Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Nyt ottaa päähän!!!

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    viikon tai parin ryyppyreissulle mutisten että tee itte saatana.
    Nyt tipahti :D

    Comment


    • Audi A4 Q. AFN-moottorilla -susiko?

      Tuli tuossa hankittua kyseinen ajoneuvo, jossa olisi edessä 180 tkm:n jakoremmin vaihto. Kun luin noita ohjeita ja katsoin konehuoneeseenkin, niin näkyypä olevan hankalan ahdas paikka, sekä huonosti suunniteltuja systeemejä; etenkin laturin vapaakytkin - mitähän sekin yleensä toimittaa? Samoin heikoksi osoittautunut laturin hihnankiristin, liekö samaa tasoa ilmastoinninkin kiristin? Toki keulan kuuluu saavan ns. huoltoasentoon, mutta tienpäällä taitaa jäädä laturinhihna vaihtamatta?
      Luulinpa hankkineeni Audissa yksinkertaisen ja luotettavan nelivedon Golf IV TDI 4Motionin tilalle, mutta pitänee jatkaa sittenkin tällä entisellä luotettavammalla 96 kw:n pumppusuutinmoottorisella Golfilla; tuskinpa siinä on sen huonompi tuo nelivetosysteemikään...

      Comment


        ja mikä sitten olikin tämän topiccin tarkoitus??
        Vai pään aukoaminen ainoastaan??

        Luulisin että nyt ottaa päähän osio olisi sitten tarkoitusmukaisempi.

        Comment


          On se elämä kovaa kun oikein alkaa vastaan panemaan!

          Alkuperäinen kirjoittaja evp-soturi Näytä viesti
          Tuli tuossa hankittua kyseinen ajoneuvo, jossa olisi edessä 180 tkm:n jakoremmin vaihto. Kun luin noita ohjeita ja katsoin konehuoneeseenkin, niin näkyypä olevan hankalan ahdas paikka...
          Täytyy olla auton täysi susi, jos ei mahdu koko perhe moottoritilaan. Ja joku hullu vielä ostaa samanlaisia vanhoja romuja kutoskoneella...

          Alkuperäinen kirjoittaja evp-soturi Näytä viesti
          ...huonosti suunniteltuja systeemejä; etenkin laturin vapaakytkin - mitähän sekin yleensä toimittaa?
          Voi veljet, olisi pitänyt ostaa Volkkari - harmi vaan että niissäkin on vapaakytkin laturissa. Voisikohan sen vapaakytkimen pointti vaikka olla se, että käyntinopeuden pysähtyessä nopeasti (ääritapauksessa jos sammutat auton valoissa...), laturi jatkaa pyörimistään oman inertiansa ja kuormituksen määrittämän ajan, äkkipysäyksen sijaan. -> Laturi kestää pidempään, hihna kestää pidempään, vähemmän virtapiikkejä, jne.

          Alkuperäinen kirjoittaja evp-soturi Näytä viesti
          Samoin heikoksi osoittautunut laturin hihnankiristin, liekö samaa tasoa ilmastoinninkin kiristin? Toki keulan kuuluu saavan ns. huoltoasentoon, mutta tienpäällä taitaa jäädä laturinhihna vaihtamatta?
          Olenkohan ainoa, jolta ei ole ikinä tien päällä katkennut hihna, enkä ole kyllä kuullut keneltäkään muultakaan hyvin huolletusta nykyautosta. Ja tiedä häntä - ehkä hihnan mahtuukin vaihtamaan.

          Alkuperäinen kirjoittaja evp-soturi Näytä viesti
          ...mutta pitänee jatkaa sittenkin tällä entisellä luotettavammalla 96 kw:n pumppusuutinmoottorisella Golfilla; tuskinpa siinä on sen huonompi tuo nelivetosysteemikään...
          Taitaa Pumpe-Duseissa olla vähän monimutkaisempaa ja kalliimmin korjattavaa tekniikkaa kuin jakajapumppu-vanhuksissa. Ja taitaapi olla niin että torsenia ei saa normaalikäytössä rikki, haldex-juttuja sen sijaan taitaa olla jokunen hajonnut.

          Comment


            Trollin provokaatio?:D

            Comment


              Alkuperäinen kirjoittaja VilleP Näytä viesti
              Trollin provokaatio?:D
              Jep.

              Ihan oikeasti, kuka vaihtaa tien päällä jotain laturin hihnaa? Sehän on niin 80-lukua. Ystävällinen vinkki: Sitä sanotaan kaskovakuutukseksi, siinä on hinausturva jolla pääsee verstaalle tai kotiin jos vaikka se 180tkm ajettu laturinhihna poikkeaa.

              Comment


                Joo kyl nää audit on kauheita kun ei ite mitään pysty tekemään, aina joutuu viemään merkkihuoltoon. (Ja jos joku ei mua tunne niin toi oli sarkasmia ;)

                Comment


                  Ihan oikeasti, kuka vaihtaa tien päällä jotain laturin hihnaa? Sehän on niin 80-lukua. Ystävällinen vinkki: Sitä sanotaan kaskovakuutukseksi
                  80-luvulla rek.otteissa oli usealla vielä oma nimi omistajan kohdalla, nykyään harvemmin jonka seurauksena "halpa" pakkokasko.. ;)

                  Comment


                    Aika paha, mitä itse olen "kahden" eri merkkisen konepellin alle katsonut, niin eipä oikein tien päällä laturin hihnan vaihto onnistu ;)


                    Luulinpa hankkineeni Audissa yksinkertaisen ja luotettavan nelivedon Golf IV TDI 4Motionin tilalle, mutta pitänee jatkaa sittenkin tällä entisellä luotettavammalla 96 kw:n pumppusuutinmoottorisella Golfilla; tuskinpa siinä on sen huonompi tuo nelivetosysteemikään...
                    Harha luulo, jos haluat oikeasti luotettavan auton niin ostat 80-luvun toyotan, niissä jatkaa se moottori näinäkin päivinä menoaan vaikka kori on mädän pellin vuoksi jäänyt jo tien varteen.

                    Eipä muuten tuossa kolopallosakaan taida onnistua laturin hihnan vaihto tien päällä.....

                    Comment


                      Alkuperäinen kirjoittaja hoff4 Näytä viesti
                      80-luvulla rek.otteissa oli usealla vielä oma nimi omistajan kohdalla, nykyään harvemmin jonka seurauksena "halpa" pakkokasko.. ;)
                      Totta tuokin. Harhaluulo on silti kaskon kalleus. Uudemman ässän kasko on 50% bonuksilla ~680€ vuodessa. On vähän suolainen jo mutta vanhemman C4 ässän säästökasko onkin sitten enää 400€ vuodessa. Ja lukee muuten oma nimi papereissa :)

                      Tuo 400€ vaikka viitenä vuonna maksaa kuitenkin vasta 2k€ jolla ei juurikaan remonttia tehdä jos kolisee. Sain sitä paitsi viime vuoden raekuuroista muutaman hassun lommon takia yli 1800€ korvausta joten kaskon osuus on maksettu moneksi vuotta pelkästään sen puolesta.

                      Comment


                        Eiks tien päällä voi tehdä vaik koneen vaihdon, jos va tarpeelliset työkalut mukana.:)
                        Jos mukana vaan kaksi kättä jossa peukalo keskellä kämmentä, niin eihä varmasti onnistu.

                        Comment


                          Legenda kertoo jostain vanhemmasta toimitusjohtajasta, joka on tehnyt pienimuotoisen moottoriremontin Diesel lötköön tien päällä :)

                          Comment


                          • Nyt niin ole perehtynyt kyseisen ajoneuvon laturinhihnaan, mutta eihän matka edes välttis katkea jos hihna katkeaa. Akussa virtaa riittää aika pitkän matkan ajoon vielä, varmasti pääsee jollekin huoltamolle.

                            Sit tietty jos siinä laturin hihnassa on kiinni joku muukin vispain, joka on elintärkeä, ni sitten...

                            Comment


                              Vesipumppu varmaan luetaan elintärkeäksi? Taitaa kyllä muutenkin mennä nykyaikainen sähköruisku tilttiin melko nopeasti, jos lataus loppuu.

                              Comment


                              • 80-luvun vehkeissä laturin hihnan katkeaminen oli suht yleistä ja silloin kannatti oikeasti olla varahihna ja työkalusetti mukana. Dieselgolfista hajosi laturin hihnapyörä tien päällä ihan totaalisesti. Hyvin riitti virtaa, päivänvalossa ajoin parkit päällä 250 kilometrin päähän korjaamolle.

                                Comment


                                  Millä pyöritit vesipumppua?

                                  Sammutussolenoidi ottanee sen verran vähän virtaa että kasari-dieselillä voi ajaa vaikka maapallon ympäri ilman valoja jne.

                                  Comment


                                  • Vesipumppu varmaan luetaan elintärkeäksi?
                                    En tunne kyseistä konetyyppiä mutta mulla on kaikissa audeissa pyörinyt vesipumppu jakohihnan avulla.

                                    Mutta tämä ei ota minua päähän yhtään, jotenkin vois pudottaa tää aihe, eikö?

                                    Se ottaa päähän että jakoremppaa tehdessäni (ABC) huomasin että moniurahihnan kiristinrulla loppu ja saan sen vasta tänään duunin jälkeen, muuten olis remontti mennyt yhdessä illassa...

                                    Comment


                                    • Sattui siihen huoltoasema kohdalle, josta muistaakseni sai jonkun ihmeen kumilenkin, joka riitti vesipumpulle, joka pyörii aika herkästi.

                                      Comment


                                        En tunne kyseistä konetyyppiä mutta mulla on kaikissa audeissa pyörinyt vesipumppu jakohihnan avulla.
                                        Vanhemmat 1.8t (<-00) pyörittää vesipumppua ohjaustehostimen kautta. Ohjaustehostin pyörii moniurahihnalla ja sitä kautta menee kiilahihna vesipumpulle. Ja on niitä muitakin autoja joissa vesipumppu pyörii moniurahihnalla. Järkevää? Ei välttämättä.....
                                        Viimeksi muokannut Metsässä; 13.10.2011, 11:11. Perustelu: typo

                                        Comment


                                        • Näin näppärän konstin videolta ja vaihdoin laturin hihnan kesäkulkineeseen moottorin ollessa käynnissä.

                                          Niin ja pomo soittelee vapaapäivinä kotiin prkl!!

                                          Comment


                                            No jaa. Eipä sekään kivaa ole, että vesipumppuvika kilauttaa jakopään.

                                            Comment


                                            • Vastuutonta jättää talon ostaville seuraaville asukkaille ansaksi lautoja, joissa naulat törröttävät pystyssä. Epäonnistumisen päivästä huolimatta naula meni vaelluskengän sivusta läpi ja teki vain pienen naarmun jalkaterään.
                                              Mikä oikeasti ottaa päähän, on se, että laudat pitää saada jotenkin tuhottua ja kun alat niitä sahailemaan, onhan se varma, että viime viikolla ostettu uusi moottorisahan ketju osuu lymyilevään naulaan.

                                              Comment


                                              • Hyvää epäonnistumisen päivää!
                                                AD-huolto paskoi jarruputket ja emäntä kahvinkeittimen!

                                                Comment


                                                • Jos ovat virheettömän putken rikkoneet, niin AD vaihtaa omalla kustannuksellaan uuden, tietysti. Mutta jos letkua vaihtaessa on mätä putki pettänyt nosturilla, niin eikös se ole enemmänkin iloinen asia?

                                                  Comment


                                                  • Alkuperäinen kirjoittaja audiq Näytä viesti
                                                    Jos ovat virheettömän putken rikkoneet, niin AD vaihtaa omalla kustannuksellaan uuden, tietysti. Mutta jos letkua vaihtaessa on mätä putki pettänyt nosturilla, niin eikös se ole enemmänkin iloinen asia?
                                                    Venyttää vaan tuon leimalle saamista - siksi se vituttaa - ja "Sumarit toimii nyt, mutta ei joka kerta lähteny päälle" oli myöskin aika siisti kommentti korjaajan suusta, sekä "Vianetsintään 30 euroa kun ei lähtenyt käymään - siellä oli tankki tyhjä" Siis v*ttu oikeesti :D

                                                    Comment


                                                      Mikä oikeasti ottaa päähän, on se, että laudat pitää saada jotenkin tuhottua ja kun alat niitä sahailemaan, onhan se varma, että viime viikolla ostettu uusi moottorisahan ketju osuu lymyilevään naulaan.
                                                      No onneksi ei ole isot murheet. Naulathan näkee silmillä ja ketjun voi terottaa :) Ja voi niistä tehdä syyskokon ja pistää palamaan!
                                                      Viimeksi muokannut porkkis; 3.2.2012, 09:39.

                                                      Comment


                                                      • Ja uus ketju maksaa sen kympin, jolloin vanhan voi säästää juuri noita naulaisia lautoja varten.

                                                        Itsellä tuli tänään rouva kotiin ja sanoin olevansa yhden vanteen velkaa. Ei valehdellut, oli takanen tuosta tuoreemmasta kulkineesta melko solmussa. Sopivasti juuri lipin reunan ajanut kantariin, joten onneksi kumi oli ehjä, ainakin näytti siltä. Bonarina tarkemmin katsottaessa oli toki etuvanteessakin kevyn nirhauma. Sanoi, että pitäisi olla normaalit vanteet, joutui vastaamaan, jotta eikö se ole sama mitkä siellä on, jos ilmat karkaa kumista, niin uutta joutuu kuitenkin hommaamaan...

                                                        Comment


                                                        • Eipä oo toiminu netti nyt sitten useempaan päivään. Kiitos niille perkeleen kaivuri kuskeille jotka katkas 2 kertaa sen kaapelin täs vanhan heinolan tien varressa. Mäkelässä edelleen yhteys ongelmia. Puhelin sentää toimii et on kentät mut netti puhelimen välityksellä toimii silloin ku haluaa. Ja sitten audin veropäätös. 777,30e pitäs maksaa ja vertailu kohteena käytty ihan eri tason audia ku tuo. Huomenna valitusta kirjoittelee

                                                          Comment


                                                          • Naulathan näkee silmillä ja ketjun voi terottaa :)
                                                            Kostunut ja harmaantunut lauta, ihan kaikkea ei erota. Ottaa päähän siksi, että vanha ketju oli todellakin aivan lopussa ja nyt, kun jouduin lähes pakon edessä katkomaan naulaisia lautoja, oli ketju juuri uusittu.
                                                            Viimeksi muokannut jtlukkari; 14.10.2011, 08:51. Perustelu: typo

                                                            Comment


                                                            • Sitä paitsi niihin nauloihin osuu ennen pitkään ihan varmasti, vaikka kuinka yrittäisi olla varovainen - tai itse asiassa silloin varsinkin. Murphyn laki, BTDT.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X