia varmaan sinne satasen paikkeille. Sit aloin "risteyksen" lähentyessä jarruttamaan, aivan peilijäässä, vaikka +5 lämmintä. Yritin kikkailla viel käsijarrullakin avuks, mut sit sen toki jo huomas ettei mitään tehtävissä. ~60km/h oikee eturengas kanttarin yli ja koko sivu loikkas ilmaan, siitä pikku ilmalennolla etukulma eellä koivunrunkoon, perä ilmaan, melkein katolleen, mut tippu kuitenki tassuilleen kuskin kylki vasten toista koivua. Tiedän kuinka typerää ja lapsellista toi oli, kuinka idiootti voi ihminen olla. Otin tosiaan kyllä opikseni. Että voi masentaa. :S
Oikeen puolen eturipustus petti, vetoakseli katki, molemmat etulokarit, molemmat etuovet, helmat edestä, lokarit, pohja sai osumaa kunnolla maahan, eestä runkopalkki killissä, kaikki etuvalot paskana, puskuri monessa osassa, konepelti aivan loppu, koneeseen myös osumaa, koneen johtoja oikeelta paskana, takaosakin tais aika kovia kokea jos auto keulamaassa suorana tippuu alas renkailleen, 3 puhjennutta rengasta, 2 haljennutta vannetta jnejnejne......
Käyn maanantaiaamuna avklla purkamassa hifit ja kaapeloinnit pois. Akun ja navigaattorin ja kaikki irtaimisto-osat napsin myös mukaan. Olis ehkä voinu vähän hillitä liikenneraivoa, niin ei olis tarvinu kantapään kautta oppia.
Poliisit armahti päiväsakkojen määrässä, kun meinas rankkaritkin ajaa siinä ulos, kun oli niin "arvaamattoman" liukasta, myös avokin piikittely sai ne vähentämään, koska saan paremman rangaistuksen kotona.. 270€ kerty silti maksettavaa ja toki vakuutuksen omavastuu ja menetetty auto. Myönsin kyllä kaiken, ja olihan ne sakot ihan oikein.. Jos olis ees kuhmua pahemmin sattunut, niin ei vituttais toi menetetty pelti.
Luojan kiitos etten vahingoittanut ketään ulkopuolisia enkä pyytänyt avokkia mukaan tälle ilta-ajelulle, mikä on tooodella harvinaista. Tää oli kyl viimenen vaarallinen kikkailu.
Pitäis varmaan julkisesti pahotella. :S
Siinä paniikissa autosta ulostulleena, siihen vaan kasaantuu ja kasaantuu ulkopuolisia ihmettelijöitä ja spekuloijia uskomatonta tahtia. Siihen viel poliisit, rankkarit ja ambulanssi. Jeesus mikä show, vaikka hätäkeskukseen sanoin ettei tarvi ku poliisia, et ei mitään henkilövahinkoja ja yksin munasin. :S
Tänään tuli taas laitettua yhteen CR dieseliin uusi egr, kyllä on voitu yksi osa laittaa paskaan paikkaan ja tehdä siitä vielä mahdollisimman heikko. Onkohan VAG insinööreillä joku kisa tehtaalla kuka tekee paskimman moottorin/vittumaisimman tyyppivian siihen?
Joo aina parempi,että menee vaan peltiä! Tsemiä! Ja jottei mee OT niin alkaa kyrsimään,ku saa aikaseks kiristyttää ulisevaa laturin hihnaa..saatana mikä ääni. No mutta ehkä joulun jälkeen
Pakkohan jotain on pitää muistona, romunahan se on :( Ja muuten, sekin ottaa päähän, et ens viikon alus pitäis tulla sen kampiakselin asentotunnistimen. Kiinnostais kyl tietää asennot..
E: Edellinen RC tuhoutu ajettaessa kehä kolmosella vesilammikkoon. Kone kaput ja yli 9000€ turpaan... Oli kai sekin kyllä omaa tyhmyyttä, ajella nyt ilman etupuskuria... Oon niin tyhmä, et mun pitäis ostaa kolmipyöränen. Kolmipyörä siks etten vaan kaatuis.. -.-
Comment