Alkuperäinen kirjoittaja Wisa
Näytä viesti
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Nyt ottaa päähän!!!
Collapse
X
-
Vituttaa kun työnteko ei oikein kannata. Vuorosysteemeitä muutettiin huomattavasti huonompaan. "Muutos ei vaikuta palkkaan" no vaikuttaahan se, kun joustolisät pudotettiin pois ja vuoroja kikkaillaan pois viikonlopuilta. Jos liksasta sattuu joskus jotain löysää jäämään, niin eikös sitten postimies tuo jonkun kivan ylimääräisen maksulapun taloyhtiöltä, kun naapurissa tehtiin oikein kiva kylppäri,niin maksetaan me kaikki muut osakkaat osamme siitä.
Comment
-
Ärsyttää Oulun Pörhön venkoilu kuluttajariitalautakunnalle. Kaikki osapuolet tietävät ihan tasan tarkasti miten asiat on mennyt, mutta silti pitää lähetellä vastauksia joissa heitellään ilmoille ihan täyttä paskaa. Ensin puhutaan ihan toista ja ollaan niin ymmärtäväistä, mutta nyt kun asiat on viety eteenpäin niin muuttuukin tarinat aivan täysin. Nyt ollaankin läpikäyty koko moottori ja jakohihnan vierestä löytynyt kourallinen soraa, on joutunut sinne vasta Oulu-Helsinki moottoritiellä.
Comment
-
Toi prosessihan etenee osapuolten välisenä vuoropuheluna niin pitkään kunnes toinen osapuoli katsoo ettei sopimukseen päästä ja eikä ole enää aihetta vastineeseen. Jaarittelulla toinen osapuoli voi pitkittää lähes loputtomiin ennen kuin asia siirtyy varsinaiseen kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn.
Comment
-
Juuri näin. Sitten kun niitä osapuolia on enemmän kuin kaksi niin jokainen näköjään vuorollaan vetkuttaa viimeiseen päivään asti niitä vastineitaan. Äkkiä sitä luulisi että on myös sen firman etu mitä nopeammin asia on käsitelty ja pois päiväjärjestyksestä mutta ehkä siinä mennään sillä pienenkin kiusan varjolla kun ei kerran ole markkaakaan kiinni siinä vaiheessa, toisin kuin sillä vastapelurilla.
Omaan keissiin tuli juuri vastine ja päiväys kirjeessä oli viimeinen mahdollinen palautuspäivä, kaikki tieto on ollut sielläkin olemassa jo neljä viikkoa. Ymmärtäähän sen että isossa firmassa saattaa mennä viikko tuollaisen asian käsittelyyn mutta sattumalta vasta viimeisenä päivänä on ehditty raapimaan jotain kasaan kuulostaa pelkältä vittuilulta.
Comment
-
Tiedän. Ei tuossa viimeisessä minulle tulleessa enää mitään uutta ollut, samaa vanhaa toistoa. Sen takia en aiokaan tähän enää mitään vastata, jos vaikka nytkähtäisi asian käsittely eteenpäin. Sinänsä vähän perseestä kun osapuolia on periaatteessa minun lisäksi kolme niin joka kerta kun joku lausuu jotain niin kaikille annetaan mahdollisuus vastata siihen jolloin periaatteessa on mahdollista että kaksi osapuolta rupattelevat keskenään määrättömän pitkään kun pallottelevat vastuuta keskenään.
Comment
-
Joo. Yhdessä omassa tapauksessani riitautin ihan selvän tapauksen johon toinen osapuoli antoi niin provosoivan vastineen jolla hän läpinäkyvästi halusi aloittaa pitkän ja värikkään kirjeenvaihdon. En vastannut määräaikaan mennessä mitään, ja asia siirtyi käsittelyyn josta vajaan vuoden kuluttua tuli minulle myönteinen ratkaisu.
Comment
-
Itse asiassa viimeisessä tiedoksiannossa oli palattava viimeistään 13.12. asiaan jos jotain lisättävää on, ilmoitin juuri äsken asian käsittelijälle että minun puoleltani ei ole mitään uutta lisättävää eikä tarvitse odottaa joulukuun puoleenväliin asti josko se asian käsittelyä nopeuttaa. Kumma miten aikuiset johtotehtävissä toimivat ihmiset eivät osaa lukea. Joka ainoan kerran kun kuluttajariitalautakunnasta tulee postia, ensimmäisellä sivulla mainitaan, sanasta sanaan: "Käsittelyn kannalta on suotavaa, etteivät osapuolet toista tarpeettomasti jo aiemmin esitettyjä seikkoja tai lähetä valituksessa jo olevia asiakirjoja toistamiseen."
Kuinka monta kertaa voi oikeasti sanoa "ei kuulu meille" ennen kuin se on asian tarpeetonta toistamista. Eihän sitä etukäteen tiedä mitä tuolta lautakunnasta sitten lopulta tulee mutta luotan siihen että perustelut ja päätökset on tehty toimitettujen tietojen, ei toiston määrän perusteella.
[tarpeeton mihinkään perustumaton avautuminen] Toisaalta jos firman liikevaihto on 2012 vuonna yli 35M€ ja liikevoitto samana vuonna 3k€ niin jotain kai sekin kertoo. Köyhät paskiaiset.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja alpi Näytä viesti2 vuoden takuu. Puljuhan oli joku nettimyymälä, jota ei enää ole olemassakaan. Tosin laitteen mukana tulikin amazon.de:n kuitti.
Maahantuojalta voisin kysellä, seuraavaksi varmaan kotivakuutuksesta.
Saksassa tuo virhevastuu tosin rajoittuu kahteen vuoteen, joten se mahdollisuus oli sitten siinä.
Seuraavaksi testataan sitten POPin kotivakuutuksia.
Comment
-
No joo, perseilyksi menee. Mulla oli entisen telkkarin kanssa vähän samanlainen keissi. Töllösta hajosi paneeli takuuaikana, vian korjaaminen olisi tullut kalliimmaksi kuin uusi telkkari joten sain vaihdossa melkein saman mallisen, takuu jatkui alkuperäisen ostopäivän mukaan. Vaihdossa tulleesta telkkarista hajosi virtalähde vajaa puoli vuotta takuun päättymisen jälkeen. Soittelin maahantuojalle että menisikö remontti vielä virhevastuun piikkiin mutta eivät suostuneet kun jo kertaalleen vaihdettu? Tappiola sen sitten osti ja minä korjautin omalla kustannuksella.
Comment
-
Onkos se näin, jos esim.telkun takuu 2 vuotta ja pasahtaa heti rikki n. aboutrallaa 3 vuoden jälkeen, niin voi hakea korvausta silti vaikka takuu on menny umpeen.
Joillekin laitteille on kuitenkin ajateltu keskimääräinen kestoaika, minkä aikaa ainakin laitteen pitäisi kestää, n. about.
Jostain vain luin, no minä nyt luen paljon.
Comment
-
-
Eipä mennyt kovin hyvin tämäkään. Maahantuoja ja virallinen huolto ei suostu laitteeseen koskemaan, koska harmaatuonti. Teknisesti olen siis maahantuojan tulkinnan mukaan ostanut vahvarin suoraan Saksasta, ja suomalainen nettiliike on vain toiminut tilauksen välittäjänä. Kuluttajana en tietenkään tätä voinut ennakkoon tietää, vaan kuvittelin ostaneeni vehkeen kotimaasta. Vastuu siirtyy siis myyjälle (Amazon.de).
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja kapaz Näytä viestiOnkos se näin, jos esim.telkun takuu 2 vuotta ja pasahtaa heti rikki n. aboutrallaa 3 vuoden jälkeen, niin voi hakea korvausta silti vaikka takuu on menny umpeen.
Comment
-
Kyllä ne oli Gigantissa sitä mieltä että yli 2vuotias kiloeuron jääkaappikin on niin vanha ettei mun tartte uutta saada, varsinkin kun oli todettu kuin huono on neljän korjauskeikan ja yhden vaihdonkin kanssa. Onneksi laitteen valmistaja ihan omatoimisesti totesi että otanko heiltä uuden vai täysimääräisenä ilman vähennyksiä rahat takaisin. Pyysivät anteeksi ja totesivat ymmärtävänsä jos en enää halua heidän malliston tuotetta :D Mutta siltikin Gigantille oli melkein mahdotonta koko homma, soitella perään sai joka toinen päivä. Lisäksi joka kerta huoltoreissuilla hirveä tappelu että sai vaihtolaitteen tilalle huollon ajaksi, joka käsittääkseni on ihan lain vaatima asia kun kyseessä on jääkaappi.
Comment
-
Ihan vinkkinä, että noissa kodinelektroniikkalaitteiden vikaantumisissa takuuajan jälkeen, että kannattaa kysyä jostain huoltoliikkeestä mahdollisuutta Goodwill-tyyppiseen huoltoratkaisuun. Noissa goodwill-tapauksissa huoltoliike tutkii vian ja lähettää kyselyn vamlistajalle/maahantuojalle. Monet valmistajat ovat aika innokkaita tarjoamaan (etenkin kalliimpiin malleihin) varaosat ilmaiseksi "hyväntahdonosoituksena" ja asiakkaalle jää ainoastaan huollon työn maksaminen.
Samaan lisään vielä, että kannattaa muistaa, että nämä huoltofirmat ovat tässäkin asiassa vain välikäsiä. Niidenkin pitää kustannuksensa kattaa. Yleensä siis laskuttavat muutaman kympin jo laitteen tutkimisesta.
Lisäksi suuri osa televisioiden/vahvistimien/yms. vioista johtuu käyttäjävirheistä ( = virheellisen asennuksen seurauksena puutteellin ilmankierto lyhentää elektoniikkakomponenttien elinikää), jolloin valmistajalla ei ole velvollisuutta laitteen korjaamiseen edes takuuaikana. Tämän vuoksi takuuajan jälkeen kannattaa asiallisesti pyytää huoltoa, ei uhkailla kuluttajansuojalla tms. Huomattavasti suurempi mahdollisuus siihen, että valmistaja tulee vastaan korjauskuluissa.
Comment
Comment