Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Nyt ottaa päähän!!!

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Samaa eukko on kironnut OP:sta, eikä kuulemma ainakaan löytänyt mitään kohtaa että pystyis kaikki kerralla hyväksymään. Itselle muutos ei ole ongelma, koska olen ulkoistanut laskujen maksun ;)

    Comment


      Soatana. Viimenen ilta talla eraa taalla NZ. Huomenna takasi Suomeen ja ens viikolla sorvin aareen. Vitutus ja kohta kaljotus.

      Comment


      • Alkuperäinen kirjoittaja mikaj Näytä viesti
        Samaa eukko on kironnut OP:sta, eikä kuulemma ainakaan löytänyt mitään kohtaa että pystyis kaikki kerralla hyväksymään. Itselle muutos ei ole ongelma, koska olen ulkoistanut laskujen maksun ;)
        Jaloilla äänestäminen kannattaa aina.

        Comment


          Juuh, audi pisti hakemusen lukot jäässä kerhoon, onneksi vika on ainoastaan pelkääjän puolella. Ei meinaa ovet aukea ulkopuolelta.
          Sekä takaluukku on hieman jäässä, kahva toimii, mutta luukku on yhtä puuta tiivisteen kanssa.

          On se niiiiin ihanaa.

          Comment


          • Alkuperäinen kirjoittaja tumpsi Näytä viesti
            Jaloilla äänestäminen kannattaa aina.
            Halvin laina, tulee kallis minuutin säästö/kk kun ei eukon tartte niitä tunnuslukuja kirjoitella muissa pankeissa.

            Comment


            • Eipä siellä lainapankissa ole pakko pitää kuin lainatilejä.

              Comment


                Onkos muuten näin? Meillä kun on taas lainaneuvottelut menossa (kämppää vaihtamassa) ja sanovat että paremman puoliskon pitäis nyt viimestään sitten siirtää palkkansa myös tulemaan tuonne lainapankkiin? Onko niillä jotain pakotteita jolla tuon voivat pakottaa vai voiko vain sanoa, että ei tule. Ja voiko tuo vaikuttaa sitten lainan saantiin?

                Comment


                • Suutinputki vuotaa. Siellä se A6 on taas korjaamon hallissa odottelemassa uusia putkia. Eipä ihmekään kun diesel rupesi haisemaan autossa.

                  Comment


                    Alkuperäinen kirjoittaja RistoEe Näytä viesti
                    Onkos muuten näin? Meillä kun on taas lainaneuvottelut menossa (kämppää vaihtamassa) ja sanovat että paremman puoliskon pitäis nyt viimestään sitten siirtää palkkansa myös tulemaan tuonne lainapankkiin? Onko niillä jotain pakotteita jolla tuon voivat pakottaa vai voiko vain sanoa, että ei tule. Ja voiko tuo vaikuttaa sitten lainan saantiin?
                    Yleensä "vaativat" tuon mutta eihän lainansaannin jälkeen mikään taho kiellä ilmoittamasta työnantajalle taas eri tilinumeroa.

                    Comment


                      No lainan myöntäminen on pankista, tilanteesta, pärstäkertoimesta ja kuunasennosta kiinni. Esim. Oulussa kun olit Nokialla töissä vuosituhannen vaihteen jälkeen, oli hirveä merkitys pankille (ja lainaehtoihin) olitko "puhelinpuolella" vai "verkkopuolella" vaikka Jorma O. maksoi silloin vielä kaikkien palkat.
                      Luulisin, että vaikuttaa ainakin lainan marginaaliin jos kaikki asiointi on samassa konttorissa. Tai sanotaan, että meillä vaikutus oli huomattavan positiivinen vertailussa pelkät lainat vs. koko paketti, kun silloin Sampopankin kilahtaessa järjestelmäpäivitykseensä vaihdettiin koko perheen rahastot, lainat, visa-kortti, käyttötilit yms. uuteen osoitteeseen. Olin sattumalta käynyt kyselemässä parempia ehtoja pari kuukautta aikaisemmin Sammosta, ennenkuin tuo "pakotettu" vaihto tapahtui...

                      Comment


                      • Tuo OP:n järjestelmä on mennyt ihan mahdottomaksi: tosiaankin, jos laskuja on useampia, meinaa mennä hermo noita lukuja naputellessa. Mikä on myös ihan älytöntä, verkkopankkiin tulleen laskun joutuu hyväksymään avainluvulla. Mistä hitosta minä voin tietää, onko sen laskun tiedot oikein, kun se on jo läpäissyt verkkopankin suojaukset ja on valmis hyväksyttäväksi?

                        Comment


                          Pari viikkoa sitten lötköön asennettu "team doorhandle" mallisesta kahvasta (Motonet tarvike) hajosi lukkopesä! Avain pyörii vaan ympyrää ja lukkopatruuna meinaa tulla ulos.. Eihän siinä kai muuta auta, kuin purkaa ja koittaa vaikka vanhasta kahvasta lukko vaihtaa.
                          Turha kai mennä takaisinkaan tarjoamaan, kun kuitin johonkin hukkasin..

                          Hinta ei kyllä ollut paha. 12€ kpl.. Mut jos tuo on kesto, niin hohhoijjaa...

                          Comment


                          • MInä kanssa aina kummastelen ihmisiä jotka eivät jaksa tai viitsi harjata autojaan kunnolla lumesta. Minua ainakin ärsyttää kun se lumi jäätyy joka puolelle autoa ja sitten kaikki on jäässä...Ja siis omasta mielestäni kuulun näihin lyhyt turkkisiin ja toisinaan jopa lyhyt hameiseen populaatioon :)

                            Äsh ärsyttää kun kaikki rahat vuokran jälkeen menee koiriin tai autoon...
                            Perkeleen audi kun se ei voi olla edes puoltavuotta niin että toimeisi!!
                            Ja muut autot (ne toimivat merkit) ei miellytä silmää..
                            Tekisi mieli hakea uusi saksasta mutta tokkopa tuo onnellisemmaksi tekee... Tuntuu, että mitä uudempi pirssi sen enemmän murhetta ja kun niitä uusia ei pysty edes koti_korjaamoilla korjaamaan :(

                            JA joku säätänän taulapää täällä espoossa ei oo sitten osannut ajaa taskuparkkiin ja vetänyt minulta etulokarin lommoon!! prkl. Just viime keväänä siihen samaisen puolen etulokariin törmäsi bemari! se osa ei ehtinyt olemaan kuin hädintuskin puolisen vuotta!! Ja taas menee vaihtoon + maalaukseen! Aika suolasen hinnan vv-talo antoi kun arvelivat että korjaus tulee maksamaan 2600 euroa ja tod.näk. summa nousee kun aletaan purkamaan :S Audi ehdottaa myös puskurin ja lampun vaihtoa vaikka minun mielestäni vika on vaan lokarissa (maksaa muuten 148 euroa motonetissa :D ja maalauksen saisi varmaan 600-700 eurolla) No eihän se minun pussista oo pois ;) onneksi törmääjä teki ilmoituksen poliisille ja vakuutukseen, mutta yleisesti ottaen ihmettelen VV-talon hintoja :)

                            Comment


                            • Alkuperäinen kirjoittaja Mani Näytä viesti
                              City-maasturit <3 Jäällä/lumella joko nyhvätään valoissa edessä tai sit provosoidutaan ku lähenkin viereiseltä kaistalta liikennevaloista ripeämmin sedanilla. Ei riitä yks tai viis kertaa !
                              Se on vaan valitettavaa ( ei mun kannalta ), mut ei siitä kannataa provosoitua ja ajaa törkeetä ylinopeutta sit ohi !
                              Joo.. MInäkin rakastan noita city-maastureita... Audia ne ei kiusaa mutta taannoin lainasin kaverin pikku C2 kikotinta ja ajelin sillä ihan samaan tyyliin kuin audillakin niin eikös prkl yhden citymaasturin pitänyt ihan väkisin koittaa kiilata minut pois kääntyvien kaistalta!!! Hullu-akka s**tana ratissa! :D

                              Comment


                                Vakuutusyhtiöiden kanssahan tuo kannattaa sit pyytää kertakorvauksena. Jos kerran arvio on melkein 3000€ ja todellisuudessa osat ja työn saa tonnilla niin niillä lopuillahan sitä korjaa taas seuraavan puoli vuotta :) Kertakorvauksena minä olen ottanut aina kaskosta mitä nyt harvoin on tullut, viimeksi pari vuotta sitten kunnon raekuuro josta sai yli 1800€ tilille. Purkuautosta konepelti maksoi 50€ ja maalaus toisen mokoman, muut kolme tai neljä lommoa sai jäädä kattoon oikomatta ja yli jääneillä rahoilla maksaa taas kaskoa monta vuotta.

                                Comment


                                • Alkuperäinen kirjoittaja haraldh Näytä viesti
                                  Kävinpä tuossa ulkona ottamassa vähän kröhöm happea. Eikös sieltä särkiniementietä pitkin tullut aivan saatananmoista vauhtia iso kuormaauto hidastetöyssyjen yli lentäen ja suola roiskuu perästä.

                                  Miksi helvetissä pitää jotain lähiön sivukatua, jossa ei ole minkäänlaista läpiajoliikennettäkään kylvää sillä suolalla? Kadunpätkä on vaakatasossa.
                                  Katos prkl drumsöössä muitakin ;) Tai minä en asu enään mutta olen duunissa melkonkadulla :D On muuten aika vaarallista seutua tuo särkiniemi yms. vattuniemen alueet kun ihmiset ei jostain syystä osaa liikennesääntöjä ja väistämisvelvollisuukia :D Kieltämättä itsekin unohdan toistuvasta lidlin risteyksen emt. miksi, vaikka melkein kaikki larussa on tasa-arvoisia O_o Viimitteeksi yksi (muuten oli citymaasturi) ihan oikeesti väkisin koitti kyljestä sisään. No omapahan olisi ollut vikani mutta onneksi ehdin pois alta :D

                                  Comment


                                  • Alkuperäinen kirjoittaja Metsässä Näytä viesti
                                    Juuh, audi pisti hakemusen lukot jäässä kerhoon, onneksi vika on ainoastaan pelkääjän puolella. Ei meinaa ovet aukea ulkopuolelta.
                                    Sekä takaluukku on hieman jäässä, kahva toimii, mutta luukku on yhtä puuta tiivisteen kanssa.

                                    On se niiiiin ihanaa.
                                    Ai muitakin! Minulla viimitteeksi tämmönen ongema 14 päivä kun piti eläinlääkäriin lähteä! Takaluukku jäässä ei saanut koiria sinne, piti ottaa mokomat penkille, menin tyhmä ottamaan lumiharan hantin ovesta ja samantien muistin että EI SAA AVATA OVEA JOS EI OLE IHAN PAKKO TÄMMÖSELLÄ PAKKASELLA! Noh niinhän siinä kävi että ovi ei mennyt enään kiinni. Noh vanha kikka käyttöön. Sidoin oven tukevasti kahvasta penkkiin kiinni koiran remmillä ja menoksi! Kun auto ja ovi siitä pikkasen lämpisi niin nykäsin narusta kiinni! Hienoa omistaa näin s**tanan rämä auto!!! Hitto että kiehuttaa :) Ja ihan älytöntä postaamista taas täällä, mutta teillä niin "hyviä" juttuja joita lainata :D En ookkaan vissiiin ööö vuoteen täällä ollutkaan :D

                                    Comment


                                    • Alkuperäinen kirjoittaja hopsis Näytä viesti
                                      Vakuutusyhtiöiden kanssahan tuo kannattaa sit pyytää kertakorvauksena. Jos kerran arvio on melkein 3000€ ja todellisuudessa osat ja työn saa tonnilla niin niillä lopuillahan sitä korjaa taas seuraavan puoli vuotta :) Kertakorvauksena minä olen ottanut aina kaskosta mitä nyt harvoin on tullut, viimeksi pari vuotta sitten kunnon raekuuro josta sai yli 1800€ tilille. Purkuautosta konepelti maksoi 50€ ja maalaus toisen mokoman, muut kolme tai neljä lommoa sai jäädä kattoon oikomatta ja yli jääneillä rahoilla maksaa taas kaskoa monta vuotta.
                                      Juurikin näin!
                                      Ehdotin IFille maltillisesti että jos maksavat minulle 1600 euroa olen tyytyväinen (sillä rahalla korjautan ton toisen vian josta kirjotin moottori puolella) ja siinä vaiheessa jos tuon käymisongelman saan korjattua minua ei pari pientä lommoa haittaa!!Vaikka edulliseksihan tuo tulee kun osa on nuin halpa ja eno on automaalari ;)
                                      IFI ei oo vielä muuta vastannut muutakun minulle on tullut CC:nä ett joku pyytää jonkun toisen laskemaan mikä on kertakorvaus jonka he maksavat O_o

                                      Comment


                                        Nyt meinasi hajottaa ihan tosissaan laskujen maksu. Tällä kertaa ei sen vuoksi, että rahat olisi loppu tai laskuja liikaa. Vaan se ottaa vieläkin päähän, että OP:n verkkopankissa jokaisen laskun jälkeen joutuu kirjaamaan avainlukulistalta numeron, jotta maksu menee läpi. Aktiassa, johon olen pääosin jo siirtynyt, riittää että kuittaa lopuksi kaikki maksettavat maksut kerralla avainlukulistan luvulla.
                                        Miksi pitääkin olla noin monimutkainen systeemi. Kaikki talouteen tulevat laskut löytyy jo maksupohjista, riittää että summan naputtelee, joissakin viitenumero vaihtuu. Muut ei laskuissa juurikaan muutu.
                                        Kai ne tuon saa jotenkin turvallisuudella perusteltua. Mutta onko jos joku henkeä tai terveyttä uhkaamalla saa tietoonsa tunnukset ja avainlukulistan, niin auttaako siinä enää se, että täytyy tunnukset naputella moneen kertaan. Jos taas joku arvaamalla onnistuu pääsemään sisään, niin aika ennustaja saa olla, että neljä oikeaa numerosarjaa onnistuuu arvaamaan oikeissa kohdissa tilinumeronsa lisäksi.
                                        OP:n asiakkaana ymmärrän, että avainlukujen syöttäminen joka maksun jälkeen ottaa pattiin. Mutta tässä OP:n avainlukusysteemin muutoksessa on luonnollisesti vain tietoturva takana. Jos yhdellä avainluvun kuittauksella pystyisi hoitamaan kaikki maksut ja jos joku joka onnistuisi saamaan OP:n login kredentiaalit tietoonsa, niin olisi vain ajan kysymys, milloin tilisi olisi tyhjennetty, jos asialla yhtään pätevä roisto.

                                        Pankkien krendentiaalejahan on onnistuneesti urkittu ihmisiltä mm. feikkipankkiyhteyssivujen kautta (sivut jotka näyttävät nettipankin kirjautumissivuilta, mutta niiden tarkoitus on vain kerätä pahaa aavistamattomien ihmisten kirjautumistunnuksia). Vaikka se ärsyttää näpytellä niitä avainlukuja joka maksun jälkeen, niin se on vain omaksi parhaaksesi.

                                        Eikös S-Pankilla ollut vastaava systeemi.

                                        Comment


                                        • En ymmärrä miten tommoisessa tietovuototapauksessa turvallisuutta lisää se, että kysytäänkö se avainluku joka maksun jälkeen vai vasta viimeisen. Kai se roisto siirtää itselleen ne rahat yhdellä tilisiirrolla, jolloin käytetään vain se yksi avainluku?

                                          Comment


                                          • Hyvä pointti mikaj. Itse mietin ihan samaa..
                                            MInä olen SP:n asiakas ja ihan hyvin on rahat pysyneet tilillä, vaikka turvalukua kysytään kirjautuessa ja sitten lopuksi kun kuittaa maksut..

                                            Comment


                                            • Mutta tässä OP:n avainlukusysteemin muutoksessa on luonnollisesti vain tietoturva takana.
                                              Tietoturvallisuudessa aivan yhtä tärkeä asia kuin luottamuksellisuus on palvelun käytettävyys. Jos käytettävyyttä heikennetään liikaa, käyttäjät alkavat keksiä keinoja, jotka kyllä helpottavat käytettävyyttä, mutta vaarantavat tietoturvan.
                                              Jos hakkeri on riittävän noheva, hän käy kaappaamassa itselleen maksutapahtuman sieltä, toisen täältä. Pienistä summista ne spämmääjätkin miljoonansa keräävät.
                                              En säilytä luottamuksellisien palvelujen verkkotunnuksia lompakossani, miksi minun siis pitäisi kuljettaa varsin helposti anastettavaa avainlukulistaa mukanani?
                                              Itselläni verkkopankin käyttäjätunnus on muistaakseni 18 vuotta säilynyt samana ja tuona aikana ei ole yhtään kertaa vaadittu vaihtamaan salasanaa, onko tuo turvallista?

                                              Comment


                                                En ymmärrä miten tommoisessa tietovuototapauksessa turvallisuutta lisää se, että kysytäänkö se avainluku joka maksun jälkeen vai vasta viimeisen. Kai se roisto siirtää itselleen ne rahat yhdellä tilisiirrolla, jolloin käytetään vain se yksi avainluku?
                                                No en viitsi julkisesti avata tätä keissiä sen enempää. Eroa tuossa kuitenkin on.

                                                En säilytä luottamuksellisien palvelujen verkkotunnuksia lompakossani, miksi minun siis pitäisi kuljettaa varsin helposti anastettavaa avainlukulistaa mukanani?
                                                Pelkällä avainlukulistalla roisto ei tee yhtään mitään. Pitää tietää myös pankkiyhteyden kredentiaalit. Jos nämä kolme asiaa, käyttäjätunnus, salasana ja availukulista on kaikki esim. lompakossa ja se häviää/anastetaan, niin silloin voi kyllä katsoa peiliin melko pitkään.

                                                Itselläni verkkopankin käyttäjätunnus on muistaakseni 18 vuotta säilynyt samana ja tuona aikana ei ole yhtään kertaa vaadittu vaihtamaan salasanaa, onko tuo turvallista?
                                                Parempihan salasana olisi vaihtaa aika ajoin. Käyttäjätunnus/salasana kuitenkin menevät kryptattuna netin yli ja niiden sieppaaminen sekä hyödyntäminen jonkun hakkerin toimesta ei ole triviaali tehtävä. Se ei kuitenkaan poista sitä riskiä, että joku ei toivottu henkilö saattaa urkkia pankkiyhteyden kredentiaalit käyttäjän olan yli esim. jossain nettikahvilassa laskuja maksettaessa.

                                                On tietysti totta, että tietoturvallisuuden lisääminen hankaloittaa palvelun käytettävyyttä, mutta hyvä tietoturva palvelee ennen kaikkea käyttäjää. Tämä on vaan hinta joka siitä pitää maksaa, kun kaiken maailman huijarit yrittävät viedä ihmisten vaivalla hankitut varat.

                                                Comment


                                                • Ok, näin insinöörilogiikalla olisi turvallisempaa hyväksyä aina käyttämättömällä avainluvulla maksut (ja mitätöidä se avainluku sen jälkeen), kuin käytetyillä/käyttämättömillä luvuilla joka laskun jälkeen. OP:llahan lasku varmistetaan avainluvuilla mitkä voi olla käytetty tai käytetään tulevaisuudessa. Mahdollisuushan jonkun kaapata avainlukusi kasvaa ekspotenttiaalisesti kun niitä liikkuu kymmenkertainen määrä verrattuna muihin nettipankkeihin, ja ne avainluvut eivät vanhene mihinkään käytössä (paitsi kirjautuessa).

                                                  Comment


                                                    Eikös nuo OP:n avainluvut ole kertakäyttöisiä eli yhtä avainlukua käytetään vain kerran?

                                                    Comment


                                                      Olivat aiemmin, mutta ilmeisesti eivät ole enää kertakäyttöisiä.

                                                      Comment


                                                        Ainakin itselläni lukee, että x avainlukua jäljellä. Oletan, että sen jälkeen pitää vaihtaa lista.

                                                        Comment


                                                        • Kyllä, mutta laskujen varmistuksessa käytetään ihan mitä lukua sattuu, käyttämätöntä tai käytettyä. Kirjautuessa käytetään vain käyttämättömiä, myös mahdollisesti sellaista mikä on jo syötetty laskun maksun yhteydessä. Näin ainakin itse mielestäni luin sieltä, kun ihmettelin että nuo avainluvuthan loppuvat alta aikayksikön, jos on esimerkiksi toiminimi ja paljon laskuja.

                                                          Comment


                                                          • Avainlukupari käytetään vain kerran eikä avainlukulistoja voi kierrättää. Listat kuluvat vauhdilla, kun verkkopankkiasioinnin lisäksi on Tupas.
                                                            Voi kuinka kaipaankaan VRK-sirukorttiin perustuvaa verkkopankkiasiointia.

                                                            Comment


                                                            • Sitten OP tiedottaa väärin nettipankin sivuillaan:
                                                              Jatkossa OP-verkkopalvelu pyytää sinua antamaan avainluvun maksua hyväksyessäsi. Rahat siirtyvät eteenpäin vasta kun olet antanut avainluvun ja valinnut "Hyväksy".
                                                              Avainlukusi eivät kulu maksuja hyväksyessäsi, vaan OP-verkkopalvelu voi kysyä käytettyä tai käyttämätöntä avainlukua.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X