Vaikka miten alkumatkasta asettaa vakkarin "noin rajoitukseen", niin kyllä se loppumatkasta tahtoo olla jo sakkorajankin ylittänyt, sen huomaa varsinkin noilla 500km mummolasiirtymisillä.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Nyt ottaa päähän!!!
Collapse
X
-
Näinhän se on, asiaa puhut. Ja nyt kun ajattelee asioita silleen, milloin hermo ei enää määrää, voi kaikkea käsitellä asiallisemmin ainakin omasta näkökulmasta.
Ehkä jos tuo tyttö tois ensviikolla tuon pikkuisen nähtäväks, hieman pidemmäks aikaa, joo.Viimeksi muokannut kapaz; 31.7.2013, 23:19. Perustelu: Tiedä oliko oikea osio, mutta käy myös tähän, jos ymmärrystä riittää
Comment
-
Mulla taasen poksahti kaksi pulloa kaljaa peräkonttiin. Hain kaupasta mäyrän ja sen jälkeen pitsabaarista lätyn. Koko matkan ajelin kuin mummo kirkkoon mutta kotimatkalla viimeinen stop-risteys kilometri ennen maalia unohdin sen kaljapäkin ja yrmäytin siitä lähtöviivalta ykkösellä reippaasti liikkeelle. *poks* kuului takakontista ja kaksi pulloa päkistä paskana. Kylläpä nosti mielialaa kerätä lasinkappaleita ja purkaa kontin pohjaverhoilut pesuun.
Comment
-
Suuttimiin ei saa enää tärkeimpiä tiivisteitä - siis mistään, edes audi tradition shopista, missä kyllä ne vitunkaanväliä-tiivisteet on vielä hyllyssä. Vaihtoehtoina a) suutinkonversio ~600€+tullit b) uudet orggissuuttimet, kokonaisedulliseen hintaan 1834,85€, tai c) paalaus. Siis viiden pikkurillinkynnenkokoisen kumilipareen vuoksi... Ei saatana...
No paalauksen sijaan ajattelin kuitenkin purra hammasta ja ostaa konversion, ~50€ alumiiniholkit ja nyt enää tarvitsee bongata jostain "normi" boschilaiset, jahka tietäisi jotain alkuperäisten suuttimien syötöistä ja siitä miten ajan resistorit oikariin oikeaoppisesti... ARGH...
Play with an Audi they said - it will be fun they said...
Comment
-
Ja nyt hajos sitten autotallista tietokone. Kuinka paljon mua kiinnosti mennä lömällä työmaalle korjaamaan. Oli hiukan omaa tuottamusta tosin mukana kun vedin jatkoroikan irti seinästä ja kone on saman roikan takana. Tottahan kävi just se kerta kun kyykkäsi sitten kesken lennon sammutettuna, chkdsk ei korjannut eli menee perkelöimiseksi ja winukan korjausasennukseksi. [SARKASMI] Ja oli mulla vissiin jotain XP Pron asennuslevyjä kotona tallessa kun ei ole 10 vuoteen tarvinnut.[/SARKASMI]
Comment
-
-
Alkuperäinen kirjoittaja Tolkkju Näytä viestiAsiasta mitään tietämättä, onko ne jotain spessumateriaalia, tai muuten omituisen mallisia?
Eikö Etra, Hi-Flex, Hydoring -osastolta saattaisi löytyä apuja, jos siis on mallia näyttää tiskillä?
Se ettei Tepolta, eikä Audi Tradition-shopeistakaan saanut yllätti minut ihan tosissaan. Yksi kappale varaosaa joka on mennyt totaalisen maan alle -.- Ja ironiaa on se, ettet saa ikinä fuelrailista irti ehjänä kaikkia tiivisteitä, eli käytetyt on pretty much no go, ellei ole useampaa purkuautoa ja mieletön munkki, etteivät ne tiivisteet vuoda heti uudelleenasennettaessa x)
Comment
-
-
Ei löytynyt etrasta, eikä liki kymmenestä muustakaan erikoisliikkeestä, saati motoneteistä, biltemoista jne mitä kierreltiin muutaman päivän verran. Tiivistekeskukselle löin itse rahani, mutta bah humbug, siellä sanoivat vaan ettei voi tommosta tehdä. Se tosiaan on vähän omalaatuinen muodoltaan, mitat 9,4 x 1,8 x 6,4, muttei se matsku poikkea normi renkaasta ollenkaan.
Se ettei Tepolta, eikä Audi Tradition-shopeistakaan saanut yllätti minut ihan tosissaan. Yksi kappale varaosaa joka on mennyt totaalisen maan alle -.- Ja ironiaa on se, ettet saa ikinä fuelrailista irti ehjänä kaikkia tiivisteitä, eli käytetyt on pretty much no go, ellei ole useampaa purkuautoa ja mieletön munkki, etteivät ne tiivisteet vuoda heti uudelleenasennettaessa x)
Yks vanha Audi-ukko tossa tuli mieleen jolla on ollu Audin huoltokin aikanaan, ja on puljannut VAG-tuotteiden kanssa koko ikänsä vakiosta kilpuriin, josko sillä vois sattumalta olla jääny varastoon. Tuntee nimenomaan nää vanhat Audit. Voin kysäistä tässä.
Comment
-
Tuomo, kysäiseppä jos sattuis lykästämään. Mutta siis ei sulla oo mitään ongelmaa, koska NG:ssä on eri suuttimet (kait normi boschilaiset) ja KE-Jetronic, kun tässä 20-venasessa taas on hitachin suuttimet ja MPI:n moottorinohjaus.
Jukka tiivisteen näkee - tosin vähän huonosti tosta kuvasta alla - eli fuel-railiin sisälle menevä ylin tiiviste tossa hitachissa, on vähän eriskummallisen muotoinen, siitä nuo mittakoot
EDIT: Niin siis kuvassa on normi boschilainen alukonvertterin kanssa, älkööt ihmetelkö siis kummallista rakennetta :)
Comment
-
Eli ulkohalkaisja 9,4 mm, sisähalkaisija 6,4 mm paksuus 1,8 mm?
Löytyykö tuollaista 1,8 mm paksua kumia jostain? Jos tekis stanssit ja sitten vaan löis tuollaisia? Tai löytyiskö 3 mm O-rengas, josta jotenkin hiomalla reilu milli pois? (toi Boschlilaisen pienin esim.).
Molemmat vaatii kyllä lehmän hermoja ja kirurgin käsia, mutta tuossa vois kyllä päästä tuntipalkoille.
e:Tai toimisko 2 kpl 1,8 mm o-rengasta sisäkkäin?
Comment
-
Se ei voi olla pyöreä muodoltaan kummastakaan päästä, kun se hahlon toinen pää tulee tukin sisään, ja toinen tuohon varmistinklipsin päähän, eikä se saa uudelleenohjata/aiheuttaa virtausta bensankulkuun tukin sisällä. Tuo hahlo keskellä tekeekin siitä vähän veemäisen, kun se on uurrettu kummallisella offsetillä.
Comment
-
Just just (=ihan pihalla ; ). Mun täytyy nostaa kädet pystyyn kun ei koko konstruktio ja toiminta ole tiedossa. Jos halvin vaihtoehto on hinnaltaan yli 600, niin kannattanee kuitenkin vetää hetkeksi Pelle Pelottoman keksintämyssy päähän.
Comment
-
Jahka tuun mökiltä takaisin sivistyksen pariin, niin voin ottaa tarkemmat kuvat noista orggis-osista :) Mutta kuten tuosta alu-adapterista näkee - se tiivistetään vaan tukin suutinkuppiin tupla o-renkain, ja se tukin ja suuttimen välinen tiivistys skipataan kokonaan, ja kun adapterin sisähalkaisija mätsää tukissa olevaa reikää, ei ainakaan virtaus muutu.
Comment
-
Ymmäränkö oikein, että tuossa hissussa o-rengas on "pölytiiviste" tukkiinpäin ja se puuttuva tiivistää bensan ulospäin? Boschilaisten o-renkaat näyttäis tiivistävän molempiin suuntiin?
Jos tuon muoviosan saa pois vois sen tilalle laittaa toisen o-renkaan, joka tiivistäis bensan ulospäin kuten tuossa adapterissa?
Comment
-
Joo ihan oikein ymmärsit. Se mikä tuolla idealla jää on suuttimelle virtauksen varmistaminen (holkissa tuo pääty latattu tuosta päädystä niin että virtaus ei häiriydy, eli tarvitsisi esimerkiksi jotain prikkaa väliin, ettei tuohon pääse syntymään pyörrettä tms vikavirtausta siihen pukin suutinkuppiin.
Monille myös käy suutinta irroitettaessa näin, jolloin peli on muutenkin pelattu
Comment
-
Äkkiseltään herää kysymys, mihin tuota puuttuvaa tiivistettä oikeesti tarvitaan? Viimeisimmässä kuvassa näyttää siltä, että tuo o-rengas kyllä tiivistää bensankin.
Comment
-
Jos suutinkupissa oleva o-rengas pitää, niin sehän on umpiperä. Itse kokeilisin ihan mitä vaan patenttia, jolla saa vain tukin tiiviiksi ettei bensa vuoda ulospäin. Kun miettiin suuttimen kärjen ja tuon reiän halkaisijaeroja, niin liekö virtausnopeus tuon reiän alueella niin iso, että mahdollinen pyörre tekee mitään hallaa polttoaineen syötölle.
Mitä tuolla katkenneen osan reiässä on?
Joko kohta nää mun jankkaamiset aiheuttaa uuden postauksen tähän topiciin ;=).
Comment
-
Epäilen enemmän kuin sitä mahdollista pyörrettä, että toi yksi ohut o-rengas ei kestä bensanpainetta ja rupeaa tihuttamaan sieltä, kun ei ole tuota pukin ja suuttimen välissä olevaa "ohjuria".
Ja siis tuon hajonneen osan rikkonaisella puolella on ilmeisesti jonkunsortin sihti, ettei paskaa pääse läpi ja virtaus on tasainen ennen itse suutinta.
PS. ei tätä nyt tässä ratkaista kun olen mökillä ja hajoilen täällä vaan tuon nelitahtimoottorin kaasuvivuston kanssa ;D Ensiviikolla vasta palaan auton äärelle pähkäilemään mitä tehdään :)
Comment
-
Ohutkin o-rengas kestää satoja bareja, mutta ehkä tässä ruvetaan menemään jo vähän liikaa tsättäilyn ja offtopicin puolelle, joten tällä erää täältä tähän.
Ottaa päähän kun Mikolla ei taaskaan oikein suju suurajoissa.
Comment
-
Audi on kohta puun ympärillä kauniissa rusetissa.
Oon metsästänyt tuosta tärinöitä, alkanu pikkuhiljaa kesän aika sellainen vittumainen 70km/h vauhdissa hieman tärinää ja 130km/h vauhdissa selkeää. Nykyisin 130km/h vauhdissa erittäin vittumainen tärinä, eikä vikaa löydy. Ei ollu tukivarsi vikaa, eikä kardaninkaan vaihto jelpannut. 16" renkailla oireet tasoittuvat mutta ovat kuitenkin.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Metsässä Näytä viestiAudi on kohta puun ympärillä kauniissa rusetissa.
Oon metsästänyt tuosta tärinöitä, alkanu pikkuhiljaa kesän aika sellainen vittumainen 70km/h vauhdissa hieman tärinää ja 130km/h vauhdissa selkeää. Nykyisin 130km/h vauhdissa erittäin vittumainen tärinä, eikä vikaa löydy. Ei ollu tukivarsi vikaa, eikä kardaninkaan vaihto jelpannut. 16" renkailla oireet tasoittuvat mutta ovat kuitenkin.
Comment
Comment