Sen verran korpee taas työhommat, että jos ei palkankorotusta tipu, niin rupee olee alan vaihto lähellä.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Nyt ottaa päähän!!!
Collapse
X
-
Alkuperäinen kirjoittaja Japi Näytä viestiOlisikos sinulla faktaa tuosta nopeudesta, kun sitä ei taida edelleenkään olla oikeutta käyvilläkään?
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja audiq Näytä viesti. Näkeehän sen jo lopputuloksestakin, että vauhtia on ollut.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja audiq Näytä viestiOnhan siinä ajopiirturi ollut. Kyllähän sen jokainen tajuaa, että ei se ala yhtäkkiä valehtelemaan 25km/h nopeutta. Ja jos alkaisikin, niin harva laite se väsähtäessään innostuu näyttämään liian paljon. Kunhan venkuloivat. Näkeehän sen jo lopputuloksestakin, että vauhtia on ollut.
Comment
-
-
Toi on kyllä aika ohuella pohjalla että kuljettajan ajaessa 60 km/h olisi ollut paikalla puoli minuuttia myöhemmin. Jos olisi ajanut sallittua nopeutta niin olisiko syytetty jos olisi lähtenyt puoli minuuttia aiemmin matkaan?
Typerää vetää noin onneton perustelu kun todellisuudessa sen nopeuden merkitys realisoituu reaktio- ja jarrutusmatkassa yhdistettynä yhdistelmän liike-energiaan.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Mik4-- Näytä viestiHarva tai ei, mutta täältä ainakin löytyy yksi joka alkanut näyttämään liikaa.
Linkistä lainattua.Oikeus ja asianosaiset halusivat lisätutkimuksia, kun Liikenneviraston asiantuntija arvioi piirturissa olleen heittoa. Tiistaina julkitullut VTT:n kanta on, että kuljettaja ajoi pari kilometriä pitkällä 60 kilometrin nopeusrajoitusalueella enimmän osan 85 kilometriä tunnissa. Rajoitusta noudattamalla hän olisi saapunut onnettomuusristeykseen puoli minuuttia myöhemmin ja henkilöauto olisi ehtinyt alta pois.
Comment
-
Rajoitusta noudattamalla hän olisi saapunut onnettomuusristeykseen puoli minuuttia myöhemmin ja henkilöauto olisi ehtinyt alta pois
Samaa logiikkaa noudattaen, kun rekka ajaa sallittua 60 km/h nopeutta, Seat ehtii alta pois, mutta seuraavassa risteyksessä on odottelemassa esim. nuoria täynnä oleva VW, jonka kuski päättää viime hetkellä ylittää tien antamatta rekkakuskille mitään mahdollisuutta välttää onnettomuutta.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja audiq Näytä viestiNäytttääkö 25km/h pieleen?
Linkistä lainattua.
Tuollakin vähän ihme kanta asiaan, kun olisihan se onnettomuus välttynyt silläkin, että Seat-kuski olisi juonut yhden kaljan enemmän. Pointtihan on siinä, että mikä on pysähtymismatka 60:stä ja 85:stä ja miten ero nopeuksissa vaikuttaa rekan hallittavuuteen. Seatistahan mielestäni näkee, että törmäysnopeus on ollut jossain 50-65km/h välillä. Jos rekka olisi ajanut sen 25km/h hiljempaa, niin se olisi kerennyt pysähtymään ennen törmäystä tai väistämään. Tuon voi todeta esimerkiksi tutkimalla pysähtymismatkoja eri nopeuksista. Moni vain jostain syystä haluaa nähdä asian niin, että käytetty nopeus ei vaikuta lopputulokseen. Syyllisiähän voidaan todeta olevan useampia, mutta inhimillisiä virheitä ei voi välttää, mutta tarkoituksella otettuja riskinottoja liikenteessä voi ja niiden merkitys liikenneturvallisuudella olisi monen hyvä ymmärtää.
Comment
-
Kelläs on metsästyskortti suoraveloituksena? Eilen lähti normaalisti 30 euroa suoraveloituksena ja nyt verkkopankki huutaa ilmotusta että 11.6 ois lähdössä toinen 30 euroa ja riistanhoitomaksu lukee siinäkin, viitenumero vaan eri!? Muilla vastaavaa? Täytynee ilmeisesti soittaa jonnekkin..
Comment
-
PS3 alko kettuilemaan. Muuten hienosti toimii, mutta kun esim nyt NHL 12 koitin pelata niin äänet kuuluu miten sattuu. Välillä ei kuulu selostus, välillä on kun äänet tulis maan alta jne... Koitin oikein optisella hdmi:n lisäksi, mutta ei auta vaan.
Tiesinhän mä et noi ei pitkäikäsiä vehkeitä ole mutta kyllä nyt 1.5v pitäs edes vehkeen toimia perhana (takuu 1v)!
Comment
-
http://www.kuluttajavirasto.fi/Page/...394e4e8a1.aspx Lukaisehan tuo. Myyjän vastuu ei siis lopu heti takuuajan jälkeen.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Sound Näytä viestihttp://www.kuluttajavirasto.fi/Page/...394e4e8a1.aspx Lukaisehan tuo. Myyjän vastuu ei siis lopu heti takuuajan jälkeen.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja audiq Näytä viestiOnhan siinä ajopiirturi ollut. Kyllähän sen jokainen tajuaa, että ei se ala yhtäkkiä valehtelemaan 25km/h nopeutta. Ja jos alkaisikin, niin harva laite se väsähtäessään innostuu näyttämään liian paljon. Kunhan venkuloivat. Näkeehän sen jo lopputuloksestakin, että vauhtia on ollut.
Lopputuloksesta näkee lähinnä sen että massojen ero on ollut noin 40 kertainen ja törmäys on tapahtunut jotakuinkin suoraan keskelle kylkeä. Hämmästyttävän ehjä tuo Scanian keula on jos törmäys on tapahtunut väitetyllä nopeudella, kun ajovalon lasitkin on ehjät molemmilla puolilla. Pahempiakin vaurioita on nähty suhteellisen pienissä nopeuksissa tapahtuneissa törmäyksissä.
Olipa nopeus mikä tahansa seuraava lain kohta on mielestäni varsin yksiselitteinen:
15 §
Väistämisen osoittaminen. Ajo risteykseen
Kuljettajan, joka liikennesääntöjen tai liikennemerkin mukaan on väistämisvelvollinen, on hyvissä ajoin nopeutta vähentämällä tai pysähtymällä selvästi osoitettava, että hän aikoo noudattaa velvollisuuttaan. Hän saa jatkaa matkaa vain, jos hän muiden ajoneuvojen sijainti, etäisyys ja nopeus huomioon ottaen ei aiheuta vaaraa eikä estettä.
Lähestyessään risteystä tai sinne ajaessaan kuljettajan on sovitettava ajotapansa niin, ettei risteävän tien liikenne häiriinny, jos ajoneuvo joudutaan pysäyttämään risteykseen.
Eli muiden ajoneuvojen nopeus on huomioitava, oli se nopeus mikä tahansa.
Sivutieltä tulevan tehtävähän ei ole arvailla risteävän tien rajoitusta, vaan lähestyvän ajoneuvon nopeus. Näkyvyyttä yhdistelmän tulosuuntaan on 600 metriä, siinä pitäisi normaalissa ajokunnossa olevan pystyä helposti arvoimaan ehtiikö tien yli vai ei. Vaikka Lieksan suunnasta tulisi 90 km/h, kestää vielä 20 sekuntia ajoneuvon ilmestymisestä näkökenttään siihen kun se on risteysalueella.
Nähtäväksi jää mikä on tuomio, mutta jos kuski saa muuta kuin sakot juuri rangaistavan rajan ylittävästä ylikuormasta ja ylinopeudesta, jos sen joku pystyy todistamaan, pidän oikeuslaitoksen nimeä vahvasti harhaanjohtavana.
Comment
-
Rajoitusta noudattamalla hän olisi saapunut onnettomuusristeykseen puoli minuuttia myöhemmin ja henkilöauto olisi ehtinyt alta pois.
Kihlakunnansyyttäjä Seppo Tiittanen katsoo uusien tutkimusten tukevan aiempaa näyttöä. Hän vaatii 36-vuotiaalle miehelle rangaistusta liikenneturvallisuuden vaarantamisesta ja kuudesta kuolemantuottamuksesta
Comment
-
Vähän vaikeita juttuja. Mihin tuo raja sitten voidaan vetää.
Jos olisin kolmion takana odottelemassa vaikkapa 40 km/h alueella ja herra X tulisi risteävää tietä pitkin 200 km/h taulussa, niin kolarin sattuessa pitäisin häntä enemmän syyllisenä (ainakin jos olisin hengissä). Jos herra X:llä oliskin vauhtia 41 km/h, niin ottaisin ylinopeudesta huolimatta omaan piikkiini. Entäpä sitten nuo vauhdit tuosta välistä? Mihinkä vedetään raja?
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja jtlukkari Näytä viestiJos kaikki noudattaisivat nopeusrajoituksia, Suomessa ei tapahtuisi yhtään risteyskolaria.
Comment
-
Ei tuo pidä paikkaansa. Mikäs sen kolarin estää jos joku tollo vaan ajaa "sopivasti" eteen vaikka itse ajaisit sallittua nopeutta.
Comment
Comment