Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Nyt ottaa päähän!!!

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Kyllä ne tosiaan näin talvikelillä nuo lumiurat on veemäisiä. Leveähköllä raidevälillä kun ajelee, ja leveillä kumeilla ja matalalla alustalla, niin vaikeaa on välillä.

    Välillä on pakko yrittää ajaa urissa kun on kapeat tiet, ja siihen kun ei auto meinaa mahtua millään siihen uraan. Ja sitten kun pitää katuja ylittää, niin joutuu varoa niin pirusti, ettei pohja ota maahan ja sitä rataa.

    Voi tätä talviautoilun riemua! Tosin jos ja kun tiestöstä pidettäisiin parempaa huolta, niin tätäkään ongelmaa ei olisi.

    Ei, en vaihda kapeampaa ratasta alle, enkä myöskään nosta alustaa. :)

    Comment


      Ittekin tulee ajeltua urien välissä aina kun mahdollista. Emännälle se poiki tosin onnettomuuden joskus 20v sitten: oikeesti syvät urat, ja takaveto... Takapyörät kun putos uriin, niin auto oli poikittain ennen kun ehti ns. kissaa sanoa. Tietty vastaan tuli auto, ja kylkeen... No tää nyt on vähän offtopic, ei se enää veetuta :D

      Comment


        Itse kiinnitin huomiota tuohon samaan asiaan. Kotkasta poispäin lähtiessä tiessä oli viikonloppuna ~10 cm syvät urat ja kaikki ajoi niissä urissa! Ihme, että saa vetää asfaltin uusiksi kerran kesässä..

        Comment


        • Alkuperäinen kirjoittaja Arctos Näytä viesti
          Itse kiinnitin huomiota tuohon samaan asiaan. Kotkasta poispäin lähtiessä tiessä oli viikonloppuna ~10 cm syvät urat ja kaikki ajoi niissä urissa! Ihme, että saa vetää asfaltin uusiksi kerran kesässä..
          Mäkkärin valojen kohdalla? Kokeileppa ajaa hyväntuulentien yli mäkkärinvalojen kohdalta. Oma auto ei ole edes matala ja helma nappas kunnolla kiinni vaikka varovasti yritin.

          Comment


          • Kenellä otti niin paljon päähän, että otsikkokin vaihtui epäkorrektimmaksi? :)

            Comment


              Alkuperäinen kirjoittaja Jonsku__87
              Mäkkärin valojen kohdalla? Kokeileppa ajaa hyväntuulentien yli mäkkärinvalojen kohdalta. Oma auto ei ole edes matala ja helma nappas kunnolla kiinni vaikka varovasti yritin.
              Et ikinä arvaa, missä ekana kiinnitin huomiota noihin railoihin.. =)

              Comment


              • Pakkaset loppu, alko narina tukivarsista, konepellin kaasujousi lopetti toimintansa ja iskin(potkasin) varpaan työpaikan kärreihin ja on vitun kipeä!

                Comment


                • Ysikympistä leipoo takapyörän laakerin 90 vauhdista melko sulalla pikitiellä. Nyt on vittu rengaski pilalla... suomeksi sanottuva Vituttaa niin saatanasti!

                  Comment


                  • Kolina etupäästä alkaa olla jo liian kovaa. Lisäks tänään auto ei lämmenny aamulla laisinkaan, paitti moottori. Sekun alko lähentelee keittorajaa ja piti pysähtyä tien sivuun jäähdyttelemään. Tauon jälkeen ajo duunipaikalle ja huomasin että kulkukortti oli jääny toiseen autoon. Aamulla vielä kurssille, josta olin ihan pihalla. Huoh... Paikallinen mekaanikko tosin sai ilmattua/hoidettua jäähdytysjärjestelmän väliaikaisesti kuntoon jo ennen lounastaukoa. Hianoa palvelua - ei velotusta ja keskeytti jonkun vannehomman että sai ton duunattua.

                    Onneks perheen Audi vielä toimii niinkun pitääkin.

                    Comment


                    • Tipuin eilen hevosenselästä. Paikat nii jumissa. Pää ei käänny, ja selkää särkee nii älyttömästi. Lääkärin mäntti ei suostu antaa 500mg buranaa väkevämpää särkylääkettä saati lihaskipuihin mitää. Saikkua ei heru, joten kivahan sitä 6h/pv tehä istumatyötä ku ei pysty ees makaa,nukkuu saati istuu. Kaikki poppa konsti voiteet ja linimentit yms laitettu ja mikään ei auta. Siis **** oikeesti mikä näitä lekureita vaivaa jos oikeesti on kipee nii se on vaa "voi voi diagnoosi" ja kotii kituu....
                      No sinulla on ihan oikeasti iso ongelma eikä mitään säänarinaa tms.

                      Kannattaa käydä yksityislääkärillä ja otattaa kaularangan alueelta kuvat jos työterveyslääkärin molot ei suostu tutkimaan. Niiden kanssa sitten fysiatrin juttusille jos ei saa lausuntoa röntgenlääkäriltä. Tuollaiset tapaturmat kannattaa ottaa vakavasti, kaularangan seutu on herkkää ja sikäli hankala paikka että pieneltäkin vaikuttava vika voi ajan kanssa johtaa jopa halvautumiseen. Suomessa on tuhatmäärin ihmisiä joiden hoitamaton kaularangan vamma aieuttaa moninaisia elämää haittaavia oireita tai jopa työkyvyn menetyksiä.

                      Kuvat kannattaa ottaa ehdottomasti, ja magneettikuviin jos suinkin mahdollista. Jos tulee myöhemmin vääntöä vakuutusyhtiön kanssa mahdollisista korvauksista kannattaa tuoreeltaan kerätä mahdollisimman paljon dokumenttia. Korostan vielä että tuontyylisiin onnettomuuksiin kannattaa suhtautua erittäin vakavasti.

                      Comment


                      • Alkuperäinen kirjoittaja Mehtala Näytä viesti
                        Ysikympistä leipoo takapyörän laakerin 90 vauhdista melko sulalla pikitiellä. Nyt on vittu rengaski pilalla... suomeksi sanottuva Vituttaa niin saatanasti!
                        Muistanko oikein, että ei ole ensimmäinen kerta, kun sinulta menee pyörä lukkoon, kun jotain pettää?

                        Noissa kikkailuissa voi jollekin syyttömälle ulkopuoliselle käydä tosi pahasti. Kehottaisin kiinnittämään auton kuntoon hieman enemmän huomiota.

                        Comment


                          Kehottaisin kiinnittämään auton kuntoon hieman enemmän huomiota.
                          Tuohan melkeinpä sama kun sanoisi naulan puhkasemaan renkaaseen "katso tarkemmin tietä". Ellei sitten Mehtälällä ole laakeri oireillut viimeisen 1kk päivät, silloinhan se on tarina erikseen.

                          Comment


                            Golfin (-06 2.0tdi, BKD) kytkin ei satunnaisesti irrota loppun asti. Valoissa huomasin, kun liutin autoa hieman kytkimellä eteenpäin. Kytkimen kun taas painoi pohjaan ei lakannutkaan veto vaan yritti yhä mennä. Ei paljon ottanut kytkin kiinni, mutta sen verran että ykköstä ei meinannut saada päältä pois. Jarrun hipaisulla pysähtyi kyllä eikä kone juurikaan rasittunut.

                            Vaihdoin tänään kytkimen nesteet ja koitin ilmatakin, mutta eipä tuo tietenkään mitään auttanut. Kytkimen tuntuma on alusta alkaen ihan yhtä normaali kuin ennen ilmaustakin, mutta yhä vain sattunaisesti sain onnistumaan kytkimen jäämään osittain kiinni.

                            Perkele! Tässä on nyt pelko persiissä, että kuinka laajaksi pitää jossain vaiheessa remppa ulottaa. Ei tuo runkonumeron mukaan pitänyt kuulua mihinkään surulliseen kaksoismassa-2.0tdi-rumbaan, eikä täristä tai äännä mitenkään millään tavoin.

                            Ilmaan sen vielä uudestaan ihan vain epätoivoissani huomenna, vaikkei se mitään auta...

                            Ykkönen tuossa on aina vähän ollut krankku menemään silmään, mutta tuntunut kyllä tähän asti enemmänkin vivuston takeltelulta, sillä keppi on kuin seinää vasten. Aavistus kakkosen suuntaan ensin, niin menee.

                            Vituttaa.

                            Comment


                            • Ettei olis silmälaakeri mennyt, hanittaa kiinni akseliin. Halpa osa mutta varmaan melko vittumainen vaihtaa

                              Comment


                                Mua en niinkään vituttanut, lähinnä huvitti, kun emännän veli soitteli eilen illalla ja kertoi, että pösön (206) öljytikkumeni poikki, kun hän oli vetänyt tikkua irti koneesta tarkastaakseen öljyt. Osa tuli ulos ja osa jäi koneeseen. Eihän siinä sitten auttanut muu kuin ottaa öljypohja pois ja onkia 10cm tikkua pois sitä kautta. Öljytikku tulee ylös niin v-mäisesti pakosarjan välistä, että helpointa oli ottaa öljypohja irti. Pari tuntia jumppaa ja sitten oli uudet öljyt koneessa ja katkennut tikku pöydällä. Ei tämmöstä voi sattua kuin ranskalaisten pommien kanssa....

                                Comment


                                  Ettei olis silmälaakeri mennyt
                                  Luulisi ääntävän edes jotenkin. Ja kone pois on kyllä ensimmäinen rasti, että pääsee kytkimeen edes vähän käsiksi. Pelkän laatikon irrotus vaikutti liian kikkailulta.

                                  Comment


                                  • Alkuperäinen kirjoittaja audiq Näytä viesti
                                    Muistanko oikein, että ei ole ensimmäinen kerta, kun sinulta menee pyörä lukkoon, kun jotain pettää?

                                    Noissa kikkailuissa voi jollekin syyttömälle ulkopuoliselle käydä tosi pahasti. Kehottaisin kiinnittämään auton kuntoon hieman enemmän huomiota.
                                    Asiahan nyt on sitten niin että, about kuukausi sitten viimeksi tarkistin välykset jokapuolelta autoa töissä, jolloin vaihdettiin kuskin etupyörän laakeri (FAG) joka oli välistynyt sitten katsastustarkistusten, ja varmuuden vuoksi vaihdoin myös vasemman takapyörän laakerin (FAG) kun oli alkanut ääntää. Apukuskin puolen takapyörän laakerin otin myös silloin irti, ja tarkistin silmämääräisesti sen ja vaseliinin kunnon, laakeri oli ok (pinnat hyvät eikä lohkeilleet) ja myös vaseliini oli uudehkon näköistä, eikä siinä metallisilppua ollut. Putsasin PUHTAILLA räteillä vaseliinejä pois, ja laitoin uudet, oikein laakereita varten tarkoitetut rasvat sinne. Laakerit pyörittelin niin, että varmasti on tavaraa väleissä. Hiekkaa ei sinny kyllä ollut menny.

                                    Kun tuo laakeri eilen antautui, nin alkumatkan sain ajella ihan rauhassa ilman mitään ongelmia. Parikymmentä metriä ennen kuin laakeri leikkas kuulu krohahdus, ja vähän sen jälkeen alko piirtää mustaa viivaa. Myönnän toki, että olisihan tuossa voinut jollekin käydä huonosti, mutta onneksi tie oli sen verran liukas, että pyörä lähti luistamaan. Eikä tuota leikkaamista olisi edes huomannut ilman tuota krohahdusta, ja tulihan siitä liikkumisestakin hieman tahmeaa.

                                    Mutta kysympähän nyt kuitenkin, että onko tämä vain huollon puutetta, olen nolo ja kädetön, vai voiko se 22 vuotta vanha laakeri (ikä vain oletus, sillä laakerissa VW/Audi osanumero, voi olla nuorempikin) antautua näin nuorena? itse olisin viimeisen kannalla, mutta kukin katsokoot asian miten kuin haluaa. Paskoilla autoilla en aja tiellä, paitsi tuon kerran, kun ajoin 500 metriä P-paikalle, josta sen trailerilla hain talteen. Vanha auto ja vanhan auton viat, ottaa ne silti.

                                    http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...&postcount=875
                                    Tästä sen verran, että vauhtia ei tuolloin ollut enää paljoa kun olis jo pääsyt pysäkille kun pyörä löi lukkoon, eikä sen takia ollut vaaraa että toisia päin olis menty,Ja jos 10.9 pultti menee poikki? huollon puutetta? en nyt vaan suostu olemaan syyllinen tähänkään, varsinkin kun asennettaessa oli käytetty uusia pultteja jotka hain lapualaisesta liikkeestä joka sellaisia myi. Vein pultin liikkeeseen, jossa pahoittelivat tapahtunutta, ja antoivat uuden.

                                    Alkuperäinen kirjoittaja Metsässä
                                    Tuohan melkeinpä sama kun sanoisi naulan puhkasemaan renkaaseen "katso tarkemmin tietä". Ellei sitten Mehtälällä ole laakeri oireillut viimeisen 1kk päivät, silloinhan se on tarina erikseen.
                                    kiitos ymmärryksestä. Ei ole laakeri oireillut.

                                    Ja ettei ihan offiksi mene, niin eilen tallensin opinnäytetyön kirjallisen osuuden muistitikulle, ja aamulla koulussa kun meinasin sen tulostaa, ei windows tunnistanu tikkua jova vain lämpes kun sen usb paikkaan laitto. Kun pääsin kotia, sain alkaa asentamaan windowsia uusiksi, kun oli Seagate Barracuda kovalevy antautunu. Arvatkaas kuka tallensi varmuuskopiont juuri tuolle kovalevylle? Nyt pitää tehdä koko paska uusiksi. Mikä hemmetti siinä on ku ongelmat aina kasaantuu?
                                    Attached Files
                                    Viimeksi muokannut Mehtala; 13.1.2010, 22:37.

                                    Comment


                                    • Alkuperäinen kirjoittaja jasso Näytä viesti
                                      Golfin (-06 2.0tdi, BKD) kytkin ei satunnaisesti irrota loppun asti. Valoissa huomasin, kun liutin autoa hieman kytkimellä eteenpäin. Kytkimen kun taas painoi pohjaan ei lakannutkaan veto vaan yritti yhä mennä. Ei paljon ottanut kytkin kiinni, mutta sen verran että ykköstä ei meinannut saada päältä pois. Jarrun hipaisulla pysähtyi kyllä eikä kone juurikaan rasittunut.

                                      Vaihdoin tänään kytkimen nesteet ja koitin ilmatakin, mutta eipä tuo tietenkään mitään auttanut. Kytkimen tuntuma on alusta alkaen ihan yhtä normaali kuin ennen ilmaustakin, mutta yhä vain sattunaisesti sain onnistumaan kytkimen jäämään osittain kiinni.

                                      Perkele! Tässä on nyt pelko persiissä, että kuinka laajaksi pitää jossain vaiheessa remppa ulottaa. Ei tuo runkonumeron mukaan pitänyt kuulua mihinkään surulliseen kaksoismassa-2.0tdi-rumbaan, eikä täristä tai äännä mitenkään millään tavoin.

                                      Ilmaan sen vielä uudestaan ihan vain epätoivoissani huomenna, vaikkei se mitään auta...

                                      Ykkönen tuossa on aina vähän ollut krankku menemään silmään, mutta tuntunut kyllä tähän asti enemmänkin vivuston takeltelulta, sillä keppi on kuin seinää vasten. Aavistus kakkosen suuntaan ensin, niin menee.

                                      Vituttaa.
                                      Muutama vuosi sitten meni silmälaakeri ja juuri noin se oireili. Viikon iltahommat ja homma kunnossa :)

                                      Comment


                                        Mehtala, tämä ei oo todellakaan mitään vittuilua tai vastaavaa mut miten kiristit laakerin ku olit rasvannu sen?

                                        Comment


                                        • Alkuperäinen kirjoittaja horch Näytä viesti
                                          Mehtala, tämä ei oo todellakaan mitään vittuilua tai vastaavaa mut miten kiristit laakerin ku olit rasvannu sen?
                                          lenkillä, 24mm. En nyt osaa momenttia sanoa, sen verran että välystä ei enää tuntunut ja napa vielä pyöri ilman metsisiä jatkovarsia, mutta en ainakaan hampaat irves kiristäny. Noin 50km siitä, tarkistin vielä että ei ole välystä tullut, eikä mutteri löystynyt. Ja on aina ollut se rautahärpäke ja sokka siinä, ettei pultti pääse löystymään.
                                          Jostakin muistaakseni olen lukenut ettei noita kartio laakereita (eikö?) saa kiristää ihan sika kireälle, kun ne sitten menee pilalle. Onko tuo sitten totta?
                                          Viimeksi muokannut Mehtala; 13.1.2010, 22:35. Perustelu: tarkennusta

                                          Comment


                                            On se. Itellä oli kans joskus etuvetonen ysikymppi enkä koskaa takalaakeria lujempaan laittanu mitä sormin sai kiinni. Tietysti sit se kruunu ja sokka siihen. JAKKis opetettiin et ku se prikka siinä mutterin alla liikkuu vielä helposti meisselillä ni ois sopiva. Sormin silti kiristin aina eikä ongelmia tullu jälkeenpäin.

                                            Comment


                                            • Näin se Sedu:ssakin opetettiin, mutta tuota sormilla en ole käyttänyt kun se lenkki siinä jo on ollut tarjolla, kun ei se vaseliini niin kivaa ole hipelöidä kun sitä pakkaa olemaan vähän joka puolella.

                                              Lisää kivaa, tojota HJ60 löi tuossa justiin jäihin, mutta voi olla että kiisselikin vaan loppu. Toivotaan että kiisseli vaan loppui... käyntiin se ei ainakaan lähde, mutta katsotaan sitä huomenissa. En enää koske mihinkään tänään!

                                              Comment


                                              • Onko otsikko ihan asiallinen?

                                                Oho, onpas täällä muutettu rankasti linjaa kieliasun suhteen, ihan kuin olisi jossain toisella foorumilla. Otsikossa on v-sanoja enemmän kuin teinillä parin sidukan jälkeen, johtuuko siitä että myös audifinns lähestyy teini-ikää?

                                                Comment


                                                • Ottaa päähän oli parempi. Eihän tänne kehtaa ees mitään kirjottaa enään.. oho

                                                  Comment


                                                  • Ei oikein näytä hyvältä kun sähköpostiin tupsahtaa viestejä joissa otsikkona "vittu kun vituttaa!!!", no jokainen tyylillään...

                                                    Comment


                                                      Kai joku mode sen voi vaihtaa. On kyllä vähä teinimäinen otsikko.

                                                      Comment


                                                        Jos otsikossa pitää vittu-sana olla, niin vaikkapa sit sellainen kuin: Nyt vituttaa!

                                                        Comment


                                                          Tämähän se lienee otsikon inspiroinut. Loistava biisi, ehdottomasti.

                                                          Mutta on tämä otsikointi minustakin hiukan outo tällä foorumilla, täällä kun on muuten (hetkittäin hyvinkin tiukasti) vedetty asialinjaa.

                                                          edit: Ei tuo otsikon muutos suorastaan vituta, mutta... ;)

                                                          Comment


                                                          • Otsikko kuullostaa vähän samalta ku mitä yks kaveri laukos yläasteella: "Voi ny vitun vittu et voi vituttaa näin vitusti". Jo silloin 15-kesäisinä naureskeltiin et onpa kaverilla laaja sanavarasto :D

                                                            Joskus itseäkin vituttaa, mut yleensä ottaa vaan reippaammin pattiin. Eli vanha otsikko oli parempi.

                                                            Sorry OT.
                                                            Viimeksi muokannut Kenda; 14.1.2010, 08:26. Perustelu: Otsikko muuttus taas, tän voi poistaa...

                                                            Comment


                                                            • Hieman kyllä mietitytti, että onkos Audifinns muuttunut joksikin teinigalleriaksi, kun nuorison käyttämä välimerkki löytyy jo topikin otsikosta.

                                                              Jos sivistynyt ihminen ei normaalissa puhekielessäkään käytä voimasanoja toisten kuullen, miksi sitä pitää noinkin julkisesti viljellä suurella autofoorumilla.

                                                              Jos sana yksittäisessä viestissä esiintyy *:llä tai ilman, siitä tuskin kiusaa on.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X