Jotta voisit osallistua keskusteluihin, sinun pitää ensin rekisteröityä. Rekisteröityminen edellyttää sitoutumista foorumin käyttöehtoihin. Rekisteröidy täällä.
Jos olet ensimmäistä kertaa tällä foorumilla, ole hyvä ja tutustu ensin jo kysyttyihin kysymyksiin. Kysymykseesi löytyy mahdollisesti jo useita vastauksia. Hae vanhoja kysymyksiä ja vastauksia täältä.
Audiclub.fi sivustolla/foorumilla on huoltokatko lauantaina 22.3. n. klo 08:30-22:00. Huoltokatkon aikana keskustelufoorumi ja Audiclub.fi sivusto ovat poissa käytöstä.
Eikös crossipyörää käytetä juuri noin? Tuo LVK:n kanta on hieman erikoinen, mikään liikenteestä eristetty alue ei ole siis täysin eristetty koska sinne voi tulla joku?
Näinhän se menee, että radalle kun radalle oli se motocross- tai moottorirata niin joku voi tulla kun ei ole aitoja ja turvamiehiä vahtimassa.
Mikään motocross-rata Suomessa ei ainakaan ole suljettu alue. Esim varikolla ei saisi olla autoja ja siellä saisivat olla vaan "teamin" jäsenet ja näinhän ei ole.
Tallin viereiseltä työmaalta on louhintojen aikana "karannut" kivi tallin vesikatosta läpi ja nyt vedet tulee talliin sisälle.
Onneksi siinä kohtaa josta vesi tippuu alas ei ole muuta kuin auto. 1-1,5 metriä sivuun niin olisi mennyt ihan kivasti osin arvokastakin tavaraa pilalle.
Ulkona juhannuskelit ja talvirajoitukset konetiellä. Se on kalenterin mukaan talvi ny! Niin ja siis kyseessä E-18 Turun pää, jossa nämä etäoperoitavat kyltit. Juu tiedetään - tiedetään, että se on se tieliikennelaki, mutta onko se tehty ennen sähköisien kylttien keksimistä, vai mistä kenkä puristaa?
Taas yksi ostaja.. Kyseli rengaskoosta lähtien kaikkea, lähetti viestiä, s.postia ja soitteli. Taisi olla ilmeisesti väärän kokoiset talvirenkaat, kun sen vastauksen jälkeen hiljeni.. :D
Ulkona juhannuskelit ja talvirajoitukset konetiellä. Se on kalenterin mukaan talvi ny! Niin ja siis kyseessä E-18 Turun pää, jossa nämä etäoperoitavat kyltit. Juu tiedetään - tiedetään, että se on se tieliikennelaki, mutta onko se tehty ennen sähköisien kylttien keksimistä, vai mistä kenkä puristaa?
Ulkona juhannuskelit ja talvirajoitukset konetiellä. Se on kalenterin mukaan talvi ny! Niin ja siis kyseessä E-18 Turun pää, jossa nämä etäoperoitavat kyltit. Juu tiedetään - tiedetään, että se on se tieliikennelaki, mutta onko se tehty ennen sähköisien kylttien keksimistä, vai mistä kenkä puristaa?
Eikös sielä oo muutenki koko talven vesi-/loskakeli, kas kun ette toivo eteläsuomeen samantien nastarengaskieltoa, niinkuin Saksassakin on?
Siis hetkinen. Mites peltoautot jotka on haettu vaikkapa avk:lta tai poistettu rekisteristä? Pitääkö tollasessa olla liikennevakuutus jos sillä pellolle tehdyllä radalla ajaa? Tai fiksaa sitä muuten vaan tallissa? Vai ymmärränkö nyt jotakin todella väärin..
(En siis ole ikinä täysin kilvetöntä autoa omistanut)
Ei kai se liikennevakuutus mun henkilövahinkojani korvaa jos jään tallissa auton alle puristuksiin?
Okei, tarkoitit varmaan tuohon pellolla ajeluun.. Mutta eikai se sielläkään allekirjoittaneelle mitään korvaa, jos siellä vedän pitkäksi mutkasta ja telon itseni. Muiden kanssa samaan aikaanhan en minä ainakaan ajele ihan peltovehkeillä.
Lähinnä tuli mieleen että jos otan talliin korjattavaksi jonkun raadon ja sitä siellä näppäilen aikani ennen kilpien hakua ilman vakuutuksia, niin voiko siitä tipahtaa vastaava tonnin lasku jälkikäteen. Toisaalta, eihän tuon vakuutuksen haku ja seisontaan suoraan laitto mikään mahdottomuus ole, mikäli vain vakuutusyhtiö alkaa ilman rekkaria myymään.
Henkilövahingothan periaatteessa korvataan aina. Jos jäät tallissa auton alle puristuksiin niin tilanteella tuskin on mitään tekemistä liikennekäytön kanssa, siinä vaiheessa todennäköisesti lähtisin etsimään kotivakuutuksen vakuutusehtoja.
Kappas, jotain uutta oppii aina. Itse olisin olettanut että jos pellolla töhöilen itseni palasiksi niin omasta piikistä menee.
Niin, en minäkään tallissa sattuneesta lähtisi heti liikennevakuutuksesta hakemaan, mietin vain miksi siinä sitten pitäisi se liikennevakuutus olla, koska eihän sitä autoa liikennekäytössä käytetä. Mutta jos siinä on vaara olemassa että lasku tulee perästä ilman käyttöäkin niin..
Saattoi olla hivenen sarkasmia mukana tuossa aiemmassa kommentissa.
Liikennevakuutus on pakollinen jokaiselle liikenteessä käytettävälle ajoneuvolle. Sen nojalla vakuutusyhtiö korvaa ajoneuvon liikenteeseen käyttämisestä vastapuolelle aiheutuneita henkilö- ja omaisuusvahinkoja. Omat vahingot vahingonaiheuttaja hekilövahinkoja lukuunottamatta kärsii itse tai saa niistä korvauksen vapaaehtoisen autovakuutuksen nojalla.
Vahinkoa ei korvata liikennevakuutuksen perusteella mm. silloin, jos ajoneuvoa on käytetty olennaisesti muuhun kuin henkilöiden tai tavaroiden kuljettamiseen taikka jos ajoneuvo on säilytettävänä tai korjattavana autotallissa.
Liikennevakuutuksesta korvataan vastapuolen vahinko vahingonaiheuttajan huolimattomuudesta riippumatta. Huolimattomasta ajoneuvon käsittelystä sitä pysäköitäessä voi olla seurauksena esimerkiksi se, että ilman vaihdetta tai käsijarrua pysäköity auto piha-alueella lähtee minuutin kuluttua itsekseen liikkeelle ja törmää toiseen autoon. Ajoneuvon pysäköinti on ajoneuvon liikenteeseen käyttämistä ja siitä johtuvat vahingot liikennevakuutus korvaa.
Telitrailerin jarrujen keksiät pitäs ampua kaikki ja pitkään kiduttamalla se insinööri joka on piirtäny jarrukilven ulkopuoleisen kehimis systeemin.
Oon nyt töissä telkunnu kotvasen venetrailerin jarrujen kanssa ja taitaa olla helpompi voittaa lotossa 7 oikein ku saada noi pitämään kunnolla ja vielä joka pyörästä..
Risteysurpot! En ymmärrä mikä hiton tarve on ängetä ulos kantatielle jos ei kääntyvien autojen vuoksi näe tuleeko autoja vaiko ei. 51:sellä Munkinmäen kohdalla tuntuu kerran viikossa änkeävän väki sokkona ulos 80:n rajoituksella ( siis minun eteen, varmaan todennäkösiesti paljon useammin tuota tapahtuu)
Edellinen stumppasi autonsa niin että pystyin kiertämään keulan- ei olisi ehtinyt jarruttaa. Tän päivänen sitten käänsi eteen ja jäi sitten ihmettelemään mitä tapahtui, näin ajoissa joten ehdin käytännössä pysähtymään. Ja tuossa risteyksessä siis ryhmittymiskaista autoille jotka kääntymässä
--Oon nyt töissä telkunnu kotvasen venetrailerin jarrujen kanssa ja taitaa olla helpompi voittaa lotossa 7 oikein ku saada noi pitämään kunnolla ja vielä joka pyörästä..
Tuttu tunne. Vaunuliikkeessäkin sanoivat, että joihinkin on vaihdettu kaikki uutta, eikä silti toimi. Mielestäni niillä ei alunperinkään ole mahdollisuutta toimia kunnolla. - Paskasti suunniteltuja ja liikeradat loppuvat kesken, jos haluaa laahaamattomat ja pitävät jarrut, joissa on kulumisvaraa. Kaikkien sääntöjen ja ohjeiden mukaan tein jarrut venetraileriin ja ne toimi käytännössä, mutta niissä ei ollut kulumisvaraa, eikä kelvannut katsimiehelle. Rullilla tiukattiin sen verran työntötankoa, että saatiin kulumisvaraa, mutta nyt ne aavistuksen laahaa, minun mielestäni, ei katsimiehen. Ennen kuin otetaan käyttöön, niin täytyy löysätä vähän, ettei pala kengät.
Erikoinen vaiva oli vanhoissa kengissä. Kun ne oli lämmenneet, niin kengän rungossa oleva suoja-aine oli sulanut ja liimannut pakkiliu-ut jumiin. Jarruja oli täysin mahdotonta säätää, kun yksi pyöräytys taaksepäin renkaita muutti jarruvoimat ihan erilaisiksi. Kannattaa ne liu-ut tarkistaa ja uusissa tarvikekengissäkin tökki ne liu-ut. - Että ei varmaan kovin harvinainen vaiva. Oletan että sinulla on Knottin akselit kärryssä.
Tossa häkkyrässä on bwp akselit, pakkilukot oli kokonaan ruostunu jumiin ja muutekin sisuskalut olivat aika siivottomassa kunnossa"kiitos meriveden".
Eli purkamisen ja puhdistelujen jälkeen kaikki liikkuu kunnoilla ja pitäs toimia, mutta ei.
Huomenna puran vielä kerran ja jos ei toimi ni tilaan siihen uudet akselit=)
Jos on ikivanhat kengät, niin saattaa olla ettei pidä, vaikka pintaa olisikin. Joku minulle sanoikin, että halvemmaksi tulee uudet akselit kuin tehdä perusteellista jarruremppaa.
Olethan työntövarren aluksi löysännyt ja lähtenyt rumpujen päästä ensin säätämään? Onko jarruissa heittoa, vai ei vain pidä?
Siihen on laitettu 2v. sitten kaikki uutta ja kengissä on pintaa n.4mm tasasesti, kaikki oli löysätty ja tehty niin kun pitää, mutta vaan 1pyörä menee lukkoon ja muut ottaa, mutta heikosti..
"Eikös sielä oo muutenki koko talven vesi-/loskakeli, kas kun ette toivo eteläsuomeen samantien nastarengaskieltoa, niinkuin Saksassakin on? "
Sinällään mitään nopeusrajoituksia vastaan ole, paitsi voisi noilla koneteillä hyvällä kelillä olla vähän reippaammat rajoitukset.
Lähinnä kirosin sitä, että kun on ne kalliit systeemit näyttötauluineen sinne tienposkeen investoitu, niin miksei niitä käytetä (muuteta lakia, niin että voisi käyttää). Kuitenkin samoilla kylteillä voidaan kuitenkin tarvittaessa kertoa kulkijoille jostain lyhyestä välistä, jossa menossa pientareiden niittotyö ja siksi alennettu nopeus...tai vastaavia
Jossain Ranskassa asia on hoidettu halvalla niin, että on sadekelillä eri nopeusrajoitus, muistaakseni samassa tolpassa kaksi eri nopeusrajoituslätkää, jossa toisessa vesipisaran kuva...
No koska muualla toimivat systeemit eivät toimi Suomessa. Esim Santiago de Chile ssä kadut aamulla ja illalla yksisuuntaisia tiettyyn suuntaan päivällä ja yöllä kaksisuuntaisia. Kuulema moinen ei tule kuuloonkaan Suomessa.
Vitun Trafi, kuittasin hiljattain puolen vuoden verot audista. Tänään tuli postin mukana ilmoitus että auto on käyttökiellossa maksamattomien verojen vuoksi, maksettavaa olisi 21€.
Ei jumalauta, minä maksan sen mitä trafi pyytää laskussaan ja nyt vittuillaan että et saa (lue saisi) ajaa autollasi koska syystä tuntematon haluamme vielä 21€.
[e] Tarvinee ottaa kiroaminen takaisin, soittoa trafille ja sain kuulla että olen mitä ilmeisemmin tehnyt näppäily virheen....
Mutta tuota ajokiellon järjettömyyttä en siitäkään huolimatta ymmärrä.
Comment