Jotta voisit osallistua keskusteluihin, sinun pitää ensin rekisteröityä. Rekisteröityminen edellyttää sitoutumista foorumin käyttöehtoihin. Rekisteröidy täällä.
Jos olet ensimmäistä kertaa tällä foorumilla, ole hyvä ja tutustu ensin jo kysyttyihin kysymyksiin. Kysymykseesi löytyy mahdollisesti jo useita vastauksia. Hae vanhoja kysymyksiä ja vastauksia täältä.
Intissä kertoivat aikoinaan, että kaksi viimeistä numeroa kertovat vain sen, monesko auto kyseinen auto on kyseisellä maalla. Hierarkiasta ei puhuttu mitään. Tämä tieto tosin on jo yli vuosikymmenen takaa.
Sain huollosta vara-auton (hyvä asia), kun Seat on taas jälleen pajalla (huono asia). Menin pihalle ja siinä oli vierekkäin A3 ja R8. Painoin avaimen "avaa"-näppäintä ja A3 vinkkasi silmää...
Tämän nykyisen Audin ilmastoinnin kunnostus on ollut yksi vittumaisuuksien taival. Aluksi sai hankittu uusi lauhdutinkenno, jonka hankkiminen itsessään oli sellainen ajan ja hermojen haaskaustehtävä (melkein kuukausi aikaa ja vasta toisella yrittämällä suunnilleen oikea tuote ilman palautusmahdollisuutta), että seuraavan kerran hakee sen kyllä audi-tiskiltä "audi-hintaan".
Kun se sitten oli perillä ja paikallaan, ilmenee, että alemman pään liittimessä on väärä kierre. Siitäkin pääsee yli, jos antaa laittaa letkuun toisen mittaisen liittimen. Kun kaikki on lopulta kasassa, niin heti täyttökoneen kytkemisen jälkeen paljastuu ikävä reikä kuivaimen ja höyrystimen välisessä putkessa. Tämänkin vielä kestää helposti, kun putki on vain haettava sieltä tiskiltä.
Jos sitten putki on kädessä ja katsoo, miten sen saa vaihdettua, paljastuukin se todellinen "Hitlerin kosto" - putken molemmat päät irtoavat helposti, kun ei edes liittimien kierteet pistä vastaan, mutta jos saksalaisessa autossa on yleensä joka paikassa sinkityt mutterit ja pultit, niin tämän putken kannake istuu umpiruostuneen pultin päässä, joka ei lenkkiavaimella irtoa eikä hylsy mahdu päälle. Tämän kaiken jälkeen, kun sellaisen jutun vuoksi joutuu etsimään pajaa, jossa ei autoa pikkuasian vuoksi ihan täysin rikottaisi, ottaa todella päähän.
Mistä ihmeestä löydetään Saksassa sellaisia "neuvostomallisia" ruostuvia muttereita ja pultteja, joiden aukaisuun tarvitaan joko rälläkkä tai lämmitys punaiseen hehkuun asti?
....että seuraavan kerran hakee sen kyllä audi-tiskiltä "audi-hintaan".
Tuohan kannattaa aina tarkistaa varaosanumerolla, saako tuotetta esim. veho-tiskiltä "skoda-hintaan".
Hyvänä esimerkkinä kun itse tarvitsin viskokytkimen flektiin. Audi/VW-hinta 200e, Skoda-hinta 130e, tai jotai tuohon luokkaan, mutta selvästi halvempi.
Itseäni tässä edellee ottaa päähän tuon yhen puljun hitaus toimittaa autonosia.. 2.5kk nyt odotettu niitä, joten en enää edes odota niitä, tulee sit ku tulee.. prkl!
Passattiin sain tilattua muutaman tunnin ebay/paypal säätämisen jälkeen kuskin puolen takaoven lukkolaitteen. Mielenkiinnolla odottelen että miten nopeasti se tulee. Satanen tuli uudelle osalle hintaa kotiovelle toimitettuna.
Kun jaksais niin pitäiskin käydä mielenkiinnosta kysymässä Skodan hinta tuolle osalle. Tuota osaahan on käytetty golf/octavia/leon/passat ym.
Tuohan kannattaa aina tarkistaa varaosanumerolla, saako tuotetta esim. veho-tiskiltä "skoda-hintaan".
Hyvänä esimerkkinä kun itse tarvitsin viskokytkimen flektiin. Audi/VW-hinta 200e, Skoda-hinta 130e, tai jotai tuohon luokkaan, mutta selvästi halvempi.
Kyllä tuota usein yrittääkin vilkuilla, mutta ei tämä tapaus "onneksi" siihen joukkoon sovi - tämän kaltaisen konehuoneen lauhduttimet/jäähdyttimet ei löydy muista malleista.
Itseäni tässä edellee ottaa päähän tuon yhen puljun hitaus toimittaa autonosia.. 2.5kk nyt odotettu niitä, joten en enää edes odota niitä, tulee sit ku tulee.. prkl!
Tää on niin tätä... Ei koskaan samaa uudestaan - eritoten jos on joku vähänkin tärkeämpi osa. Jos hintaero on vain satasen tai parin, niin voi sellaiset puljut pitää tunkkinsa. Loppupelissä voi sellaisen säästön aiheuttamat (jopa mahdollisen lisätyön aiheuttamat) kulut "kattaa" ne säästöt. Vaikka kantapäänkin kautta, niin ei sekään oppitunti ole turha.
Hyvää kannattaa odottaa: itse olen jahdannut Golf MK1 pisteosia ympäri Eurooppaa ja jenkkilää, mutta alkavat, hiisi vieköön, ymmärtää noillakin sydänmailla tällaisten vanhempien käytettyjen autojen orkkisosien arvon.
Juuri nakkailin Polo/Derby pisteosia roskikseen. Mietin, että jos niitä taas vie uuteen säilöön ja kaupatessa kymmenen vuoden päästä joku pyytää tusinan kuvia ja tarjoaa kaksi euroa osista, niin pienemmän riesan tie laittaa roskikseen suoraan.
Mitä meinaa se sininen 6-kulman muotonen lätkä jossa valkosella CC keskellä. Noita näkee aina silloin tällöin autojen perässä, autoissa ihan normi kilvet.
Pitkän odotuksen jälkeen uusi 20" vannesetti saapui. Hymyssä suin ruuvaamaan auton alle ja prkl. Ottaa edestä ja takaa kiinni jarrusatulaan. Samoilla spekseillä olevat vanhat vanteet mahtuu ongelmitta, mutta näissä uusissa puolat kääntyy paljon jyrkemmin. Täytyy kokeilla lättyjä väliin kunhan vitutus laantuu.
VW Multivaniin vaihdoin viime syksynä talvirenkaita alle. Samat vanteet olivat olleet edellistalvenakin alla. Nyt ei sopinut millään, otti jarrusatulaan sekä edessä että takana. Hiemanko ihmetytti, kunnes muistin, että olin kesällä vaihtanut jarrupalat sekä eteen että taakse. Siitä siis se muutama ratkaiseva milli.
Työnantaja päätti, että minun palveluksiani ei enää tarvita. Reipas 26 vuoden rupeama päättyy. Eniten harmittaa niiden puolesta, joille sisäisesti hommia tein, uskoisin että molemmin puolin tulee ikävä. Ja tarkemmin ottaen tuo päätös taisi tulla tuosta länsinaapurista, excelien perusteella tietenkin. Ihan äkkiä ei tule Heja Sverige huulille. Vaikka tuskin se muutenkaan olisi tullut.
Ja tähän se jonkun vuoden takainen klippi "Taidan riipasta illalla aika kovan kännin".
Pitkän odotuksen jälkeen uusi 20" vannesetti saapui. Hymyssä suin ruuvaamaan auton alle ja prkl. Ottaa edestä ja takaa kiinni jarrusatulaan. Samoilla spekseillä olevat vanhat vanteet mahtuu ongelmitta, mutta näissä uusissa puolat kääntyy paljon jyrkemmin. Täytyy kokeilla lättyjä väliin kunhan vitutus laantuu.
Itselleni vastaten.
Välillä pienestä kiinni. Kokeilin 3mm spacereillä ja kas, pyörät mahtuu vapaasti pyörimään. Silmämääräisesti tuo tilan tarve näytti olevan ainakin 10mm luokkaa.
Comment