Ei menneet hermot. Ihan vain vahinko oli kyseessä. Kumartuessa löin otsan terävään metallireunaan. Ei satu mutta vuotaa. Onneksi löytyi liimattava keinoiho.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Nyt ottaa päähän!!!
Collapse
X
-
Mahto olla luetun ymmärtämisessäkin vikaa:
https://www.dropbox.com/s/mlvdrey3vc...2018.04.47.jpg
Toki uusin ohjelma sisällä, kuten lukeekin vika päällä ilman muistikorttia ja backuppia nii ja uus simmiki hankittu.
Veti heti ittensä kiikkuun 30sec päälläolon jälkeen verkkokaupan pihassa.
Comment
-
Vaihdoin rikkinäisiä polttimoita. Osia takaisin läjään laittaessa kuului naps ja... [Yrpä]
Eli osanro:059130218H paino:0.211kg Hinta:385.73e KIITOS!
Speedi pelastaa aavistuksen.
Bosch osanumero:0928402061
Comment
-
Näyttäisi löytyvän täältä vielä halvemmalla: http://autopartsmarket.fi/?code=0591...log_price_view
Comment
-
Kovalla käyhköömisellä sain tuon arvokkaan polkupyörän toimittajan vaihtamaan sen toiseen koska parit speksit petti, ihan pahuuttaan laitoin pariin katvepaikkaan palat kirkasta teippiä, keskiviikkona tuli tämä uusi pyörä, kaksi peräänkuulutettua speksiä edelleen persiillään, semmonen ketutus iski että pyörä jäi laatikkoonsa, torstaina otin ja lipasin sormella etuhaarukan sisäpinnnalta ja kappas - siellä se teippi könötti ! Kele !
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja perrier Näytä viestiVaihdoin rikkinäisiä polttimoita. Osia takaisin läjään laittaessa kuului naps ja... [Yrpä]
Eli osanro:059130218H paino:0.211kg Hinta:385.73e
KIITOS! speedi pelastaa aavistuksen.
Comment
-
Voi vituke. Sain jakopään lukitustyökalut ja ensitutkimus vahvisti mitä olin luullutkin, jako ei ollut ihan kohdallaan. Kampuran kun käänti merkkiin niin nokkien välinen työkalu ei mennyt paikalleen. Otin sitten jakopään auki ja säädin palikat kohdilleen. Eikös se niin mene että alapää merkkiin ja lukitustyökalulla yläpää kohdilleen? Hihna siihen kiinni ja kiristin vapaaksi. Näin tein ja käsipelin kiersin kaksi kierrosta konetta ja edelleen oli merkeissä ja nokkien välinen työkalu menee paikalle kuten pitääkin.
Sain auton kasaan ja starttasin varovaisesti ja jumalauta joku kolisee. En antanut käydä kuin sekunnin ja virrat pois. Ei muuta kuin tarkistamaan ajoitusta ja edelleen kaikki on millilleen kohdillaan. Mikähän helvetti siellä nyt sitten on? Onko hydraulikiristäjälle voinut käydä jotain siinä touhutessa? 8mm avaimella väänsin ihan niin kuin kuuluukin ja laitoin sokan väliin.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja hopsis Näytä viestiVoi vituke. Sain jakopään lukitustyökalut ja ensitutkimus vahvisti mitä olin luullutkin, jako ei ollut ihan kohdallaan. Kampuran kun käänti merkkiin niin nokkien välinen työkalu ei mennyt paikalleen. Otin sitten jakopään auki ja säädin palikat kohdilleen. Eikös se niin mene että alapää merkkiin ja lukitustyökalulla yläpää kohdilleen? Hihna siihen kiinni ja kiristin vapaaksi. Näin tein ja käsipelin kiersin kaksi kierrosta konetta ja edelleen oli merkeissä ja nokkien välinen työkalu menee paikalle kuten pitääkin.
Sain auton kasaan ja starttasin varovaisesti ja jumalauta joku kolisee. En antanut käydä kuin sekunnin ja virrat pois. Ei muuta kuin tarkistamaan ajoitusta ja edelleen kaikki on millilleen kohdillaan. Mikähän helvetti siellä nyt sitten on? Onko hydraulikiristäjälle voinut käydä jotain siinä touhutessa? 8mm avaimella väänsin ihan niin kuin kuuluukin ja laitoin sokan väliin.
Jos taas jotain positiivista koittaa hakea niin sain sentään tunnin tai pari unta viime yönä ja senkin ajan näin unia Audin jakopäästä. Pitäis olla pikkuhiljaa tutut paikat ja tulipa samalla ensimmäistä kertaa opeteltua puskurin ja keulapalan irrotus huoltoasentoon.
Comment
-
Eikös se niin mene että alapää merkkiin ja lukitustyökalulla yläpää kohdilleen? Hihna siihen kiinni ja kiristin vapaaksi.
Comment
-
Eikös tuolla periaatteella tehdä toi hihna homma:
http://www.contitech.de/pages/produk...cial_03_fi.pdf
Ei taida suora ohje olla Hopsisselle mutta.
Comment
-
Katsimies perkele. Mondeon "etualatukivarsien laakerointi, taaemmat = jälkitarkastus".
Ilmeisesti tarkoittaa kumipuslia. Katselin korjausohjeita, niin puhuttiin vaihdelaatikon tai apurungon irroituksesta. Apurunko pitäisi kohdistaa jollain erikoistyökalulla. Oli myös mainittu, että moottoria ja laatikkoa voi nostaa pakettina ylöspäin, jotta saa tarpeeksi tilaa.
Ei siinä muuta, mutta ihan turhaa hommaa. Auto ei ole uusi, niin ei voi vaatia, että kumipuslatkaan ovat uusia. Puslat on ihan normaalissa kunnossa. Ei rikki. Kallistuksenvaimentimen korityyny siellä kolinan aiheuttaa, eikä mikään tukivarsi. Ja suurin osahan noista uudemmista, halvalla tehdyistä kipoista kolisee alustastaan. Ei jaksaisi mennä vääntämään konttorille, mutta ei huvittaisi alkaa vaihtamaan turhaan osiakaan, kun näyttää olevan oma hommansa. Sen korityynyn ajattelin vaihtaa ihan kolinan takia. Liikenneturvallisuuteen sillä ei ole vaikutusta tuon auton elinaikana.
Muutenkin ottaa tuo Ford päähän. Hittoako pitää jarruputkien liitokset laittaa bensatankin taakse piiloon. Muutenkin mm jarruputkien asennustapa koriin, niin mitähän ovat mahtaneet insinöörit miettiä. Audissa on yksi mutka, niin eikös Fordiin saa tungettua tusinan tiukkoja mutkia ilman järkevää tarkoitusta samanlaiseen paikkaan. Meinasin joskus nuijia tuon samaisen Fordin lekalla palasiksi, mutta oli isoimmasta lekasta silloin varsi poikki. Nyt olisi varsi kunnossa, mutta kun ei ole oma nimi enää rekisteriotteessa.
Comment
-
Muakin otti tuollainen kulkine päähän aikoinaan ja tukivarsia saikin olla vaihtelemassa kerran vuodessa, oli ihan kulutustavaraa. Myös nuo muut omituisuudet potuttivat. Korjausoppaassakin lähestuloon jokainen työ alkoi sanoilla "punttaa auto ylös ja irroita jompikumpi etupyörä".
Kuskin puolen tukivarren pultin edessä on tosiaan vaihteisto. Virallinen ohje on juuri noin kuin kirjoitit, mutta varmaan 99% on vaihtanut tukivarren katkaisemalla pultin ja sitten laittamalla uuden pultin toisin päin. Toki tuossa on riskinsä, mutta itse myös päädyin tuohon ratkaisuun kysyttyäni tuon suuntauksen hinnan marmoritiskiltä...
Just nyt ei ota päähän kuin niska- ja selkäjumit, jotka on tuossa jo pari viikkoa olleilleet kylässä taas vaihteen vuoksi. Jumppaa ja relaksantteja, kyllä se siitä.
Comment
-
Tuo tukivarsi vaihdetaan merkkiliikkeessäkin tuohon foordiin katkaisemalla pultti ja uusi laitetaan ns. Väärinpäin, en ole ihan varma oliko siihen jopa tehtaan ohjeistus että korjaus tapahtuu noin. Pultti ja mutteri maksaa alkuperäisenä n.5€. Ei ole paha rasti noita puslia vaihtaa.
Comment
-
Äsken Mäkelänkadun uimahallilta lähtiessäni havaitsin jonkun pamauttaneen ovella bemarin apukuskin takaoveen sormenpään kokoisen ja pari- kolme milliä syvän lommon. Jäljen muodosta päätellen viereisen auton takaovi on tuohon napsahtanut, eikä kovinkaan hiljaa.
Mikä per**le siinä on, ettei tuollaisesta voi jättää yhteystietojaan? - Varsinkin kun korjaus olisi mennyt toisen auton liikennevakuutuksesta ilman bonusmenetyksiä.
Nyt minä maksan korjautuksen omasta lompakostani, tai kaskon omavastuun (150€).
V*ttu että v*tuttaa tämä Helsinkiläisten väliinpitämättömyys!
Comment
-
Kiitos neuvoista! Olen itse tosi tarkka auton kunnosta ja tuonkin auton olen omalla tyylilläni kunnostanut, että mm ne puslat on oikeastikin ihan asiallisessa kunnossa, mutta jos tuo vaihto ei nyt kovin iso homma ole ja alatukivarret ovat kulutustavaraa, niin voihan sen remontin ennakoivana huoltonakin tehdä, niin on katsimies sitten tyytyväinen. Ei tarvitse sitten vuoden päästä miettiä alatukivarsien kuntoa. Tuo on harvinaisen hyväpeltinen yksilö, kun massattu ja melko vähän ajettu ja itse olen maalannut puoli autoa, että sai siistin siitä, niin on sillä korilla ainakin vielä muutama vuosi elinaikaa jäljellä. Katsimies ei edes koputellut alustaa, jota voi Fordin kyseessä ollessa pitää aikamoisena saavutuksena.
Comment
-
Suunnittelun perusteella Fordeja ei ole tehty korjattaviksi. Eikä oikein kannatakaan, kun mitä lueskelin Mondeo-kokemuksia, niin eipä niitä kukaan edes ihmeemmin korjaile. Uusi Taunus pihaan, kun vanha hajoaa. Sitä ihmettelen, että kuka hullu noita montaa viitsii peräkkäin ostaa. Aika karsea auto, kun vertaa Audiin.
Menee vielä aiheeseen, kun Ford ottaa edelleen päähän. :)
Comment
-
Kolme viikkoa takana armeijaelämää. Nyt taas matkalla kasarmille. Se nyt sinänsä ei ota päähän, eihän tässä nyt näin aikasessa vaiheessa sovi hajota. Mutta kuinkas ollakkaan, lomalinkin radiosta lähti soimaan tuo niin tuttu "You are in the army now". Tää on aika mauton pila mun mielestä.
Comment
-
Vituttaa kun aikuinen mies ei pidä sanaansa. "Myin" viimevuotisen jääratapelleilyvolvon kaverille viime keväänä ja silloin sovittiin että maksaa piakkoin sen tililleni. No, nyt on vajaa 9kk kulunut eikä rahoja ole edelleenkään tilillä. Olen kysellyt rahojen perään tässä matkan varrella useita kertoja ja aina olen saanut vastauksen "Joo, hoidan ens viikolla pois". Nyt ei enää vastaa mihinkään yhteydenottoihin, ei tekstareihin, soittoihin eikä naamakirjaviesteihin.
Kaveri halusi auton piikkirenkaiden ja valmiiksi hitsatun perämurikan vuoksi jotka voisi laittaa omaansa täksi talveksi. Auto sijaitsee eri paikkakunnalla kun minä, joten ei ole tullut käytyä kevään jälkeen edes katsomassa mikä on meininki. Todennäköisesti kaveri on purkanut auton ja ottanut renkaat ja perän käyttöönsä/myynyt eteenpäin ja nyt ei sitten reppanalla ole rahaa maksaa ostohintaa minulle. Tiedän, että kaveri ei ole mikään kroisos, mutta nyt kyse on 250€:sta ja tässä ollaan kuitenkin jo reilu kolmekymppisiä työssäkäyviä, niin ei luulisi maailma kaatuvan tuollaiseen summaan. Ei se kaatuisi minullakaan, mutta kai tässä on pakko koittaa periaatteesta saada homma hoitoon.
Suurin harmi tässä on se, että ei viitsisi alkaa kovin riitelemäänkään kun kaveri on se, joka radan tekee ja hoitaa koko talven. Ja tästä hommasta olen joka vuosi maksanut silkkaa rahaa hänelle, en missään tapauksessa ole halunnut pummilla kaahailla.
Pakko kai siellä on mennä käymään ja katsoa mikä on homman nimi.
Comment
-
Ilmeisesti ei ole Fordeja tarkoitettu korjattavaksi. Veli on ajanut ST-Mondeolla 175tkm. Ainoat probleemat ollut starttimoottorin temppuilu (korjaantui puhdistamalla), peruutustutka vituilee ja öljyputki hankautui puhki keulasta (korjattu tig-hitsaamalla). Niin ja imusarjan tiiviste piti vaihtaa.
Comment
-
Eräs hyvä ystäväni on kovettu ford-mies, mutta kyllä hänenkin suustaan välillä kuulee melko värikkäitä ilmaisuja fordien korjattavuudesta tai kestävyydestä. Itse en ole ikinä ymmärtänyt millaiset ihmiset noita uusia Fordeja ostavat. Toki ne ovat suht hyviä ajettavia, mutta niiden arvo laskee kuin lehmän häntä ja korjaaminen ja huoltaminen on aika hankalaa. (lue-tulee hintoihinsa)
Ne vetonivelen suojakumit ja alatukivarret ovat melkoisia suunnittelun kukkasia.
Comment
Comment