Jesi: Tuohan on vielä ollut pieni roskis... Tuosta juohtui mieleen tapaus kun purin jarrupääsylinteriä työpöydällä ja eikös sieltä lennä takaiskun kuula täyteen 200l pänikästä tehtyyn roskatynnyriin. Sen etsiminen teetätti kotvan aikaa töitä !
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Nyt ottaa päähän!!!
Collapse
X
-
Just, Jesille sattunut ja Hannulle myös ja itselle tänään.
Rakentelin taas tänään sitä ikuisuusprojektia siitä Raatteentien tankista ja huomasin turrentissa pientä fibaa ja eikö muovikitillä hieman muotoja paikkaamaan.
Askartelin ja paskartelin siinä ihan rauhassa ja homma huomenissa hiomista vaille bueno, mutta ne liuottimien tuoksut saivat vaimolle astmakohtauksen, eli projekti pitenee taas.
Kyllä tosin väkeviä ovat nuo kakskompo muovin aromit, mutta se on vaan pakko, kun ei valumuovista taipunut halutun muotoiseksi ja liima pitänyt.
Comment
-
Windows... Piti nopeasti vain laittaa veljelle uusi kone läjään, esiasennettu 7 koneessa. Hyvin lähti käyntiin yms, mutta meninpä sitten jakamaan levyn kahteen osioon, kun esiasennuksessa ei moista oltu tehty. Sen jälkee boot mgr ei löydy buutissa. Eikä edes ollut seiskan levyä mukana, palautuslevyt johonkin keleen kasiin. Palautus parhaillaan menossa, hitaaaasti. Saas nähdä paljonko vielä teettää työtä, että saa seiskan takas. Saatika kaiken muun tarvittavan aikaan.
Comment
-
Nyt ollaan jännän äärellä. :) No, edellisestä koodien luvusta 1½ vuotta eikä mitään oireita ole ollut, niin toivotaan, että on vain jokin vanha, erittäin tilapäinen härö. Luulisi tuollaisen oikeasti huomaavan?
Koodi:1 Fault Found 01318 - Control Module for Injection Pump (J399) 49-00 - No Communications
Comment
-
Naapurilla ei auto lähteny käyntiin ja puski samaa koodia. Oli juuri edellisellä viikolla rempannu jakopään. Siinä saatto kanssa hiukan sapettaa.
edit. Eipä ollukkaan ihan sama koodi naapurilla.
Koodi:17978 - Engine Start Blocked by Immobilizer P1570 - 35-10 - - - Intermittent 01318 - Control Module for Injection Pump (J399) 37-10 - Faulty - Intermittent
Viimeksi muokannut ziree; 2.3.2013, 21:43.
Comment
-
Itellä kans tuntuu kaikki hajoovan käsiin kuten jamajallakin. Audi ei toimi kunnolla ku se nypyttää ja koitin kelkalla ajaa ja pääsin 300m ja sammui, Käyntiin lähti, ja sammuu heti uudestaa. Inspiraati tippu 0 ja vedettiin kotiin en edes kattonu missä vikaa. Pelotti vähäse ku auraamaaan piti lähteä ku kaikki hajoo
Comment
-
Audi seisonu toimimattomana nyt tiistaista asti, perjantaina työmatkalla puhkes fillarista kumi, koulu-asiat ei etene niinkuin pitäis että valmistuis kuukauden päästä, tämä viikko ois hiihtoloma mutta sekin menee töissä, missä on hirveä kiire ja stressiä töistä joita kasautuu kun ei kerkeä tekemään... vieläkö jatkan?
Comment
-
Lauttasaaressa oli kadun varressa astetta kovempi lumikasa johon osuin kun olin lähdössä pois. Huomasin kyllä lumikasan silloin kun pysäköin auton kadun varteen mutta unohdin sen kokonaan kun olin lähdössä pois.
Puskuri oli tosin jo valmiiksi rikki mutta kahden päivän Tahkoajeluiden jälkeen siihen ei tullut lisävaurioita useista nojailuista huolimatta. Nyt vauhtia oli ehkä 4km/h.
Comment
-
Vieras
-
Teiden kunnossapito! Tuli tehtyä urssilla tuttavuutta routa montun kanssa, joka kaikesta päätellen on ollut jo ihan jonkin aikaa tuollainen ts. korjattavissa. Vaan eipä ole jaksettu asialle tehdä mitään. Tiellä normi 80km/h rajoitus, eikä mitään merkintöjä kuopista/huonokuntoisesta tiestä tms. Nyt on sitten vanteet solmulla, iskarit paskana, tuskin kulmatkaan kovin kohdallaan ja vielä kaupantekijäisiks "kadotti startin" jostain syystä. Porukoitten pihasta työntämällä käyntiin, että päästiin muksujen kanssa kotia.
Kyseessä ei ole valtion tie, vaan kunnossapito on jonkun yksityisen tahon vastuulla. Sen tietää ettei siellä ole paljon intoa lähteä korvaamaan mitään ihan vapaaehtoisesti. Pitäisi mennä ihan viral oikeusteitse tod. näk. tappiin asti ---> no sense ---> omasta lompsasta vahinkojen korjaus ja iltaisin sitten nuollaan haavoja rommi pullon suusta...?
Comment
-
Tuo ässän puskurin materiaali oli tosiaan äkkiseltään melkoinen pettymys. Pariin kertaan sen kokoon parsineena ja taas hajottaneena voi vain muistella kaiholla 80/90 alkuperäistä puskuria joka kesti ajaa auto poikittain pihatiellä siten että auto jäi koholle puskuriensa varaan. Traktorilla vaan nykäisi taas oikeaan suuntaan ja menoksi ilman vaurioita.
Mistälie Fordin sulatetuista puskureista kasattu...
Comment
-
Tiestön kunto ottaa päähän. Valtatie 8 Liminka-Kokkola-välillä oli todella hirveässä kunnossa ollakseen valtatie. Pahimmillaan sellaisia puoli metriä halkaisijaltaan ja viitisen senttiä syviä monttuja oli useita kymmeniä kilometrin matkalla. Ainahan näitä joitakin koloja muodostuu, kun pinta-asvaltti irtoilee kevään aikana, mutta tuolla pätkällä niitä oli niin paljon ja niin isoja, että jotakin isompaa remonttia se kaipaisi. Rengaskauppiaat kiittävät, kun riittää asiakkaita. Vaikka ei politisoida täällä saisi, niin voisihan nuo päättäjät ja erityisesti liikenneministeri ajella joskus maakuntiinsa maanteitä pitkin eikä lentäen, sillä Finnairin ikkunasta teiden kuntoa ei saa selville. Liekö tuokin asvaltin irtoaminen käytetyistä materiaaleista johtuvaa, sillä Kokkolan eteläpuolella tuota ei enää havainnut niin paljoa.
Comment
-
Kai se suurin syy on ettei sitä päällystettä uusita riittävän usein. Monet tiet päällystetään 10-15 vuoden välein uusiksi kun todellinen tarve alkaa yleensä olemaan ajankohtainen jo 4-5 vuoden jälkeen. Samalla nopeusrajoituksia lasketaan kun tien knto heikkenee jo niin paljon ettei voi turvallisesti ajaa. Mahdolliset routavauriot ja sateen tekemät reiät paikkaa mies taputtelemalla lapiolla paakun pikeä reiän kohdalle "tule tule hyvä kakku..." ja seuraavan vesisateen jälkeen sama reikä on taas auki.
Comment
-
Ei tarvitse ajella maakuntiin asti tievaurioita ihmettelemään. Kehä III idästä länteen ajettaessa, välillä Porvoon moottoritie - Lahden moottoritie. Karseita routavauriokuoppia ohituskaistalla. Asvalttiin ei ole tullut reikiä, mutta sellaiset kuopat tiessä, että iskareiden kunto tulee mitattua.
Samaten Kehä II:sella on melkoisia reikiä tiessä, joissa asvalttikin jo murentunut pois.
Saisi valtio pitää hieman parempaa huolta meidän kaikkien yhteisestä kansallisomaisuudesta.
Comment
-
Vieras
Vaihdat autoon vetarin suojakumin, kun leimalla on annettu korjauskehotus.
Viet auton leimalle, niin inssi sanoo että kumi on kiinni huonosti, liian löysällä ja voi lähteä irti!? WTF?
Ja tietysti laittaa korjauskehotuksen uudestaan, nyt kiinnityksestä.
Kuinka lujaa se pitää olla kiinni, kun en käsin sitä saa pyöritettyä!?
On noita tullut jokunen vaihdettua, ja eka kerta kun tämmöistä kuulen.
ttu että kiehuttaa. No kohta takaisin kokeilemaan, muut viat korjattuna. Ja mene viereen katsomaan, millä se sitä kumia kääntää...
Comment
-
Vieras
Mä näytinkin viime torstaina. No nyt oli eri inssi ja katto vaan " joo kiinni on".
Ja leima napsahti. Olipa taas hankala...
Edellinen kyllä tarkisteli muutakin ihmeen tarkasti, vaikka oli selvä lista mitä piti korjata. Noooo nimen kun kerroin kaverille joka on autokauppias, niin eipä ollu eka kerta kun kyseinen herran on m**kku.
Comment
-
Vaihdat autoon vetarin suojakumin, kun leimalla on annettu korjauskehotus.
Viet auton leimalle, niin inssi sanoo että kumi on kiinni huonosti, liian löysällä ja voi lähteä irti!? WTF?
Ja tietysti laittaa korjauskehotuksen uudestaan, nyt kiinnityksestä.
Kuinka lujaa se pitää olla kiinni, kun en käsin sitä saa pyöritettyä!?
On noita tullut jokunen vaihdettua, ja eka kerta kun tämmöistä kuulen.
Keskiviikkona quatron takavetarista boorit sileäksi ja matkan teko loppui. Tänään moottorisahan alla öjylammikko, runko halki ja hetken perästä hydraulihalkaisijan veitsi tai terä mikä liekään virallinen nimi meni poikki. Toivottavasti tuleva viikko hieman parempi.Viimeksi muokannut Jamaja; 4.3.2013, 21:32.
Comment
-
Vieras
Korjauskehotus siitä tulee. Jos niitä on yli 3kpl, menee auto hylkyyn. Kuten tässäkin tapauksessa.
Mutta kaikki hyvin, loppu hyvin.
Comment
Comment