Audi päätti samaistua kuskiinsa, eli ei käy enää kaikilla sylintereillä :/
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Nyt ottaa päähän!!!
Collapse
X
-
-
Aikomukseni säästää ei sitten mennytkään ihan putkeen.
Olin irroittamassa oikealta puolen takaumpiota, mutta ensiksi päätti haleta muoviosa jossa on kiinnityspultille kierteet. Sitten ajattelin, että "perkele!!" ja voimalla repäisin umpion irti niin että päällimmäinen muovikupu irtosi umpiosta.
Ideana oli siis irroittaa toinenkin umpio silikonin laittoa varten, ettei huurtuisi niin pahasti. 150€ taitaa maksaa koko uusi umpio taakse. Samalla kait sitten ostettava toisellekkin puolen, joka oli oikeastaan pahemmassa jamassa..
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Jusutus Näytä viestiAikomukseni säästää ei sitten mennytkään ihan putkeen.
Olin irroittamassa oikealta puolen takaumpiota, mutta ensiksi päätti haleta muoviosa jossa on kiinnityspultille kierteet. Sitten ajattelin, että "perkele!!" ja voimalla repäisin umpion irti niin että päällimmäinen muovikupu irtosi umpiosta.
Ideana oli siis irroittaa toinenkin umpio silikonin laittoa varten, ettei huurtuisi niin pahasti. 150€ taitaa maksaa koko uusi umpio taakse. Samalla kait sitten ostettava toisellekkin puolen, joka oli oikeastaan pahemmassa jamassa..
Comment
-
Andre: uusi kiillotus lumpulla, sitten http://www.mothers.com/02_products/05100-05101.html ja sen jälkeen http://www.lasol.fi/tuotteet/Sinol.html . Ei pitäisi ihan vähällä hapettua.
Comment
-
Mulla on noita kiilloitustarvikkeita kyllä siihen malliin ettei tarvi uusia ostella. Toi hienoin kiilloitusvaha on sen verran vähän leikkaavaa ja kiillottavaa että se ei yksinään riittänyt edes A6:n etu-umpion kiilloitukseen. On myös tota Colliniten kiilloitetulle metallille tarkoitettua suojaavaa vahaakin, tosin sitä hieroin vanteisiin viimeeksi kesällä.. pitäis vissiin tehdä about kerran kuussa. Mun mielestä toi Sinoli on vähän saman tason ratkaisu kun ripustelis taustapeiliin jäniksen käpälöitä tai voodoo-nukkeja. Tietty jos joku tarjoaa uskottavan ja järkeenkäypäsen selityksen siitä sinolin toimivuudesta niin voisin ehkä uskoakkin :) Parit kuvat miltä noi vanteet näytti kesällä kun laitoin ne auton alle, pitänee jättää ens kesänä harjapesut väliin kun ne naarmuttaa vanteet ja sai auton katostakin palan maalia irti.
Alkuperäinen kirjoittaja [URL="http://www.thepolishingshop.co.uk/acatalog/Polishing_Compounds_Menzerna_.html"]thepolishingshop.co.uk[/URL]Process 1 (Burnishing) Grey 523LBZ compound with a sisal polishing mop
Process 2 (Prepolishing) Green 439T compound with a white close stitched polishing mop
Process 3 (Polishing) Blue P164 Compound or Rose P126 Compound with a Loose G quality
Process 4 (Finishing) P175 for super finishing with a Loose WDR quality mop
Comment
-
Andre: En tiedä tuosta sinolista kemiallisen reaktion muodossa että minkä takia se hapettumat pitää poissa. Kemia ei ollut koskaan koulussa vahva laji. Mutta toissa talvena kiillotetut halpis alut ei ole ainakaan vielä hapettuneet kun on välillä sipaissut sinolia. Aiemmin sai muutaman kerran kesään hinkata hapettumia. Samoin prätkän vanteiden jatkuvalta hieromiselta on välttynyt kun pari kertaa kesään pesun yhteydessä pyyhkäisee.
Comment
-
Illalla ajelin T4 Porterilla (jonka pitkät valot on jotain naurettavan ja säälittävän väliltä) motaria Mäntsälästä Lahteen, ja vastaan tulee jatkuvasti näitä LilJonin mainitsemia "nelivaloilla" ajelevia. Asia ei sinällään häiritse, mutta kun alkavat vielä vilkuttelemaan pitkiä vaikka meikäläiset valot osottaa pääasiassa metsän puolelle.
Muutenkaan en älyä näitten ihmisten ajatuksenjuoksua, jotka ajelevat pelkillä lyhyillä (plus ne mahdolliset sumarit) pimeällä moottoritiellä vaikka ketään ei tulisi vastaankaan. Näitäkin näkee melko paljon.
Keväällä tuli väisteltyä hirveä kyseisellä pätkällä, ja aika supermiehen refleksit saa olla jos noissa vauhdissa lyhyillä valoilla on liikenteessä. Täpärästi meni ohi, mutta vastaava väistöliike pakulla suoritettuna olisi satavarmasti saanut auton nurin.
Comment
-
Mulla on varmaan silmissä jotain vikaa kun sumareista usein valitetaan mutta eivät ole itseäni koskaan häikäisseet, oikein suunnattuna valokeila aika alhaalla. Tosin eihän sellaisia tilanteita taida juuri olla jossa niitä saisi edes käyttää vaikka joka kolmannessa baijerilaisessa on taajamacruisailuvaloina. En muista olisinko koskaan itse käyttänyt sumuvaloja edes maantiellä, on ne aika turhat ainakin täällä pääkaupunkiseudulla.
Enemmänkin häiritsee vastaantulijat joilla on jotain kiinalaisia Xenoneita tai muuten ylitehoisia/väärin asennettuja ajovaloina, polttaa verkkokalvolle pitkäksi aikaa valopisteet. Aika monessa autossa nuo jälkiasenteiset jotenkin päästävät hajavaloa mikä häikäisee ihan ruuhkaliikenteessäkin. Itsellä ollut migreenitaipumuksia pienestä asti ja kohtauksen saattaa laukaista jo yhdet surkealaatuiset xenonit tai pitkillä vastaantuleva.
Comment
-
Niin, kiinasarja 35W xenoneilla maksaa ebayssa reilun 20€. Hyvät halogenpolttimot maksaa saman verran, viime viikolla näin esim. E-Kadetin jossa xenonit. Melko varma olen että 80-luvulla ei ole Opeliin moisia saanut. Onhan liikenteessä tietysti paljon muutakin pielessä mutta joku viikonlopun valoratsia vois olla ihan paikallaan. Kaikista laittomista valoräpellyksistä vaan sakkoa ja korjausmääräys, vois edes hiukan lisätä pelotetta.
Comment
-
Pitikin juuri mainita että ovatko muut huomanneet kuinka paljon pimeitä lamppuja tulee vastaan. Tuossa yhtenä iltana lenkillä ollessa huomasin suunnilleen joka kolmannella olevan jonkun kulman pimeänä, jos ei ajovalot niin parkki, toinen takavalo, jarruvalo tai rekisterikilvenvalo. Aika usein näkee kaupungilla täysin pimeitä autoja joissa palaa edessä vain yksi parkkivalo ja takaakin joku sipannut. Lieneekö syynä entistä huonommat polttimot vai yleinen välinpitämättömyys ja laiskuus, ei kannata ainakaan ottaa hyllystä niitä kaikkein halvimpia tarvikemalleja jos ei jaksa itse vaihdella. Jos puhutaan vielä hehkulangoista niin laatuhan noissakin on selvästi heikentynyt, kun katsoo jotain takavalon polttimon hehkulankaa niin huomaa jo silmällä laatueron vuosien takaisiin.
Comment
-
Kyllä tuohon polttimoiden vaihtamattomuuteen on varmasti isona tekijänä se, että aika ja/tai osaaminen ei tahdo riittää.
Esimerkkinä perheen kakkoskulkineen takavalon polttimon vaihto meinasi saada jo tragikoomisia piirteitä, kun Motonetin tiskillä eivät osanneet kertoa mistä kyseiseen kikottimeen heidän valikoimistaan löytyy korjaustarveaineet. Siirtymä muutaman kilometrin päähän Hessumobiilin tiskille, niin johan alkoi tapahtua. Viidessä minuutissa polttimot tiskillä (sis. odotusajan) - 2,40e kiitos ja näkemiin.
Aikaa tuohonkin touhuun paloi kokonaisuudessaan noin tunti. En ihmettele yhtään, että iso osa ihmisistä ei jaksa tuommoista rumbaa joka kerta, kun polttimo on kärähtänyt - mielummin odottelevat sitten sinne seuraavaan huoltoon ja vaihdattavat siellä. Tuohon kun vielä lisää sen, että nykyautoissa polttimoiden vaihto on usein varsin kummallista sormiakrobatiaa vaativaa voimistelua, niin huoltopalveluiden käyttö on entistä houkuttelevampaa.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja RistoEe Näytä viestiFlunssa.
Comment
-
Pitikin juuri mainita että ovatko muut huomanneet kuinka paljon pimeitä lamppuja tulee vastaan. Tuossa yhtenä iltana lenkillä ollessa huomasin suunnilleen joka kolmannella olevan jonkun kulman pimeänä, jos ei ajovalot niin parkki, toinen takavalo, jarruvalo tai rekisterikilvenvalo. Aika usein näkee kaupungilla täysin pimeitä autoja joissa palaa edessä vain yksi parkkivalo ja takaakin joku sipannut. Lieneekö syynä entistä huonommat polttimot vai yleinen välinpitämättömyys ja laiskuus, ei kannata ainakaan ottaa hyllystä niitä kaikkein halvimpia tarvikemalleja jos ei jaksa itse vaihdella. Jos puhutaan vielä hehkulangoista niin laatuhan noissakin on selvästi heikentynyt, kun katsoo jotain takavalon polttimon hehkulankaa niin huomaa jo silmällä laatueron vuosien takaisiin.
Comment
-
Päähän aivan kirjaimellisesti. Aamulla kuului niskoista narahdus, kuin vanhasta rasvaamattomast saranasta. Nyt alkuu pikkuhiljaa taas pää kääntymään muutaman sentin, mutta kipu on aika ilkeä.
Viime viikolla tempastiin pari hammasta irti, jotka nekin vaivaavat hieman vielä. Syöminen edelleen hankalaa, kun molemmin puolin poistettiin, sekä ylhäältä ja alhaalta.
Comment
-
Jippii, se on viissin sitten talvi. Nimittäin moottoritiellä Turusta Helsinkiin oli talvirajoitukset tulleet voimaan! Ulkona kuiva keli, lämpöä heti aamusta se +9C ja tien lämpö öbaut sama. Tiellä on siis ne hienot ledinopeusrajoitusmerkit, joita ohjaillaan jostain tieliikennevalvomosta. Oliskos ollut nyt siellä valvomossa hiukan terveen järjen käytön paikka, eikä vaan katota kalenterista, että nyt on näemmä talvi! Tuota lämmintä keliä on säätiedotuksen mukaan luvattu ainakin viikoksi-kahdeksi, joten lumesta ja jäästä ei taida olla pelkoa, ei edes Levillä, saati sitten täällä.
Mulla toi talvirajoitus nyt ei vaikuta montaa minuuttia työmatkaan, mutta noin yleiselle lainkuuliaisuudelle tuo kyllä aiheuttaa mielestäni hippasen inflaatiota. Koitin piruuttani ajaa jonkun hetken oikealla kaistalla 100km/h. Varmaan 90% autoista, poislukien rekat ja kuorma-autot, puhalsi ohi vasemmalta, osa melko huolellista ylinopeutta. Mitäs siinä sitten, jonon jatkoksi vaan...
Comment
Comment