Alkuperäinen kirjoittaja Mehtala
Näytä viesti
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Nyt ottaa päähän!!!
Collapse
X
-
Toista päivää Vaasassa keikkahommissa, kahden päivän aikana päässyt tekemään hommia jopa n. 4h verran...
Urakoitsijalla kestää, milloin ei toimi lämmitysmatot kaivu paikoilla ja mitä milloinkin...
Ärsyttää istua autossa ja odottaa et pääsis tekee joskus jotakin. Viivästysten takia joutuu olemaan joulun välipäivätkin töissä, vaikka ne piti olla vapaana. Hyvää joulua...
Comment
-
Sen verran hyvin on tottunu tuohon ilmastointiin, että se pitää löytyä tulevasta autosta. Tämän takia nettiautossa ei ainakaan ole kuin 1 sopiva S2:nen jolla onkin sitten hintaa enemmän kuin S4:lla. Enkä muutenkaan tiedä kuinka luotettavia pelejä ovat? Pitäisi saada nyt joku auto jota ei tarvitsisi ihan koko aikaa ropata, kun tuon golfin kanssa on joutunut aina jotain korjaamaan :).
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja 54mmy Näytä viestiPitikin mennä kattomaan S4 b5 videoita youtubesta, nyt iski sitten sellaisen kuume, eikä olisi kyllä varaa sellaiseen... Pitää koittaa pitää järki päässä ja ostaa vaan tuo A4 b5 1.8tq.
Comment
-
Se vaan tosiaan, kun rahaa ei enää auton oston jälkeen ole paljoa, niin jos S:ään tuleekin jotain ni sitten ollaankin ihmeissään, kun taas 1.8t:ssä todennäköisesti päästään halvemmalla (vai olenko ihan hakoteillä?). Tuon veeran kanssa tosiaan ollu erittäin huonot kokemukset (koko aika saanu korjata ja rahaa palanu n.5000e vaikka suurimman osan tehnyt itse), niin nyt haluaisi mahdollisimman huoltovapaan auton. Siitä et sitten tiedä kumpi on huoltovapaampi 1.8t vs 2.7bit?
Comment
-
Palaa hermot ton audin kanssa. Ei meinaan liiku enää metriäkään mun parkkiruudusta, ellei joku osta sitä pois. Tai sit lähtee paaliin. 9km matkalla sammu 3 kertaa, ja sit piti säätää joka kerta about 20min et sai taas lähteen käyntiin. Pakko joku vähän luotettavampi menopeli hankkia ennen kun toi esikoinen syntyy.
Comment
-
Mitä tuohon sanois. Autot on kaikki yksilöitä ja sulle on varmaankin sattunut kohdalle melko huono sellainen. Itsellä oli pari vuotta sitten ns. pommin varmalla 2.3 10vent koneella oleva lötkö ja se oli kyllä ainoastaan varma pommi. Siltikään en usko että kaikki ne olis yhtä paskoja. Tällä hetkellä tuo nykyisen auton AAH-moottori tuntuu melko lujalta koneelta mutta parin kuukauden päästä saattaa olla toinen ääni kellossa.
Tojotat on melko perusvarmoja kikottimia jos tarkoituksena on päästä paikasta A paikkaan B. Tosin niiden kanssa saattaa joutua opettelee hitsaamisen jalon taidon. Mikään ihmisen tekemä kun ei kestä ikuisuutta huoltamatta.
Jos konsernissa tahtoo pysyä ja luotettavaa autoa etsii niin kannattaa katsoa vapari koneella oleva moottori jossa olisi vikadiaknostiikkaa sen verran että osaisi hieman kertoa mikä vika voisi olla. Sähköleluja mahdollisimman vähän.
Comment
-
Postinkantaja vois vähän skarpata. Nyt on vasta tiistai ja tällä viikolla tullut meidän laatikkoon jo kolme jollekin muulle kuuluvaa kirjettä/korttia. Eihän se iso vaiva ole viedä niitä väärin jaettuja postiin mutta mistä sen tietää paljonko meidän posteja menee yhtälailla vääriin paikkoihin ja heittääkö joku vaan roskiin.
Comment
-
Jouluruuhkan johdosta todennäköisesti, mutta ei sekään hyväksyttävä selitys ole. Kannattanee avautua siitä Itellan aspaan vaikka nettisivujen kautta. Muutamaan kertaan jouduin laittamaan palautetta kevään ja kesän aikana, mutta syksyllä on homma toiminut jo paremmin. Enää ei tule kuin edellisen asukkaan postia, kun ei ole joka paikkaan tehnyt osoitemuutosta. Ei se haittaisi jos lehdet tulisivat, mutta kun vain lehtilasku tulee.
Sehän tuossa eniten mietityttääkin, että moniko kirje itsellä on mennyt väärään paikkaan, kun kerran omaankin laatikkoon tulee väärää postia.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja niksuKaadoin lasillisen colaa läppärin päälle ja nyt se ei enää käynnisty.
Comment
-
Wanha, mutta vieläkin niin osuva..
"En käytä julkisia liikennevälineitä
. Ai miksi en käytä julkisia liikennevälineitä vaan ajan mieluummin omalla
autolla? No tässäpä vastaus!
Auto kotiin ja bussilla töihin. Tänä aamuna minulle selvisi, että se olisi
helpommin sanottu kuin tehty. Bussin pysäyttäminen on oma taiteenlajinsa.
Näytänkö pysähtymismerkin liian aikaisin, vai liian myöhään. Miten
pysäytän juuri oikean bussin, kun ne ajavat yhtenä pitkänä letkana.
Pahimmassa tapauksessa oma bussi ryhmittyy vasemmalle kaistalle
muiden taakse, jolloin pitäisi ampua hätäraketteja saadakseen katsekontakti
kuskiin. Jos muita busseja ei ole häiritsemässä, niin kuskit katselevat
järjestäen vasemmalle ja saat seistä lapio suorana lippua heilutellen,
kunnes kuski viimetingassa väläyttää vilkkua ja koukkaa pysäkille.
Ovi ei koskaan osu kohdalle. Jos seisot paikallasi, kuski tulkitsee ettet ole
tulossa kyytiin, ja heittää kurat kengillesi. Jos liikut oikealle, niin kuski
painaa kovemmin jarrua, ja jos liikut vasemmalle, niin hän höllää sitä.
Tarkoitus lienee saada ovi vähintään kymmenen metrin päähän paikasta
jossa seisot.
Millaisen lipun pyydän kuskilta. Jos sanoo keskustaan, niin koko bussi
nauraa takapenkkiä myöden. Jos sanon kertamaksu, niin kuski vittuilee:
"lasten vai aikuisten", ja tietysti maksajan iästä riippumatta. Sitten on vielä
seutulippuja ja muita hässäköitä,mutta kuskilta ei apua heru, hän on
kiinnostuneempi vasemmasta sivupeilistä kuin sinusta. Maksu pitäisi
suorittaa tasarahalla.Kokeile maksaa satasen setelillä kertamaksu ja kuski
kaivaa sinulle ämpärillisen vaihtorahaa takaisin. Laitanko rahat tiskille, vai
lyönkö ne kuskille kouraan. Teit niin tai näin, kuski murahtaa ja vittuilee
minkä kerkiää. Kun laitoin kahdenkympin setelin tiskille, kuski kehtasi
murahtaa: Suorista se! Missä vitussa lukee, että rahat viikattuna kiitos,
"anteeksi herra kuljettaja, mutta nyt ei tullut mankelia mukaan". Ei ihme,
että joku leimaa lippunsa sijasta kuskia nyrkkiraudalla turpaan.
Pidä kiinni. Kuskeilla on kiihdytysajajan refleksit ja keilaajan pelisilmä.
Pitää saada monta näyttävää kaatoa. Bussin nytkähtäessä liikkeelle, alkaa
ihmisflipperi. Yrität epätoivoisesti poukkoilla kohti takaosaa, huomataksesi,
että vain käytävänpuoleisilla penkeillä istutaan, tai niillä matkustaa jonkun
ostoskassi. Kun ystävällisesti pyydät saada istahtaa "vapaalle" paikalle, niin
matkustaja nousee hitaasti kuin lehmä suosta, mittaillen sinua katseellaan,
ikään kuin arvioiden sinun hygieniatasosi luokitusta. Jos bussi on tyhjä, niin
sinusta tulee automaattisesti spurgumagneetti. Bussikuskeilla on pirullinen
tapa haalia kyytiin kaikki haisevimmat spurgut, mitä maa päällään kantaa,
ja he kaikki haluavat tulla laulamaan juuri sinulle. Ei auta mikään, spurgun
on pakko liimautua kainaloosi kuin kuumemittari. Jos olet hiljaa, olet paska
jätkä, jos avaat suusi hän oksentaa siihen. Pahimmassa tapauksessa kuski
heittää sinut ulos.
Linja-autossa on tunnelmaa, ja sen voi aistia esim. nenällään. Krimi-
turkkeihin puetut muumiot miehittävät bussin etuosan, ja he yrittävät
peitellä vuotavista kroonikkovaipoista leviävää eteeristä tuoksuaan,
kaatamalla pullollisen myskiä päällensä. Takapenkillä matkustavalle
astmaatikolle tämä on kuin sinappikaasua, ja hän joutuukin pumppaamaan
inhalaattoriaan kuin olisi täyttämässä jalkapalloa. Tunnelmaa ei paranna
sekään, että aamukahvin ärsyttämä suolisto saa matkustajat moukaroimaan
karmeita lettupieruja. Miksei sitä voinut paukutella bussia odotellessa, pitikö
ne parhaat pommit säästellä bussiin.
Älä koskaan istu takaovien läheisyydessä. Kun ovet aukeavat, joudut
auttamaan äitiä jonka rattaissa istuu 13-vuotias poika. Kiitoksen sanaa ei
heru, ja kun yrität takaisin paikallesi, niin hehkeä kassi- alma on taikonut
juustosämpyläsi sillivoileiväksi, istumalla hajareisin eväskassisi päälle. Jos
yrität lukea lehteä bussissa, niin hartioillesi kasvaa äkkiä kaksi päätä lisää.
Bussista poistuminen on sekin suuri seikkailu. Bussissa ei ole tapana paljoa
puhua, ja katsekontaktia tulee vältellä.
Kun joku ikkunapaikkalainen haluaa jäädä pois, hän pomppaa pystyyn kuin
jousi ja mitään sanomatta pyyhkii suupielesi takamuksellaan, ähkiessään
ylitsesi käytävälle. Toinen ihmistyyppi samassa tilanteessa, tyytyy vain
kyyhöttämään sikiöasennossa ja aina pysäkin kohdalla kuuluu syvä
huokaus. Kun sitten tilanne tulee omalle kohdallesi, niin painonappia ei näy
missään. Vieressäsi istuva norsu on nukahtanut fiikus sylissään ja ei tee
elettäkään siirtyäkseen. Pysäkki häämöttää jo edessä ja et ole päässyt edes
käytävälle. Dyykkaat läpi fiikuksen käytävälle huomataksesi, ettei se vitun
painonappi edes toimi. Sanot kuskille, että haluat seuraavalla pois, ja kuski
jarruttaa niin, että etupenkin vanhuksen lasisilmät poksahtavat lentoon kuin
samppanjapullon korkit. Bussi pysähtyy, mutta ovet eivät aukea. Kuskin
viimeiset saumat vittuilla: "Poistutaan takaovista". Tällä kertaa bussi
sentään pysähtyi. Yleensä se vain hiljentää ja olettaa mummeleiden
loikkivan ulos kahdenkympin vauhdissa. Ovathan ne voltteja heittelevät
eläkeläiset hilpeän näköisiä, mutta puuhun osuessaan ne voivat haitata
kuukkeleiden pesintää.
nim. "Julkisen liikenteen "ystävä..."
Comment
Comment