No en nyt tiiä siitäkään. Alkaa olemaan vanhojen jarrujen legendaa nämä nastaniskemät tuulilasiin. Henkilöauton nasta on niin kevyt ettei siitä jälkeä jää, varsinkaan nykyautojen tuulilaseihin, jotka ovat jossain 30 asteen kulmassa. Kuorma-auton nastoista kylläkin jää jälki sopivasti osuessa mutta niitäkin käytetään pääosin vain eturenkaissa eikä sieltä kovin helposti lennä takana-ajavan syliin. Raskaan kaluston karkeista renkaista taasen lentää peukalonpään kokoinen kivi oikein iloisesti kun hiekkatieltä pääväylälle kääntyessä alkaa ajonopeuden noustessa keskipakovoima renkaassa kasvamaan.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Nyt ottaa päähän!!!
Collapse
X
-
emännyksen Polosesta 6R pimeni sisävalot, takavalot, etuparkit... jalktilasta kuuluun ärsyttävä päättymätön niksnaksniksnaks... vcds:llä ihan järkevää vikakoodia "open circuit" jne. mutta mistään ei löydy sulakkeiden selostuksia tai kaavioita, ei edes siitä lukemattomasta ohjekirjasta. Myös kaikki sulakkeet ehjät. Voi perskikka! Joutuu mennä talliin turaamaan, en sitten tiedä ottaisko Jeegerin neuvonantajaksi.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja hopsis Näytä viesti--Alkaa olemaan vanhojen jarrujen legendaa nämä nastaniskemät tuulilasiin. --
Aika tarkka jätkä joka tunnistaa ikkunaan napsahtavan "nastan" nastaksi. Etenkin kun ne on olevinaan aina nastoja, vaikka on huomattavasti todennäköisempää, että ne on kitkarenkaan lamellien välistä karannutta hiekoitushiekkaa, jota kylvetään risteyksiin kitkarenkailijoita varten. :)
Comment
-
Ettei kukaan pahoita mieltään niin ennen vanhaan, silloin hyvään aikaan kun leipäkin maistui vielä leivältä ja naiset oli kauniita, nastat oli 10x painavampia kuin nykyään. Nykynasta painaa vissiin jotain gramman luokkaa eikä sillä oikein saa tuulilasiin jälkeä kuin oikeasti tuurilla. Nykyään kun jotain napsahtaa lasiin niin kovaa että jää jälki niin se on pääsääntöisesti kivi.
Comment
-
emännyksen Polosesta 6R pimeni sisävalot, takavalot, etuparkit... jalktilasta kuuluun ärsyttävä päättymätön niksnaksniksnaks... vcds:llä ihan järkevää vikakoodia "open circuit" jne. mutta mistään ei löydy sulakkeiden selostuksia tai kaavioita, ei edes siitä lukemattomasta ohjekirjasta. Myös kaikki sulakkeet ehjät. Voi perskikka! Joutuu mennä talliin turaamaan, en sitten tiedä ottaisko Jeegerin neuvonantajaksi.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja hopsis Näytä viestiTämä.
Viikon päivät selannut nettihautomoa joka päivä parin tunnin välein. Vittumaisen mallinen maa tämä Suomi kun joka paikasta on joka paikkaan aina se 400km yhteen suuntaan. Oma vika kun asuu missä asuu mutta johonkin Kainuuseen tai Lappiin on 95% kansasta viittä vaille vi*tusti matkaa ja siellä ne kaikki helmet on. Tai pohojanmaalla ja siellä saa puukosta :)
Itte ostanu auton mm Imatralta (myyjä tuli toki Jyväskyläänasti vastaan) ja pakettiautoa, tai kärryä vaatineen vaihtokaupan kävin just tekemässä Kotkassa loppukesästä (myös yli 500km). Pk seudulta haettu veljen ja kavereiden kanssa useita ruoskia vuosienmittaan ja nytkin veli menossa trailerin kanssa Kotkaan piakkoin kaupoille. RäSä Audi piti tietysti hakee saksasta asti, kun ei sillon suomessa ollu tarjolla xD
Ainiin ja Transamikin tuli haettua aikoinaan ruottista, kuin myös yks Volvo kerran...
Ps. Ei meillä ihan kaikilla enää nykyään puukko kulje mukana pohjanmaalla ;)
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Wisa Näytä viestiNaiset on kyllä nykyäänkin kauniita, lisäksi kauniita naisia on vuosi vuodelta enemmän ;)
Olen huomannut saman muttei se asia tähän viestiketjuun sovi kyllä ollenkaan. :)
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja TeroPee Näytä viestiOlen huomannut saman muttei se asia tähän viestiketjuun sovi kyllä ollenkaan. :)
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja audiq Näytä viestiNastakumien kuvioita kun putsailin syksyllä, niin kourallinen hiekkaa oli urakan jälkeen lattialla. Eli hiekanjyviä oli kertaa kymmenen nastojen määrään nähden. Lamelleja täynnä oleva kitkarengassarja vetää varmaan puoli ämpäriä soraa kitusiinsa.
Aika tarkka jätkä joka tunnistaa ikkunaan napsahtavan "nastan" nastaksi. Etenkin kun ne on olevinaan aina nastoja, vaikka on huomattavasti todennäköisempää, että ne on kitkarenkaan lamellien välistä karannutta hiekoitushiekkaa, jota kylvetään risteyksiin kitkarenkailijoita varten. :)
Comment
-
Toisaalta jos firman liikevaihto on 2012 vuonna yli 35M€ ja liikevoitto samana vuonna 3k€ niin jotain kai sekin kertoo. Köyhät paskiaiset.
Comment
-
Tuhlasin just noin 300euroa pariin korjaukseen RäSässä, joita ei sit edes katottu katsastukses ja kaikenlisäksi konttorilta sai mukavan listan puuhattavaa taas ennenkö pommi on "katulaillinen".
Onnistuin ilmeisesti löytämään paskimman RS2 joka maanpäältä löytyy tai sitte nää on mainettaan huomattavasti surkeempia rytökasoja >:(
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Stuga Näytä viestiEmännän sisko, sen mies jäi eilen kaatuneen puun alle. Miehen tilanne on erittäin huono. Siskolla useampia luiden murtumia. Vähän hiljasta ollu kotona tänään.
Edit. Mies nukkui pois. Nyt ei oikein tiedä mitä sanois.
Comment
Comment