Oma tyhmyys ottaa päähän. Väänsin polkupyörän keskiölaakerikuppia vastapäivään, kun yritin avata sitä. Oikeasti siinä on kierteet päin vastoin, ja se aukeaa vääntämällä myötäpäivään. Olikin ihme kun ei auennut.
Onneksi laakerikupin huuli tulee keskiön ulkopuolelle niin, että sitä ei saa määränsä enempää runtattua kireämmälle.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Nyt ottaa päähän!!!
Collapse
X
-
Napapultti on kiinni…
Leave a comment:
-
Hömppäviisut ja Suomen höpöhöpöartisti. Aiemmin Oulun korkeudelta on sentään tullut kunnon yhtyeitä...
Leave a comment:
-
C5 faceliftin vm 2004 ikkunahissi. Mur.
Ikkunan kiinnikkeet ovat erilaiset kuin mitä olin hyllyyn ostanut pahan päivän varalle. Kumpaakaan versiota en löytänyt räjäytyskuvasta. Ainoastaan vanhemman varaosanumero 4B0837463B oli tuolla listattuna. Niinpä otin varaosa-autosta koko ikkunakehyksen laseineen ja hissimoottoreineen. Säädin kehyksen kohdalleen ja kas... ikkuna ei liiku kuin 5-10 cm kerrallaan vaikka kuinka yritin opettaa sille rajoja. Vaihdoin sitten kokeeksi tuon autoon kuuluvan 2004 mallin moottorin siihen ja ikkuna alkoi toimimaan.
Stten kävin kokoamassa tuon rikkinäisen hissisysteemin varaosa-autoon sateensuojaksi. Sieltä kotia kohti ajellessani iski tajuntaan hämärä muistikuva, että faceliftissä on 1 mm paksummat sivuikkunat... Ja niinhän tönärikin sen oikeaksi todisti. Pitää katsoa päivännäöllä onko niissä kuinka paha sävyero. Pitää vielä jossain vaiheessa jumpata tuo uusiksi. Pelkkä lasin vaihtaminen ei riitä, kun ne oven karvaurat lienevät myös erilevyiset...
Mikähän näiden varaosanumero on ja miten päin ne tuonne kuuluvat?
Ikkunssa oleva suorakaiteen muotoinen kurajälki hämää pahasti, Ihan kuin tässä olisi ollut joskus vanhan mallin kiinnike. Sopiikohan se tähän uuteen kiskoon? Jäi kokeilematta.
Oli niiden hissien kiskojen leveydessäkin eroa. Musta on vanha ja leveämpi. Se liukukin on näissä erilainen.
Leave a comment:
-
Ite kans laittelin kufateciltä piuhasarjan peruutuskameraa varten. Aspa on melkonen kivenkova paikka. Ymmärrän kyllä ettei tukea anneta mihinkään muuhun kuin heiltä ostettuun, ainakin erittäin selväks se kävi ku yritti kysyä et käykö purkuaudin kamera omaani heidän johtosarjalla. Tarjos vaan 600 euron pakettia kun 60 piuhaa kysyin. Sai sieltä kaivettua kuitenkin suosituksen, että mikä piuha on oikea. Se oli kyllä muutoin oikein, ohjeet tosin purkamiselle erittäin vajavaiset, joutui tukeutumaan erwiniin.
Donglea en tilannut kun en niistä kamalasti hyvää lukenut, usealla tuntunut olevan ongelmia. Ja vcds oli itsellä.
Jäi siitä operaatiosta vikakoodi, mut ei vaikuta toimintaan, eikä ole vielä ollut motia lähteä asiaa tutkimaan.
Aiheeseen liittyen, ottaa päähän, että auton molemmat vannesarjat on kieroja, käytettynä ostetun auton kirouksia. Autoliike edes kilon verran tuli vastaan kesäsarjaan, mikä helpotti vähän.
Leave a comment:
-
Kiinan tulli palauttanut jo 7 kertaa paketin takaisin 2-4 päivän välein. Mikään ei näytä pysäyttävän tätä päättymätöntä luuppia.
Eri seurannat näyttävät tämän vähän eri tavalla, mutta "Return, Note: Security returns" viittaa mielestäni siihen, että ruostumattomat M8 niittimutterit ovat liian vaarallisia päästettäväksi maasta ulos.
Leave a comment:
-
"plug n play" asennukset. Kaksi kertaa tilannut Kufatecilta asennussarjan, sähkoinen takaluukun avaus ja keyless entry. Kummankin asennus ei ole ollut mikään niks naks homma. Takakontin kanssa johtosarja oli kasattu väärin, Liittimet yms oli kyllä oikeaan vuosimalliin, mutta johtojen pituudet prefacelifin mukaan. Kessyn kanssa selvisi vasta koodausyritysten jälkeen, että comfort module ei olekaan highline -mallia. Nyt ei avaimeton käynnistys enää pelaa. Eivät nyt kuitenkaan Kufatecilla osanneet sanoa, mitä se coding dongle muutti, että avaimeton startti ei toimi.
Leave a comment:
-
Alkuperäinen kirjoittaja joninono Näytä viestiTiistaina vaihdatin uuden tuulilasin, tänään napsahti kivi keskelle alas ja säröhän siihen tuli. Alle sata kilsaa se näki tietä, taidanpa korkata kaljan auki.
Leave a comment:
-
Viereisen auton kuljettaja pamautti ihan huolella ovella auton kylkeen. No jälkihän siitä jäi. Sattui tietysti osumaan koripeltiin, niin se on vähän niin kuin entinen auto sitten, kun joutuu maalaamaan. Meinasi kuski vielä livetä paikalta, mutta sain pysäytettyä. Saa nähdä tekikö vahinkoilmoituksen sovitusti. Hitto että ottaa pattiin tuollaiset, kun koitettu pitää hyvänä autoa ja sitten joku vähät välittää toisen omaisuudesta, vahingoittaa sitä ja koittaa luikkia vielä karkuun.
Leave a comment:
-
Tiistaina vaihdatin uuden tuulilasin, tänään napsahti kivi keskelle alas ja säröhän siihen tuli. Alle sata kilsaa se näki tietä, taidanpa korkata kaljan auki.
Leave a comment:
-
Nesteen Easy Wash nappasi A8:sista takapuskurin kromilistan kulmasta kiinni. En tiedä miten edes mahdollista, sillä ei niissä mitään ulokkeita ole ja ehjä lista, mutta niin se vaan on harja napannut kiinni. Sentään syyllisestä jääny todisteet.
Sen verta vekkiä tehnyt, ettei tuohon auta kuin uusi lista.
edit: Nesteen asiakaspalvelu hoiti tämän homman asiallisesti eli ei ota otsikon mukaisesti yhtä paljon enää päähän :)Viimeksi muokannut jasso; 19.4.2021, 13:09.
Leave a comment:
-
Keslustelu rengasliikkeistä siirretty tähän: https://www.audiclub.fi/audifinns/fo...st%C3%A4/page3
Leave a comment:
-
Minä ostin neljä ovea, hiekkapuhalsin kaikki (meni noin 80 kiloa hiekkaa), hapotin ja vein maalarille. Enää ei tarvisi kuin olla aikaa asentaa ne.
Leave a comment:
-
Allun kuskinovi se vaan jatkaa ruostumista alalistan alta. Kolme tarjouspyyntöä kaikki yli €2k ja koko ovi vaihtoon.
Jos löytyisi ruosteettomampi ovi, sen voisi maalauttaa ja asennella itse. Paljon hommaa toki.
Leave a comment:
-
B5:sen ajonesto rupes temppuilemaan, tuli putsattua lukupuolan liitin mutta ei ilmeisesti vaikuttanut asiaan. Nyt istuu sitten pihassa taas jonkin aikaa.
Leave a comment:
-
Aina vain jaksaa ihmetyttää miten noi kiinalaiset kehtaa huijata sellaisessa asiassa, josta jää 100-varmasti kiinni.
Nyt ostin 10 värin lajitelman "super ultra hyper flexible fire resistant 20AWG silicone" johtoja. (Piti korjata takaoven johtosarja.) Johdon spekseissä oli kerrottu, että tuossa 20AWG (0,5mm2) poikkipinta-alaisessa johdossa on 100 kpl 0,08 mm säiettä. Kun johdot tulivat, niin ne tuntuivat oletettua jäykemmiltä ja pikainen laskutoimitus paljasti, että kiinalainen olikin tinkinyt säikeiden määrästä 80%, mutta paksuus oli 0,18 mm. Tuli siis 20x0,18 mm johtoa. Eikä tässä vielä kaikki... yksi oli ilmiselvästi PVC-eristeinen.
Kun kiinalainen jää valheesta kiinni, niin yksi kuva ei riitä. Seuraavassa mailissa pitää varmistaa, että kaikki toimitetut johdot ovat varmasti virheellisiä. Sen jälkeen pyydetään ottamaan kuvia johtojen merkinnöistä "tehdasta varten". Seuraavaksi varmaankin tarjoavat euron hinnanalennusta. Sitten kaksi euroa, kun "meillä on niin huonot katteet". Tätä pingiksen peluuta kestää oletetusti vähintään viikon verran ennen kuin "päällikkö antaa luvan" ja saan rahani takaisin. Juoneen kuuluu myös, että ehdottavat oikean tuotteen lähettämistä, mutta sellaistahan ei tietenkään oikeasti lähetetä, kun eBayn palautteen antamisaikaikkuna ehtii aikaa pelatessa sulkeutua.
Muistuu mieleen esimerkki läppärin akusta. Läppäri kertoi akun kapasiteetin olevan noin 50% ilmoitetusta. Myyjä väitti tehtaan lähettäneen vääriä akkuja ja sain rahat takaisin. Puolen vuoden kuluttua tilasin samasta paikasta uuden akun. Tuli samanlainen "pieni" akku kuin ensimmäinen. Sekin oli kuulemma tehtaan vika... ja taas sain rahat takaisin. Oli siis harkittu huijaus, kun eivät olleet korjanneet ilmoitusta.
Yksi "rehellinen" kinukki myi porakoneen akkuja. Taas oli kapasiteetista puolet hukassa ja myyjä tyrkytti 10% alennusta. Myyjän huippuselitys oli: "pls do not worry, our batteries used brand 2000mAh cells as 3000mAh ones 4000mAh cells as 5000mAh---how much you prefer?please".
Yksi myyjän selitys tällaiselle huijakselle on, että jos ei laiteta isoa kapasiteettia, niin kukaan ei osta niitä!!! Kapasiteetin mittaaminen on kuitenkin niin helppoa, että ihmettelen kuinka nämä myyjät saavat kaikesta huolimatta positiivista palautetta. Itse ainakin tutkin ensin tuotteen ennen kuin annan myyjälle palautteen.Viimeksi muokannut pta; 9.4.2021, 13:20.
Leave a comment:
-
-
Jos tilaa vasemmalla on niin isolle autolle saatan tehdäkin tilaa. Henkilöautolla jos ei osaa rampilla kiihdyttää niin en koe tarvetta joustaa.
Leave a comment:
-
Se mikä eniten ainakin minulle ärsyttää on että ihmiset eivät haluvat väistää vasemalle kaistalle vaikka tilaa oliskin siellä. Kyllä jotkut väittää ettei olisi sallittu liikennesäännöissä tehdä näin mutta kylle itse annan tilaa sillä lailla jotta kaikille olisi sujuvampaa liikenettä.
Leave a comment:
-
Ei ole tosiaan mitenkään harvinaista. Pari kertaa on tullut ääni-, valo- ja käsimerkkejä kun rampilta tuleva ei ole osannut sovittaa omaa nopeuttaan liittyäkseen. Yleensä vielä niin, että omalla vasemmalla puolella on ollut joku, joten sinne ei edes voisi väistää, vaikka haluaisi.
Ruuhkatilanteissa toki joustetaan, kun sitä rakoa ei muuten ole, mutta en kyllä jarruun tai kaasuun koske, jos edessä ja takana olisi tarjolla tilaa, mihin liittyä.
Leave a comment:
-
Käyttää sentään vilkkua. Oman mutun mukaan vilkkua käytetään nykyään ehkä n. 30-50% tapauksista. Ohituksissa tullaan eteen niin, että metri pari jää etukulmaan väliä. Jos ei takana tulijan mielestä aja itse riittävästi ylinopeutta, tullaan päivystämään takalistaan. Ajellaan ilman takavaloja kelillä kuin kelillä. Useasti pelkät etusumarit päällä, etuvaloja ei. Jne. Jos ajotaitojen kehitys jatkuu samansuuntaisena, niin mieluummin jo kohta ottais ne itse ajavat robottiautot mieluumin kaduille kuin ihmisten ohjaamat autot.
Rekkoja ja busseja kyllä väistän jos ne tulevat liittymästä motarille, niistä kun pitää silti ohi päästä.
Joskus joku rampista tuleva henkilöauton kuski otti aika pahasti hermoa, kun ajelin vakkarilla suurinta sallittua motarilla, ja noudatin etuajo-oikeuttani. Näitäkin näkee.
Leave a comment:
-
Juu tuo sarvikuono-kaistanvaihto ei ole nykyään harvinaista. Kuopion motarilla meinasi äskettäin avolava tulla rampista kylkeen, kun halusi liittyä juuri siinä kohtaa ja sillä vauhdilla. Ja hiljainen liikenne oli, ettei ollut tulijalla mikään "pakkorako", silläpä itse ajoin vakkari päällä (ja laillista nopeutta). Vilkkaammassa liikenteessä sovittelen toki omaa vauhtia, mutta tuossa kyllä yllätti.
Leave a comment:
-
Millon vilkun käytöstä tuli etuajo-oikeuteen oikeuttava toimenpide? Porukka vaan laittaa vilkun päälle ja vaihtaa kaistaa suoraan sun eteen. Toimii erityisen hyvin kun liittyy moottoritielle rampista 20kmh alle nopeusrajoituksen. Autokoulusta on jo vähän aikaa mutta olin siinä uskossa että kaistaa vaihtavalla on väistämisvelvollisuus.
Leave a comment:
-
Pakkanen on juuri lauhtunut ja tie on sairaan liukas. Matka taittuu muutaman auton jonossa. Onneksi ohituskaista alkaa. Ohitat jonon ja asetat vakionopeussäätimeen 109 km/h. Juuri ennen kuin ohituskaista päättyy, niin joku vielä tunkee väkisin ohi.
Ohittaneen auton perä alkaa vähitellen lähestyä. Se lähestyy ja lähestyy... Ajat jo liian lähellä, kun näet AudiClubin rekisterikilven kehyksen. Siirrät jo jalan jarrupolkimelle siltä varalta, että tuo Audi jatkaakin matkaansa alle 109 km/h nopeudella ja tiputat vakkarista nopeutta pykälän alaspäin. Olet kahden vaiheilla, mutta et kuitenkaan kehtaa ohittaa juuri sinua ohittanutta, ettet turhaan provosoi tieraivoa valloilleen. Vähän kiiirekin kyllä sinulla kyllä olisi määränpäähän ja otsasuonesi alkaa pullottamaan.
Jarruvalo iskee tajuntaasi. Kätesi on jalkaasi nopeampi ja teet peräänajon välttääksesi nopean väistöliikkeen piennarta kohti. ESP ja ABS puuttuvat välittömästi peliin, mutta silti autosi alkaa heittelehtiä. Saat tilanteen hallintaasi ja näet loittonevan Audin takaikkunan läpi keskisormen...
Vieläkin minua v-tuttaa kaksi asiaa:
1. en noudattanut turvallisuusväliä
2. tuon kanssa-autoilijan käytös
Tuo tuli mieleeni, kun ajoin viikonloppuna vähän vastaavassa tilanteessa moottoritien ohituskaistalla tasan 100 km/h nopeutta saavuttaen edellä ajavan auton. En koskenut vakionopussäätimeen, kun tuo edessä ajava auto oli juuri pääsemässä ohi ohitettavasta autosta. Sitten edessä ajavan auton perään syttyi punaiset valot ja painoin refleksinomaisesti jarrua. Samalla tajusin, että kyseessä oli väärä hälytys, mutta virhe oli jo tehty ja melkein sain takanani ajaneen auton perääni. Edessä ajavan auton perään ei siis syttynyt jarruvalot, vaan mentiin tunneliin ja automatiikka sytytti takaparkit. Silti sydän tykytti kahtasataa.
Onhan noiden jarruvalojen ja takaparkkien välillä selvä ero, mutta tuo pieni punainen ärsyke riitti laukaisemaan refleksini. Kävi vähän kuin Bottakselle.Hungaroringillä - tosin käänteisesti.
Ehkä osaan ottaa näistä opiksi, kun autossani ei ole mukautuvaa vakionopeussäädintä, joka hoitaisi opin perille menosta automaagisesti.
Leave a comment:
-
Oikealla takana vetonivel audista todennäkösesti paskana, vielä kun selviäis onko ulompi vai sisempi. :/
Leave a comment:
-
Perussetti, johto poikki ja välillä ottaa koriin. Eli todenmukainen vikakoodi.
Leave a comment:
-
+20v vanhoja peltejä ostamassa,JOS on priimat laita kuvia,
tervemenoa ja onnee...
En ottanut kuvia enkä vastannut.
joku raja kun ollaan ostamassa jotain ei kiinnosta aikaa kuluttaa ottaa konepellistä kuvia kun se ei tuon ikäsenä ole pakasta vedetty,olkaat nyt vielä halko
laatikon suojana vielä vaikka toiset 5v.
Leave a comment:
-
Eikai se auton uuttuutta katso jos painepesuri pesukoneessa työntää vettä pisarankin väärän mikrokytkimen väliin. Hienointa on että ovi ei aukea kun siellä on vikakoodi päällä, koodi pois niin oven ulkokahva alkaa taas toimia. Onneksi vaan takaovet.
Leave a comment:
Leave a comment: