Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Nyt ottaa päähän!!!

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Tää ikuinen keilaaminen työpaikkojen kanssa. Aamulla menin töihin tasan siksi aikaa että palautin avaimet, työpuhelimen yms ja sanoin itseni samalla puheella irti.

    Huomisesta alkaen suojatyöpaikassa muljaten mustia ja pyöreitä.

    Comment


    • ahw-shop.de lähetti väärät jarrulevyt ja -palat, vaikka tyypiksi oli tilauksessa valittu selkeästi 1LB (ATE), eikä Lucas. Unohtivat vielä yhden öljynsuodattimenkin lähetyksestä.

      Comment


      • Ostin tytölle pasuunan ja omaa tyhmyyttäni en sillon tarkistanut katsastusta,vaika myyjä niin vakuutti,nt korjattu vikoja ja eikö tuo etujousi pirulainen iskenyt kämmenselkään oikein kunnolla,
        Käsi aivan turrana ja ajeessa,taitaa jäädä remontti toisten tehtäväksi,
        Eikä siinä kaikki nyt kun kuukauden kaupanteon jälkeen kyseltiin talvirenkaita ,jotka myyjä niin autuaasti lupas,niin on aika vaikea saada koko heppua kiinni.
        Onko näin itiootteja vielä liikkeellä?
        Muutaman satkun takia tehdä nyt sitten poliisille selvitys pyyntö.
        Ei rahasta vaan peiraatteesta,huijarit vastuuseen ,niitä ei tarvita.

        Comment


        • Jakoketju ääntää. Kone remmillä, mutta kuulemma pieni jakoketjukin löytyy nokkien tietämiltä. Pitäis kestää koko koneen iän, varmaan vähän kuin turbokin joka kilahti noin puoli vuotta sitten. Ihanaa kohta on taas audi kunnossa. Kolmas nelinumeroinen remppa tulossa =)

          Comment


            Ketju on kannen takaosas, ekkä todellakaan oo ainut jolla niitä on menny, tai siis kiristinhän siä taitaa antautua. Eikä tuo pahan hintanen oo jos Tepon kautta hommaat.

            Comment


              Kurkku on kipeä, nielemään ei pysty, päätä särkee, silmät ovat valonarat, kaulaa jomottaa ja lämpöäkin selkeästi yli 38C. Ottaa siis kirjaimellisesti päähän!
              Nyt ei auta muu kuin levätä huomiseen ja käydä aamusella näyttämässä paikallisessa työterveydessä.

              Comment


              • No niin päivä siinä meni iloitessa, bensapumppu antautui ;)
                Mittarissa kylläkin jo 170tkm joten olisi varmaan ollut jo tienpäässään ilman uutta ohjelmaa :)

                Comment


                  Auton kaukolukitus ei toiminut. -> uudet avaimet tilaukseen -> asennukseen laakkoselle -> ei onnistu, ei toimi -> Tällä hetkellä yksikään avain ei toimi autossa -> lystistä tulee tietenkin parin tonnin lasku kouraan.. 3h 45min aikaa heillä hoitaa auto kuntoon, saa nähdä saanko autoa tänään... näin hoituu siis 30min homma.

                  Comment


                  • Työn alla yhden pienen katsastuksessa havaitun reiän hitsaaminen. Sen olen tiennyt jo kauan, ettei pieniä reikiä olekaan, mutta nyt on reiän ympäriltä vaihdettu kotelon muutkin sivut, sekä jousen irroituksen yhteydessä havaittujen ruostevaurioiden takia taka-akseli.

                    Samalla täytyy näköjään vaihtaa myös toinen jarrusylinteri. Uuteen peräänkin pitäisi öljyt hommata.

                    Mitäs sitten on käsissä, kun auto on kaiken vaivan jälkeen leimattu (Auto on siis korjattu kunnolla kuntoon, eikä vain niin, että siihen saa leiman)?
                    -Hemmetin hyvin toimiva kantti-Lada, joka menee tarpeettomana myyntiin.
                    Voin jo aavistaa, että näkemättä tinkaajat saavat aika kylmän kohtelun. :D

                    Comment


                    • Audilla ei enää voinu ajaa kun alkoi bensaputki vuotaa niin paljon.

                      Tänään suoritin sellaisen väliaikaisen korjauksen, sahasin pätkän putkea pois ja letkua tilalle.
                      Ei tarvinnu paljoa koskea putkeen, niin alkoi tulla märkää läikkää pariin muuhun kohtaan...

                      Ens maanantaina olis aika sytkän säätöön, samalla katotaan toi bensaputki kuntoon. Saapa nähdä miten pitkälti sitä saa uusia.
                      Onkohan tuolla sitten vettä ollu sen verran, että päässy huonoon kuntoon. Näyttää painepuolen putki ainoastaan olevan huonossa hapessa.

                      Vaihtelin lisäksi termostaatin ja huomasin, että syyläri menee heti huomenna vaihtoon.
                      Tiedossa on ollu sen huono kunto mutta toivonut, että pärjäisi talven yli.

                      Ei pärjää, ylävesiletkun liitoksesta tippuu tippoja.

                      Lisäksi olen ihmetellyt sellaista kurlutusta ajellessa. Tänään hoksasin sen tulevan kierroksilla ja lämppärin kennostahan se tulee.
                      Märkää ei auton sisällä ole, ei ilmeisesti vuoda.

                      Toivottavasti vaan hörnii ilmaa rikkinäisen syylärin vuoksi ja menee ohi kun syylärin vaihtaa...

                      Comment


                        Saahan sitä toivoa. Ihan niinkun minäkin toivoin rouvan B4:n veden kulutuksen loppuvan O-renkaan vaihdolla siihen ylävesiletkun koneen pään koteloon. Halkihan se sisältä jo on. Olisin kyllä ottanut uuden kotelon, jos sellainen olisi varaosatiskillä ollut hyllyssä, mutta kun ei, ajattelin kokeilla pelkällä tiivisteellä. No, ei aina voi ja silleen..

                        Comment


                        • No nih, taitaapi olla uuden VAGgineen hommaaminen edessä, Audi meni kuin menikin lunastukseen. En voi kylläkään välttämättä sanoa, että vit*ttaisi, kuitenkin ihan kohtuullisen korvauksen siitä sain.

                          Comment


                          • Alkuperäinen kirjoittaja A6tonen
                            Lisäksi olen ihmetellyt sellaista kurlutusta ajellessa. Tänään hoksasin sen tulevan kierroksilla ja lämppärin kennostahan se tulee.
                            Märkää ei auton sisällä ole, ei ilmeisesti vuoda.
                            Entinen B4 teki samaa ja juurikin samasta syystä. Märkää ei tullut sisälle, mutta kurlutusta kuului tiettyinä (varsinkin kosteina) päivinä. Lämppärin kenno oli syypäänä.

                            Comment


                            • Alkuperäinen kirjoittaja ra.CE
                              No nih, taitaapi olla uuden VAGgineen hommaaminen edessä, Audi meni kuin menikin lunastukseen. En voi kylläkään välttämättä sanoa, että vit*ttaisi, kuitenkin ihan kohtuullisen korvauksen siitä sain.
                              Muista Kimmo nyt valita sellainen quattro sitten ;)

                              Comment


                                Alkuperäinen kirjoittaja red_lived Näytä viesti
                                koeajelutin erästä foorumilaisen TT audia, ja olisinhan sen ostanutkin, mutta myyjä päätti yhtäkkiä olla sitten myymättä autoa??!!!


                                :D nyt ei suoranaisesti ota päähän muuta kuin jonkun toisen puolesta, on nimittäin taas eräs "punainen" tt myynnissä NA:ssa, en toki ketään sormella osoittele ;)

                                Comment


                                • No nih, taitaapi olla uuden VAGgineen hommaaminen edessä, Audi meni kuin menikin lunastukseen. En voi kylläkään välttämättä sanoa, että vit*ttaisi, kuitenkin ihan kohtuullisen korvauksen siitä sain.
                                  Ainakin kuvan perusteella aika pienestä meni sitten. Taka-akselisto sai sen verran pahasti siipeensä, vai?

                                  Ei muuta kuin uutta pesään :)

                                  Comment


                                  • Juu, ei loppunu lämppärin kennon kurlutukset kun vaihtoi jäähdyttimen.

                                    On nyt oikeastaan pahempi kun on uudet nesteet sisällä.

                                    Antaa äntää nyt sitten vaan niin kauan kunnes vuotaa tai menee hermo, siksi veemäiseltä duunilta vaikuttaa kennon vaihto.

                                    Comment


                                    • En oikein ymmärrä, miten lämppärin kenno voisi aiheuttaa kurlutusta.
                                      Oirehtia kyllä jostain viasta voisi noin, mutta ei itse aiheuttaa. Ei koneessa kansivikaa voisi olla?
                                      Omassa Audissanikin kuuluu kurlutusta lämppärin suunnilta. Kuulunut jo 22 vuotta. ;)

                                      Comment


                                      • Kansivian/pahvivian tapauksessa keräisi kovan paineen järjestelmään.

                                        Ei oikein voi olla niin pientä vuotoakaan ja ilmakuplista tulisi ääni, kai sitä lattia jostain pitäisi kastua.
                                        Eikä varmaankaan kennon osittainen tukkeutuminenkaan tuollaista voi aiheuttaa.

                                        Max. 2te käyttistä haettiin ja ei tuossa kaukana enää siitä olla kun alkaa ynnätä huoltoja ja vaihdettuja osia ;)

                                        Comment


                                          Asensin Golffiin cruisen, eli siis vaihdoin viiksen ja koodasin päälle. Muuten kiva, mutta semisti ottaa päähän mittariston merkkivalon logiikka. Aina kun käännät viiksestä cruisen pääkytkimen asentoon ON, syttyy mittaristoon cruisen merkkivalo.

                                          Eli se valo siis ei kerrokaan, että nyt nopeus pidetään cruisella, vaan että nyt cruise on valmis käytettäväksi. Oletin, että se syttyisi vasta kun asetat nopeuden cruisesta eli vasta kun cruise on aidosti käytössä.

                                          Ilmeisesti tuon kuulukin olla noin. Semisti rasittava, ainakin tällä hetkellä.

                                          Ei muuten ole hyväksi pläräillä koodauksia. Kohta on säkillinen retrofit-juttuja hyllyssä odottamassa asennusta, kun "ne on niin helppoja lisätä"... :) Äsken keksin, että rengaspaineentunnistin (tai siis muutoksen tunnistin) on käytännössä vain koodauksesta kiinni, onko sitä vai ei. Nollaukseen tosin tarvitsisi yhden painonapin lisää keskikonsoliin, mutta muuten toimisi ihan ilman mitään muuta.
                                          Viimeksi muokannut jasso; 17.10.2009, 19:42.

                                          Comment


                                          • Erikoista. Yleensähän merkkivalo syttyy vastaa, kun vakionopeus on asetettu, mutta ei kai kytkennöissäkään voi mitään vikaa olla?

                                            Comment


                                              En varsinaisesti osaa saksaa ja auton manuaali on saksaksi, joten ymmärrys valon palamisesta saattoi mennä pieleen. Ehkei sen kuulukaan tehdä noin. Luulisi logiikan olevan yhtäläinen Audien kanssa. Jos joku voi vahvistaa noin -05-> Passatin/Golfin/Jettan cruisen valon oikean toiminnan, niin olisi kiitollinen.

                                              Yksi johto olisi ollut orkkis-retrofit-paketissa mukana, joka olisi pitänyt vetää ratin ohjainboksilta ECUlle. Siitä nastasta, johon se olisi pitänyt laittaa, kuitenkin lähti jo piuha. Kaikki pitäisi olla niin kuin kuuluukin.

                                              Comment


                                              • Jasso
                                                Mun kaverilla ainakin syttyy subarussa cruisen merkkivalo, kun se kytkee sen pääkytkimen ON asenton.

                                                Comment


                                                  Koitin kaikki mahdolliset koodaukset läpi. Kaikilla muilla tulee vikakoodi, joten koodaus on takuulla oikea.

                                                  Comment


                                                  • Isän passatissa on kans tollai että kun vetää viiksen päälle niin syttyy mittaristossa cruisen valo vaikka nopeutta ei olisikaan asetettu. Omassa Diudissa taas se syttyy vasta silloin kun on asettanut nopeuden

                                                    Comment


                                                      Pirkka-Audi on Pirkka-Audi, siis...

                                                      On opittava näköjään vain tottumaan tuohon. Eihän sitä cruisen nappia yleensä ikinä OFFilla edes käytetä. Ainahan se pidetään ONilla, että cruise on käytettävissä.

                                                      Comment


                                                        Joo, kyllä munkin stockmann audissa tuo valo palaa aina kun cruise on "on" asennossa.

                                                        Comment


                                                        • Jup, ja tuon valon kuuluukin volkkarissa noin toimia.

                                                          Comment


                                                          • Onnistuin eilen jättämään peukalon a6:sen oven väliin. Meni muuten kiinni asti.. Verta sai laskea kynnen alta iloisena pois ja nyt on peukalo hehtaarin kokoinen. Että ku tekis mieli sanoa...

                                                            Comment


                                                              Ai jumalauta! Itte joskus poljin yhtä mopoa käyntiin läpsyt jalaas ni eiköhän potkaastes jalka lipsahda ja varpaankynsi ramppihin ja pystyyn. Voi sanoa että otti hivenen kipiää ja kauan!

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X