perkele! noni nyt se tuli, eka oveniskeämä kylkeen. On kyllä niin pieni etten ollut huomannut sitä vaikka varmaan ollut jo jonkun aikaa. Auto on meinaan todella harvoin pysäköity niin että ovella pääsis hakkaamaan autoa hengiltä. Onko tohon mitään saumaa napauttaa takas oven sisältä?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Nyt ottaa päähän!!!
Collapse
X
-
eikun liimaat sen napin sillä (oletettavasti mukana olevalla) kuumaliimalla lommon pohjaan sinne maalinpuolelle ja vedät/kierrät sen lommon ylös ja putsaat liiman pois kliinerillä tai rasvanpoistoaineella ja sormella. lähtee aika nätisti irti. putsaa lommo myös ennen kuin liimaat napin jotta se tarttuu. vahat luonnollisesti lähtee. terävät vekit madaltuu eikä häviä kokonaan mutta pyöreät voi saada kokonaan pois. jos lommo on pokkauksessa niin aika turha edes yrittää.
Comment
-
jaa jaa OK hurjalta tuntuu liimata maalipintaan mitään nappeja. No onneksi tuossa TT:n kyljessä ei pokkauksia ole. Ja klommo on tosiaan niin pieni ettei sitä huomaa jos ei päivittäin kyttää autoa klommoista :) Viel en ole vahaa levittänyt edes autoon. Tosin koko arsenaali ostettuna auton hoitotuotteita, odottaa vain hetkeä jolloin olis pesun jälkeen puunauspaikka selvillä. Mut nyt varmaan motonettiin käymään :)
Comment
-
Omat kokemukset tukevat Laurin kertomaa. Maalipintaan ei jäänyt liimasta mitään kynnellä irtoamatonta jälkeä, mutta lommot kyllä pienenivät. Kaikkein häiritsevin oli juuri sellainen iso loiva painauma, ja se katosi lähes näkymättömäksi. Yhtäkään kuoppaa ei tullut vedettyä yli, liima irtoaa siinä kohtaa kun kuoppa on oiennut tasaiseksi.
Oiottava alue tulee olla tasainen sen ulosvetimen alalta, eli noin kämmenen kokoinen läntti kuopan ympärillä. Listat, kulmat yms. ulkonemat estävät homman. Loivasti kaarevassa kohdassa alustaa voi "tasoittaa" vetimen alle asetetuilla paperitolloilla.
Ilmanlämpö tulee huomioida; muistaakseni alle +10-asteiseen peltiin liima ei tarttunut kunnolla, mutta viisi astetta lisää ja sitten toimi.
Comment
-
Vieras
Tällainen ongelmien eskaloituminen saattaisi heikoimmilla yksilöillä laukaista spontaanin masennuksen tai jopa itkureaktion, ja jos ei muuten niin pankkitilin saldo kärsii ellei rahaa tule sisään nopeammin kuin autoa ehditään korjata.
Tausta-ajatus:
"Autosta alkaa olla näillä kilometreillä (258tkm) olla tietyt kulutusosat vähän lopussa, ja tehoakin toki olisi kiva saada lisää. Säädätetään nyt ja vaikkapa sitten kesällä vaihdellaan kytkin ja muuta rojua."
Karu totuus:
1. Pientä huoltoa ja päästömittaus -> 15min kuluttua sinistä savua putkien täydeltä tyhjäkäynnillä, öljyt tikun max-tasolta min-tasolle. Ahdin kaputt. Ei muuta kuin uutta Saksasta tulemaan.
2. Kuukauden kuluttua on ahdin Suomessa ja asentajat palanneet lomiltaan. Ajossa huomataan auton kulkevan aivan erilailla kuin täysin kulahtaneella reilut 250tkm ajetulla ahtimella. Kytkin kuitenkin luistaa p**keleesti ja vauhtipyöräkin tuntuisi jurisevan - ja tämä siis osakaasukiihdytyksellä vaihteesta riippumatta. Onneksi on loman aikana tilattu vahvistettu kytkin+vauhtipyöräsetti ja asennuskin sovittu lauantaiksi. Samallahan voi näppärästi tehdä pientä muutakin jumppaa.
3. Matkalla asennuspaikalle enteellisesti pimeni toinen takavalo ja risteyksessä kevyen sladin aikana vielä pamahti sytytyspuola pimeäksi.
4. Originaali kaksoismassavauhtipyörä täysin entinen. Ihmeteltiin miten ylipäätään auto enää liikkui. No, onni onnettomuudessa - päästiin perille ja uusi vauhtipyörä on valmiina laitettavaksi paikoilleen. Ja tietysti uudet puolatkin odottavat takakontissa. Ei muuta kuin kovaa ajoa muutaman tunnin päästä!
5. Asentajan kommentti: "Mitäs v**tua. Nyt taitaa olla se hetki kun juodaan asennuskalja ja poltellaan tupakki."
6. Kampiakselissa silmin nähtävissä oleva päittäisvälys (luokkaa 3mm).
Comment
-
Ai että kun tuntuu hyvältä körötellä pääkaupunkiseudulla. Tuntuu että täällä autokoulut on lähinnä kulisseja, tai sitten opetus on täysin hanurista. Lähes jokaikinen päivä 10km matkalla turunväylää on 1-3 läheltä piti -tilannetta kun kuolleissa kulmissa ei aiemminkaan ollut ketään. Motarille kiihdytys, ah mikä nautinnollinen tilanne. Jokaikinen kerta joku fiat 600 keulilla kirraa sinne 50-60km/h ja siinä sitten mietitään motarinvarressa kun menee jatkuvalla syötöllä autoja ohi huomattavasti nopeampaa. Tai no, itse kun liittyy motarille niin poikkeuksetta ei mittarin neula koske 100km/h. Myös moottoritien vasemmalla kaistalla roikkuminen nostaa verenpaineen kattoon. Esim. tänään, ajoin noin 20km/h edellä ajavaa nopeammin (eli 105km/h), oikealla kaistalla noin 200 metrin pituinen aukko. Vilautin pitkiäkin kun ei tuntunut huomaavan, mutta ei elettäkään väistyäkseen. 2 minuuttia köröttelin auton perässä noin 80km/h ennen kuin saatiin edellä oleva auto kiinni. Ilmeisesti oikean kaistan käyttö on ihan turhaa kun ei hänelläkään ollut kiirettä. Motarilta nousu 50km/h alueelle on aina mukava jäniskevennys kotimatkaan. Tänään WV Polo johti letkaa nopeudella 35km/h. Skootteriko tänne pitää hommata että pääsee edes suunilleen rajoitusten mukaan, kysyy nimimerkki "pikkusen vituttaa".
Comment
-
Oli tänään tarkoitus vaihtaa noi raidetangon päät ku katsastus setä ei tykänny et niis on vähän väljää.. Noo ajoin auton nosturille ja rupesin ettii lukkopultien avainta arvatkaa ihan hupina löytykö! No ei ja eikun ajamaan toiselle tallille mis viimeks venksailin spacereita et ois jääny sinne...mut eipä löytyny sieltäkään. Nyt sit tulee kunnon savotta saada ne poies sieltä. Ihan asteen verran ottaa päähän.
Comment
-
Jep jep..
Kuten kuvasta näkyy, siellä oltiin. Lähti ~50km/h nopeudesta perä alta mutkassa ja sitte olikin hetken hytti täynnä käsiä. Otti vissiin jostain urasta tms.. Kun sain sen vihdoin oikastua niin oli jo myöhäistä, koska eturengas haukkasi ojaan ja sitte otti pohja kiinni -> heitti auton tuohon kuvassa näkyvään asentoon.
Oliverille kiitos avusta. Valitettavasti neljä pyörää ei pitänyt tarpeeksi ja ei noussut Q7 avuin ylös. Makasi sen verran hyvin pohjasta ettei se sieltä halunnut tulla.
Harkka yhtiöiden pojat kävivät sen sieltä sitte kiskomassa.
Vahinkoja? No eipä juuri mitään. Onni onnettomuudessa. Sivuhelmat säpäleiksi ja putki alkoi vuotaa. Huomenna auto ylös ja zoomaamaan et mitäs muuta.. Siinä oli kuitenkin koivu ~30cm päässä :)
Et tämmöstä tänään.
Comment
-
Tai quattrolla ei olis se perä lähteny edes karkailemaan, huomannu, että toi q rahoittaa perän käytöstä kivasti uraisilla teillä.
Comment
-
Nyt alkaa jo vähän rauhoittua mutta eilen lauantaina..
* A2:sta akku tyhjäksi Webastolla
* A3:lla liikenteeseen kohti Matkahuoltoa vain huomatakseni että MH oli mennyt kiinni klo 12 kun muistelin sen olevan auki klo 13 asti
* Matkalla Matkikseen Helsingissä Linnankoskenkadulla punaisen Transporterin ikkunassa välähtää salama kun olen kohdalla (rajoitus 40, nopeus alle 50, onneksi..)
* Alkosta viinipullojen kanssa ostetusta paperikassista katkeaa kädensija (onneksi vain toinen ja yli 50 euron viinit pysyi ehjänä..)
* Hessumobiilista ostetut akkukaapelit vialliset ja muutenkin huonoa suunnittelua: leuassa kontaktipinta vain toisella puolella ja miinuskaapelin toisen pään kontakti ei ollut paikoillaan --> ekalla yrityksellä virta ei siirtynyt kolkista kakkoseen
* A2:ssa jalka osui testitarkoituksessa obd-portissa olleeseen datamokkulaan --> kovassa pakkasessa mokkula meni murusiksi ja käyttökelvottomaksi
* jouduin ajamaan uudelleen Helsingin keskustaan kun en tajunnut käydä tallilta hakemassa akkulaturia A2:n akun lataamista varten
* lounaan/päivällisen ruokajuomaksi suunniteltu viini jäi avaamatta koska piti käydä illalla vielä ajamassa A2:lla reilu tunnin lenkki akun lataamistarkoituksessa koska kerrostalopihan tolpasta saa akkulaturille sähköä kaksi tuntia kerrallaan.
Ei mennyt eilen ihan putkeen. Ehkä tänään sitten paremmin.
Comment
-
Kattelin Kuopiossa tasavallankatua ajaessa viereisen kaistan suuntaan kun näytti että bussi tulee
keskiviivan yli meikäläisen kaistalle(oli jo siinä keskiviivan kohdalla tulossa). Sitä kauhistellessa/katsoessa että tuleeko se päällä vai ei, niin ei sitten huomannut että edessä oleva jarruttaa ennen kuin oli liian myöhäistä.
Vähän kerkesin jarruttaa mutta liukasta kun oli, niin kolautin paketti-mersun perään. Mursussa oli pahaksi onneksi vetokoukku,
joka tuli jäähdyttävän säleiköstä sisään ja hajotti jäähdyttäjän lisäksi
ilmastointilaitteen lauhduttimen. Korjausarvio 3,5 k€. Onneksi on kasko, mutta v*tuttaa kyllä ihan kunnolla. Mursusta meni vähän puskuri rikki.
Tuntuu että ainakin täällä Kuopiossa busseilla on ongelmia pysyä oman kaistan puolella
ja muutenkin ajavat vähän miten sattuu periaatteella "Kyllä muut väistää"
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Tero Pänttönen Näytä viestiNyt alkaa jo vähän rauhoittua mutta eilen lauantaina..
...
* Matkalla Matkikseen Helsingissä Linnankoskenkadulla punaisen Transporterin ikkunassa välähtää salama kun olen kohdalla (rajoitus 40, nopeus alle 50, onneksi..)
...
Edit: nopeus 46 km/h kun rajoitus oli 40 km/h
Comment
-
Huhuh, en tiennyt että ne väläyttelee jo autoista.. Perhana joku vuosi sitten joulun aikoihin välähti kesken ajeluiden niin että säikähdin mikä helvetti nyt iski. Saisivat katsoa ettei ihan pilkkopimeässä samperi säikyttele. No itselle jäi mysteeriksi että kyseessä oli poliisi. Lappuakaan ei ole tullut. Joten pääsin pälkähästä, ehkä? :)
Comment
Comment