Oisko tuossa vanteessa jotain häikkää?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Nyt ottaa päähän!!!
Collapse
X
-
Tiedättekö niitä ruokakomeroita joita rakennettiin 50-60 vuotta sitten kerrostaloihin? Sellaisia joista meni suoraan putki tai pari pihalle jolloin talviaikana sai ruuat säilymään ilman jääkaappia. No tässä meidän mulkkulinnassa on ollut vissiin joskus sellainen. Nykyään siinä kohtaa on jääkaappipakastin torni mutta seinän läpi menevät putkien paikat ovat edelleen paikallaan. Tarkoittaa efektiivisesti sitä että näillä pakkasilla jääkaapin vieressä oleva kissojen vesikuppi on jäässä.
Että mä vihaan tätä taloa. Nyt vuotaa taas kahden lämpöpatterin termostaatit kun ei niitä uusita vaikka olen monta kertaa joutunut putkimiehen samasta syystä soittamaan. Isännöitsijä näkee syystä tai toisesta järkevämmäksi riskeerata vesivahingon ja maksaa putkimiehelle joka kerta erikseen. Tuttu talonmies sanoi että lähes viikottain käy putkari ja tätä on jatkunut jo vuosia. Puhutaan 50-tai 60-luvulla rakennetusta kivitalosta ja alkuperäisistä pattereista. Viime kevänä vaihdettiin uudet ikkunat kun vanhoista karmeista valskasi aivan järjettömästi, olikohan mitään hyötyä jos meidänkin keittiön seinässä on kaksi ~80mm reikää suoraan pihalle.
Tuuppasin lävet täyteen villaa ja sanomalehteä, jos viimeistelis vaikka jesarilla. Isännöitsijälle en viitsi edes soittaa kun ei tuo saa mitään aikaiseksi. Pari viikkoa sitten soitin kun yhden pistorasian naamalevy oli omia aikojaan pudonnut lattialle. Vanha muovi oli vain hapertunut niin että kiinnitysruuvit ja niiden ympärillä pari milliä muovia oli seinässä ja loppuosa oli irti. Täysin paljaana jännitteiset johtimet. Meillä sentään menee lapsia ja kissoja juuri sillä korkeudella. Blokkasin sitten rasian subbarilla. Painaa sen verran että sitä ei kukaan muu meillä jaksa siirtää. Piti sähkäreiden tulla silloin mutta eipä ole näkynyt.
Toisaalta sitä oikein toivois että tulis joku isompi disasteri. Sais vakuutusyhtiön laskuun muuttaa johonkin pariksi kuukaudeksi.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Maku Näytä viestiOisko tuossa vanteessa jotain häikkää?
http://kotisivu.dnainternet.net/esae...1587_pieni.jpg
edit: 8.5x18 et30 ja 225/40-18Viimeksi muokannut pipo_esa; 3.2.2012, 21:15.
Comment
-
Napsahti sit perhevankkurista korkeapaine pumpun hihna ilmeisesti poikki, onneks hajos 1.5km päähän kaverin hallilta ja kaveri sattu oleen viel paikalla nii saatiin A6 pihaan oottamaan huomista diagnoosia. Ei paljon varotellu etukäteen vaan päätti sitten hajota kerrasta, kone vaan pätkäisi pari kertaa ennenkuin sammui lopullisesti.
Comment
-
Älkää nyt hyvät ihmiset puhuko mistään asunnon ostamisesta. Kuume osoittaa nousemisen merkkejä. Tosin tilin saldo hieman jäähdyttää himoja. Itse aiheeseen, linnut ovat päättäneet jostain syystä ottaa mun parvekkeen vessakseen, eikä näillä keleillä oikein toi peseminen natsaa.
Comment
-
Mersu käänsi jyrkästi ja hiero mun audin takakulmaa. Puskuri ja takavalo rikki. Kaakaot kaatui penkille. Orimattilan ekalla pätkällä laukesi vetari kilpurista. Ottaa päähän.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Jondetski Näytä viestiÄlkää nyt hyvät ihmiset puhuko mistään asunnon ostamisesta. Kuume osoittaa nousemisen merkkejä. Tosin tilin saldo hieman jäähdyttää himoja. Itse aiheeseen, linnut ovat päättäneet jostain syystä ottaa mun parvekkeen vessakseen, eikä näillä keleillä oikein toi peseminen natsaa.
Comment
-
Ketuttaa toi profiilin kärry. Mikä talviauto sellainen on kun lämmöt ei nouse ysikymppiin kuin moottoritienopeuksilla kunnon talvipakkasilla. Ensimmäinen ja viimeinen diesel tässä taloudessa ja toista talvea en tällä aja. Amen.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja audiq Näytä viestiNikon herjaa erroria. Vasta 30000 kuvaa otettu. Vittuperkelesaatana! Just meni kannettava ja kaksi Photoshoppia mukana. Vitunvitunvittu!!!Model = NIKON D80
Total Number of Shutter Releases for Camera = 17660
Aika optimistinen olin uskossani, kun oletin, että edes sen 30000 kesti, vaikka sekin alkoi ottamaan tosissaan päähän, kun kestoikä pitäisi olla ihan jotain muuta. Juuri paremmin ei kameraa voi pitää, kuin mitä olen sitä pidellyt.
Pieni murhe todellisuudessa, mutta korpeaa se, että malli ei ole kuitenkaan ihan halvimmasta päästä ja perus pokkarillakin vetelee kepoisasti vastaaviin lukemiin. Sitten kun kysyt maahantuojalta, että osallistutteko korjauskustannuksiin, kun kesken laulun ja leikin on kamera sipannut, niin saa kuulla, miten sellaista joskus sattuu ja voi voi, kun virhevastuu-aika loppui juuri reilu kuukausi takaperin. Mutta ostappa kiinasta muutamalla eurolla lapsen tekemä sähköhärveli, niin heille tuntuu olevan asiakastyytyväisyys tärkeä asia ja aina on hommat toimineet, jos on jotain ongelmia laitteissa ilmennut. Vituttaa sellainen selkärangattomuus, mihin turhan usein ns. "laadukkaampien" valmistajien edustajat sortuvat. Lähinnä periaatteesta kyse mielipiteessäni. Huh, helpotti...
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja päivi ripatti Näytä viestiNiin siinä sitten kävi.... Audi meni lunastukseen
Comment
-
Ketuttaa toi profiilin kärry. Mikä talviauto sellainen on kun lämmöt ei nouse ysikymppiin kuin moottoritienopeuksilla kunnon talvipakkasilla. Ensimmäinen ja viimeinen diesel tässä taloudessa ja toista talvea en tällä aja. Amen.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Crash_ Näytä viestiWebasto saattas auttaa...
Comment
-
Mulla toi pumppari nostaa lämmöt jos ajaa 120km/h motarilla mutta keskustassa lämmöt tippuu nopeasti vaikka webasto huutaa kokoajan.
Comment
-
Kuinka paljon se oikeasti moottoria rasittaa jos se käy 75 asteisena 90 asteen sijaan? Jos suurin murhe näillä keleillä on moottorin lisärasitus tuon hieman kylmemmän käyntilämpötilan takia, niin sitten kannattaa tosiaan bensa-auto hommata. Kyllä ne kieltämättä lämpösempiä pelejä on. Eipä nuo tuoreet bensapihit bensa-autotkaan ilmeisesti kovin lämpösiä pelejä ole. Sehän on tuo lisähinta mitä pienestä kulutuksesta joutuu kärsimään kun polttoainetta ei polteta niin paljon hukkalämpöön.
Kyllähän webasto saattaa hieman asiaa auttaa jos sitä pitää päällä myös ajossa. Keulan tukkiminen ei kauheasti itsellä tuntunut auttavan pienillä nopeuksilla, jossa noita haasteita on tuon 90 asteen käyntilämpötilan kanssa ollut. Ei taida tuo tuulenvire niin kovaa kaupunkiajossa puhaltaa muutoinkaan.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja protoniKuinka paljon se oikeasti moottoria rasittaa jos se käy 75 asteisena 90 asteen sijaan?
Tuskin se moottori siihen hajoaa, mutta ainakin toi oma pulkka ei kyllä edes käy niin tasaisesti alilämpöisenä, kuin normaalisti. Voi olla että murehdin turhia, mutta murehdinpa kuitenkin :)
Comment
-
Ottaa päähän vuodesta toiseen sama tapa. Löydän jonkun uuden artistin/bändin ja "tää on jotain ihan upeeta!" efektin hurmiossa soittoäänet, herätyskellot, autoon mp3:t jne seuraavan pari viikkoa 24/7 niin että kohta on ihan täynnä eikä pysty enää. Miksei niitä parempia biisejä ja levyjä voisi vähän säästellä? Nytkin olis aikaa ja pakkorako kotona luureilla lapsenvahtina kuunnella jotain muttakun ei. Soittolistassa yli 20000 biisiä ja kaikki paskaa.
Comment
-
Ketuttaa toi profiilin kärry. Mikä talviauto sellainen on kun lämmöt ei nouse ysikymppiin kuin moottoritienopeuksilla kunnon talvipakkasilla. Ensimmäinen ja viimeinen diesel tässä taloudessa ja toista talvea en tällä aja. Amen.
Mitenhän mahtaa lämpötilanne olla kovilla pakkasilla esim. Volvon eDrive vekottimissa? Joskus aikoinaan ruotsalaiset osasivat tehdä lämpimiä talviautoja, mutta mie lie nykysin, kun kiinalaisten hallussa tuokin automerkki on.
Comment
-
Joo kyllä se on vähän virhe ostaa nykydiisseli ilman weeberiä, tai varsinkin kuvitella että kiulu pysyy lämpösenä ajossa ilman sitä.
Toki voihan sitä paketoida keulan pahviin ja ajaa sporttisesti, niin mahtaa se lämmetä.
Mun pirkkavolkkari ei paljoa kylmää tarvi, kun lämpöviisari ei parinkaan tunnin kaupunkiajolla nouse kuudestakympistä. Motarilla kun polkee nii vähä viisari värähtää.
Mutku napsauttaa 5kw weeberin tulille, niin alkaa tarkeneen.
(en oo jaksanu pahveja viritellä)
Comment
-
Comment
-
Kevennyksenä:
https://lh3.googleusercontent.com/-W...131_154519.jpg
Ton muutaman sentin kun jätti syyläriä peittämättä mönkkäris, niin ajossa pysyy lämmöt siin 70c maisemassa tällä kelillä.
Tokkiinsa esim pisemmissä valoissa istuessa pärähtää flekti käyntiin (n. 80c).
Tosin, kuski on yhtä kylmänä :(
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Ilkka L Näytä viestiTämä on se hinta, jonka joutuu hyvällä hyötysuhteella toimivalla autolla ajelusta maksamaan. Tosin voidaan myös kyseenalaistaa se, onko näitä vehkeitä oikeasti suunniteltu toimimaan alle -15C lämpötiloissa.
Mitenhän mahtaa lämpötilanne olla kovilla pakkasilla esim. Volvon eDrive vekottimissa? Joskus aikoinaan ruotsalaiset osasivat tehdä lämpimiä talviautoja, mutta mie lie nykysin, kun kiinalaisten hallussa tuokin automerkki on.
Comment
Comment