Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Nyt ottaa päähän!!!

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Pfff... Aamulla tulin koneelle kahvikupposen kanssa ja ajattelin audifinnsin aukaista.
    Ei kun nettiselain auki ja puff, kone pimeeks. Eikä bootannu enää, eli kovalevy moro.

    Tää ilta onkin mennyt asennellessa kun ei minkään sortin imagea oo tullu otettu talteen ja XP Pro asennuslevy lie jotain ihan ekoja, nytkin näyttäis 62kpl päivityksiä olevan menossa...

    Onneksi kovosta tais mennä vaan boottiosio tjms, laitoin pojan koneeseen slaveksi ja tadaa, sain kaiken haluamani sieltä pelastettua :)

    Comment


      Kovalevystä tuli mieleen et joskus nuorempana pelasin jotaki peliä eikä kaikki oikein menny putkeen pelis ni mänttäsin nyrkillä kunnolla tornin päälle jonka jälkeen rupes kuuluun hirviä hurina :) Ei varmaan tarvi epäillä mikä levis..

      Comment


      • Aina se ei tarvii suurtakaan napsua, että koneet hajoo.. Mulla meni kerran poweri, emo ja 2kpl kovoja kun sammutin koneen normaalisti ja otin piuhat irti, että siirtäsin koneen laneja varten toisaalle :) Että otti pattiin sillo..

        Kovalevyt on kyllä jänniä, jotkut kestää vaikka mitä ja jotkut taas ei mitään :)
        Sormipattereita ei kannata pudotella ainakaan kovojen päälle, itellä tuo kone lojuu tuossa pitki lattiaa ja kerran testasin, tulos oli tän kuulonen -> http://pexter.1g.fi/kuvat/5445455445454343_MOV00056.avi
        Sillon otti päähän ja rankasti, rahattomana piti alkaa ettiä kovoa että saa musat talteen, tuohon aikaan kun ei kunnon kaistapäitä vielä täällä ollut, että olis lataillu niitä uudestaan...

        Comment


        • Tää ilta onkin mennyt asennellessa kun ei minkään sortin imagea oo tullu otettu talteen ja XP Pro asennuslevy lie jotain ihan ekoja, nytkin näyttäis 62kpl päivityksiä olevan menossa...
          Aina vaan jaksaa hämmästyttää miksei ihmiset ota varmuuskopioita kun se ei suuri vaiva ole. Ja varmasti kaikki tietää että kiintolevyt ei ole ikuisia vaan saatta sanoa työsopimuksensa irti milloin tahansa.

          Comment


            Korjaus edelliseen viestiin. Poista sana "saattaa". Kovalevysi menee rikki! Se voi tehdä sen sekunnin päästä tai kymmenen vuoden jälkeen, mutta on 100%:en varmaa että se jossain vaiheessa menee rikki.

            Kun sanoo esim. vanhemmille ihmisille että "teidän kovalevynne menee rikki" he melkein raivostuvat ja alkavat huutamaan minulle että "koska?". Yleensä jatkolauseella että se ei saa tehdä sitä kun aivan kaikki on siinä kovalevyllä.

            Comment


            • Se on ku pesee auto niin toinen xenon pimeenä käynnistyksessä. Todennäköisenä ballasti meni MRRR.

              Comment


              • Näyttäiskin olevan toisen koneen osto edessä. Menny tosiaan kerralla jotain vähän enemmänkin.

                Ei huoli enää slave levyä, siis master ei boottaa kun slaven lyö kiinni.
                Kokeiltu parillakin levyllä, jotka toisessa koneessa toimii slavena ihan ok.

                Onhan tuo kone täysin ongelmitta pelittänykin yli viisi vuotta ja on 24/7 päällä, että taitaa olla jo pienoinen ihme kun on noin kauan pelittäny.

                Ja on tuosta koneesta aikakin jo ohi ajanu, sitä voinee verrata -93 Audiin.

                Mitä tuohon varmuuskopiointiin tulee, niin mulla on tapana ollu pitää käyttiskovalevy ihan tyhjänä ja paiskoa tärkeitä tavaroita muualle talteen.
                Nytkään ei muuta harmia oikeastaan kuin outlookin tiedostot unohtunu tuolta käyttiskovolta siirtää ja sit tietenkin tuo jumalaton päivittäminen, sekä nyt tietysti tietyt ohjelmat.

                Voishan sitä ottaa valmiista asennuksesta imagen talteen, niin ei menis yhtä iltaa päivitellessä ja asennellessa.

                Comment


                  Tein kans peliliikkeen ja ostin uuden terasen levyn johon kloonasin entisen käyttöjärjestelmälevyn. Saa kolme vuotta palvellut levy siirtyä varastokäyttöön. Alkaa vaan noita asemia kertyyn turhankin paljon.

                  Onko mitään softaa joka osais yhdistää fyysisiä, eri kokoisia levyjä yhdeksi loogiseksi asemaksi?

                  Kaikissa NTFS ja täynnä tavaraa tietenkin jo valmiiksi...

                  Sitä en sit tiedä onko moisessa mitään järkeä, menee kaikki vituiksi jos yksi levy poksahtaa.

                  Comment


                    Kyllä ainaki ntfs:lla pystyy eri osion luomaan omaksi kansioksi. Raidilla saa sit levyt nippuun.

                    Comment


                      Hauskaa oli, mutta se lysti loppui lyhyeen. Koko parkkipaikalla ei ollut oikeastaan muuta kuin yksi tolppa keskellä pihaa. Pari slaidia ympäri, sitten perä karkaa ja keula suoraan tolppaan. Tekis mieli sanoo pari valittua sanaa. :)

                      Onneksi kyseessä oli tuo lötkö. Sitten vaan varaosia hommaamaan...

                      Siksi hieman harmittaa, kun tuon piti olla talviauto, ja just tulevalla viikolla pitäisi tulla pakkaset. Eikä TT:ssä ole edes lohkolämmitintä ja vielä kesärenkaat alla. Varmaan ihan ekana pitäis laittaa talvirenkaat TT:n alle, niin pääsis huomenna töihin.

                      Comment


                      • HUOH ballastihan rikki. Hiukan syö miestä. Muutenkin piti lambdat hommaa ku edelliset oikuttelee ja nyt viellä ballasti XD

                        Comment


                          Olitko jari Vermossa? Et tarinoiden mukaan ole ainoa joka on tavannut sen tolpan ;)

                          Comment


                            Enpä ollut Vermossa lauantaina. Näitä eteen hyppääviä tolppia on siis enemmän kuin yksi? Äkkiä pitäisi saada tolppakanta kuriin. Muuten niistä tulee samanlainen riesa kuin citykaneista konsanaan. Mitä metsästyslaissa on säädetty tolppien sallitusta kaatoajasta? :D

                            Harmi vaan, kun ei kaatunut se tolppa. Jäi pirulainen pystyyn vielä. Caterpillar kun ois niin voisi yrittää uudestaan...

                            Välillä asiaa: Lötkön keulaa on osittain purettu. Rikkoutunut etuvalo (vasen) on jo irti, samoin etupuskuri ja muoviritilät puskurin ylä- ja alapuolelta (radiator grille & ventilation grille). Mitään osanumeroita en näille tunne. Katsoin vaan Haynesin oppaasta, miten nuo ruuvaillaan irti. Huomenna voisi soitella parille purkaamolle, jos saisi sieltä halvalla käytettyä varaosaa.

                            Osaako joku kertoa, mistä löytyy sellaisia "räjäytyskaavioita" ja osanumerot? Tämä tieto voisi auttaa projektin edetessä. Löytyykö netistä?

                            Comment


                            • www.vagcat.com

                              Comment


                                Syylärin vaihto! Taitaa vielä olla worst case scenario, kun on tuo automaatin lämmönvaihdin samassa ja ilmastoinnin kenno kaiken lisäksi tiellä. Montahan tuntia tuossa ammattilaisella menee?

                                No kai tässä saa olla tyytyväinen että vesi ei kadonnut öljyyn tai sylintereihin...

                                Comment


                                • Jompikumpi bensatankin anturi on tullu tiensä päähän, tietäisi vaan kumpi. Kerkesin nollata vikakoodin ennenkuin tajusin että niitähän onkin tosiaan kaksi niitä antureita tankissa. Nyt joko odotetaan että vikakoodia pukkaa uudelleen tai vaihdetaan sitten molemmat. Josko loppuisi samalla se bensamäärän arpominen siellä alle puolen tankin ja antaisi vaihteeksi jonkunlaista informaatiota siitä kuinka paljon sitä bensaa siellä ihan oikeasti on jäljellä. Vikakoodi kun ei suoraan sanonut kumpi anturi on kyseessä, enkä tajunnut alkaa ohjattua vianetsintää ajamaan VASsilla. Onneksi näkyy saavan sen toisen anturin ilmankin sitä saakelin kallista bensapumppua.

                                  Comment


                                    Ootko koittanut nyppiä liittimiä irti niistä antureista? Siitä vois saada osviittaa, kumpi on kumpi..

                                    Comment


                                    • En oo vielä kun on niin pirun kylmä keli, ettei kehtaa alkaa harrastamaan. Sitten kun tuntuu olevan ihan siinä rajalla että toimiiko vai eikö toimi kun välillä, etenkin täydemmällä tankilla pelaa ihan normaalisti. Nytkin oli viime viikolla eka kerta kun antoi vikakoodin noista, muuten vikaa voisi kuvailla niin että käynnistyksessä saattaa olla vähemmän bensaa kuin pitäisi olla ja jossain vaiheessa mittari pompsahtaa takaisin normaaliin. Mittaristovika se ei ole vikakoodista ja mittariston komponenttitestistä päätellen (onneksi). Pitää tuota piuhan irrotusta kokeilla kanssa kunhan keli lauhtuu. ei tuo kyllä montaa kymppiä tuo lisää hintaa vaihtaa vaikka molemmat.
                                      Viimeksi muokannut LauriJT; 15.12.2009, 23:37.

                                      Comment


                                      • q-kelit alkoivat samalla kun ajotietokone herjaa ALTERNATOR WORKSHOPia. Kait se on laturiremppaa aloitettava, kunhan vaan tietäisi että selviääkö lataussäätimen vaihdolla vai meneekö koko laturi vaihtoon. Ei vaan näillä keleillä kiinnostaisi rempata ulkona.

                                        Comment


                                        • Huomasin, tai oikeastaan kaveri huomasi, että bemun kuskin puolen lokasuoja peilaa oudosti.. Noh, tutkiskelin sitä tänään paremmin auton pestyäni ja lievästi mutkallahan se on sekä painautunut hieman sisään. Lisäksi näyttää puskurissakin olevan n. 1 cm. halkeama.. Joku onneton on ilmeisesti siihen osunut jossakin parkkipaikalla. Saas nähdä mitä vakuutusyhtiö sanoo...

                                          Comment


                                          • Meinasin lähtiä talvilelulla, eli KE-70 corollalla ajelemaan soranotto alueelle ja katoin syyläriin, ennenkö olin lähdössä, nii sehän oli perkele jäätyny! Millähän sen sulattais nopeiten? Lievästi sanottuna kiristää ohimoa.

                                            Comment


                                              Tutulla oli joskus Bascona ja se oli kans jäätyny. Kuumailmapuhaltimella sulatettiin vesipumppu ja sit vain käyntiin :) Sitte ku lämpö oli melki punasella ni sammutettiin ja annettiin sulaa :)

                                              Comment


                                              • Vttu! Audi piti aamulla (noin-22astetta pakkasta) laittaa tallista boosterilla käyntiin, kun ei jaksanu pyörittää tarpeeksi ilman. Ruokatauolla kävin autolla syömäs ja lähti iloosesti käyntiin (noin -22astetta pakkasta). Noh tuli aika lähteä kotiin, menin ulos että laitan auton käyntiin (noin 22astetta pakkasta) että vähän kerkee lämmetä, miten kävi? ei startannu! Taas piti hakea boosteri ja laittaa se käyntiin.
                                                Parasta täs on, että akku on 2vk vanha ja oli muka ladattu täyteen liikkeessä ja minä kotonakin sitä latailin ainakin riittävästi asennuksen jälkeen, että varmasti on hyvä, mutta kun ei niin ei. Roikan nokkaankaan ei tuota voi laittaa ennen huomista, kun lohkolämmittimen vastus on oikkarissa ja huomenna tulee uusi ehjä tilalle.
                                                Luulisi että tuollaisen akun pitäis pitää edes sen 3-4 tuntia sellaista virtaa että saa auton vielä käyntiin. Pitänee vissiin mennä kovistelemaan myyjää, että sais tuon takuuseen tai jotain.

                                                Comment


                                                  Tänään ei kanssa inahtanutkaan aamulla avaimesta. Alle vuoden vanha Optiman Yellowtop eli ei pitäisi siitäkään pelkästään olla kii että olis kehno akku.

                                                  Tänään sit modailin vaahtomuovista lämpöeristeen akun ympärille. Sehän on siellä penkin alla ikijäässä kun ei koskaan saa lämpöä.

                                                  Öljyt pitää kans vaihtaa, suht nihkeästi pyörittää. Startin johtojen tarkistuskaan ei varmaan olisi pahitteeksi.

                                                  Comment


                                                    Joskus lötköllä ajelin Laihialta kotia -29 asteen pakkases ja aattelin et paanpa kotona talliin et saa vähä sulaa. Tuli samalla mieleen et akkua vois ladata ja kaivoinki sen penkin alta esiin mut sehän oli aiva jääs päältä.

                                                    Mut just näin, eihän se mistää voi sinne lämpöä saada.

                                                    Comment


                                                      Meinasin lähtiä talvilelulla, eli KE-70 corollalla ajelemaan soranotto alueelle ja katoin syyläriin, ennenkö olin lähdössä, nii sehän oli perkele jäätyny!
                                                      Vanhasta luupää-datsunista halkaisi aikoinaan valurautakannen moinen...

                                                      Comment


                                                      • voi vittu olin risteyksessä ja eikun joku saatanan vatipää ajoperään... nyt on pohjolaan täytelty lappuja. Eihän se mulle mitään maksa, mutta vaiva vituttaa

                                                        Comment


                                                          Kappas, itselläni kävi päinvastaisesti... Saksakitkat yllättivät tiukassa tilanteessa ja pieni pusu edessä olevan peräkoukkuun. Minkäs sille voi, jos ilman vilkkua kääntyy ja havaitsee liian myöhään. Onneksi ei mitään vakavempaa, koukku teki tuhojansa, mutta olisi voinut olla pahempikin.... Vaihtoon puskuri, puskurin listat, syylari, etupalkki yms. pientä... :/

                                                          Comment


                                                          • Itellä kävi vaan lähellä perjantaina töihin mennessä. Oli joku kääntymässä risteyksestä jonkun matkan päästä ja joko auto stumppas tai hyytyi risteykseen.
                                                            Onneks on noi ABSit olemassa, niin sai jarrut pohjassa tehtyä väistöliikkeen. Jäi hesarin verran väliäkin vielä ja saman verran toiselle puolelle, jossa oli jakaja...

                                                            Koneasioihin palatakseni en sitten ostanut uutta konetta, vaan päädyin ulkoisen kovoon.

                                                            No sitten tietenkin alkoi powerin tuuletin pitää kropinaa. Alkoi ottaa sen verran aivoon, että nykäsin sieltä sen tuulettimen hankeen ja kotelotuulettimen tilalle.

                                                            Comment


                                                            • Alkuperäinen kirjoittaja welloo Näytä viesti
                                                              ...Saksakitkat yllättivät tiukassa tilanteessa ja pieni pusu edessä olevan peräkoukkuun.
                                                              Voiko niiden huono pito tulla yllätyksenä?

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X