Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Nyt ottaa päähän!!!

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Tämä kylmä ilma sitoo itseensä paljon kosteutta, ja kun sitä kylmää ilmaa puhaltelee ajossa saa kosteuden autosta ulos ennen kuin se jätetään parkkiin kylmenemään.
    Ööö, nyt en ymmärrä, mikä tässä ideana. Eikös lämmin ilma sido itseensä paljon enemmän kosteutta kuin kylmä?

    Comment


      Päättipä sitten molemmat takaFuldat päästää ilmat pihalle kesken ajon.... Notta hyvin alkoi tämä tahkon reissu :).

      Comment


        Alkuperäinen kirjoittaja Ilkka L Näytä viesti
        Ööö, nyt en ymmärrä, mikä tässä ideana. Eikös lämmin ilma sido itseensä paljon enemmän kosteutta kuin kylmä?
        Sitoo toki, mutta jäähtyessään ennemmin tai myöhemmin on lämpimässä ilmassa enemmän absoluuttista kosteutta joka sitten tiivistyy kylmiin pintoihin. Nämä kylmät pinnat on juuri ne ikkunoiden sisäpuolet.

        Kun puhaltaa kylmää hetken ennen sammuttamista on ilma autossa absoluuttisesti katsoen kuivempaa. Eli ideana on puhaltaa ulos se lämmin ilma jossa on kosteutta niin kauan kun puhallin on vielä käytössä.

        Comment


        • Ottaa päähän kun pienistä asioista kasvaa pikkuhiljaa armoton vitutus. Mamman kanssa sovittu että minä imuroin ja emäntä pesee pyykit. Vaan taas on sukkakori tyhjä. Ongelma ei ole siinä, etteikö itse osaisi pestä, vaan kyse on nyt periaatteesta. Tekisi mieli tempaista emännän alusvaatelaatikko märkänä pakkaseen jäähylle.

          Comment


          • Elämääkin suurempia ongelmia taas. Kahvi loppu prkele. Ja mars kauppaan näin heti aamusta...

            Comment


              Sitoo toki, mutta jäähtyessään ennemmin tai myöhemmin on lämpimässä ilmassa enemmän absoluuttista kosteutta joka sitten tiivistyy kylmiin pintoihin. Nämä kylmät pinnat on juuri ne ikkunoiden sisäpuolet.

              Kun puhaltaa kylmää hetken ennen sammuttamista on ilma autossa absoluuttisesti katsoen kuivempaa. Eli ideana on puhaltaa ulos se lämmin ilma jossa on kosteutta niin kauan kun puhallin on vielä käytössä.
              Ok, ymmärrän nyt mitä ajat takaa tällä. Pikkuisen vain epäilyttää, toimiiko se oikeasti noin. Autoonhan tulee sisälle erittäin kuivaa pakkasilmaa, joka lämmitetään auton lämppärissä. Eli sisään tuleva ilma on lämmintä ja kuivaa -> sillä siis kyky imeä paljon kosteutta itseensä. Auto siis periaatteessa kuivuu mahdollisimman tehokkaasti niin kauan, kuin lämppäri puhaltaa lämmintä ilmaa auton sisälle ja samalla sieltä poistuu se määrä kosteutta, minkä tuo auton sisätilojen läpi virtaava ilma kykenee itseensä sitomaan.

              Nyt jos loppumetreillä vaihdetaan puhallus kylmälle, se kyllä ajaa lämpimän ilman ja siinä oleva kosteuden pois autosta, mutta sama asiahan tapahtuu hieman tehokkaammin myös puhalluksen ollessa lämpimällä.

              Siitten kun auto pysäytetään, lakkaa kosteuden poistumisen autosta lähes totaalisesti. Nyt kuitenkin auton lämmin sisätila kykenee vielä hetken sulattamaan/imemään itseensä kosteutta joka ei enää kovin tehokkaasti poistu autosta vaan saattaa tiivistyä esim lasien sisäpinnoille niiden jäähtyessä. Kuitenkin, jos auto olisi jäähdytetty kylmällä puhalluksella ennen pysäyttämistä, niin silloin auton sisätiloista ei kosteutta enää kovin paljoa imeytyisi auton kylmään sisäilmaan vaan tämä kosteus jäisi auton verhoiluun, mattoihin tai mihin vaan missä se sattuukin olemaan. Erona tässä käsittääkseni olisi se, että kosteutta ei tiivistyisi auton ikkunoihin yms. kylmiin pintoihin vaan tuo sama kosteus olisi muissa osissa auton sisätiloissa.

              No ehkä juurikin tätä tässä haettiin, mutta luulen auton kokonaiskuivumisen olevan tehokkaampaa, jos koko ajan auton sisälle puhalletaan lämmintä ilmaa sen sijaan, että loppumetreillä vaihdetaan puhallus kylmälle.

              Auton sisäilmaan jäävä kosteus varmaan poistuisi kaikkein tehokkaimmin, kun auto tuuletettaisiin huolella pysähtymisen jälkeen. Tällöin auton sisälle olleeseen lämpimään sisätilaan sitoutunut kosteus poistuisi sieltä tehokkaasti ulos.

              Voin olla väärässäkin, mutta näin sen mielessäni pähkäilin.

              Comment


                Paras tapa on ajaa viimoinen kilometri ikkunat auki ja lämppäristä kylmää sisälle. Toimii oikeasti.

                Comment


                • Alkoi kummasti tänään tuntumaan että voisi alkaa vakavasti harkitsemaan alan vaihtoa. Vitutusta kerätty jo pari vuotta ja nyt alkaa mennä kuppi nurin. Keksisi vaan mitä sitä tekisi.

                  Comment


                  • kiitos pojat vinkeistä. lämmin 25asteinen talli löytyy, ei vaan viitsi jättää sulamaan kun työvuoron ajaksi, ei tietenkään riitä. varsinkin kun pesee usein, työntää vettä kabiiniin. no, kakkista en silti vaihtais enkä vaihda :)

                    Comment


                      Ollapa cabrio alla, ajelis vaan katto auki niin ei ikkunat jäädy? :-o

                      Comment


                        ****ttaa

                        -30C oli liikaa
                        Attached Files

                        Comment


                          Että semmonen Nilsiän reissu. Eipä tarvi polttaa bensaa jääradalla...
                          Attached Files

                          Comment


                          • Mikähän mahtoi audin välille jättää? Ihan mielenkiinnosta kyselen.

                            Comment


                            • päättipä kaasu hirttää ohituksessa 4000rpm ja tyhjäkäynti sen jälkeen pomppi 1000-1500rpm.. Parin tunnin huili ja taas toimii, lienee jäätä jossain ollut

                              Comment


                              • CV on saatanan keksintö. Pelkkä ajatus sen tekemisestä nostaa verenpainetta.

                                Comment


                                  Sytytti punasen öljynpaineen varotusvalon ja pysäytin pysäkille tutkimaan, niin rottelo kusi öljynsä pihalle. Vikakoodiksi Bank 1: Camshaft A (Intake): Retard Setpoint not Reached (Over-Advanced): P0011.

                                  Mikähän lie vikana, tänään varmaan illalla päästään tutkailemaan kunhan saadaan auto ylös. On varmaan taas ihan saakelin halpaa lystiä tulossa...

                                  Comment


                                    Ottaa kirjaimellisesti päähän, tarkemmin ottaen silmäkulmaan. Tuli käytyä ekaa kertaa muutamaan vuoteen rinteessä ja autolle mentäessä tuli sit nykästyä lipat ihan huolella. Nyt on silmäkulma auki, silmä turvonnu melkein umpeen ja niskat jumissa.
                                    Pitikin mennä rinteeseen prkl

                                    Comment


                                    • Sytytti punasen öljynpaineen varotusvalon ja pysäytin pysäkille tutkimaan, niin rottelo kusi öljynsä pihalle
                                      Oliskohan mahollisesti huohotinosasto päässy jäätymään ja ölpit tullu senvuoks öljytikusta pihalle?.

                                      Comment


                                      • Nyt kyllä ottaa päähän. Aamun työkeikalla kompuroin portaissa ja pistin nilkan paskaksi. Kaiken kunniaksi sain audinkin vielä ajettua kiinni samaisella reissulla. Nyt ainaskin viikon saikku.

                                        Comment


                                        • Airbag-valo sekä metallinen pamaus ja sitä seurannut vemputtava tyhjäkäynti. ttu tana kele.

                                          Comment


                                          • Taas on auto rutussa...

                                            Comment


                                              Meni taas juuri niin kuin piti pajalla käynti, heitin emännyksen ja pikku neidin hartwall areenalle, näin ollen sain hyvin aikaa auton pesua varten.
                                              Muuten homma meni ihan jees, mutta unohtui kamera.... Ja eipä tuon pesun idea ollut muu kuin olisin saanut parit asialliset kuvat auton myynti ilmoa varten.

                                              Comment


                                              • Prkl katsastusmiehet kyllä ne kaikki helposti näkyvät viat huomaa kuten väljän yläpallonivelen ja että nastaero on liian suuri. Diudi tuli huollosta torstaina ja olivat pallonivelen lisäksi uusinet murroksen suojakumit. Onneksi ei paljoa hintaa nostanut. Vielä pitäis ne uudet renkaat taakse hommat :E

                                                Comment


                                                  Ei pitäisi säästellä vanhoja maalipurkkeja tai ainakaan käyttää niitä. Launtaina illalla maalasin kelkkakärryn perälaudan ja äsken vilkaistuan jää maali vielä sormiin. Ei ole edes lattialle laitetujen sanomalehtien päälle pudonneet roiskeet kovettuneet.

                                                  Huomenna armotonta kaapimista siklillä ja uuttaa maalia kaupasta...

                                                  Comment


                                                    Nonih, tee työtä jolla on tarkoitus... Ei käy kateeks.

                                                    Comment


                                                    • Ei pitäisi säästellä vanhoja maalipurkkeja tai ainakaan käyttää niitä. Launtaina illalla maalasin kelkkakärryn perälaudan ja äsken vilkaistuan jää maali vielä sormiin. Ei ole edes lattialle laitetujen sanomalehtien päälle pudonneet roiskeet kovettuneet.

                                                      Huomenna armotonta kaapimista siklillä ja uuttaa maalia kaupasta...
                                                      Kokeile ruiskuttaa maalille sopivaa kovetetta päälle, toimii kuulemma yllättävän hyvin. Ainakin silloin kun unohtaa kovetteen pois 2k-maalista, ei onneksi ole itse tullut koskaan vastaavaa mokaa tehtyä.

                                                      Comment


                                                      • *ajelee ensi viikolla ongelmajätepisteeseen viemään vanhoja maaleja pois*

                                                        Miksipä noita säästää, kun ei ne varastossa parane, ja ei niitä kuitenkaan koskaan tarvitse. Jos joku seinä on maalattu erikoisemmalla värillä, niin ennen paikkamaalausta sisustetaan kuitenkin uudelleen.

                                                        Comment


                                                        • Jos on jotain Miranolin sukuista, niin saattaa olla ihan normaaliakin, että kuivuminen kestää iäisyyden. Kesäkelillä maalasin peräkärryn Miranolin tyylisellä, eikä se vuorokaudessa kuivunut vielä juurikaan. Ainakaan muutamaan viikkoon ei tarvinnut kärryä käytellä. Itselleni ei ole tullut vastaan maaleja, jotka eivät vanhuuttaan enää kuivuisi. Vaikka usein tulee juuri vanhoja maaleja käytettyä.

                                                          Comment


                                                          • Noniin se niistä liiton ansiosidonnaisista päivärahoista. Täti liitossa: "Teiltä puuttuu viikko töitä, että voimme maksaa teille ansiosidoinnaista päivärahaa"

                                                            Comment


                                                            • Alko sitte audi tiputtelee jäähdytysnestettä..

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X