Alkuperäinen kirjoittaja Lampinen
Näytä viesti
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Nyt ottaa päähän!!!
Collapse
X
-
joudutaan lähtee vissiin kuukaudeksi evakkoon
No huumoriahan tämä, ymmärrän jotta hattuun ottaa.
Lainaampa taas kerran tähän vaimoni mulle hyvinkin monesti sanomaa "Asioilla on yleensä tapana järjestyä". Voimia.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja marre Näytä viestiJaksamista. On niin tuttua =) Tuo kyllä syö miestä kärpän lailla, mutta vahinkoja sattuu joten maltilla vaan.
Comment
-
puolisen vuotta sitte Bernerillä vaihatettu "Audin takuuvaihto -ohjelmaan" kuuluvat "paremmat" puolat. Noo, äsken rampilla kohti motaria, kaasu pohjassa 70km/h saakka, jonka jälkeen käy ja kukkuu jopa kahdella! :D VTU että kyrsii, sinne lähimpään merkkikauppaan tosiaan on 60km matka, tosin eiks se Diudin oma liikkumisturva oo korvausvelvollinen jos viimisin huolto tehtiin merkkikaupassa? Ja eiks ko. myyjäliike oo jonkuumoisessa vastuussa niistä puolista, ja niiden vaihdosta.. Ainaki kuvittelin että niillä olis vuoden takuu? :/
Comment
-
Iron Maidenin keikalta kotiinpäin tullessa pajahti ässän mittaristoon miljoona vikavaloa. Kaikki mahdolliset lamput palaa kuin joulukuusessa eikä ota kierroksia yli kolmen tonnin. Siinähän sitten köröteltiin aina seuraavalle levähdyspaikalle sammuttamaan virrat ja taas pelaa pari kilometriä kunnes töppää.
Nyt korpeaa niin että en oo menossa ees lukemaan koodeja. Ehkä huomenna. Päästiin sentään kotiin.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Jondetski Näytä viestiVarmin tapa saada sadetta, osta uusi aurinkotuoli... Melkein kerkesin paketin avaamaan kun hanat aukes.
Matemaattinen kaava tälle voisi olla tyyliin: "sateen mahdollisuus kasvaa aina 10%, jokaisesta tunnista mitä käytät auton puunaamiseen."
Nyt saisi vähän kyllä sataa, että viilenisi ilma edes muutaman asteen, niin saisi nukuttua vähän paremmin.
Comment
-
Tuli tuhlattua ilta räpläämällä lötkö virtalukon patruunaa. Putsasin patruunan ja nätisti laitoin haitat pöydälle järjestykseen. Meni hyvin, kunnes aloin laittaa takaisin ja jotenkin sössin järjestykset.
Ei tuollaista vanhaa kuluneilla haitoilla olevaa lukkoa saa millään enää toimimaan, kun avainkin on kulunut. Sain kyllä haittojen normijärjestyksen selville, mutta osa on kuluneempia kuin toiset, joten samat haitat eivät käykään ristiin keskenään. Ei pitäisi putsailla vanhoja lukkoja, kun lika on ainoa, mikä pitää haitat jumissa ja toiminnassa...
Ja olisihan se kiva, että rinkuloissakin voisi olla koodistanssaukset haitoissa. Helpottaisi hommaa, ettei tarvitse jatkuvasti vertailla, että mikä koko tämä nyt olikaan. Ei auta kuin uutta lukkopatruunaa metsästämään. Ja varsinainen vikahan ei ollut alunperin haitoissa vaan virtalukonpohjaan työntyvä pää oli kulunut. Sen sain patentoitua kemiallisella metallilla ja "korusepän tarkkuuden hionnalla", mutta piti sitten mennä se lukkopatruuna putsaamaan...
Comment
-
Jasso meni todistamaan sanonnan "Älä korjaa jos ei ole rikki"
Itselläni on pienenä ketutuksen aiheena audin taka-akselin säätö pultit. Tarvii jossain vaiheessa tehdä pienet pultti jumpat, eli vaihtaa jokainen kiinni ruostunut pultti uuteen, joka taasen tietää helvetinmoista kiroilua pajalla.
Comment
-
Maahantuotikatsastuksessa huomattiin että molemmat takajouset poikki :(
ihmeellistä sinänsä on ihan uuden näköiset paikallaan.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Jondetski Näytä viestiOrkkisosilla on kahden vuoden takuu.
Juttuhan menee näin:
Puol vuotta sitten käytin auton puolien vaihdossa "maahantuojan piikkiin" (vaihdoin ite ekat kolme jonka jälkeen yhteydenotto korjaamolle jossa kerrottiin auton kuuluvan puolienvaihto -ohjelmaan ja ne vaihdetaan maksutta parempiin), autoa noudettaessa kerrottiin että "kaikki puolat on vaihdettu". Nyt puol vuotta myöhemmin kaksi meni särki -> auto samalle korjaamolle, 7 tunnin kuluttua sain puhelun jossa kerrottiin että "kaksi puolaa on vaihdettu, töineen n.160€".
Tuumailin hetken ja totesin että eihän tää nyt tälleen mee, että eka vaihdatte maahantuojan piikkiin 4kpl puolia, ja nyt kun niistäKIN 2kpl menee rikki, laskutatte asiakasta, eikös niillä ole jonkunlainen takuu?
Vastaus oli harvinaisen selkee:
"Yksi puolista oli mallia TARVIKE, ja yksi oli vaihdettu aijemmin, mutta molemmista menee maksu, johtuen ihan siitä että se aijemmin vaihdettu "audin maksama" puola on tosiaan "audin maksama" eikä sillä ole minkäänlaista takuuta. Ja tarvikeosiahan ei Audin piikkiin noin vaan vaihdella!
Tuumailin taas hetken ja kysyin että, miten VI**SSA voi olla niin, että viimeks sanoitte että "kaikki puolat on uusia, ja vaihdettu", ja samaan aikaan osat jotka tilalle olette laittaneet, ei ole minkään takuun alaisia, vaikka olette merkkikorjaamo? Mistäköhän se tarvike puola mahdollisesti sinne on ilmestynyt??
Vastaus siihenkin löytyi: "nokun jos maksat nämä kaikki puolat niin niillä on kahden vuoden takuu, mutta jos laitatetaan ne maahantuojan piikkiin niin takuuta ei ole!" Ja tarvikepuolia meillä ei edes ole, se on jostain muualta kotoisin, mutta ei meiltä! Viimeksi kun autosi oli meillä, siihen vaihdettiin kaikki paitsi yksi puola.
Mitä tästä opimme? -jos haluat merkkikorjaamolta osia joissa on takuu, älä anna vaihtaa ilmaiseksi, vaan oo ite maksumiehenä?Viimeksi muokannut Ronny; 11.7.2011, 18:42.
Comment
-
Empähän tiiä ottaako enempi päähän, vai naurattaako. Huomasin töistä lähtiissä että kuskin puolen takaovessa ollut DC-tarra oli lähtenyt kävelemään, Vilkasin sitten toiselle puolen autoa, niin tod.näk. samat räkänokat olivat yrittäneet repiä gekkoa irti. No kettuunnuin siitä sen verran, että revin gekon juurmutineen irti ja otan vielä sen perkeleen torsen inside-tarrankin irti jossain vaiheessa. Ihme kun eivät olleet vieneet nyt nuita venttiilinhattuja, mutta varmaahan se on että nekin uusituttaa joku päivä taas kerran.
Comment
-
Kokkeileppa sitä hellempää keinoo ja ota irti kaikki venttiilihatut ja nosta ne siihen vaikka konepellin päälle ja kirjoita siihen jonkunsortin paperilappu, "ei näiden takia kannata tulevaisuuttaan pilata ja saaha rekisteriä."
Saattaapi olla hatut ottamatta ja kaverit jättää sinun autosi rauhaan.
Tai sitten ei. Mulla toimi.
Comment
-
Aamusta vitutusta vielä lievensi se että viikonloppuna etu- ja takarenkaan vaihto päittäin vähensi huomattavasti tärinää. Iltapäivällä vitutus kasvoi uusiin sfääreihin kun takapenkin jalkotilassa ollut 4-pack colaa päätti mutkassa hypätä ovikaiuttimen ritilästä läpi.
Niinhän se menee: kun jotain saa toimimaan niin jokin toinen räjähtää silmille. Vielä olisi toimimaton lämpömittari eikä tuo hanttimiehen ikkunakaan aukea... Uskalla niitä kohta korjauttaakaan kun ei tiedä mitä hajoaa seuraavaksi :D
Comment
-
Audicenterin ajatuksenjuoksu, soitin kertoakseni että turbon imuputki on lähtenyt turbolta irti ja klemmari myös hävinnyt jonnekin sieltä. Kysyin josko voisin sen tuoda heille ja saada sijaisauton, jotta pääsisin kulkemaan töihin yms. Kerrottakoon, että käytin autoa n. vuosi sitten turbon vaihdossa ja viime kuussa auto oli siellä takuulaitettavana kun ekan katalysaattorin laipasta oli irronnut pultti. Eli jotain ovat jättäneet löysälle koska ei tuo imuputki itsestään irtoa sieltä. No luurin toisessa päässä kaveri tokaisee että "Joo tää viikko on kyllä aivan tukossa että jos tuut ensi viikon alussa joku aamu niin katotaan asiaa". Siis mitä!!! Minun siis pitäisi ajaa viikko autolla jossa on imuputki irti, ties mitä oravia sieltä turbon läpi kerkeää menemään.
Sanoin takaisin etten rupea ajamaan autolla viikkoa "rikkinäisenä" ja että tuon auton sinne ja otan sijaisauton niin vielä sen hepun piti ruveta tinkaamaan. Päädyttiin siihen, että vien auton huomenna aamusta ja katsovat onko pelkkä kiinnitys jolloin saan auton takaisin ns. heti. Muussa tapauksessa saan sijaisauton.
Comment
-
En tiedä minkälainen huoltosopimus Pena2:lla on, mutta kyllä minulla ainakin tuppaa huolto..eikun korjausajat varatessa menemään vähintään viikon päähän. Viimetteksi kun kotilolle varasin aikaa niin meni yli kk:n päähän. Sinne asti saa sitten ajella rikkinäisellä autolla tai olla ajelematta, ihan miten haluaa.
Comment
-
Juu ymmärrän sen että jos jotain menee rikki, mutta kun nyt kyseessä on takuu niin kuin sen katin laipan pultin kanssa, eli olivat huolimattomasti kiristäneet sen turbon vaihdon yhteydessä ja siitä syystä irronnut, eihän tuo kyseinen pultti ollut irronnut kertaakaan sen jälkeen kun auto on tehtaalta tullut mutta sitten kun siihen vaihdetaan turbo audilla niin eipä mene kauaa niin jo rupeaa osia irtoilemaan. Niin mielestäni pitäisi jo senkin takia hoitua ilman että joudun odottelemaan pitkiä aikoja tai että auto jää heille ja saan sijaisauton.
Comment
-
Takuuasiassa onkin jossain määrin eri asia. Joko on sovittu että homma menee takuuseen?
Tuolta löytyypi vähän askelmerkkejä. Siellä sanotaan mm. että
10. Takuu
Ellei työtilauksessa muuta ilmoiteta, antaa korjaamo työstään takuun, joka on voimassa työn valmistumispäivästä lukien kuusi kuukautta tai 15.000 kilometriä riippuen siitä, kumpi mainituista rajoista ensin saavutetaan.
8. Työn valmistuminen
Työ tehdään sovitussa ajassa. Mikäli työtä ei saada valmiiksi sovittuna aikana, korjaamo ilmoittaa asiakkaalle lisäajan tarpeesta. Asiakkaan pitää antaa korjaamolle kohtuullinen lisäaika korjauksen suorittamiseksi.
Jos valmistumisaikaa ei ole työtilausta tehtäessä sovittu, työ tehdään korjauksen laatuun ja laajuuteen nähden kohtuullisessa ajassa.
13. Asiakkaan oikeus vahingonkorvaukseen korjaamon virheen tai viivästyksen johdosta
Jos korjaustyö on tehty virheellisesti tai se ei ole valmistunut näiden ehtojen 8. kohdan mukaisesti määräytyvässä korjausajassa, kuluttaja-asiakkaalla on oikeus vaatia korvausta virheen tai viivästyksen aiheuttamasta välittömästä vahingosta kuluttajansuojalain 8 luvussa olevien vahingonkorvaussäännösten mukaisesti.
Asiakkaan pitää ilmoittaa viivästys- tai virhetilanteen ilmetessä korjaamolle, onko hänellä auton käyttötarvetta sinä aikana, kun ajoneuvon käyttö estyy korjaamolla olon vuoksi. Ellei tällaista ilmoitusta tehdä, asiakkaalla ei ole oikeutta korvauksen ajoneuvon käytön estymisen johdosta. Jos asiakkaalle annetaan maksuton sijaisauto, asiakkaalla ei ole oikeutta muuhun korvauksen korjattavana olevan ajoneuvon käytön estymisen johdosta.
Comment
Comment