Jotta voisit osallistua keskusteluihin, sinun pitää ensin rekisteröityä. Rekisteröityminen edellyttää sitoutumista foorumin käyttöehtoihin. Rekisteröidy täällä.
Jos olet ensimmäistä kertaa tällä foorumilla, ole hyvä ja tutustu ensin jo kysyttyihin kysymyksiin. Kysymykseesi löytyy mahdollisesti jo useita vastauksia. Hae vanhoja kysymyksiä ja vastauksia täältä.
Golf-kyynärpää. Pieni vaiva, mutta niin viheliäinen. Heti kun alkaa jotakin enemmän touhuamaan niin johan juilii niin pirusti. Pitäis malttaa olla paikallaan, mut ku ei luonto anna olla.
Prkl. Joku nutipää naarmuttanut oikean takarenkaan takapuolelle 15cm matkalle 10 cm korkeat naarmut, ihan kuin tiiliskivellä olisi vetäisty... :( Lakkapinnasta mennyt kutakuinkin läpi, pitää vissiin ilkivaltavakuutukseen koittaa vetäistä kun kaskolla on sen verran hintaa muutenkin...
Olen lietsonut töissä yksikönjohtajaa autonvaihtoon ensi keväänä jotta voin ostaa siltä sen entisen A3 SB 2.0 TFSIq:n. Äsken tuli tekstari että jos haluan sen A3:n niin se pitää ostaa nyt sillä muuten menee vaihdossa liikkeeseen. Saisin ostaa sen samalla hinnalla mitä liike siitä tarjoaa vaihdossa mutta just nyt ei ole niin paljoa rahaa ja oma A3 pitäisi hukata myös jonnekin pikapikaa. V-käyrä nousi entisestään kun kuulin vaihturin: Ihan törkeän hieno uusikoppainen TT 3.2 S-tronic tulee A3:n tilalle. Prkl.
Vaihtohintaan on sitten "piilotettu" myös alennukset jotka sais ilman vaihdokkia. Vaihdokin todellinen arvo on siis uuden "tingitty" hinta ilman vaihdokkia miinus väliraha vaihdokin kanssa.
PRKL! Eilen tuli vietyä auto etupään jousien vaihtoon ihan autokorjaamolle. Auto pukille ja purkua.
Noh...yläpääntukivarsien pultti irtosi helposti, mutta itse nivel ei irronnut olkatukivarresta ilman voiman käyttöä. Loppujen lopuksi irtoaminen tapahtui, mutta tapahtui myös jotain mitä ei pitänyt. Nimittäin olkatukivarteen tuli halkeama siihen "kartioon" johon tukivarren nivel kiinnittyy. Murtuma oli sisältä ulospäin. Ei läpi asti, mutta niin paljon, että ajamaan sitä ei uskallettu antaa.
Katselin asennusmiesten remuamista vierestä ja vit#¤%sissani en pystynyt mitään järkevää tokaisemaan. Uusi olkavarsi meni tilaukseen ja osat vasta ensi viikolla siellä pajalla, joten auto huilaa sen aikaa. Nyt kysymykseen tuleekin kuka tämän olkavarren rikkoontumisen korvaa? Kai autokorjaamolla tulee olla joku vastuu? Vai meneekö se minun piikkiin, kun kerta jousien vaihtoa toivoin?
Kannattaa yrittää hieroa jonkin sortin kompromissi hommaan. Perjaatteessa se on sun "vika" koska halusit palikoita vaihtoon ja toisella kannalla se on korjaamon vika koska et tilannut auton "ylimääräistä tuhoamista".
Se on korjaamon vika jos autosta hajoaa olka-akselin kiinnitys tukivartta irroitettaessa? Varsinkin kun on nähty että tukivarsi on siinä tosiaankin _kiinni_ .
Joskus nämä jutut menee vaan hieman yli ymmärryksen. Ei ole kerta eikä kaksi kun jotain on hajonnut, sen seurauksena että joku on vain yksinkertaisesti jumittunut kiinni. Sitä on turha kysyä että "miten noin uudessa autossa voi..", niin, joskus vain käy noin.
Toki se tuntuu asiakkaasta vääryydeltä, mutta joskus kannattaa pysähtyä hetkeksi ajattelemaan, eikä olla heti soittamassa kuluttajaneuvojalle, Eu- tuomioistuimeen, Eduskuntaan tai jonnekin muualle ylemmälle taholle ja itkeä että kun ei se minun autoni nyt kestänyt sitä korjausta.
Tokihan tuosta saatetaan kompromissiin päätyä, mutta ei se suoranaisesti ole korjaamon velvollisuus, vaan ihan hyväntahtoisuutta.
Jos ei heidän toiminnassaan selkeää virhettä ole tapahtunut, niin eikö se silloin ole asiakkaan murhe ennenmin kuin korjaamon.
Saahan sen väärällä tyylillä rikottu, mutta ihan yhtä hyvin voi saada oikeallakin.
Jos ei virhettä ole, niin neuvotella toki kannattaa, jos tulisivat hieman vastaan. Ymmärrän kyllä harmituksen asiassa hyvin.
PRKL! Eilen tuli vietyä auto etupään jousien vaihtoon ihan autokorjaamolle. Auto pukille ja purkua.
Noh...yläpääntukivarsien pultti irtosi helposti, mutta itse nivel ei irronnut olkatukivarresta ilman voiman käyttöä. Loppujen lopuksi irtoaminen tapahtui, mutta tapahtui myös jotain mitä ei pitänyt. Nimittäin olkatukivarteen tuli halkeama siihen "kartioon" johon tukivarren nivel kiinnittyy. Murtuma oli sisältä ulospäin. Ei läpi asti, mutta niin paljon, että ajamaan sitä ei uskallettu antaa.
Katselin asennusmiesten remuamista vierestä ja vit#¤%sissani en pystynyt mitään järkevää tokaisemaan. Uusi olkavarsi meni tilaukseen ja osat vasta ensi viikolla siellä pajalla, joten auto huilaa sen aikaa. Nyt kysymykseen tuleekin kuka tämän olkavarren rikkoontumisen korvaa? Kai autokorjaamolla tulee olla joku vastuu? Vai meneekö se minun piikkiin, kun kerta jousien vaihtoa toivoin?
No mitäpä jos olisit itse ollut vaihtamassa jousia ja se olisi hajonnut silloin? Muuttuuko asian luonne jos kyseessä olisikin ollut naapurin auto jota olisit korjannut? Tuollainen osahan olisi voinut pettää huolimatta siitä, kuka sitä oli ropaamassa. En minä lähtisi ihan ensimmäisenä korjaamoa tuosta asiasta käräjille viemään, vaan ennemminkin kohdistaisin korvauskyselyt auton maahantuojaorganisaatiolle.
itte kun vaihtelin iskareita autoon niin en ottanut noita tukivarsia olkavarresta irti vaan ,irrotin iskarit pakettina ja sielt yläpäästä pultit sitten auki kun sai käännettyä iskarin pois sieltä ahtaista paikoista. jätin suosiolla olkavarren pitkänpultin rauhaan;)
En tässä ketään ole syyttämässäkään tai viemässä mihinkään käräjille. Omaa "tuuria" tässä vain manailen ja samalla kyselin, että mikäs näissä tilanteissa on yleensä käytäntö. Rahalla saa ja hevosella pääsee. Nyt kävi näin. Ei se Audin omistaminen aina kivaa ole. Auto ei ole hyvä investointi. Harrastaminen maksaa ja muut kliseet.
Olisihan ilman tuota kyseistä hajoamisepisodiakin homma voinut mennä, mutta ei voi mitään. Ja eiköhän se homma saada korjaamon kanssa sovittua niin, että molemmat ovat edes jollakin tasolla tyytyväisiä.
Se on korjaamon vika jos autosta hajoaa olka-akselin kiinnitys tukivartta irroitettaessa?
Niin, nämähän on vaikeita asioita mutta minä näkisin asian niin että sen autokorjaamon nimenomainen osaamisalue ja palvelu josta tässä maksetaan on jumittuneiden osien irroittaminen niitä rikkomatta. Joskus tämä on toki mahdotonta mutta silloinkin pitäisi löytyä se raja jolloin todetaan että:"ei onnistu, saanko rikkoa vai vietkö muualle".
Sitten jos jotain menee rikki vaihtopuuhissa niin se on kyllä ihan asentajan vahinko jonka maksaa korjaamo, vakuutus tai se hiljaisuudessa pannaan kuntoon (näitä patentteja löytyy lähes joka autosta joka on korjaamolla käynyt...).
Jos autossa kaikkien osien irroittaminen ja kiinnittäminen olisi helppoa niin uskoisin korjaamoiden töiden vähenevän reilusti.
On ehkä käytetty vääriä työkaluja tmv. Sen ymmärtää, että kotiasentaja saa vahinkoa aikaan, mutta korjaamolla pitäisi olla sellaiset vehkeet, että homma onnistuu nopeasti ja paikkoja hajottamatta.
Viikko sitten vaihdoin golfiin raidetangon pään suojakumeja. Meinasi usko loppua, kun hakkasin niveltä irti isolla lekalla ja irrotushaarukalla. Kävi tuuri, sillä uudelleen käytettävät osat säilyivät ehjänä, mutta irrotushaarukka oli sen verran solmussa, että ei taida enää käyttöön kelvata.
Saikkaripäivä. En ole kauheasti niiden ystävä, kotona makaaminen turhaan ei ole niitä lempiharrastuksiani. Saisi tämä flunssa vaan vihdoin loppua! Yli viikon päristänyt niin että ontelot hohkaa punaisena eikä loppua näy. Nyt viikonloppuna iski kuumettakin, no tulihan sitä koko viime viikko särkylääkkeiden voimin töissä oltuakin, tyhmyydestä tietty sakotetaan, niin ei kannattaisi oman terveyden kannalta koskaan tehdä.. Kuulun vissiin niihin perinteisiin suomalaisiin miehiin. Lääkäriin ei mennä vaikka olisi toinen jalka irti ja kotiin ei moisten pikkuvaivojen takia jäädä.
Oikeudenkäyntihommaan vähän:
Asiahan lienee hieman epäselvä, mutta käsittääkseni valkoinen mies se on afrikassa ihan itse keksinyt kuka on hutu ja kuka tutsi ja siitähän se sitten lähti...
Tai siis teorioita tästä on enemmänkin, mutta mitään selvää rodullista eroa ei ole.
Saattaa olla mutkan kautta hyvinkin paljon ns valkoisen miehen asia siis.
Jep, itellä ollu pari viikkoa nyt flunssaa. Kuumeen nosti kahdesti viikon välein.
Lääkärissä kun kävin, niin ainoa kriteeri miksi h1n1-testejä ei otettu oli ettei kuume ollut tarpeeksi korkea.
Joo minulla ei ole ollut minkäänlaisia possuflunssa oireita. Ihan tavan räkätautia ja vasta viiden päivän jälkeen pukkasi vähän kuumetta. Ei mitään järisyttävän kovaa, kyllä se hetken oli aika korkealla mutta laski siitä jo seuraavana ehtoona. Nyt vaan tämmöistä ikävää jälkitautia meneillään ja vähän lämpöä vielä..
Helevetin lippupiste!!! 8 asti jonotin toisena/kolmantena jonossa ja jäin ilman lippua Rammsteinin keikalla. Puhelimellakaan ei päässyt läpi... Voin kertoa että nyt v*tuttaa niin paljon ettei veri kierrä! Viiden hengen porukalla piti mennä, mutta ei sitten.
Huuto.netti on toki jo täynnä trokareita :/
Viereiseltä r-kioskilta olisi ilmeisesti liput voinut jopa saada, lippupisteen 2 vanhempaa rouvaa ei osannut käyttää koko konetta. Kannatti ajaa 40km päähän jonottamaan turhaan....
Sen verran tuota oikeudenkäyntihommaa hämmentäen: esim. Sambiassa, joka on eräs Afrikan kehittyneimmistä maista, on yli seitsemänkymmentä heimoa ja lähes yhtä paljon puhuttuja kieliä virallisen kielen, englannin ohella. Monessa muussa Afrikan valtiossa on tilanne samankaltainen.
Hieman helpompi ymmärtää heikäläisiä kun tietää, että naapuri ei aina puhu samaa kieltä.
Lippupiste on syvältä. Laitteet ja yhteydet präkää kerrasta toiseen ja mitään ei tehdä. Minä koetin ostaa Madonnan lippuja. No pääsin maksuun asti, mutta sitten tilt. Usealla kaverilla sama juttu. Kapasiteetti ei riittänyt eikä siitä tunnuta välitettävän. Sitten tuli nämä NHL-matsit. Sama juttu. Ja olikos noiden välissä vielä joku kolmaskin. Ei se mun kohdalla ole sen isompi juttu kuin että jatkossa en enää edes yritä ostaa lippu.fi:n kautta mitään. Ihmettelen miksei tapahtumajärjestäjät pistä myyntiä menemään muuta kautta. Tai no, Rammsteinia myytiin kai myös tiketti.fi (vai mikä se olikaan) kautta, mutta olisko tuo nyt vain saman firman uusi palvelunimi. Otetaan uusi nimi niin vanhat mokat ei rasita?
Comment