Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Nyt ottaa päähän!!!

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Pitää noi sivulokerot vielä tarkemmin katsella. Sitä repsikan puolen pehmustetta en älynnyt pois ottaakaan. Tarpeeksi kun purkaa, niin eiköhän sieltä jotain löydy... ;)

    Comment


      Kahdeksan aikaan aamulla ei todellakaan ole korrekti aika puhelinmyyjän soitella, se on kotirauhan häirintää. Normaalisti työssäkäyvän ihmisen ei mikään pakko ole olla aamukasilta hereillä, normaaleja työaikoja on muitakin kuin seiskasta neljään. Kaikki ihmiset eivät sitäpaitsi käy töissä, muistaakseni Crashillakin on suht pätevä syy olla käymättä :) Ilmanmuuta reklamaation paikka.

      Comment


        Maksan aamukasin ja nokitan sunnuntaiaamu klo 10.30. Joskus pari vuotta sitten soitti kans joku jätkä, esitteli itsensä etunimellä ja mulla ihan oikeasti oli pallo hukassa että kuka tämä on... Sitten minuutin niitä näitä puhumisen jälkeen tippui se pommi, olettekos Mikrobitti lehdestä kuulleet?

        Että otti päähän, totesin vaan että kun tässä näin kavereita ollaan että viikonloppuaamuisin soittelet mulle kotiin niin annahan toi oma kotinumeros niin mietin tätä lehden tilausta hetken ja palaan sitten asiaan. Ei onnistunut, kun jatkoin vittuilua niin tajushan se sitten lopettaa.

        Comment


          Kahdeksan aikaan aamulla ei todellakaan ole korrekti aika puhelinmyyjän soitella, se on kotirauhan häirintää.
          Miksi ei ole sopiva aika? Itse alan asiakkaille yleensä kahdeksan jälkeen soittelemaan, eikä sillä ole merkitystä, että olenko puhelinmyyjä vai suunnittelija. Työtäni yritän parhaani mukaan tehdä ja asiakasta kunnioittaa viimeiseen asti.
          Pitäisikö aina kirjeitse tilata soittoaika, ettei asiakas ole yöunilla, päiväunilla tai muuten vaan nukkumassa? Ja pitääkö asiakkaan taustat selvittää ennen puhelua, niin että soitellaan työssäkäyville aamulla ja työttömille iltapäivällä?
          Puhelinta kannattaa laittaa äänettömälle, jos ei halua puhelimeen herätä. Joku vastuu ihmisellä itselläkin pitää olla tai muuten ollaan amerikassa.

          Comment


            Tiedän niin tunteen, juuri hetki sitten itse täyttelin kieltoa tiedonluovutuksesta suoramarkkinointiin ja sen lisäksi ilmoitin numeroni puhelinmarkkinoinnin rajoituspalveluun. Jospa edes hieman vähenisi tuo spämmääminen.

            Comment


            • Juu ei ole järkevää soittaa aamulla, mutta se että tulee lankoja pitkin myyjän kimppuun niin ei sekään järkevää ole.
              Itseni on herätetty tällä viikolla MA klo ennen seitsemää, TI ennen kahdeksaa ja tänään ennen ysiä. Ei tienneet asiakkaat että olen keuhkokuumeessa kotona sängyssä, mutta en antanut niiden kuulla kuinka huonoja ihmisiä ne on.

              Normaali virka-aika tuo kumminkin on, illalla soitetut puhelut on kotirauhan häirintää.

              Comment


                Minäkään en pidä puhelinmyyjistä (tai ehkä oikeammin puhelinmyynnistä), mutta en myöskään ymmärrä, miksi niille pitää puhelimessa alkaa vittuilla. Kohtelias kieltäytyminen on kyllä aina riittänyt puhelun lopettamiseen.

                Minullekin on soiteltu noista firmoista aamulla ennen kahdeksaa, illalla kahdeksan jälkeen sekä viikonloppuisin. Eipä ole tullut mieleen tuollaisesta asiasta katkeroitua niin, että sitä monta tuntia tai jopa monta vuotta myöhemmin jaksaisi päivitellä.

                Comment


                  Alkuperäinen kirjoittaja Jusaberg Näytä viesti
                  eikä sillä ole merkitystä, että olenko puhelinmyyjä vai suunnittelija
                  Nimenomaan tällä on iso merkitys. Suunnittelijana sinun soittosi liittyvät johonkin, jonka asiakas on tilannut, tai tietää odottaa. Jos soittelet randomilla tuntemattomille ihmisille, olet puhelinmarkkinoija, riippumatta alasta.

                  Työtehtäviin liittyvät puhelut ovat eri asia, tottakai niitä hoidetaan normaaliin työaikaan. Puhelinmyyjän puhelut ovat jo lähtökohtaisesti kyseenalaisia ja tämän vuoksi käytöstapojen noudattaminen olisi erityisen tärkeää nimenomaan soittajan puolelta.

                  Puhelimen laittaminen äänettömälle blokkaa kaikki puhelut, myös ne, joihin olisi syytä herätä. Jos olen lähtövalmiudessa, en voi mykistää puhelinta, koska silloin en ole lähtövalmiudessa. Silloin erityisesti sylettää täysin turhanaikainen puhelinspammaus.

                  "Joku vastuu ihmisellä itselläkin" on hassu ilmaus, kun puhutaan puhelinmarkkinoinnista. Olisi lutkamarssin paikka. Ihmisellä on täysi oikeus olla ilman telemarkkinointia, samalla tavalla kuin on oikeus kävellä kadulla tulematta ryöstetyksi tai raiskatuksi. Itselläni on esto, mutta sekään ei valitettavasti ole aukoton.

                  Ja normaaliksi virka-ajaksi katsotaan 9.00-16.30 arkisin, puhelinmyynti pysyköön näissä raameissa.
                  Viimeksi muokannut Wisa; 14.12.2011, 14:01. Perustelu: Virka-aika

                  Comment


                    Joo, b to b-puhelut erikseen. Puhelinmyyjä soittaa potentiaaliselle asiakkaalle, joka on yksityishenkilö. Jos itse en halua vastata työpuheluihin vapaa-aikana, laitan työpuhelimen kiinni. Siviilipuhelinta en halua laittaa kiinni jos vaikka joku kaveri sattuisi soittamaan.

                    Comment


                      Jos puhelinmyyjäksi ryhtyy niin oletettavaa on että karvoja on perseessä sen verran että kestää sitten sitä vastapelurin vittuilua. Ehkä se ammattitaito punnitaan siinä kohtaa ja varmasti on väärällä alalla jos ottaa nokkiinsa kun joku väistämättä haistattaa paskat ja lyö luurin korvaan.

                      Lehtitilausten tai erinäisten liittymien (kännykkä/netti/sähkö) myynti ei todellakaan ole työtä jota jonkun on pakko tehdä. Kyllä täysipäinen ihminen osaa itse soittaa asiakaspalveluun ja tilata haluamansa tuotteen ilman että sitä tuputetaan useampia kertoja kuussa.

                      Itse korjaan Tele Salesin virheitä harva se päivä. Ei jotain vaikeasti hahmotettavaa asiaa kuten kytkypuhelinliittymää voi hyvällä omallatunnolla myydä ihmiselle joka ei asiaa kunnolla ymmärrä. Arvatkaapa mihin ne puhelinmyyjien harhauttamat ihmiset tulevat vinkumaan virheistä tuotteissa ja/tai laskutuksessa? Jep, minulle, koska ikkunoissa lukee erään ison operaattorin nimi. Tästä syystä en jaksa jakaa ymmärrystä puhelinmyyjille, saunan taakse ja silleen.

                      Comment


                      • Kaverin vinkki puhelinmyyjiä varten. Sanotte vain ensitöiksenne, että: "Joo kiitos. Muuten tilaisin kyllä, mutta on päässyt kasaantumaan aika reilusti noita huumevelkoja.." Loppuu kuulemma puhelut lyhyeen. Itse en ole vielä testannut. :)

                        Comment


                          Suunnittelijana sinun soittosi liittyvät johonkin, jonka asiakas on tilannut, tai tietää odottaa.
                          Sen verran tähän väliin offtopikkia, että toimin Fortumin aliurakoitsijan palveluksessa ja suunnittelen Fortumin tilaamia töitä. Yksityishenkilöt, eli tässä tapauksessa asiakkaat (joille soittelen) ovat tilanneet näistä töistä n.10%.
                          Alkuperäinen kirjoittaja Crash_
                          Sai kuulla mitä mieltä olen aamu herätyksistä
                          Tätä lähinnä tarkoitin, että jossei tykkää herätyksistä, niin pistää puhelimen äänettömälle.
                          Enkä nyt kirjoita tätä puhelinmyyjiä puolustaakseni, koska en juuri itsekään niistä pidä, mutta jotainhan sitä on leipänsä eteen tehtävä.

                          Comment


                          • Mulle soittaa säännöllisesti joku Tekniikan Maailman myyjä. Puhelu menee suurin piirtein näin:
                            "- Moro, tässä x.x. Sun TM:n tilaus on päättymässä. Mulla olisi tässä uusi 6/8/12 kk:n jakso samaan/halvempaan/hieman korkeampaan hintaan kuin viimeeksi. Mites olisi?
                            - No voihan ton laittaa tulemaan. Laskunhan saa neljään osaan?
                            - Joo, neljään osaan. Laitan tulemaan?
                            - Jep laita vaan.
                            - Hyvät Joulut/Juhannukset/Vaput/Viikonloput
                            - Samoin, moro
                            - Moro"

                            Aikaa menee n. 30 sek eikä jää sellaista mielikuvaa, että soittaja pitää minua jälkeenjääneenä.

                            Comment


                            • Alkuperäinen kirjoittaja hopsis Näytä viesti
                              Lehtitilausten tai erinäisten liittymien (kännykkä/netti/sähkö) myynti ei todellakaan ole työtä jota jonkun on pakko tehdä.
                              Ja mikäs on?

                              Alkuperäinen kirjoittaja hopsis Näytä viesti
                              Tästä syystä en jaksa jakaa ymmärrystä puhelinmyyjille, saunan taakse ja silleen.
                              Tähän eriävä mielipide. Mun tytär oli kesäduunissa Seiskan myyjänä. Sai muuten todella hyvää oppia moneen asiaan ja etenkin asiakkaan kohtaamiseen. Että pidettäiskö ne saunan taustat ihan vaan puhtaana kaikesta...

                              Comment


                                Itsellä on kyllä pääsääntöisesti puhelin äänettömällä illasta aamuun. Riitti kun pari kertaa tuli kavereilta ns. kännipuheluita aamuyöstä, niin opin laittamaan äänettömälle. Itse en ainakaan koe olevani niin tärkeässä asemassa töissäkään, että pitäisi olla tavoitettavissa työ ajan ulkopuolella (ja harvoin vastaan työpuheluihin työ ajan ulkopuolella).

                                Ja kuulema myös sillä pääsee eroon kun sanoo, että pistäkää se lasku sitten sossuun kun ei tuota omaa rahaa ole. Näin olen kuullut, mutta ei ole tullut kokeiltua :)

                                Comment


                                  ei todellakaan ole työtä jota jonkun on pakko tehdä
                                  Mä vaan luulen, että varmasti moni heistäkin tekisi mielekkäämpää työtä jos sitä olisi tarjolla.

                                  Comment


                                    Voihan niille myyjille sanoa myös, että otan ja kysyy mitä muuta on tarjolla. Otan senkin ja mitä vielä. Otan senkin plus kaverille kans ja katsoo missä vaiheessa alkaa toisessa päässä epäilys heräämään. Not.

                                    Eilen soitti joku tyttö ja iloisesti tarjoili jotain Apua tai mitä lie. Sanoin, että ei kiinnosta. Hän kehui, että ihan vaan parin euron kuukausikululla saat puolen vuoden lehdet ja kaupan päälle sitä sun tätä. Sanoin, että ei tuu luettua. Hän kertoi, että tämä ei sido mihinkään jatkotilauksiin. Sanoin, että ei oteta. Tyttö jatkoi innokkaana selittäen miten halpaa tämä on ja nyt ei kannata jättää tilaisuuttaa käyttämättä. Kun tässä vaiheessa sanoin kolmannen kerran vähän korotetulla äänellä seis, hän keskeytti ja sain sanottua, että _minä_en_tilaa_, kiitos kuulemiin. Ja luuri kiinni. Joskus tulee vastaan näitä jotka ei ymmärrä mitä tarkoittaa ei.

                                    Comment


                                    • Alkuperäinen kirjoittaja KuiKelo Näytä viesti
                                      Kaverin vinkki puhelinmyyjiä varten. Sanotte vain ensitöiksenne, että: "Joo kiitos. Muuten tilaisin kyllä, mutta on päässyt kasaantumaan aika reilusti noita huumevelkoja.." Loppuu kuulemma puhelut lyhyeen. Itse en ole vielä testannut. :)
                                      Kerran sanoin, että kiitos vaan, mutta tulee jo kaikki teidän firman lehdet. Meni myyjä ensin vähän hiljaiseksi ja hetken päästä alkoi kyselemään lehtien nimiä, joita hänelle sitten luettelin, kun oli oikeastikin pöytä täynnä kyseisen firman lehtiä. Ei soittanut uudelleen. :D

                                      Comment


                                        Alkuperäinen kirjoittaja mremonen Näytä viesti
                                        Ja mikäs on?

                                        Tähän eriävä mielipide. Mun tytär oli kesäduunissa Seiskan myyjänä. Sai muuten todella hyvää oppia moneen asiaan ja etenkin asiakkaan kohtaamiseen. Että pidettäiskö ne saunan taustat ihan vaan puhtaana kaikesta...
                                        Työtä jota jonkun täytyy tehdä on esimerkiksi jätehuolto, poliisi tai puolustusvoimat. Niitä töitä ei ole kenenkään pakko tehdä mutta jonkun täytyy, muuten yhteiskunta kärsii. Kukaan ei edes huomaisi jos lehtimyyjät eivät yhtenä päivänä menisi töihin.

                                        Toivottavasti tyttäresi on osa ammattikunnan fiksumpaa osastoa, en minäkään automaattisesti vittuilemaan ala mutta olosuhteiden osuessa kohdilleen, tyyliin viikonloppuinen aamuherätys, on se lehtitilauksen todennäköisyys aika heikko.

                                        Comment


                                        • edit: omassa päässä viiraa
                                          Viimeksi muokannut jesi; 19.12.2011, 17:56.

                                          Comment


                                          • No se on myyjän tyhmyyttä jos kuvittelee että asiakas on kiinnostunut ennen klo 9 edes ajattelemaan lehtien tai boxerien tilaamista. Erittäin todennäköisesti asiakas on ennen tuota kellonlyömää aamutoimillaan, matkalla töihin, nukkumassa tms. joten myyntitapahtumalle ei ole otollisimmat olosuhteet.

                                            Viimeviikolla minulle soitteli puhelinoperaattorin edustaja. Olin vähä huonossa jamassa vastaamaan, mut ajattelin antaa esitellä asiansa. No loppupeleissä päädyin kiittämään soittajaa soitosta, koska todennäköisesti puhelinlasku pienenee puolella liittymätyypin vaihdon ansiosta. Oli jo mielessä ollut selvittää asiaa, mut hyvä kun ei tarvinnut itse vaivautua.

                                            Tälläviikolla taasen soitti joku nuori nainen mokkula liittymän edustajalta. Kauppas 20M nettiliittymää (olen melkein satavarma ettei edes toimi täällä). No siinä sitten kysäisin että toimiskohan tuo mokkula minun Wnap päätteen kanssa. No siihen tämä ehdotti että voisin soittaa sauniksen asiakaspalveluun ja kysyä sieltä... Siihen piti jo kuitata että ihanko vakavissasi ehdotat tuommoista että minun olisi otettava asiasta selvää sinne soittamalla sinun puolestasi ? No eipä tuosta ole onneksi senkoommin kuulunut vaikka lupasi soittaa seuravana päivänä.

                                            Comment


                                              Oma kikka puhelin myyntiin oli et vastasin: Anteeks väärä numero. Jos tosta kaveri vielä kokos ittensä nii rupesin sit kauppaamaan vaihdossa jotain aivan älytöntä kuten vanhoja terhiperämoottorin potkuriakseleita, käytettyjä tulppia yms.
                                              Nykyään ei pääse tätä huvia enää harrastaan kun numero on ns. ''salainen'' eli ei löydy enää mistään.

                                              Comment


                                              • En ymmärrä oikein sitä miksi pitää selitellä ja keksiä syitä jostain huumeveloista ja sossuista, että pääsee lehtimyyjästä eroon.

                                                Minulle kun tuollainen lehtimyyjä tai vastaavas soittaa, niin:

                                                Pirrrrrrrrr

                                                Haloo?

                                                X.x täältä ja sieltä hei, olisiko hetki aikaa, asia koskee sitä ja tätä.

                                                Minä: Ei kiinnosta, *click*

                                                Problem solved



                                                En siis edes kuuntele reaktiota, vaan vastaan ettei kiinnosta ja painan punaista. On soitot myös selkeästi vähentyneet.

                                                Comment


                                                • Ehkä tämä puhelinmyynti on jo käsitelty, mutta sen mitä itse tuota vierestä seurasin, niin harvassa duunissa työn suoritusta mitataan tuolla tarkkuudella niin kuin noilla. Ei ne tahallaan sitä puhelua pitkitä, mutta kun siinä on pomo toiset luurit päässä kuuntelemassa ja jos et yritä tarpeeksi, niin se on sitten moro.

                                                  Poliisin lisäksi tulee mieleen muitakin tarpeellisia ammatteja, kuten tullimies ja verovirkailija. Tarpeettomia taitaa olla baarimikko, strippari, taksikuski, jne. Ja kaikki ne työt mitä minä olen elämässäni tehnyt.

                                                  Comment


                                                    Alkuperäinen kirjoittaja Tommi[FIN] Näytä viesti
                                                    Nykyään ei pääse tätä huvia enää harrastaan kun numero on ns. ''salainen'' eli ei löydy enää mistään.
                                                    Väärä olettamus, varmaan vähentää jo reilusti mutta olen itse nähnyt koneen ruudulla sen softan joka soittaa haluttuun numeroavaruuteen (vaikka 040-546xxxx) järjestyksessä ja jos numero ei ole käytössä, merkitsee rekisteriin ja soittaa seuraavaan. Hälyttävistä numeroista ei vastattuihin soitetaan myöhemmin uudestaan ja vastatut siirretään puhelinmyyjän luureihin. Aivan se ja sama onko numero salattu tai kuka sen omistaa.

                                                    Eihän tuota kaikki puhelinmyyntifirmat käytä mutta olemassa tuollainen järjestelmä kuitenkin on, mitä tuotetta tai palvelua tuollaisella sitten voi myydä jos vastaajat ovat aivan random otannalla, sitä en tiedä.

                                                    Comment


                                                    • Ei löydy autoa Ässän tilalle. Eilen ajoa n. 615km, ensimmäinen ehdokas ei vastannut kunnoltaan likikään kuvausta ja toisessa apteekin hinta..

                                                      Comment


                                                        Alkuperäinen kirjoittaja mremonen Näytä viesti
                                                        Tarpeettomia taitaa olla baarimikko, strippari, taksikuski, jne. Ja kaikki ne työt mitä minä olen elämässäni tehnyt.
                                                        Hieman OT mutta näin väsyneenä tuli luettua tuo pätkä ilman ja sanaa. Tuli tahtomattaakin hieman hölmistynyt hymähdys.

                                                        Comment


                                                          Juu tuo ''ei mistään'' oli hieman karu olettamus, mutta reiluun 1.5v ei ole tullut yhtään puhelua kun taas ennen niitä saattoi tulla 3kin kertaa viikossa.

                                                          Comment


                                                          • Kohtä lähtee läppäri lentoon. Vissii samaistunu liikaa tohon nokian luurii tää kone. Eka kirjoitat miljoona riviä pitkän viestin s-postiin tai johonki foorumiin nii yht äkkiä hävii koko teksti ilman että kukaan edes koskee koko koneeseen. Samalla kun kirjottaa nii itestää hyppää toiseen riviin nii kiva oiko lukee joka saatanan rivi aina miljoonaan kertaan.

                                                            Nokian luuri päätti taas sitten hävittää mystisesti kaikki videot muistista ja puolet kuvista. Kiva vaan ku ei ollu kerenny talteen ottaa. Viime viikol hävis kaikki numerot...taas...

                                                            Pitäs vissii aina ostaa yhtä ja samaa pissapojan nestettä. Lasolin sijaa nappasin tänää robbarista jotain jäärkarhu nimistä tököttiä ku oli tarjouksessa. Haisee nii saamarin pahalle et päätä särkee, ja nyt ei tarttekkaan audilla ajaa. Pitikin koko 5l kannu tyhjentää (tai siis mies tyhjensi,itellä olis jääny tekemättä jos oisin haistanu tota) Jotenki tuo haju tuntuu et tarttuu lasiin. Pitää alkaa kokeilee et mitä tonne heittäs sekaan. Kävi mieles et sauna uutetta olis mänty ja eugalyptys. Toimisikohan??? Jos ei auta nii letku irti ja tyhjentää koko säiliö....

                                                            Comment


                                                              Allroadin jousitusvika ei vielä selvinny. Tosin onneksi järjestelmässä ei oo vuotoja ja kompura on terve. Elikkäs seuraavaksi on operaatio venttiililohkon elvytys pneumatiikkaöljyllä... toivotaan että tepsis.

                                                              Edit: onnellisena asiana, että bongattu webasto oli tehdasasenteinen ja ohjaus menee kivasti FISistä, kun löysin sen valikon :)

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X