Mulla aakkosessa mittari falskaa näköjään +12Km/h ja mersussa +17km/h. Tänää navilla arvioituja.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Nyt ottaa päähän!!!
Collapse
X
-
Alkuperäinen kirjoittaja Crash_ Näytä viestiKoskee ne nopeus rajoitukset silloinkin ku ei ole ketään missään.
Ja aiheeseen. Ruoppauspumppu täristää. Terää täytehitsattu ja sen jälkeen alkoi tärisemään enemmän. Mutta ei tärise ilman kuormaa. 4000rpm pyörii silppuriterä. Se ihmetyttää, että miksi se kuorma vaikuttaa, kun pitäisihän sen olla samalla tavalla epätasapainossa ilmankin kuormaa. Ja silmämääräisesti tavaraa hitsattiin saman verran molemmille puolille ja irto-osaa testaamalla erilaisilla tavoilla en ole epätasapainoa kuitenkaan huomannut.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Crash_ Näytä viestiMulla aakkosessa mittari falskaa näköjään +12Km/h ja mersussa +17km/h. Tänää navilla arvioituja.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Antruu Näytä viestiEnsimmäinen työpäivä loman jälkeen, maanantai, ruokatunnille ajellessa moottorin vikavalo palamaan. Seuraavaksi sitten sormet ja varpaat ristissä ja toivomaan, josko se vain olisi joku erittäin helpossa paikassa oleva anturi... ainiin, oliskos kenelläkään mahdollisuutta auttaa täällä kehä 3:n länsiosissa tuon vikaluennan kanssa?
Comment
-
Ja mitä nopeuteen tulee tosissaan taajaman ulkopuolella saa päästellä se +40km/h nii heippa lappu. Jos ammut esim sen 42km/h ylitte siitä miinus 3km/h nii jää se 39km/h ylitystä jolloin saa pitää kortin. Ja tämä lausunton ja laskelma on suoraan poliisilta kuultua.
Saman kaavan mukaan se laskenta menee joka paikassa. +30% + 3 km/h. eli 30 km/h alueella voit ajaa 42 km /h todellista nopeutta ja silti pitää kortin. Kilometri yli tästä niin lappu lähtee.
Valoisaa, kuiva tie, ei liikennettä, kortin tarve ku en itse kohta mahdu ratin taakke ja neuvola yms käyntejä on. Ja tietenkin sitten itse synnytys jossain vaiheessa. 112 varmaan auttaa silloin (toivottavasti ajoissa)
Comment
-
Teleoperaattorien asiakaspalvelu alkaa ottamaan pattiin.
Yhden numeronsiirron vuoksi olen jonottanut yhteensä n. 2h puhelimessa ja asioinut Soneran & Elisan asiakaspalvelupisteissä ja niissä jonottanut yhteensä 1,5h saman asian tiimoilta. Edelleen epäselvää onko asia vieläkään hoidossa.
Sonera kertoo omilla sivuillaan keskimääräisiä vasteaikoja asiakaspalvelunumeroihin:
http://www.sonera.fi/asiakastuki/ota...en+vastausajat
Nuo eivät ole todellakaan toteutuneet minun kohdalla. Pahimmillaan olen tunnin jonottanut puhelimessa asiakaspalveluun.
Ihan hyvää palvelua kylläkin olen saanut, kun vihdoin ja viimein saanut ihmisen langan päähän, mutta on nuo vasteajat niin surkeita, että saisivat lisätä asiakaspalveluhenkilöstön määrää. Mutta sehän maksaa...
Tässä yhteydessä en viitsi edes kertoa minkälainen show oli uuden nettiliittymän hankkiminen... se vasta farssi oli :)
Olisi noilla teleoperaattoreilla tekemistä asiakaspalvelun parantamiseksi.
Comment
-
kortin tarve ku en itse kohta mahdu ratin taakke ja neuvola yms käyntejä on
Comment
-
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja kenax Näytä viestiMiten tuollainen mittarivirhe selittää ylinopeuden? Mulle ei oikein tää ajatuksenjuoksu aukee.
Jos autolle on jotain ihan erityistä tarvetta, niin ehkä tosiaan kannattaa varmuuden vuoksi kelata vaikka vain se 175km/h mittarinopeutta niin pääsee neuvolakäynneille yms. Aivan yhtä lailla on varmaan hyvä välttää päissään ajamista, erityisesti jos ajokortin haluaa pitää. Eikä kaikkia rahoja kannata laittaa ravipeliin jos laskut menossa perintään. Usein elämässä kannattaa miettiä edes ihan vähän nykyhetkeä pidemmälle - ja jos/kun välillä mokaa - ottaa opikseen.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Ilkka L Näytä viestiTässä yhteydessä en viitsi edes kertoa minkälainen show oli uuden nettiliittymän hankkiminen... se vasta farssi oli :).
Alkuperäinen kirjoittaja hopsisEnmä jaksa enää...
Comment
-
Ärsyttää ihmiset, jotka yrittää puolustella kortin lähtemistä tai sakkoja.
Ittessähän ei ole mitään vikaa vaan ne helvetin poliisit on aina syypäänä.
Jos itte ajaisin niin, että kortti lähtee niin en kyllä poliiseja alkais syyllistään.
Ja olen kyllä saanu ylinopeudesta sakot. 110 tms 80 alueella. Tyhjä tie oli, eikä ketään missään. Silti oma moka.
Ja punasia vastaan ajamisesta sain myös. Keltasilla ei kannata lähtee ylittään risteystä. Oma moka tääkin
Comment
-
Ärsyttää ihmiset, jotka yrittää puolustella kortin lähtemistä tai sakkoja.
Ittessähän ei ole mitään vikaa vaan ne helvetin poliisit on aina syypäänä.
No mutta jos mittarissa on 180km/h (120km/h + 40km/h + 3km/h + 17km/h) - niin eihän siitä nyt herranjestas voi kortti lähteä, tavallinen kruisailuvauhti!
Sakossa luki 100km/h alueella (kyllä siinä kohtaa on tosissaan 100km/h rajoitus) ylitystä 45km/h. No tosta oli jo se 3km/h miinustettu. Eli ollut 148km/h No mersun mittari näytti n.131km/h. Eli rajoitus ollu se 120km/h jolloin ylitystä ollu n.10km/h. Siirtynyt "satasen" alueelle hidastamatta. Jolloin tuo ylitys vaihtuukin sitten isommaksi.
Kyllä sinne ratin taakse luulisi mahtuvan, lienee isompi auto kuitenkin kyseessä kuin itselläni (nissani) raskaana ollessani. Olen vielä lyhyt, joten ratin ja penkin väliin ei "normaalitilassa" muutenkaan paljoa tilaa jää. Tosin synnytykseen meno on toki sitten eri asia...
Comment
-
Väitit aiemmin että se mersun mittari näyttää +17km/h ja nyt sanot että se näyttääkin 17 km/h liian vähän. Ja harvemmin ne mittarit varmaan liian vähän muutenkaan näyttää. Ja jos oikeesti on ajettu se 148km/h niin onhan siinä 120 alueellakin ylitystä jo n. 30km/h eikä n. 10 km/h.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja hopsis Näytä viestiAntakaa nyt olla jo. Se on myöhästä rykäistä kun paskat on housuissa.
Comment
-
Eikös auton pitäisi pompata katsastuksessa jos mittari näyttää vähemmän mitä oikeasti on nopeutta? Vai muistelenko vuosikymmenen+ takaa autokoulusta väärin..
Edit: taitaa olla vain toimimaton pomppauksen syy kun eihän ne niitä liiemmin testaile :)
Comment
-
Auton mittari ei sa näyttää kilometriäkään tuohon suuntaan väärin (10% max todellista nopeutta enempi vielä saa näyttää), jotain on todella pahasti pielessä jos noin näyttää. Ja nyt kun se on navillakin todettu kas kun ei aikaisemmin ole tullut vilkaistua että mittarihan näyttää ihan pitkin vi****. Bullshit haisee ja pahasti....
Comment
-
Juuri näin.
Noin yleisesti kyrpiintyneistä poliiseista täytyy todeta, että onhan heitä. Vaimo ja lapset huutaneet kotona yömyöhään tai mitä lie, mutta tapasin männä viikolla varsin kireällä käyvän virkamiehen. Sain huomautuksen, kun piirturin kiekoista puuttui lopetuskilometrit ja päivämäärä. Ei siinä mitään, mutta en olisi ilmeisesti saanut sanoa mitään mistään. Erehdyin sanomaan, että eikö lopettamispaikka ja kilometrit ole se mistä seuraavana aamuna lähdetään uuden kiekon kanssa ja naama punertuen alkoi huutamaan, että voi sakonkin kirjoittaa. Ja ihan ilman mitään vittuilua ja ystävällisellä äänensävyllä vain esitin yhden lauseen.
"Kyllä sä tiedät nää asiat, että älä yritä mitään." Tuohon kun vielä erehdyin vastaamaan ihan vilpittömästi, että en kyllä ole oikeasti koskaan ajatellut, että ne noin tärkeitä ovat niin hyvä ettei lyönyt rautoihin. Oikeasti naama punaisena uhkaili lyödä sakkoa kouraan ja tuntuvasti, kun siinä muka vittuilen.
Oli meinaan oikeasti niin räjähdysherkällä ja iso tatti otsassa sillä konstaapelilla, että oksat pois.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja taski Näytä viestiJosko terän aero- eikun hydrodynamiikka on muuttunut sen verran.
...Täytetyn terän hioin ohjearvoon, hammasvälys 0.5mm. Silti kolisivat hampaat toisiaan vasten ilman vastusta ja silppuri sorvasi itse itselleen sopivan hammasvälyksen, noin 1.0mm.
Ei terän pitäisi pystyä tarraamaan kiinni, koska se pyörii ikään kuin väärään suuntaan, mutta jos se hiton pääakseli olisikin silti vääntynyt tuon kolkotuksen aikana/takia. No, vedetään niin kauan nupit kaakossa, kun mylly pyörii. Onhan sitä pumppua sitten taas talvi aikaa parsia kasaan...
Ja nettikin pätkii. Saunalahti prkle.
Comment
Comment