On siellä joku muukin käynyt...
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Nyt ottaa päähän!!!
Collapse
X
-
-
Äääripäästä toiseen, "halvallakin" voi saada hyvää.
Täällä Kuopiossa vaihdatin aikoinaan corollaan tuulilasin ja ylivoimaisesti halvin tarjous.
Palvelu oli ystävällistä, nopeaa, asiallista ja merkkinä Pilkington, vai mikä se on.
Oli siinä corollan kojelaudan päällä sisäpuolella hieman ennen tuulilasia joku ihme rosojälki, niin eikövaan senkin olleet laittaneet kuntoon samointein, kun kerran lasi oli irti. Vetäisseet vielä sävyyn sopivan maalin päälle ja olipa hyvä ja ilman eri veloitusta.
No kai tuon nimenkin voi sanoa, kun kerran pelkkää positiivista sanottavaa on, eli siis Savon Peili ja Lasihiomo täällä Kuopiossa.
Ps. tuli muuten audiinkin halvin tarjous tuulilasin vaihdosta kyseisestä paikasta, seuraavaan matkaa n. 80 erkkiä;).
Comment
-
Saksalaisen insinöörin viisaus, miks h****tissä on pitänyt tunkea ässän kuskinpuoleinen EGT-anturi niin ihanaan paikkaan! Oli kunnon tappelu mokoman kanssa, ei meinannut lähteä oikein minkäänlaisella avaimella eikä mistään kautta! Kaiken lisäksi yksi "lyhennetty" lenkkiavain tipahti johonkin moottorin syvennykseen, senkin kanssa sitten tapeltiin että sai sen pois!
No anturit kuitenkin vaihdettu ja toivottavasti olisi illemmalla kirjoitettavaa myös iloisten asiotten puolelle.
Comment
-
Koneen syvyyksiin tippuneisiin työkaluihin, pultteihin, muttereihin ynnä muiden onkimiseen paras keksintö on tämä: http://www.biltema.fi/osteri/data/we...e/19-230_h.jpg :)
Comment
-
Juu, sellaista ahtaiden paikkojen poimintasysteemiä käytinkin, mutta siinä oli jotain letkuhässäköitä edessä joihin aina tökkäsi...sitten kuului aina kilahdus ja homma lähtöasemissaan! Viimeseltä sain ongittua sen verran ylös, että sain otteen sormenpäillä ja siitä sitten varosti otetta siirtämällä avain ylös kolostaa, joutui jopa kiroamaan muutaman kerran.
Comment
-
Eilen huomasin että emännän pösön takapuskurin kulmaan oli joku nirhaissut aika huolella parkkipaikalla. Mitään lappua ei tietenkään ollut jätetty. Saattaisi harmittaa enemmänkin mutta onneksi kyseessä on vain tuollainen wanha alle viiden tonnin ajopeli. Toivottavasti vastapuolella oli joku uudehko auto, naarmu näkyvällä paikalla ja korjaus menee omaan piikkiin...
Comment
-
Audin takajarrusatulan suunnittelia, oli erittäin kiva koittaa saada mäntiä takas sisään ilman mitään erikoistyökaluja.
Tästä kokemuksesta viisastuneena otin mitat tuosta satulasta ja teen siihen työkalun enskertaa varten prkl.
Comment
-
Erikoistyökaluja löytyy kyl, ainaki vanhempiin. Eikä oo ees pahan hintasia, ei voi ku suositella.
Yhden naispuolisen kaverin pasuuna oli eka Vag-laite johon tein takajarruremppaa, saihan sen männän painettua ja kierrettyä takas ihan pitkänokkaisilla pihdeilläkin. Mut se vaiva ja hermojen palaminen, ja nakit tuhannen verillä ku välillä ote vähän päätti livetä. Tokaan takajarruremppaan hommasinki sit suosiolla erikoistyökalun...
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja LauriJT Näytä viestiOn se. passatin lasissa se tiiviste kiertää koko lasin ja on vulkanoitu vähän toista senttiä leveänä rantuna siihen lasiin ja reunassa on huuli. Liima pistetään aktivaattorin kanssa siihen tiivisteen päälle. Audissa liima laitetaan primerin kanssa suoraan lasiin kun siinä tiiviste on vain ylhäällä ja aivan reunassa. Tarvikelaseista en tiedä, mutta orkkis on tuollainen. Eilen liimattiin töissä yhteen 3B passattiin lasi. Olen myös ollut toteamassa miten eräästä autosta oli irronnut vulkanointi lasista.
Tarkennuksena vielä, että tuo koko listahässäkkä on polyuretaania, eli liimaa, joka on ekstruusiomenetelmällä integroitu lasiin jo tehtaalla. HYVIN harvinaista, että se irtoaisi lasista, mutta tällöin on kyse selkeästä valmistusvirheestä.
Edeltäjässä ja seuraajassa liima tulee suoraan silkkipainatukselle, vaikka listat siinä ovatkin myös integroidut.
Pahoittelen erhettäni, kaikkea ei voi muistaa.
Päähän ottaa se meinasin eilen myllyttää perheen molemmat härvelit, mutta "pelipaikalle" päästyäni totesin hierontakoneen loistavan poissaolollaan, eli joku arvon kollegoista ottanut lainaan. Vahattu kuitenkin ja myllytys sitten syksymmällä.
Comment
-
any1, B5 S4 1 ja 2 vaihteiden väliset vaihto-ongelmat taisi olla ihan yleinen ajan myötä eteen tuleva remontti.
Haulla pitäisi löytyä, miten esim. vayne korjasi ongelman ottamalla laatikon auki ja vaihtamalla kuluneet osat.
Comment
-
Gribs
Note to self: katso seuraavalla kerralla HUOLELLA, minkä propun avaat öljynvaihdon yhteydessä. Nimim. "Huomenna ostamaan 75W90 muutama litra"
prkl..
Comment
-
Vedin isolla vaivalla kolmet rca-johdot mankalta taakse vain huomatakseni että yhden piuhan liittimistä oli kummankin parin liitin paskana, ei voi käyttää edes subbarille.
Lopulta sain vahvarit paikalleen ja johdot kiinni huomatakseni että toinen styrkkari on paskana.
Comment
-
Taas semmoinen päivä et olis vaan pitäny laittaa eilen puhelin kokonaan kiinni ja vedellä peitto korvissa unta koko päivä. Pakko kaiketi ettii kämppä lähempää keskustan palveluja. Mä en mahu kohta ratin taakke, ja isännältä lähti tänää sit kortti, toinen pollari olis antanu pitää kortin mut muistanu hieman isommalla sakolla, mutta nuori virka intoinen ääliö sitten ei voinu edes ajatella asiaa miltään lieventävältä asia haaralta. Tuumas vaa et saathan sä mopolla ajaa ku sul tuo ikä riittää, juu mä varmaa ison mahani kanssa pystyn kyydissä istuu....
Comment
-
-
Mä en mahu kohta ratin taakke, ja isännältä lähti tänää sit kortti, toinen pollari olis antanu pitää kortin mut muistanu hieman isommalla sakolla, mutta nuori virka intoinen ääliö sitten ei voinu edes ajatella asiaa miltään lieventävältä asia haaralta.
Comment
Comment