Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Nyt ottaa päähän!!!

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Täällähän on kohtalotovereita :D Meidän taloudessa myös astioiden laitto sinne koneeseen tuntuu olevan ylitsepääsemättömän vaikeaa. Lievää parannusta on havaittavissa, joten koulutus tuottanee vielä tulosta :)
    Viimeksi muokannut Sleepy2; 14.12.2012, 10:29. Perustelu: Hymiöt kielletty.

    Comment


    • Tuo tiskikone tuntuu kyllä naisille olevan kovin vaikea käyttää
      Nyt on kyllä ihanpakko olla erimieltä. Meillä minä en saa käyttää tiskikonetta, vaan se on ehdottomasti vaimon tehtävä;)

      Osaisin kyllä, mutta kaikesta ei pidä vaimollekkaan kertoa.

      Comment


      • Säästämisestä puheen ollen jätteen lajittelu on meillä tarkkaa puuhaa, on ostettu jo vuosien ajan kaupasta kalliita biojätepusseja ja maitopurkit huuhdellaan jättäen tiskialtaaseen valumaan kuivaksi että voi laittaa oikeaan jäteastiaan. Itsekin alkanut ymmärtää asiaa kun valveutuminen ympäristöasioissa herännyt kokemuksen myötä. Kyllä se kuitenkin vähän ketuttaa vielä maksaa lisää jätteiden pakkaamisesta ja lajittelusta kun tietää ettei se kovin montaa muuta ihmistä jaksa kiinnostaa. Varsinkin opiskelija-asuntojen roskakatoksissa on kaikki sekajäteastiassa, muutenkin sinne näköjään viedään kaikki romut mitä ovesta sisään mahtuu, kaksoisrunkopatjat, putkitelkkarit, auton akut, sohvat ym.

        Comment


        • No meillä ei oo tällä hetkellä ees paikkaa tiskikoneelle.. Ja mun pitää tiskata kun tolla naisella on muutenki selkä paskana. Raskausaika on ihanaa näin miehenkin kannalta.

          Comment


            Alkuperäinen kirjoittaja jsahlman Näytä viesti
            Miten toi jäätynyt olkapää esiintyy. Itsekkin siihen joskus törmännyt mutta sen kummemin en asiasta tiedä enkä ole selvääkään ottanut.
            Noh se ilmenee niin että käsivarren liikerata supistuu useamman kuukauden aikana.
            Testaus on helppoa.
            Nosta molemmat kädet ylös ja jos toinen kätesi ei nouse yhtä korkealle kuin toinen niin on syytä käydä lääkärillä..
            Jäätyneessä olkapäässä tuntuu aivan selvä "lukko" kohta jonka yli käsi ei yksinkertaisesti nouse kovan kivun takia.


            "2 vuotta takana ja hiljalleen alkaa käsivarsi olla taas kunnossa"

            Comment


              Kun vain ei lääkärissä mene vanhaan jekkuun: "Kuinkas ylös ennen kädet nousi?"

              Comment


              • Minä taidan olla se joka meillä ahtaa pesukoneen täyteen astioita. En ole kylläkään huomannut sen vaikuttavan pesutulokseen. Jos on tuoreita astioita, niin siemensille riittää hyvään pesutulokseen 25 minuutin ohjelmakin ihan hyvin.

                Mitenkään kenenkään vaivoja vähättelemättä sanon että jäätynyt olkapää kuuluu samaan kategoriaan kuin noidannuoli. Olkapään ja hartiaseudun rakenne on aika monimutkainen ja tosi harva lääkärikään sitä ymmärtää. Ja kun hommaan sotketaan siihen oleelisesti liittyvä kaularangan toiminta niin ovat vielä enempi kuutamolla. Yllättävän moni lääkäri ei osaa tulkita kuvista edes sitä, onko olkanivel ja sen toimintaan oleellisesti liittyvä limapussi oikealla paikallaan. Kun paikat ovat sijoiltaan, niin liikeradat ovat rajoitetut ja niveleen tulee kivulias tulehdusreaktio. Nämä kukonheltat ja kortisoniruiskeet ovat sitten pelkkää oireidenhoitoa, mitään pysyvää korjausta niillä ei saa aikaan.

                Comment


                  Aika usein parempi selvittää itselle mikä vialla ennen kuin menee lääkäriin.
                  Esimerkki allergiat mulla. Kesti 30 vuotta ennen kuin pääsin testeihin, eräskin lääkäri oli sitä mieltä että voisi lopettaa allergiasairaalan turhana. No sitten kun kerroin että juhannuksena meinasin tukehtua kesämökillä (lääketieteen tohtori vieres kauhuissaan kun ei tiennyt miten auttaa...Ei sitten ammattitaidoton) ja kuukautta ennen ambulanssilla sairaalaan henkeä haukkoen. Pääsin testeihin, no noin puolet listasta positiivisia. Vain erään herkun välttämisellä sairaslomat oksentelun takia vähentyneet rajusti.

                  Sama mm. Mykoplasman kanssa. Useamman viikon kinuamisen jälkeen sain lähetteen. Lääkäri kysyi tulosten tultua mistä tiesin että voisi olla ko. Tauti. sanoin vain että kaikki normaali oireet.

                  Comment


                  • Vitt** nyt kyllä tarvis mennä käyttää oman käden oikeutta saata*** äijään PERK****

                    http://www.aamulehti.fi/Kotimaa/1194...+tuomiota.html

                    Comment


                    • Tohon en sano muuta kun: Haistakaa lakimiehet vittu.

                      Comment


                      • Meillä menee tiskihommat niin päin että minä laitan ne kuulemma aina päin persettä, enkä käytä hyväksi koko koneen kapasiteettia. No, pitänee pysyä poissa.... Aivan sama.

                        Vituttaa tänään leikattu viisaudenhammas. Tai ei se hammas vituta vaan kipeä leuka. Pahin mennyt oletan.

                        Comment


                          Hovi vahvisti 8 000 euron korvaukset tilapäisestä haitasta ja kärsimyksestä.
                          Tilapäisestä haitasta ja kärsimyksestä... dafuq? kyllä tollanen nyt vähintään loppuelämän häiritsee mielessä...


                          ...tai noh onhan tää elämäkin vaan tilapäistä.

                          Saunan taakse jokaine pedofiili ja kouluampuja vaikka olis mikä mielentila tutkimus tehtynä.
                          Sama ku ajais autolla kännissä ihmisten päälle ja sit sanoo oikeudessa ettei ollu täysissä sielun ja ruumiin voimissa... **TTU

                          Comment


                          • Ilmeisesti lumisateesta johtuvat sähkökatkot.

                            Comment


                            • Kuka prkl urpo on ostanu tohon mun kasikymppiin mahdollisimman leveet talvirenkaat... Pitää kivasti kun on tollanen kevyt auto.

                              Comment


                                Kännissä töröilystä yleensä ihan oikeasti saa vähemmän rankkua kuin samasta teosta selvinpäin tehtynä. Vähän vielä tirauttaa kyyneltä salissa ja ääni väristen itkee että "en mä tahallani" niin hyvä on.

                                Comment


                                  Tiskikoneista kun kerta tuntuu olevan puhetta, niin meillä tuo hyväkäs päätti päättää ilmeisesti päivänsä. Ei anna vettä sinne.

                                  Ei tässä nyt olis kyllä oikein varaa ostaan mitään tiskikonetta prkl.

                                  Ja tänään dollyn vetopöydän lukko ei meinannu aueta sitten millään, sai huutaa ja raivota kärryjen välissä kun repi sitä auki.

                                  Comment


                                    Alkuperäinen kirjoittaja Kuppis Näytä viesti
                                    Tiskikoneista kun kerta tuntuu olevan puhetta, niin meillä tuo hyväkäs päätti päättää ilmeisesti päivänsä. Ei anna vettä sinne.
                                    Onko minkä merkkinen ja antaako mitään vikakoodia? Tuolla topicissa mitään apuja?

                                    Comment


                                      Naturamed pharma ruvennu soitteleen oikeen urakalla. Asiakaspalveluun lähti aika suorasanainen viesti yhteystietojen poistamiseks. Vittu.

                                      Comment


                                      • 80 näyttää ihan maasturilta, sen lisäksi ajokäytöskin vastaa maasturin käyttäytymistä niin, että merisairaaksi meinaa tulla. Ei nämä vakio alustat oo mun juttu ollenkaan, mutta oli pakko, koska talvi :(

                                        Comment


                                          Alkuperäinen kirjoittaja jsahlman Näytä viesti
                                          Kaikkia asioita ei voi muuttaa :D Eikö ees kannata yrittää.
                                          Miehen elämä on sopeutumista naisten mieltymyksiin :D
                                          Olen samaa mieltä.

                                          Comment


                                          • Noihin selkäkipuihin: minäkin loukkasin selkäni jotain 6 vuotta sitten. Ikinä en päässyt magneettikuvaan, välillä vaiva on lähes huomaamaton joskus vie sängynpohalle pariksi viikoksi... Pahin on nykyisin jos saa kylmää selkään tai seisoo tikkailla.. Ja olin joku kk sitten niksauttajalla, sai 3 niveltä paikalleen joista 2 oli tuolla lonkan/pakaran seutuvilla. Kun nikamat oli paikoillaan tms. niin aivan kuin oisi lähtenyt 25 kg painoa pois (en ole yliainoinen). Aika siisti fiilis kun saa laittaa housut jalkaan seisten, vasemman jalan päälle ei ole voinutvarata painoa viimeiseen vuoteen; oli jotenkin näköjään pois paikoiltaan.

                                            Noista tiskeistä: minkä helvetin takia pedantti ja kontrollifriikki vaimoni yrittää änkeä väkisin sen tiskarin niin täyteen kuin mahdollista? Joka päivä kone pyörii niin aivan sama meneekö muumimuki tähän vai seuraavaan satsiin.. Ja nyt uudessa talossa ja uudella tiskarilla iittalan jotain stanan kalliita laseja menny reunasta rikki jo 7 kpl... Pitikö änkeä se kone niin täyteen...

                                            Paras oli juuri tänään (valaistakseni asiaa, olen kotona hoitovapaalla tammikuun alkuun, vaimo meni töihin ja minä hoidan nyt tämän kotirumban eli kaupassakäynnit, eskari/ koulukuskaukset, pyykit, tiskit, ulkoilut 2,8v kanssa ym)

                                            Olin illalla apteekista hakemassa astmalääkkeitä lapselle kun vaimo soittaa ja kysyy että mitä nyt tehdään kun lapset itkevät iltapalapöydässä kun ei ole leipää.. Minä tähän että onhan siellä, kokonainen leipä, aamulla otin pakkasesta sulamaan.. Kotiin tullessa kysyin että mikä oli homman nimi. Vaimo tähän että mä petasin ja lapset huusi ettei ole leipää eikä mulla ollu aikaa mennä kattomaan leipätilannetta. Mutta aikaa oli SOITTAA mulle ja kertoa leivän puuttumiseta. Voi helvetti, nopeammin olisi katsonut siitä leipäkorista kuin soittanut mulle..

                                            Olen muuten just saanu talon valmiiksi 1,5v urakan jälkeen, takki suht tyhjä ja vissiin tuo rakennuskrapula iskenyt. Vaimo sitten valitti jtn että on stanan väsy ku käy töissä jne... Ja jotain nutinaa jostain imurroinnista mitä en ollut tehnyt. Vastasin rennosti tuohon että tuon työssäkäynnin päälle kun rakennat sen 1,5vuotta niin tule sitten puhumaan että on väsy.. Nimim Rytmihäiriöistä sairaalaan raksan loppusuoralla... Ei muuten sitte tunnu mukavalle nuo rytmihäiriöt, vieläkin niitä tulee esim stressitilanteessa eli varmaankin joku stressin aiheuttama juttu..

                                            Comment


                                              Lankapuhelimien aikaan elämä oli tuossa mielessä rauhallisempaa :)

                                              Comment


                                                Tulee mieleen erään jenkki stand-up koomikon jutunavaus. "Vaimoni lähetti minut hakemaan vessapaperia. Koska meiltä oli vessapaperi loppu. Koska olin aiemmin heittänyt kaiken vessapaperin pois jotta pääsisin lähtemään talosta pihalle."

                                                Jäitä hattuun vaan. Kyllä se talo yhden päivän pystyssä pysyy vaikka ei tekisi kuin aivan välttämättömimmät hommat. Pienen muksun paimentaminen tai talon rakentaminen ovat kumpikin jo riittävän työläitä päivätyön lisäksi suoritettuina. Jos ne pitää vielä ajoittaa samoille vuosille niin ihmekös tuo jos siinä pinna kiristyy. Ei olisi ensimmäinen eikä toinen parisuhde kun päättyy tappeluun juuri tuossa vaiheessa, nyt pitää vaan nautiskella valmiista talosta vähän aikaa ja ladata akkuja.

                                                Comment


                                                • Alkuperäinen kirjoittaja Tolkkju Näytä viesti
                                                  Lankapuhelimien aikaan elämä oli tuossa mielessä rauhallisempaa :)
                                                  Tämän ja monen muun asian takia jätän puhelimeni kotiin vapaapäivinäni. Ei kellään niin kiireistä asiaa ole, etteikö sitä voi hoitaa sitten kun tulen kotiin.

                                                  Comment


                                                    Taas töissä ja taas aasiakkaita. Vuoden vanha läppäri johon koulupoika warettanut matoja. Ei mene muijalle jakeluun että ei kuulu takuun piiriin siivoaminen. Takuu kattaa laitteen materiaali- ja valmistusviat mutta ei käyttäjän aiheuttamia vikoja. Tottakai teen mielelläni hyväntekeväisyyttä täällä ja korjailen koneita ilmaiseksi, siitähän minulle tulee leipää pöytään. Sama kansanosa tuo yleensä kännykän tai tietokoneen johon on kaadettu jotain limsaa/kaljaa sisälle ja pudoteltu tuhat kertaa lattialle ja sitten riehutaan kun ei saakaan uutta heti takuuseen tilalle.

                                                    Alkaa vissiin olemaan loman tarpeessa kun jaksaa duunitkin jo vituttaa. Yleensä saa blokattua "mä oon vaan töissä täällä"-asenteella kun tietää että omat hommansa kuitenkin tekee niin hyvin kuin tarvitsee mutta ei noita ääliöitä määräänsä enempää jaksa kukaan.

                                                    Comment


                                                      Alkuperäinen kirjoittaja hopsis Näytä viesti
                                                      ---Pienen muksun paimentaminen tai talon rakentaminen ovat kumpikin jo riittävän työläitä päivätyön lisäksi suoritettuina. ---
                                                      Ryhdy yrittäjäksi. Hanki 2 lasta. Tämä kaikki kolmen vuoden ajanjakson sisällä. En rakenna taloa. Viisaammat ovat kertoneet, että "Ensin talo ja takka, sitten vasta akka." Valitsen nykyisen perheeni ja normalisoituneen v***tustasoni.

                                                      Astianpesukoneiden käyttöön ja muihinkin asioihin noudatan niin vaimon kuin lastenkin kanssa ohjetta:
                                                      1. Valitse taistelut, jotka ovat taistelemisen arvoisia.
                                                      2. Älä häviä yhtään taistelua.
                                                      3. Jos hävisit, iteroi kynnystäsi kohdan 1. suhteen.

                                                      Comment


                                                      • 80 näyttää ihan maasturilta, sen lisäksi ajokäytöskin vastaa maasturin käyttäytymistä niin, että merisairaaksi meinaa tulla. Ei nämä vakio alustat oo mun juttu ollenkaan, mutta oli pakko, koska talvi :(
                                                        Tuttu tunne.. Tosin mä ajelen kesälläkin vakioalustalla. :/

                                                        Comment


                                                        • Olenkin yrittänyt noudattaa tuon sairaalakeikan jälkeen seuraavaa elämänfilosofiaa: syntymisen ja kuolemisen välisestä ajasta kuuluu nauttia eikä tehdä siitä yhtä suoritusta. Nykyään tuntuu vain että yhä useammalla on niin kova kiire ja kaikki asiat/ haaveet ym pitää saada heti ja nyt. Eli pitää käydä töissä, pitää koti edustuskunnossa, hankitaan harrastuksia kaikille aivan hvetisti, osallistutaan jokaiseen järjestö/yhdistystomintaan johon ain joku pyytää, etelään vähintään kerran vuodessa, talo ja sitä myötä myös velkaa; siitä huolimatta ei haluta maksaa sitä lainaa eläkeikään asti mutta rahaa pitäisi jäädä myös säästöön noita reissuja varten. Vaikea yhtälö, varsinkin ihan duunaritason palkoilla.

                                                          Olen muuten lainannut työkaverilta idean kuinka rahasta ei pitäisi tulla riitaa:

                                                          Kumpikin laittaa omista nettotuloista 70% lainanhoitotilille. Sinne ohjataan myös lapsilisät. Tältä tililtä hoidetaan sitten KAIKKI perheen menot: laina, ruoka, päivähoitomaksut, auton huoltokulut ym. Ja jos rahat ei riitä niin kumpikin laittaa lisää ja tuo prosenttiosuus pitää hieroa sopivaksi. Silloin kummallakin jää "omaa" rahaa jonka voi sitten sijoittaa vaikka työkaluihin, viinaan, tupakkaan yms ihan mitä nyt kukin on tottunut ostelemaan. Saa nähdä kuinka tuo lähtee pyörimään, kummallekin tilasin tuohon tiliin uudet kortit.

                                                          Naisen logiikalla puoliksi ostaminen menee suurinpiirtein näin: sinä maksat vaikkapa kauppakäynnin 100€, vaimosi hakee lapsellesi kengät 50€:lla. Nyt hän on mielestään maksanut puolet kun tuo 50 on satasesta puolet! Ei hvetti, missä nuo naiset oli kun oli matematiikkaa koulussa. Ei ole minun vaimo ainoa joka laskee noin kun kavereidenkin juttuja kuuntelee.

                                                          Toinen asia mikä ei oikein mene hameväelle syystä tai toisesta jakeluun: pyörität vaikkapa nyt auton ostoilla ja myynnillä pientä bisnestä: ostat jonkun kulkineen vaikkapa 1500€:lla, korjaat sitä ja katsastat ym ja myyt vaikkapa 3000€:lla. Myytyäsi auton sille 3000€:lle olisi aivan ainutlaatuinen sijoitustilaisuus: vaikkapa etelänmatka. Jos tuon kolmetonnia, joka ei suinkaan ole voitto vaan omat rahat, osiin, katsastukseen ym menneet rahat, sijoittaa nyt siihen matkaan niin milläs ostat sen seuraavan projektin? (jota ruuvaat yöllä, käytät aivan tolkkuttomasti aikaa edullisten osien etsimiseen ja vikojen löytämiseen ym. )
                                                          Ja kaiken lisäksi olet " saanut" viettää laatuaikaa tallissa!

                                                          Tämä tältä erää, onneksi on työpaikan pikkujoulut tänään. Huomenaamulla vanhimman lapsen joulujuhlakonsertti. Ei kovin paljon voi ottaa mutta pääsee nyt ainakin syömään ja ottamaan pari olutta.

                                                          Comment


                                                          • Meillä menee raha-asiat niin, että meikäläinen maksaa bensat koulumatkoilta, ja autovakuutukset jne, ja nainen ruuat jne.. :) Tosin mun tuloilla täytyy välillä mutsilta lainata bensarahaa, että päästään kouluun joka päivä.. :/

                                                            Comment


                                                              Tyokaveri sanoi kerran: että niillä akan taloon tuomilla rahoilla ei ole mitään vaikutusta elämään :) Tuhlakkoon perkele vaikka Ellokselle ne :D

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X