Alkuperäinen kirjoittaja protoni
Näytä viesti
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Nyt ottaa päähän!!!
Collapse
X
-
-
Liikenteeseen voi aika pitkälti soveltaa kaaosteoriaa; lopputulosta ei voida ennustaa alkutilan perusteella. Muuttujia on liikaa.
Comment
-
Ennalta-arvaamattomuuspykälä on kait se, jota nyt pohditaan. Eli onko toisen toiminta ollut sillä tavoin ennalta-arvaamatonta, että voidaan katsoa sen astuvan muiden pykälien edelle.
Minusta 60km/h tai 80km/h vauhdin arviominen menee ihmisellä parhaimmillaankin +-10km/h haaruukkaan. Tarkoittaa siis, että molemmissa tilanteissa arvio voi olla sama. 100m matkalla ero taitaa olla ~2s, joka on niin lyhyt aika, että vaikka rekka olisi ajanut 60km/h, olisi henkilöauton kuljettajan pitänyt lähteä kolmion takaa alle. Ts. vaikka henkilöauton kuljettaja olettaisi rekan lähestyvän nopeusrajoituksen mukaan, hänen arvionsa lähteä ylittämään tietä on ollut väärä ja siten syyllinen onnettomuuteen. Eli minun oikeudentajuni mukaan ei voida vääntä rekkakuskista syyllistä.
Comment
-
Toki voidaan miettiä sitäkin, että jos rekkakuski olisi ajanutkin kovempaa, hän olisi ehtinyt alta pois. Nuo metafyysiset pohdinnat, joiden mukaan rekkakuskin käyttämä mahdollinen ylinopeus olisi johtanut siihen, että ajoneuvot sattuivat risteykseen yhtaikaa, lähestyvät rajatietoa eivätkä aukene mulle.
Vika on aivan yksiselitteisesti Seat-kuljettajan. Ennalta-arvattavuusoppi ei astu kyseeseen kuorma-auton nopeusalueella maantieolosuhteissa. Syyllisyyden kääntyminen edellyttäisi huomattavasti suurempaa nopeutta kuin mikään ajoneuvoyhdistelmä kykenee saavuttamaan.
Ikävä on huomata tälläkin palstalla kukkiva asenne, että raskaan ajoneuvon kuljettaja on automaattisesti syyllinen. Jotenkin kai sekin kohta menee rahtarin piikkiin, kun arvon henkilöautoilija kääntää ahdistuspäissään rekan keulaan. Viimeistään sitten, jos ajopiirturi näyttää törmäyshetken nopeudeksi 1 km/h ylinopeutta, on se varmasti ammattikuljettajan vika oltava.
Comment
-
Mä kuljetan raskasta ajoneuvoa työkseni ja mun alle on ajettu kolmion takaa. Onneksi alleajajalle ei käynyt kuinkaan van selvittiin pelkällä volkkarin lunariin menemisellä ,mutta ei siinä ehdi edes kissaa sanoa ,jos joku tulee yhtäkkiä kolmion takaa suoraan eteen. Siinävaiheessa on aivan sama paljonko on nopeutta ,koska ei siinä ehdi tehdä mitään. Mulla oli tuossa tilanteessa nopeutta onneksi vain 50 km/h.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Wisa Näytä viestiIkävä on huomata tälläkin palstalla kukkiva asenne, että raskaan ajoneuvon kuljettaja on automaattisesti syyllinen.
Comment
-
Tuntuu taas, että pakolla yritetään saada rekkakuskista syyllistä, kun ei ole muita elossa, joita vois syyttää. En todellakaan väitä, että rekkakuski teki oikein ajaessaan ylinopeutta(?), mutta se nyt on aivan varmaa että seat kuski teki väärin ajaessaan väsyneenä ja alkoholin vaikutuksen alaisena ja ottaen vielä yli sallitun määrän henkilöitä kyytiin.
Kyllä tässä tapauksessa syyllinen on minun mielestä se seat-kuski. Yleensäkkin jo tuo promilleissa ajaminen pitäis olla paljon rankemmin rangaistavaa. Tuntuu että se on vain lieventävä tekijä täällä pohjolassa, jos jotain vakavampaa sattuu.
Comment
-
Rekkakuskin mahdollinen ylinopeus on edelleen kiistanalainen sekin
Oikeus päätteli, että rekkakuski oli ajanut 60 kilometrin tuntinopeusrajoituksen alueella noin viiden kilometrin ylinopeutta.
Yhtälailla sekin olisi voinut odotella puoli tuntia selviämistä ja lähtenyt vasta sitten liikenteeseen.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja jtlukkari Näytä viestiYmmärsitte varmaan, että viittasin tuohon teoriaan, että jos Enon rekkakuski olisi ajanut sallittua nopeutta, onnettomuutta ei olisi koskaan tapahtunut.Viimeksi muokannut Japi; 8.6.2012, 18:20.
Comment
-
Jos käyttää sekunnin siihen risteävää tietä kulkevan auton nopeuden arviointiin niin jokainen puusilmäkin huomaa eron 40km/h ja 200km/h nopeuksien välillä. Mistäs sen risteävän tien nopeuden edes voi tietää jos ei ole valmiiksi tuttu paikka? Sehän voi olla mitä tahansa 20-100 km/h välillä.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja protoni Näytä viestiNiin mutta huomaako puusilmä eron 40 km/h ja 41 km/h välillä? Entäs 40 km/h ja 65 km/h? Tuo 200 km/h nyt onkin pala kaakkua, mutta missä se raja menee ja kuka sen määrittää?
Comment
-
Rekkakuski on omilla valinnoillaan aiheuttanut kuuden ihmisen kuoleman ulosmittaamalla pelivaran liikenteestä, joka olisi aina syytä pitää siksi, että niille inhimillisille virheille jäisi tilaa.
En siis näe miten tässä tilanteessa saa rekkakuskista syyllisen lain tai minkään logiikan mukaan. Ja kaikki muihin asioihin pohjautuvat perusteluthan ovat merkityksettömiä.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja haraa Näytä viestiKetuttaa kun edellinen omistaja on sössiny kaikki kannat ja kierteet noista kevarin pulteilta -.- mikä siinä voi olla niin vaikeeta esim valita oikean kokoinen ristipää ruuvari ja vääntää ne pultit/huuvit maltilla kiinni ettei kaikki korkkais..
Comment
-
Teiden kunto vol2. Vitsaatprkljum keskisuomen teiden kunto ja kunnossapito. Ei huvita lähteä kummallakaan profiilin vehkeellä mihinkään koska niitä ei ole suunniteltu ajettavaksi perkeleen kynnöspellossa. Saatana jos nään lähiseudulla yhdenkin tiekarhun niin vien kuskille kossupullon. Taitais vaikutus olla päinvastainen :)
Sama ongelma vaivaa keskisuomen asvalttiteitäkin, lyhyen ajan sisällä muutaman kerran seinäjoella käyneenä voin todeta että reikähelvetistä päästään tasaiseen taivaaseen melkeimpä heti kun ohitetaan Pohojammuan kyltti!
Comment
-
Tästä potkupallosta: Kyllä näitä tasokkaampia pelejä olisi varmaan ihan kivaa seurata, mutta miksi pitää saatana pilata koko homma tuolla aivan helvetin ärsyttävällä feikkaamisella, kaatuilulla, syöksyilyllä ja rangaistusten kalastamisella? Ämmät jumalauta, ottaisivat nyt edes vähän kontaktia vastaan ja lopettaisivat tuon ruikuttamisen. Menee hermot!
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja ilkkapoika Näytä viestiTästä potkupallosta: Kyllä näitä tasokkaampia pelejä olisi varmaan ihan kivaa seurata, mutta miksi pitää saatana pilata koko homma tuolla aivan helvetin ärsyttävällä feikkaamisella, kaatuilulla, syöksyilyllä ja rangaistusten kalastamisella? Ämmät jumalauta, ottaisivat nyt edes vähän kontaktia vastaan ja lopettaisivat tuon ruikuttamisen. Menee hermot!
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja vV8m5 Näytä viestiTeiden kunto vol2. Vitsaatprkljum keskisuomen teiden kunto ja kunnossapito. Ei huvita lähteä kummallakaan profiilin vehkeellä mihinkään koska niitä ei ole suunniteltu ajettavaksi perkeleen kynnöspellossa. Saatana jos nään lähiseudulla yhdenkin tiekarhun niin vien kuskille kossupullon. Taitais vaikutus olla päinvastainen :)
Sama ongelma vaivaa keskisuomen asvalttiteitäkin, lyhyen ajan sisällä muutaman kerran seinäjoella käyneenä voin todeta että reikähelvetistä päästään tasaiseen taivaaseen melkeimpä heti kun ohitetaan Pohojammuan kyltti!
Comment
Comment