Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Nyt ottaa päähän!!!

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Oisko tuossa vanteessa jotain häikkää?

    Comment


      Tiedättekö niitä ruokakomeroita joita rakennettiin 50-60 vuotta sitten kerrostaloihin? Sellaisia joista meni suoraan putki tai pari pihalle jolloin talviaikana sai ruuat säilymään ilman jääkaappia. No tässä meidän mulkkulinnassa on ollut vissiin joskus sellainen. Nykyään siinä kohtaa on jääkaappipakastin torni mutta seinän läpi menevät putkien paikat ovat edelleen paikallaan. Tarkoittaa efektiivisesti sitä että näillä pakkasilla jääkaapin vieressä oleva kissojen vesikuppi on jäässä.

      Että mä vihaan tätä taloa. Nyt vuotaa taas kahden lämpöpatterin termostaatit kun ei niitä uusita vaikka olen monta kertaa joutunut putkimiehen samasta syystä soittamaan. Isännöitsijä näkee syystä tai toisesta järkevämmäksi riskeerata vesivahingon ja maksaa putkimiehelle joka kerta erikseen. Tuttu talonmies sanoi että lähes viikottain käy putkari ja tätä on jatkunut jo vuosia. Puhutaan 50-tai 60-luvulla rakennetusta kivitalosta ja alkuperäisistä pattereista. Viime kevänä vaihdettiin uudet ikkunat kun vanhoista karmeista valskasi aivan järjettömästi, olikohan mitään hyötyä jos meidänkin keittiön seinässä on kaksi ~80mm reikää suoraan pihalle.

      Tuuppasin lävet täyteen villaa ja sanomalehteä, jos viimeistelis vaikka jesarilla. Isännöitsijälle en viitsi edes soittaa kun ei tuo saa mitään aikaiseksi. Pari viikkoa sitten soitin kun yhden pistorasian naamalevy oli omia aikojaan pudonnut lattialle. Vanha muovi oli vain hapertunut niin että kiinnitysruuvit ja niiden ympärillä pari milliä muovia oli seinässä ja loppuosa oli irti. Täysin paljaana jännitteiset johtimet. Meillä sentään menee lapsia ja kissoja juuri sillä korkeudella. Blokkasin sitten rasian subbarilla. Painaa sen verran että sitä ei kukaan muu meillä jaksa siirtää. Piti sähkäreiden tulla silloin mutta eipä ole näkynyt.

      Toisaalta sitä oikein toivois että tulis joku isompi disasteri. Sais vakuutusyhtiön laskuun muuttaa johonkin pariksi kuukaudeksi.

      Comment


        Alkuperäinen kirjoittaja Maku Näytä viesti
        Oisko tuossa vanteessa jotain häikkää?
        En tiedä vielä onko vanteessa häikkää, tässä on aikaisempi vaurio, eri puolen etukumi ja siis eri vanne

        http://kotisivu.dnainternet.net/esae...1587_pieni.jpg

        edit: 8.5x18 et30 ja 225/40-18
        Viimeksi muokannut pipo_esa; 3.2.2012, 20:15.

        Comment


          Mitkäs noi kumien ja vanteen mitat on? Vanhan rengasmiehen silmään tuo ylemmän viestin säteittäinen vaurio näyttäis olevan syy, ei seuraus. Viimeisimmästä kuvasta nyt taas ei oikein osaa sanoa juuta eikä jaata.

          Comment


            Napsahti sit perhevankkurista korkeapaine pumpun hihna ilmeisesti poikki, onneks hajos 1.5km päähän kaverin hallilta ja kaveri sattu oleen viel paikalla nii saatiin A6 pihaan oottamaan huomista diagnoosia. Ei paljon varotellu etukäteen vaan päätti sitten hajota kerrasta, kone vaan pätkäisi pari kertaa ennenkuin sammui lopullisesti.

            Comment


              Että mä vihaan tätä taloa.
              Kun lersi otsassa saa hurjat mittasuhteet, on aika muuttaa omaan taloon. Pääsee paljon vähemmällä. Suosittelen. :)

              Comment


              • Älkää nyt hyvät ihmiset puhuko mistään asunnon ostamisesta. Kuume osoittaa nousemisen merkkejä. Tosin tilin saldo hieman jäähdyttää himoja. Itse aiheeseen, linnut ovat päättäneet jostain syystä ottaa mun parvekkeen vessakseen, eikä näillä keleillä oikein toi peseminen natsaa.

                Comment


                • Mersu käänsi jyrkästi ja hiero mun audin takakulmaa. Puskuri ja takavalo rikki. Kaakaot kaatui penkille. Orimattilan ekalla pätkällä laukesi vetari kilpurista. Ottaa päähän.

                  Comment


                  • Alkuperäinen kirjoittaja Jondetski Näytä viesti
                    Älkää nyt hyvät ihmiset puhuko mistään asunnon ostamisesta. Kuume osoittaa nousemisen merkkejä. Tosin tilin saldo hieman jäähdyttää himoja. Itse aiheeseen, linnut ovat päättäneet jostain syystä ottaa mun parvekkeen vessakseen, eikä näillä keleillä oikein toi peseminen natsaa.
                    Eihän sitä pakko ostaa ole, voi rakentaakin ;-) Kaikkeen sitä joutuu, että pääsee taloyhtiön hommista eroon.

                    Comment


                    • Ketuttaa toi profiilin kärry. Mikä talviauto sellainen on kun lämmöt ei nouse ysikymppiin kuin moottoritienopeuksilla kunnon talvipakkasilla. Ensimmäinen ja viimeinen diesel tässä taloudessa ja toista talvea en tällä aja. Amen.

                      Comment


                      • Ketuttaa toi profiilin kärry. Mikä talviauto sellainen on kun lämmöt ei nouse ysikymppiin kuin moottoritienopeuksilla kunnon talvipakkasilla. Ensimmäinen ja viimeinen diesel tässä taloudessa ja toista talvea en tällä aja. Amen.
                        Webasto saattas auttaa...

                        Comment


                        • Alkuperäinen kirjoittaja audiq Näytä viesti
                          Nikon herjaa erroria. Vasta 30000 kuvaa otettu. Vittuperkelesaatana! Just meni kannettava ja kaksi Photoshoppia mukana. Vitunvitunvittu!!!
                          Model = NIKON D80
                          Total Number of Shutter Releases for Camera = 17660
                          Palatakseni vielä kamera-aiheeseen.
                          Aika optimistinen olin uskossani, kun oletin, että edes sen 30000 kesti, vaikka sekin alkoi ottamaan tosissaan päähän, kun kestoikä pitäisi olla ihan jotain muuta. Juuri paremmin ei kameraa voi pitää, kuin mitä olen sitä pidellyt.

                          Pieni murhe todellisuudessa, mutta korpeaa se, että malli ei ole kuitenkaan ihan halvimmasta päästä ja perus pokkarillakin vetelee kepoisasti vastaaviin lukemiin. Sitten kun kysyt maahantuojalta, että osallistutteko korjauskustannuksiin, kun kesken laulun ja leikin on kamera sipannut, niin saa kuulla, miten sellaista joskus sattuu ja voi voi, kun virhevastuu-aika loppui juuri reilu kuukausi takaperin. Mutta ostappa kiinasta muutamalla eurolla lapsen tekemä sähköhärveli, niin heille tuntuu olevan asiakastyytyväisyys tärkeä asia ja aina on hommat toimineet, jos on jotain ongelmia laitteissa ilmennut. Vituttaa sellainen selkärangattomuus, mihin turhan usein ns. "laadukkaampien" valmistajien edustajat sortuvat. Lähinnä periaatteesta kyse mielipiteessäni. Huh, helpotti...

                          Comment


                            Alkuperäinen kirjoittaja päivi ripatti Näytä viesti
                            Niin siinä sitten kävi.... Audi meni lunastukseen
                            Ei kait S4? Mihin se lipsahti? Saisiko siitä TSI-mies vielä autoa? ;)

                            Comment


                            • Ketuttaa toi profiilin kärry. Mikä talviauto sellainen on kun lämmöt ei nouse ysikymppiin kuin moottoritienopeuksilla kunnon talvipakkasilla. Ensimmäinen ja viimeinen diesel tässä taloudessa ja toista talvea en tällä aja. Amen.
                              Kannattaako ton takia muutoin hyvää autoa vaihtaa? Mitä väliä vaikka lämmöt ei koko aikaa 90 asteessa näillä keleillä pysykkään? Ei näitä -20C pakkaspäiviä nyt kuitenkaan montaa vuodelle osu. Tai vaikka osuisikin, niin mitä väliä jos se lämpömittarin neula ei ihan pystyssä olekkaan? Kyllä mulla ainakin ihan hyvin lämmintä kabiiniin jaksaa puhaltaa vaikka tuo viisari ei näillä keleillä kovin sähäkästi värähdäkkään.

                              Comment


                              • Ei kai se pidemmän päälle moottorillekaan hyvää tee jos puolilämpöisenä käy.. Kyllä muakin sama asia korpeaa joka kerta kun elohopea laskee alle -15 asteen.

                                Comment


                                • Alkuperäinen kirjoittaja Crash_ Näytä viesti
                                  Webasto saattas auttaa...
                                  Mitä se webasto auttaa? Saa polttaa aika pitkään webastoa jos haluaa 90 asteiseksi. Ja jäähtyy kuitenkin kun liikahtaa. Ennemmin pahvi syylarin eteen ja homma rokkaa.

                                  Comment


                                    Mulla toi pumppari nostaa lämmöt jos ajaa 120km/h motarilla mutta keskustassa lämmöt tippuu nopeasti vaikka webasto huutaa kokoajan.

                                    Comment


                                    • Alkuperäinen kirjoittaja Lampinen
                                      Mitä se webasto auttaa? Saa polttaa aika pitkään webastoa jos haluaa 90 asteiseksi. Ja jäähtyy kuitenkin kun liikahtaa.
                                      Varmaan tarkoitettiin, että sitä Webaa/eeberiä voi pitää päällä ajon aikanakin.

                                      Comment


                                      • Kuinka paljon se oikeasti moottoria rasittaa jos se käy 75 asteisena 90 asteen sijaan? Jos suurin murhe näillä keleillä on moottorin lisärasitus tuon hieman kylmemmän käyntilämpötilan takia, niin sitten kannattaa tosiaan bensa-auto hommata. Kyllä ne kieltämättä lämpösempiä pelejä on. Eipä nuo tuoreet bensapihit bensa-autotkaan ilmeisesti kovin lämpösiä pelejä ole. Sehän on tuo lisähinta mitä pienestä kulutuksesta joutuu kärsimään kun polttoainetta ei polteta niin paljon hukkalämpöön.

                                        Kyllähän webasto saattaa hieman asiaa auttaa jos sitä pitää päällä myös ajossa. Keulan tukkiminen ei kauheasti itsellä tuntunut auttavan pienillä nopeuksilla, jossa noita haasteita on tuon 90 asteen käyntilämpötilan kanssa ollut. Ei taida tuo tuulenvire niin kovaa kaupunkiajossa puhaltaa muutoinkaan.

                                        Comment


                                        • Alkuperäinen kirjoittaja protoni
                                          Kuinka paljon se oikeasti moottoria rasittaa jos se käy 75 asteisena 90 asteen sijaan?
                                          Ei mulla mitään faktaa ole heittää, mutta näin maalaisjärjellä ajatellen, ei siellä öljyn lämmötkään voi normaalissa olla, ja käsittääkseni öljyt kehitetään toimimaan parhaiten yli 100 asteisena?
                                          Tuskin se moottori siihen hajoaa, mutta ainakin toi oma pulkka ei kyllä edes käy niin tasaisesti alilämpöisenä, kuin normaalisti. Voi olla että murehdin turhia, mutta murehdinpa kuitenkin :)

                                          Comment


                                            Ottaa päähän vuodesta toiseen sama tapa. Löydän jonkun uuden artistin/bändin ja "tää on jotain ihan upeeta!" efektin hurmiossa soittoäänet, herätyskellot, autoon mp3:t jne seuraavan pari viikkoa 24/7 niin että kohta on ihan täynnä eikä pysty enää. Miksei niitä parempia biisejä ja levyjä voisi vähän säästellä? Nytkin olis aikaa ja pakkorako kotona luureilla lapsenvahtina kuunnella jotain muttakun ei. Soittolistassa yli 20000 biisiä ja kaikki paskaa.

                                            Comment


                                              Ketuttaa toi profiilin kärry. Mikä talviauto sellainen on kun lämmöt ei nouse ysikymppiin kuin moottoritienopeuksilla kunnon talvipakkasilla. Ensimmäinen ja viimeinen diesel tässä taloudessa ja toista talvea en tällä aja. Amen.
                                              Tämä on se hinta, jonka joutuu hyvällä hyötysuhteella toimivalla autolla ajelusta maksamaan. Tosin voidaan myös kyseenalaistaa se, onko näitä vehkeitä oikeasti suunniteltu toimimaan alle -15C lämpötiloissa.

                                              Mitenhän mahtaa lämpötilanne olla kovilla pakkasilla esim. Volvon eDrive vekottimissa? Joskus aikoinaan ruotsalaiset osasivat tehdä lämpimiä talviautoja, mutta mie lie nykysin, kun kiinalaisten hallussa tuokin automerkki on.

                                              Comment


                                                Jamesia näköjäänt ottaa päähän että autossa ei ole webasto tai eberi. Se on mielestäni kyllä aika must-have tällaisessa pelissä.

                                                Comment


                                                • Joo kyllä se on vähän virhe ostaa nykydiisseli ilman weeberiä, tai varsinkin kuvitella että kiulu pysyy lämpösenä ajossa ilman sitä.

                                                  Toki voihan sitä paketoida keulan pahviin ja ajaa sporttisesti, niin mahtaa se lämmetä.

                                                  Mun pirkkavolkkari ei paljoa kylmää tarvi, kun lämpöviisari ei parinkaan tunnin kaupunkiajolla nouse kuudestakympistä. Motarilla kun polkee nii vähä viisari värähtää.
                                                  Mutku napsauttaa 5kw weeberin tulille, niin alkaa tarkeneen.
                                                  (en oo jaksanu pahveja viritellä)

                                                  Comment


                                                    Tässä on hyvä vinkki nykydiiselimiehille

                                                    http://www.mtv3.fi/uutiset/kotimaa.s...linen-ratkaisu

                                                    Comment


                                                    • Kevennyksenä:
                                                      https://lh3.googleusercontent.com/-W...131_154519.jpg

                                                      Ton muutaman sentin kun jätti syyläriä peittämättä mönkkäris, niin ajossa pysyy lämmöt siin 70c maisemassa tällä kelillä.
                                                      Tokkiinsa esim pisemmissä valoissa istuessa pärähtää flekti käyntiin (n. 80c).

                                                      Tosin, kuski on yhtä kylmänä :(

                                                      Comment


                                                        Repesin Jesin kevennykseen.

                                                        Comment


                                                        • Alkuperäinen kirjoittaja Ilkka L Näytä viesti
                                                          Tämä on se hinta, jonka joutuu hyvällä hyötysuhteella toimivalla autolla ajelusta maksamaan. Tosin voidaan myös kyseenalaistaa se, onko näitä vehkeitä oikeasti suunniteltu toimimaan alle -15C lämpötiloissa.

                                                          Mitenhän mahtaa lämpötilanne olla kovilla pakkasilla esim. Volvon eDrive vekottimissa? Joskus aikoinaan ruotsalaiset osasivat tehdä lämpimiä talviautoja, mutta mie lie nykysin, kun kiinalaisten hallussa tuokin automerkki on.
                                                          Ajelin tällä viikolla ma-pe 35tkm rullatulla vuokra-v50:llä. Lämpötila vaihteli -15c ja -28c välillä, ihan hyvin pysy hytti lämpimänä. Ölppämittaria siinä ei ollut, ja jäähdytinnesteen lämpötila oli siinä 70-80c välissä. Start-stop -automatiikka oli päällä koko ajan, mutta kertaakaan ~200km nurkka-ajon aikana ei motti hiljentynyt kertaakaan. En tullut katsoneeni manuaalista, mutta tuo johtunee lämpötilasta.

                                                          Comment


                                                            Auto käyntiin ja ohjaustehostin aloitti samantien jollotuksen. Säiliö lähes tyhjänä, eli jonnekin puski nesteet, prrrkl. Huomenissa tutkailla tarkemmin, kun helpottaa tämä ydintalvi. Minun tuurilla sieltä petti se kallein vaihtoehto.

                                                            Comment


                                                            • Ei oo audi talviauto. Joutuu säilyttää sisällä tallissa et saa mietenkään sen käyntii.Ihme että on kuitenki suomiauto ja seinäjoelta lähtösin nii ei oo eka omistaja ottanu lohkista siihen..

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X