Mistä nuo oven jäätymisongelmat tulee? C5 on lämpimässä tallissa yöt ja päivät työmaan parkkipaikalla pakkasessa. Passatti oli kylmässä katoksessa yöt ja päivät kylmässä parkkihallissa. Kummassakaan autossa ei ole koskaan ollut ovien tai lukkojen jäätymisongelmaa. Tosin kyllä pesujen jälkeen autot ovat saaneet kuivua lämpimässä tallissa yön yli. Lukkoja sen paremmin kuin oventiivisteitäkään ei ole koskaan rasvailtu tai voideltu.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Nyt ottaa päähän!!!
Collapse
X
-
Olen itsekin muutamien VAG:ilaisten kanssa talvella ovien kanssa tapellut.
Olen kuivaillut ja öljynnyt mekanismeja mutta silti tuntuu jostain keräävän kosteuden kriittisiin kohtiin ja sitten saa aamulla harrastaa joogaa, kun kipuaa takapenkkien yli kuskinjakkaralle. (tämä siis tapahtui kolmoskoppaisessa farkku golffissa)
Viime keväänä tuli töissä tuusattua kuiva-aine pussien kanssa. Olivat siis samankaltaisia kuin ne mitä uusista kengistä löytyy, mutta 300g vetoisia. Mietinkin että jos tuollaisen ripustaisi oven sisälle roikkumaan niin estäisiköhän se jäätymisen.
Comment
-
Allroadissa oli aina kovilla pakkasilla sellainen vaiva että kahva palautui ovea aukaistessa kyllä alas, mutta vaijeri jäi jumittamaan. Pahimmillaan joutui lähteä ajelemaan, samalla kun piti toisella kädellä ovesta kiinni. Kyllä se auton lämmettyä meni takaisin lukkoon. Lisävarusteena oli hyvä pitää köyden pätkää jonka viritti ovien sisäkahvoista toiseen. Sillon ei naurattanu, nyt alkaa jo hymyilyttämään :-)
Comment
-
Viime keväänä tuli töissä tuusattua kuiva-aine pussien kanssa. Olivat siis samankaltaisia kuin ne mitä uusista kengistä löytyy, mutta 300g vetoisia. Mietinkin että jos tuollaisen ripustaisi oven sisälle roikkumaan niin estäisiköhän se jäätymisen.Viimeksi muokannut wilbert; 9.1.2012, 21:43.
Comment
-
Oman ysikympin kuskin ovi alkanu tänä talvena temppuilee:
1: Lukot aukes normaalisti avainta kääntämällä, mut kuskin oven ulkokahva ei tiennyt että ovi ei oo enää lukossa. Ovi ei auennu muuta ku sisäpuolen kahvasta. Tätä kesti pari pakkasaamua, kunnes korjaantu "itellään". Seuraavaksi:
2: Taas lukot helposti avaimella auki, ulkokahvasta ovi auki, mut sit toi edellä kuvattu vaijerijumi tms. Ovea ei saanu pysymään kiinni millään. Parin tupakin ajan ku lämmitteli autoa paikallaan ni alko taas pelittää.
Viimeisempänä "kivana" juttuna ovi on toiminu viime ajat normaalisti, ainoo et lukkopesä on aina umpijäässä ja saa sytkärillä lämmitellä avainta et saa lukot auki/kiinni, tarttis varmaan vähän öljytä...
Liittyyks noi kohdat 1 ja 2 jotenki toisiinsa, eli olisko kyseessä sama vaijeri joka jumittaa, oireillen vähä tilanteesta riippuen?Viimeksi muokannut Kenda; 9.1.2012, 21:52.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja apuustin Näytä viestiAllroadissa oli aina kovilla pakkasilla sellainen vaiva että kahva palautui ovea aukaistessa kyllä alas, mutta vaijeri jäi jumittamaan. Pahimmillaan joutui lähteä ajelemaan, samalla kun piti toisella kädellä ovesta kiinni. Kyllä se auton lämmettyä meni takaisin lukkoon. Lisävarusteena oli hyvä pitää köyden pätkää jonka viritti ovien sisäkahvoista toiseen. Sillon ei naurattanu, nyt alkaa jo hymyilyttämään :-)
Comment
-
Joo, termari kerhosta on selvitty jo aikaa sitten, mutta nyt perinteinen lukkovika iski pari päivää sitten. Uusi osa oli tietenkin tallissa valmiina, tätä kun on odotettu. Vaihtoon pitäisi vielä löytää lämmin paikka tai kuiva päivä että, saa harrasteen tallista ajaa ulos taivasalle.
Ovien jäätyminen myös tullut ensimmäistä kertaa tutuksi kun ensimmäistä kertaa ei ole tallia käytössä vaan, taivasalla joutuu seisottamaan. ja sisälämppäri hoitaa lumen sulatuksen.
Comment
-
Täytyy sanoa että coupessa oli parhaimmat lukot talvikäyttöön. Jos näytti siltä että avain ei pahemmin kääntynyt pesässä niin kahva ylös n.5sek. ja lämmitys toiminto sulatti lukon auki ja sen jälkeen aukes kun kesällä.
Suuresti ihmettelen jos tätä ei löydy enään mistään uusista vehkeistä?
Comment
-
Jysäytin vetokoukun autotallin ovesta läpi. Kolasin pihan ja ajoin auton vähän ylemmäs, jotta saan auton alta putsattua lumet pois. Tämän jälkeen valutin auton alas, mutta jäi hieman liian kauas omasta mielestä ja ajattelin, että peruutan nyt hieman vielä. Oli liukkaat kengän pohjat ja kuskin penkki vähän liian takana, jonka takia luiskahti kengä kytkimeltä ja auto suoraan autotallin oveen. Ovi palasiksi ja siirsi hieman tallin seinää, jonka kumminkin sai tunkattua omalle paikalleen.
Autosta hajosi toinen takavalo ja en tiedä vääntyikö koukku hieman auton alle. toivottavasti ei pahasti.
Tämän jälkeen oli vitutuskäyrä aika kova
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja A6tonen Näytä viestiJäätymisongelmat on varmaan seurausta siitä kun auto seisoo taivasalla.
Meillä ei ole ainakaan sen jälkeen ollut minkäänlaisia ongelmia (kop kop) kun muutettiin nykyiseen taloon.
Mulla esim. seisoo auto yöt katoksessa ja päivät kylmässä parkkihallissa.
Alkuperäinen kirjoittaja apuustin Näytä viestiAllroadissa oli aina kovilla pakkasilla sellainen vaiva että kahva palautui ovea aukaistessa kyllä alas, mutta vaijeri jäi jumittamaan. Pahimmillaan joutui lähteä ajelemaan, samalla kun piti toisella kädellä ovesta kiinni. Kyllä se auton lämmettyä meni takaisin lukkoon. Lisävarusteena oli hyvä pitää köyden pätkää jonka viritti ovien sisäkahvoista toiseen. Sillon ei naurattanu, nyt alkaa jo hymyilyttämään :-)
Comment
-
Täällä myös ollut ovien kanssa jumppaamista, on öljytty yms. mutta sisäpuolelta mekanismit perinteisesti jumii.
Mutta nyt ku auton on kerran sulattanut sisällä ja tuli kuivempi keli ja pakkaset niin ei mitään ongelmaa, kuten ei ollut
viime talvenakaan ku oli koko ajan pakkasella. Nyt on kelit seilannut molemmin puolin nollaa niin eipä tuo ihme ole.
Se kyllä tympii kun takakonttia varovaisesti auoin ja tiivisteet oli hiukan jäässä, niin napsahti takavalopaneeli
halki toisesta yläkulmastaan. Ei onneksi näy jos ei osaa katsoa, mutta kun tietää = v*tuttaa.
Comment
-
Lainaus:
No joo, sama juttu täällä. Keskiviikkona alkoi melkoisen ikävä flunssa
Jotenkin kummasti helepotti, kun on ns. kohtalotovereita.
Tämä voitetaan vaikka pitemmän kaavan kautta:)
Voimia sinnepäin.Se on sit seuraavaksi kuehkoputkentulehdus, niin kuin mulla.
Sehän se sitten tuli.
Comment
-
Ottaa päähän lehtitilausten arvonlisävero.
Eilen tuli lasku Tekniikan Maailma -lehden vuoden kestotilauksen lasku, joka sisälsi (erikseen mainittuna) 9% eli 12€ arvonlisävero-osuuden. Suurin piirtein siltä istumalta tartuin puhelimeen (no, kokeilin ensin Otavamedian nettipalvelua, joka ei toiminut) ja lopetin 31 vuotta taukoamatta jatkuneen TM-lehden kestotilauksen. Verraten kallishan tuo lehti oli tilaushinnaltaan jo ennestään, joten hieman ehdin päätöstä jo kypsytelläkin.
Eniten tässä asiassa risoo se, että niinkin voimakas valtiomahti kuin mitä lehdistö on, ei pysty panemaan valtiovallalle kampoihin edes sen vertaa, että olisi kaatanut tuon arvonlisäveroesityksen jo sen suunnitteluvaiheessa. Nyt tuo korotus sälytetään suoraan tilaajien maksettavaksi.
Sen verran olen tutkinut tarjouksia, että veikkaan puhelinmyyjien kohta soittelevan ja tarjoavan lehteä huomattavasti kestotilaustani edullisempaan hintaan+kylkiäiset.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja quattro20v Näytä viestiTäytyy sanoa että coupessa oli parhaimmat lukot talvikäyttöön. Jos näytti siltä että avain ei pahemmin kääntynyt pesässä niin kahva ylös n.5sek. ja lämmitys toiminto sulatti lukon auki ja sen jälkeen aukes kun kesällä.
Suuresti ihmettelen jos tätä ei löydy enään mistään uusista vehkeistä?
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja jtlukkari Näytä viestiSen verran olen tutkinut tarjouksia, että veikkaan puhelinmyyjien kohta soittelevan ja tarjoavan lehteä huomattavasti kestotilaustani edullisempaan hintaan+kylkiäiset.
Comment
-
Jäätymisongelmaa täälläkin. Apukuskin ovi ei auennut sisäpuolelta -> ovi purkuun ja lukkoa ihmettelemään. Lukko oli jäässä ja sisäkahvan vaijeri oli irronnut lukonpuoleisesta hakasesta. Lukkosulaa lukkoon ja vaijeri takaisin paikalleen. Nyt aukeaa vaijerista vetämällä, mutta tuo ovipahvi ei nyt meinaa millään asettua paikoilleen. Yli tunnin kokeilin sitä jo räpeltää paikoilleen, eikä mennyt. Tuolla se nyt seisoo ovi auki ilman ovipahvia. Jospa sitä hetken päästä kokeilisi uudestaan.
Lukkoa en kerennyt kunnolla purkaa, auton pitää kuitenkin huomenna olla taas ajossa. Jospa sitä joku viikonloppu kerkeäisi avata kaikki lukot ja öljytä huolellisesti aseöljyllä.
Comment
-
Lukkonuppi tankoineen on ihan yksi perkele C4 ovipahvien kanssa. Toinen hyvä kanittaja on se yläreunan ikkunatiiviste. Pitää samaan aikaan saada painettua pahvia sisään- ja alaspäin, pidettyä lukkonuppi oikeassa asemassa ja toivoa että tärinänvaimennuskumit ei putoa ovipahvin koukuista siinä tehdessä.
Comment
Comment