Omalla kohdalla, kun muutoskatsastin vanteet, niin syynättiin tarkkaan. Vanteiden specsit tutkittiin useampaan kertaan. Ja lopuksi viellä mittattiin renkaiden keskikohtien etäisyys (raideleveys?). Rupesi jo kuumottamaan, että hyväksyykö inssi vanteita ollenkaan, mutta lisättiinhän ne sitten papereihin :)
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Nyt ottaa päähän!!!
Collapse
X
-
Aika uskomatonta :D Multa tosiaan katsari vaan kysy minkä kokoiset renkaat ja vanteet mulla on. En ollut ihan varma renkaan profiilista niin sen se sitten tarkisti itse. Alustasarjaa ei edes yrittänyt vilkasta. Täytyy sanoa, että ei ole vielä koskaan noin rentoa katsuria osunut eteeni, kuin nyt. Tosin ei se kyllä ilmeisesti ihan lakipykälien mukaan tuo muutoskatsastus mennyt, kun nyt näitä juttuja lukee... Mutta kyllä tuolla 111 euron muutoskatsastuksen hinnalla jo melkeinpä saa heittää suoraan paperille muutokset hyväksytyksi.
Kerrankin ei oltu siis pilkunnuss*joita:) Täytyypi käyttää leimalla auto myös tuolla seuraavalla kertaa.Viimeksi muokannut Heba; 19.9.2012, 09:42.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Heba Näytä viestiHieman ottaa päähän, kun olettamuksena on itselläni ollut, että muutoskatsastus maksaa n. 60-70e paikasta riippuen mitä nyt katsastusasemien sivustojen hintoja katellut. Noh lähin sitten viemään autoani tiettyyn paikkaan muutoskatsastukseen ja siellä ei ollut aikoja enään siksi päiväksi. Ei muuta, kuin seuraavaan katsastuspaikkaan ja "tervetuloa meille". Vaan enpä muistanut kysyä sen paikan hintoja. Hinnaksi muutoskatsastukselle (vanteet+alusta) 111e ! Ja ainoa mitä katsuri teki oli mittasi autosta parkkipaikalla auton korkeuden edestä ja takaata + lisäsi rek.otteeseen uusien vanteiden ja renkaiden leveyden:o
Onko tää nyt ihan normaalia, että katsuria ei kiinnosta edes mikä alustasarja autossa on kiinni, vaan ainoastaan tuv-laput? Mullahan olisi voinut olla vaikka mikä kiinaihme-alustasarja autossa kiinni...
Koskaan ei ole missää asemalla inssi tuon enempää tehnyt tarkastuksia! Mistä se edes tietäisi mitkä jouset siellä on, esim omassa KW:n säädettävissä ei edes lue jousissa mitään!
Iskarit sitten erikseen.
Mielestäni hintakin on aika linjassaan tähän päivään! n. 50e per muutos!
Vielä löyhempi oli muutoskatsastus silloin joskus, kun ei tullut prosentteja lappuun!
Comment
-
Vähän samanlaiset kokemukset kuin nimimerkki Sound:lla. Alustan ja vanteiden muutoskatsastuksessa kesäkuussa vierähti tunti kun katsottiin jousista tekstit että täsmää TUV-lappuun ja inssi naputteli pelkästään konetta varmaan puoli tuntia ja siinä lomassa täyteltiin lappusia että mitä on vaihdeltu. 60e keikka joka tapauksessa.
Ei tuohon mitään sääntöä ole olemassa jotta paljonko se maksaa. Toinen konttori veloittaa muutoskatsastuksen hinnan (yleensä yli 100e) ja toinen konttori veloittaa pienen muutoskatsastuksen hinnan (yleensä 50-60e). Kannattaa kysyä etukäteen.
Comment
-
Itse kävin eilen Kuopion K1:llä muutoskatsastamassa omaan autoon alustasarjan ja samalla normikatsastuksen suoritin. 116 € kustansi koko hoito, päästömittauksineen päivineen. Eipä tuo mullakaan sen kummemmin kattellut mitä sinne on entisten tilalle laitettu. Tüv paperit vain pyysi alussa.
Comment
-
Sitä saa nyt sit vissiin alkaa purkamalla purkaan ja etsimällä etsiin vikaa tuosta audista... VCDS ei löysi pari vikaa, mutta nollauksen jälkeen ei ilmestynyt uudestaan.. Ahtoviat on hienoja
Comment
-
Ootko ajatellut että ehkä teet jotain väärin jos työnantajia kaatuu sitä mukaa kun mies tulee taloon...?
Ei vaan, ei saa vakavilla asioilla leikkiä. Onhan se aika paljon laittanut miettimään tämän maan tulevaisuutta kun isoja, perinteisiä vanhoja firmoja pistetään nurin ja tehtaita suljetaan. Meistä kaikista kun ei voi tulla lähihoitajia vaikka väittävät että tarve olisi. Mistä ne palkat saadaan jos kaikki teollisuus ajetaan alas.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Antruu Näytä viestiOsakkeen vesilasku 30e/hlo/kk! Me taidamme maksaa vedestä kolmihenkisessä perheessä enemmän kuin sähköstä. Just.
Comment
-
Katutyön kohdalla Sammovvaltatiellä jäänyt asfaltin reuna törröttämään. Tööttäsin urssilla siihen ja ampujan puolen etukummi tattis. Joutui tunkkaamaan, onneks oli varapyörä mukana. Ei kärsi kaupunnille avautua mokomasta, oli omaa tuottamusta aavistus mukana. Renkaankin korvaushinta olis ehkis 30c luokkaa, mallia viimeinen syksy. OEM-vanteessa ei tokikaan mitään. Jos hommaiskin ens kesäks vallan r888:t?
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Mik4-- Näytä viestiOmassa ässässäni myös helmassa jäljet kun vakio tunkki petti. Eipä ole sitäkään tarvinnut sen jälkeen käyttää.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja maspe Näytä viestiAsiaan liittyen: miten nuo erilaiset pullotunkit toimivat hätätunkkeina tienpäällä? Hallitunkkia ei viitsisi raahata mukana ja nuo VAGien omat tunkit ovat taas hätähätävaratunkkeja, yhden sellaisen itsekin kaatanut.
Vähän haikea fiilis nyt itsellä ja pojalla. Allergioiden vuoksi joudumme luopumaan kissoista ja huomenna olisi tulossa yksi perhe katsomaan kissoja. Toivottavasti menisi hyvään kotiin, niin ei ainakaan piikillä tarvitsisi käydä. Se ottaisi vielä enemmän päähän.
itsellä ei oo tunkkia laisinkaan vaan joku ihme kompuraviritys vararenkaan tilalla ja kaiketi sitte paikkavaahtoo tms. sehän se pätevää on jos rengas esim halkee :D
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Ipsi Näytä viestiJa sitten ensi vuoden Ringreiselle Urssilla? :-p
Comment
-
Kaikki sai alkunsa kun ostin autoni loppukesästä VV-talo herttoniemestä. Meni jokunen päivä kunnes huomasin auringon valossa, että auton maalipinnassa oli järkyt hologrammiefektit. Aivan kuin joku 12v olisi myllyttänyt autoa. Noh rekkulat VV-talolle mikä paska ei ole vieläkään tähän päivään mennessäkään vastannut rekkulaan. Aikaa mennyt noin kuukausi... Noniin eteenpäin. Päätin sitten että tilaan kiltisti omaan piikkiin myllytyksen jostain asiantuntevasta ja pätevän oloisesta paikasta. Netissä oli sitten Autopesula ACW joka vaikutti hyvälle. Menin paikan päälle tekemään suunnitelmaa mitä kaikkea autolleni tahtoisin tehtäväksi. Keskustelin hyvät tovit itse ceo:n kanssa ja tuli puheenaiheeksi paikat missä tehdään töitä noin puoleen hintaan ACW:n hintoihin verrattuna, mutta jälkikin on sen näköistä. Mainitsin myös, että auto voi olla minun puolesta vaikka 2-3 päivää laitettavana. KUN-HAN jälki on hyvää ja pojat saa rauhassa laittaa auton siistiksi. Fiilikset oli tässä vaiheessa todella hyvät. Bossi vaikutti todella pätevältä, asiantuntevalta ja että heidän käsissä auto on ns parhaissa käsissä. Lopulta ostoslistalle tuli kaikki seuraavat: auton myllytys, chippaus (eli kiveniskelmien paikkaus), kestopinnoite, sisäpuhdistus, penkkien pesu, kromilistojen teippaus mustiksi, Lamin-X kalvot valoihin ja SunTekin kalvot takaikkunoihin. Hintaa tälle kaikelle tuli mukavat reilu 1000e. Eli ei mikään saippuakauppa. Odotin, että voin hakea auton lauantaina, mutta sain yhteydenottoa, että auto oli jo haettavissa perjantaina. Noh mikä ettei jos kaikki on kerta tehty.
Ei muuta kuin paikan päälle ja rahat tiskiin. Pöristelin pois paikalta kunnes aloin kotopuolessa tarkemmin katsomaan autoa. Huomasin ensi, että penkkejä ei ollut taidettu pestä. Samoja tahroja kuin viedessäni. Huomasin myös, että sisäpuhdistusta tuskin oli tehty. Pieniä valumia yhä paneleissa jne. Kromilistojen ja sumuvalojen teippaus oli kanssa tehty kiireellä. Kromia paistoi yhdestä sun toisesta paikasta. teippiä oli vedetty tiivisteiden päälle ja teippauksien päät oli tehty huolimattomasti (törötti). Noh näistä ei tehdyistä töistä ja heikosta teippauksesta ei mainittu YHTÄÄN mitään autoa hakiessani ja maksoinhan kumminkin kaikesta mitä aiemmin luettelin ja olin autolle tilannut teetettäväksi. Noh laitoin rekkulaa asiasta ja sieltä tuli nopeasti vastaus, jossa pahoiteltiin teippauksia, että jälkihän on suorastaan ala-arvoista ja kiireessä ei oltu ehditty ilmeisesti tehdä kaikkea tilattua. MITÄ VIT#¤"!!! 1. Te rahastatte kaikesta. 2. Ette kertoneet luovutuksen yhteydessä, että kaikkea ei olla tehty. 3. Että mitä on tehty, niin sekin on tehty kiireellä ja ettei jälki ole kovin kaksista. Nyt sitten suostutte teippaamaan auton uusiksi ja kaupan päälle saan penkkien pesut ja sisäpuhdistuksen. Mikä vi#"% kaupan päälle! Alunperinkin tilasin nuo operaatiot, mutta en saannut niitä! Noh sovittiin nyt uusi aika milloin teipit vedetään uusiksi listoihin ja saan sisäpuhdistuksen ja penkkien pesun. Sovimme ajankohdaksi noin 1,5vko päähän milloin olisi normaalisti ollut pinnoitteen tarkistus ja auton pesu mitkä kuului kauppaan kun ottaa myllytyksen ja pinnoitteen. Aika koitti ja auto uudelleen laitettavaksi. Noh takaisin acw:lle autoa hakemaan ja nyt huomasin heti, että penkit oli todella pesaistu ja sisäpuhdistus tehty. Teippaukset oli kanssa aikalailla täysin nappiin. Hitusen näkyi pienen takaikkunan kaaressa kromia, mutta annetaan tämän mennä. Toinen pieni oli, että ilmeisesti mattoveitsi etc oli lipsahtanut sumuvaloa teipattaessa muoviosaan, koska siinä oli noin 1cm kokoinen viiltonaarmu. Noh, mutta annetaan tuokin nyt vielä anteeksi. Mikä kanssa hieman kummastutti on että ovien sisälistat etenkin lattiatasosta (missä siis alumiinilistat) yhä paskaiset ja niitä ei oltu ainakaan kuivattu pesun jälkeen... Menkööt tämäkin... Outo vaan, ettei noita muka huuhtaista, pyyhkäistä rätillä tai kuivata? Noh, mutta fiilikset kumminkin aika hyvät viimeinkin.
Tästä kaikesta mennyt nyt vajaa viikko ja huomasin äsken yöllä kirkkaassa parkkipaikan valossa, että ainakin konepellissä näkyy mikronaarmuja vaikka kuinka paljon valoa vasten. Kertokaa jos olen ymmärtänyt väärin, mutta eikä juuri nämä mikronaarmut mitä esim. konepesuista tuppaa syntymään pitäisi poistua lähes täysin auton myllytyksessä?! Hologrammit kyllä kadonneet, mutta mikronaarmuja.... selviä noin 10cm halkaisijaltaan kokoisia pyöreitä mikronaarmuja... myllytysvehkeestä? Oikeasti. Ja tosiaan kaikille tiedoksi, niin minähän en ole pessyt autoa kertaakaan ensimmäisen operoinnin jälkeen. Saati, että olisin käyttänyt tuota jossain automaattipesussa. Pinnoiteenhan pitää antaa olla rauhassa auton pinnassa 2vko minkä jälkeen pinnoitteelle tehdään checkup jne... ja vasta tämän jälkeen pesut ok jos pinta oli kunnossa... Mitä vielä. Nyt alkanut jo miettimään onkohan tuohon autoon edes laitettu koko kestopinnoitetta. Kohta varmaan selviää, että "Oho! Eikö tähän pitänyt laittaa vain kestovaha" etc paskaa. En kyllä vie autoani enään koskaan tuohon lafkaan. Sääli kyllä. Porukka oli todella ystävällistä ja mukavaa. Harmi että siihen se taisi aikalailla jäädäkkin. Yrityksen slogani "Meiltä lähtee vain tyytyväisiä autoja". *hymähtää*Viimeksi muokannut jeremiah; 23.9.2012, 01:05.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja bonus Näytä viestiJos jeremiah viitsit, niin laitappa vaikka pariin kolmeen osaan tuo pötkö, on aika raskasta luettavaa.. :) Ja tosiaan, melkosta touhua tuolla ACW:ssä...
Tuo toiminta taitaa olla sitä nykypäivää. Eniten tuossa jeremiahin kirjoutuksessa pistää silmään tuo, että auto luvattu lauantaiksi. Sitten annetaankin jo perjantaina tuollaisessa kunnossa vaikka aikaa olisi ollut vielä laittaa hyvin kuntoon...
Comment
-
Kyllähän nuo jäljet kuulostaa siltä, että laikan ja pellin välissä ollut muutakin kuin myllytysainetta. Tainnut tipahtaa laikka lattialle, tai ei ole pesty kunnolla ja jäänyt jotain schaibaa maalipinnalle.
http://pesukinnas.com/viewtopic.php?f=17&t=2054
Tuolla vähän samantyylisestä tapauksesta kyse. Kannattaa käydä lukemassa.
Comment
Comment