Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Nyt ottaa päähän!!!

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Killeri
    vastasi
    Miten Torstille sattuu ja tapahtuu jatkuvasti :( ?

    Leave a comment:


  • ttenhunen
    vastasi
    Molemmat autot nyt kolhittu takakulmastaan - toinen parkkipaikalla ja toinen risteyksessä. Onneksi parkkipaikkakolhija ilmoittautui. Ja risteyskolhija myönsi syyllisyytensä. Molemmissa tapauksissa vaihdetaan ja maalataan vain muovia.

    Leave a comment:


  • Pönni
    vastasi
    ArticCatin varaosien toimitusaika ja hinta.
    Tilasin toukokuussa jakoketjun, kiristimen, ohjurit ja tiivisteet. TA oli 3kk ja hinta 600€.

    Tällä rahalla ois liki saanut V8 ketjuseköpään osat..

    ​​​​​
    ​​​​​

    Leave a comment:


  • TomVi
    vastasi
    Viimeinen kesälomapäivä ja vituttaa palata töihin. Työ on kivaa mutta työpaikka persiistä.

    Leave a comment:


  • hopsis
    vastasi
    Contitech. Mutta toi sokka on vanha osa mitä ei kai edes yleensä kuulu vaihtaa.

    Leave a comment:


  • vV8m5
    vastasi
    Alkuperäinen kirjoittaja hopsis Näytä viesti
    Shitroenin jakopääremppa niinsanotusti Urho-Matti. Kesti se melkein 100 kilometriä. Eilen petti motarin rampissa kiristimen tukiholkki/jousisokka whatever, kiristin löysälle ja jako sekaisin.

    Hinaamalla kotiin, tänään laitoin jaon kohdalleen ja kokeilin käyntiin niin eipä edes lupaa. Varsin vähän kiinnostusta tässä vaiheessa alkaa kansiremppaa tekemään tommoseen tuhannen euron autoon.
    Ei perkele mikä tuuri, huono sellainen. Sehän olis niillä vanhoilla jakopään rojuilla varmaan kestänytkin sinne 700tkm asti. Minkä valmistajan jakopääkamat laitoit?

    Leave a comment:


  • Ihmemies
    vastasi
    Vittu mikä työmaa ikkunoiden kalvotuksen kanssa. Pitää eka pestä ikkunat, siistiä reunojen silikoonit pois. Leikellä kalvot about kokoon, sit kastella ikkuna, suojakalvo pois kalvosta, kalvo ikkunaan.. jatkuvaa saippuavedellä läträystä ja stressausta, että se pierunohut 0,05mm tms paksu kalvo menee ryttyyn jne. Pölyä ja kaikkea jää väkisinkin ikkunan ja kalvon väliin. Monta päivää meni muutaman kerrostalohuoneiston ikkunan kanssa. Sit kun kalvot pitää trimmata ikkunaan mattoveitsellä... sen jälkeen jollain edge sealerilla vetää. Ja siitäkään ei tuu nättiä ellei rajaa karmit ja kalvot rajausteipillä... hnghhh. No on nää kyl ihan hyvät, eikä työn laatu nyt ihan hirveältä näytä, jos kauempaa katsoo.

    Eniten ottaa päähän, kun kaikessa pitää olla niin äärettömän huolellinen, sillä ainoa tapa korjata virheet on ottaa rullasta lisää kalvoa... jokainen työvaihe on peruuttamaton ja lopullinen. Lisäks bilteman paskamattopuukosta terä menee joka ikkunan välillä, ja jos sitä ei muista vaihtaa uuteen, niin menee heti pieleen leikkelyt jne.

    Homman ainoa hyvä puoli on se, että 152cm ulkopuolelle asennettavat dual reflective kalvot oli 26€/m Unkarista ( https://www.wraptrade.com/Epuletuveg...lia-p2845.html ). Olis vähän isompi kumpu otsasssa, jos nää olis jotain 100€/m 3M:n kalvoja...
    Viimeksi muokannut Ihmemies; 12.8.2021, 12:12.

    Leave a comment:


  • hopsis
    vastasi
    Shitroenin jakopääremppa niinsanotusti Urho-Matti. Kesti se melkein 100 kilometriä. Eilen petti motarin rampissa kiristimen tukiholkki/jousisokka whatever, kiristin löysälle ja jako sekaisin.

    Hinaamalla kotiin, tänään laitoin jaon kohdalleen ja kokeilin käyntiin niin eipä edes lupaa. Varsin vähän kiinnostusta tässä vaiheessa alkaa kansiremppaa tekemään tommoseen tuhannen euron autoon.

    Leave a comment:


  • jasso
    vastasi
    Ihan hyvin ne sen karanteenin määräsivät ja myös vettä olisivat tarvittaessa järjestäneet paikalle. Mitään valitettavaa ei ESSoten toiminnasta ole. Äsken kävi ensihoitaja tekemässä labratestit täällä mökillä, kun vaimon kunto huononi. Sieltä soittivat ja kyselivät vointia, sekä omasta arviostamme huolimatta päättivät lähettää jonkun tarkastamaan kunnon.

    ​​​​​​Se kyllä ottaa päähän, että 1,5v jälkeen ylemällä tasolla ei viranomaisilla tunnu olevan vieläkään mitään yhteistä suunnitelmaa tai ohjeistusta alaspäin. Nyt jos päättäisin ajaa kotiin HUSin alueelle, en olisikaan enää karanteenissa? Sitten voisikin matkustaa vaikka Ouluun festareille?
    Viimeksi muokannut jasso; 29.7.2021, 22:54.

    Leave a comment:


  • hopsis
    vastasi
    Eipä siinä kovin paljon pelisilmää ole ollut sillä vastaavalla ihmiselläkään jos määrää vedettömälle mökille kahdeksi viikoksi karanteeniin ilman mitään oikeutta tai mahdollisuutta hakea elintarvikkeita tai edes juomavettä mistään. Tuo on just malliesimerkki siitä kun viranomainen katsoo putkinäöllä tasan sitä omaa vastuualuettaan eikä näe isompaa kuvaa. Tulee se vanhan kunnon "väärin sammutettu" sanonta mieleen.

    Muutenkin mielenkiintoisia tilanteita aiheuttaa maakuntarajojen yli vaikka työn vuoksi päivittäin liikkuville jos "toisella puolella" on aivan erilaiset käytännöt voimassa. Ne kärsii jotka noudattaa ohjeita, yleensä nämä on niitä ihmisiä jotka muutenkin käyttää maskia, pesee käsiä, pitää turvavälejlä. Sitten kun niitten vähemmän välittävien takia joudutaan kiristämään ruuvia niin ohjeita noudattavat kärsii taas vähän enemmän ja ne jotka ei oo ennenkään välittäneet mitään, ei jatkossakaan välitä mitään.

    Leave a comment:


  • pta
    vastasi
    Kun on noin määrätty karanteeniin ja toisaalta ei määrätty, niin saatteko karanteenin ajalta tartuntatautipäivärahaa?
    Tartuntatautipäivärahassa ei ole omavastuuaikaa, ja se korvaa täysimääräisesti työstä poissaolon, eristyksen tai karanteenin aiheuttaman ansionmenetyksen. Työntekijän päiväraha määräytyy sen palkan mukaan, jonka hän olisi saanut, jos hän olisi ollut töissä. Yrittäjän päiväraha määräytyy työstä poissaolon alkaessa voimassa olevan YEL- tai MYEL-vuosityötulon perusteella.

    Kela tarvitsee tartuntatautipäivärahan maksamista varten kunnan tai sairaanhoitopiirin tartuntataudeista vastaavan lääkärin päätöksen työstä poissaolosta, eristämisestä tai karanteenista.

    Leave a comment:


  • jasso
    vastasi
    Se on sitten 2vk motissa mökillä. Oli vähän kirjavaa ohjeet ja määräykset, mitä asetettiin. Olemme siis HUSin asiakkaita ja mökillä ESSoten alueella.

    Ensimmäinen ohje HUSin koronainfosta ensimmäisten lievien oireiden alettua vaimolle oli, että ei tarvitse pitää etäisyyttä perheen jäseniin. Ei hyödytä, joten voitte oleskella yhdessä.

    Pari päivää tästä kun tulokset tuli, niin soittivat ESSotesta, että sairastuneen tulisi pyrkiä pitämään etäisyyttä perheen jäseniin ehdottomasti.

    Sitten HUSista taas soitto epidemialääkäriltä, että minä tuplarokotettuna voin käydä kaupassa ja apteekissa, muut karanteeniin.

    Tästä tunti-pari ja ESSoten koronavastaava soitti ja määräsi kaikki karanteeniin, myös minut vaikka tuplarokotteet. En saa edes vettä hakea yöllä kylän kaupan ulkoseinän hanasta, koska siinä riski tavata joku silti ja kosken yleisiin pintoihin. Tuplarokote kun ei ole deltaan niin tehokas.

    Annoin viimeisimmälle palautetta, että toinen ohjaa toista ja toinen ihan vastaista, että aika kirjavaa on nyt ohjeistus ja määräykset. Totesivat suoraan, että HUSin alueella on vähän leväperäisemmät käytännöt ja he vielä koittavat pitää 4 aallon aisoissa tiukemmin ESSoten alueella.

    No, onnekksi on avuksi kavereita samalla mökkipaikkakunnalla, joiden kautta saatiin vettä ja lisäruokaa tontille - ja lisää terassiruuveja, niin on tekemistä :)

    Vaimon ja minun lisäksi mökillä nyt motissa toinen pariskunta myös. Vaimo oleilee toisessa mökissä ja me oireettomat toisessa. Toivottavasti pysymme oireettomina ja vaimon oireet pysyvät yhtä lievinä kuin ovat toistaiseksi olleet. Nyt oireet ovat sellainen ikävä flunssa, joka viiltää kuulemma joka niveltä ja päätä.

    Onneksi ei levitetty varmuudella ja päästäneen vähällä. Ja 1. rokote jo kaikilla ja minulla riskiryhmäläisenä 2.

    Leave a comment:


  • ^^BeBe
    vastasi
    Yksi ”alkuperäislaatuinen” lembfördeshittin pusla kesti sitten kolme vuotta. Alkuperäinen kesti 13vuotta. Noh rengas pilalla. Katsastuksessa ei huomautettavaa 3kk sitten. Puslasta pettänyt liimaus ja tukivarsi siirtynyt sentin taaksepäin.
    Ilmeisesti myös BDH koneen apparin puolen venakopan irroitus vaatisikin jakopään purkamisen. Onhan se millistä kiinni ettei mahdu nousemaan paikaltaan.
    EGR jäähdyttimen kiinnitys vasta nerokas onkin.
    Tasan viimeiset remontit tuohon autoon menossa.

    Leave a comment:


  • vV8m5
    vastasi
    Kymsoten toiminta tuossa Pietarin pallofanien testauksessa kusi kyllä urakalla, mihinkään ei oltu varauduttu. Toki nuo jalkapalloapinat vältteli testejä ja jäljittäjiä, erittäin halveksuttavaa toimintaa kaikin puolin heiltä.
    Itselläkin jo 2 piikkiä, mutta tuskin nämä auttaa uusiin variantteihin. Jossain tutkimuksissa oli että kertaalleen sairastettu virus antaa parhaimman suojan.

    Leave a comment:


  • jasso
    vastasi
    Rakennustavarojen hinnat keulii kyllä rajusti nyt. Keväällä jo kaveri, joka on rakennus/ilmanvaihtoalalla, sanoi että heille tuli Ahsellilta infoa, että nostavat LVI-kamojen sopimushintoja 30-50% piakkoin. Näkyy kyllä urakoissa kaikkialla.

    Pietarin fanimatkaajien toiminnalle ei kyllä täältäkään hirveästi sympatiaa löydy. Saati sille, että edes ulkorajoja ei jostain syystä voida hallita kunnolla. Itsellä on 1,5kk ollut jo täydet rokotetehot voimissaan, mutta vaimolla 2. rokote vasta syksymmällä. Ja nyt taisi hänellekin juuri osua delta-tartunta kohdille... Ei paljoa lämmitä omat rokotteet tässä vaiheessa, kun yskä tuntuu vieressä yltyvän vaan...

    Viimeksi muokannut jasso; 27.7.2021, 15:38.

    Leave a comment:


  • jannekk
    vastasi
    Rakennustarvikkeiden, etenkin puutavaran hinta, joka on vuodessa kaksinkertaistunut.

    Leave a comment:


  • pta
    vastasi
    Ottaa päähän nämä ylimääräiset kustannukset.
    Missään en ole nähnyt laskelmaa siitä paljonko potkupallomatkaajien Pietarin matkasta tuli yhteiskunnalle kustannuksia:
    - testit (2 kpl/turisti)
    - määrätyt karanteenit (eikö näitäkin ollut lähemmäs 1000 kpl) eli karanteeniajan palkka (osan maksoi yritykset ja osan kela)
    - jne

    + Lisäksi tämän seurannaiskustanukset, kun delta alkoi levitä Suomessa. Tämä on kertaluokkaa suurempi summa kuin nuo välittömät Suomeen paluusta aiheutuneet kustannukset.

    Leave a comment:


  • vV8m5
    vastasi
    Idiootit jalkapallofanit, huligaaneista puhumattakaan, festareilla hilluva nuoriso ym, kiitos kaikille teille urpoille että kohta on taas kaikki paikat säpissä. Kyllä minä taas niin mieleni pahoitin.
    Jotain hyvää sentään on kun kaikenmaailman uliuliartistien (hinttihuiskut, apupaskat ym) joutavat stadionikeikat siirtyy hamaan tulevaisuuteen. Tästä minä en pahoittanut mieltäni ollenkaan.

    Leave a comment:


  • TomVi
    vastasi
    Posti... Ne on pyöritellyt yhtä pakettia jo 2 viikkoa vantaalla, vaikka alv on maksettu jo ostettaessa ja nyt se on edellisen viikon aikana lajiteltu 5 kertaa samassa paikkaa uudestaan.

    Leave a comment:


  • ramp
    vastasi
    Niin on myös prätkien hinnoissa reilu koronalisä. Olisi viime syksynä pitänyt pyörä ostaa niin olisi melkein pari tonnia säästänyt.

    Leave a comment:


  • Fenrir
    vastasi
    Käytettyjen autojen hinnat pilvissä. Paitsi oman tietysti.

    Leave a comment:


  • panu
    vastasi
    Alkuperäinen kirjoittaja Kuppis Näytä viesti
    Ja koska lavamönkkäri, niin luokitellaan ilmeisesti työkoneeksi, joten ne kaikki valot on ikävä kyllä sallittuja.
    Traktoreita nuo teinien mönkkäri, niin niitä ei edes katsasteta. Ainoa joka niiden kuntoa ja varustusta valvoo (jos valvoo) on siis poliisi. Ja jos laillisia valoja käyttää väärin, niin ei valvo kukaan, koska erittäin harvoin jää ns. rysän päältä kiinni.

    Leave a comment:


  • Kuppis
    vastasi
    Vahva veikkaus on, että ei ole ollut strobot, vaan led pitkät, joita on vilkuteltu useasti peräjälkeen. Niistä nimittäin tulee strobomainen välke, kun niitä ruvetaan vilkuttelemaan. Ja leveys viittaa auton levyiseen ledbar lisävaloon. Ja koska lavamönkkäri, niin luokitellaan ilmeisesti työkoneeksi, joten ne kaikki valot on ikävä kyllä sallittuja.

    Leave a comment:


  • pta
    vastasi
    Nyt hatuttaa strobovalot autossa.

    Eilen yöllä vastaani tuli joku lavalla varustettu mopoauto/työkone/traktori vai mitä nämä alaikäisten kulkuneuvot nykyään ovatkaan. Sen valot häikäisivät pahasti ja luulin sillä olevan pitkät päällä. Odottelin hetken ja vilautin pitkiä. Huh huh mikä valotykki sieltä löytyikään. Tuo vastaantulija räväytti 3 strobovaloa päälle. Niitä oli koko vekottimen leveydeltä katolla ja ajovalojen ylä- sekä alapuolella. Kaikki vilkkuivat samaan tahtiin. Tämä oli sellainen "V*ttuuks mulle vilkuttelet. Täältä kyllä pesee" kosto, eli tuo idiootti piti noita stroboja koko kohtaamistilanteen ajan päällä.

    Tuo laukaisi välittömästi migreenin kaltaisen olotilan. Menetin terävän näkökykyini ja erotin vain hahmoja ja värejä jotka "tanssivat". Oli vaikeuksia ajaa bussipysäkille. Onneksi oli tuttu tie ja 60 rajoitus. Alkoi infernaalinen päänsärky ja voin pahoin sekä oli pakko käydä tien penkalla tekemässä inventaario vatsan sisälmyksistä. Palasin autoon haukkomaan happea ja hetken kuluttua olin kykenevä jatkamaan matkaa. Näin kirkkaan valon jälkikuvat vielä pitkään. Päänsärkyyn otin perillä 800 mg Buranan, mutta sillä ei juuri ollut vaikutusta. Aamulla särky oli onneksi poissa. Tämän jälkeen ymmärrän paremmin vaimoani, joka valittaa herkästi kaikista vilkkuvista valoista. Minulle tällainen strobovalon aiheuttama migreenikohtaus oli uusi kokemus.

    En tiennytkään, että autoihin on olemassa tuollaisia strobovaloja. Mikä ihme niiden käyttötarkoitus on? Ovatko nuo lailliset? Ainakin vaaralliset vastaantulijalle.

    Tästä opin, ettei pidä vilkutella valoja vieraille.

    Leave a comment:


  • +RISU
    vastasi
    Anteeksi vaan, jos jollekin spoileri, mutta olipa pettymys UFC264 main fight.

    Leave a comment:


  • audiq
    vastasi
    Kiitos! Se on yllättävänkin tärkeä juttu, että automerkillä on hyvä tekninen kohtalotoveri/tukiverkosto. Olen laittanut merkille, että apu löytyy viimeistään aina Audi-foorumilta, on se ongelma mikä vain. Audeilla ja Volkkareilla ajaa fiksut ihmiset.

    Kun Ford lähtee myyntiin, niin se ei lähde pelkästään sen takia, että ne on huonolaatuisia autoja, vaan ennen kaikkea sen takia, että merkillä ei ole toimivaa teknisen puolen tukiverkostoa. Onneksi meidän perheen ykkös-/pyhäkalusto on Audia ja Volkkaria :) Mutta ei tästä enempää, muuten kohta ottaa taas päähän, kun yp antaa penalttia.

    Leave a comment:


  • pta
    vastasi
    Eka googlen hitti hakusanoilla MK4 AHK codieren:
    https://mondeo-mk4.de/forum/thread/1...en-durchblick/
    ja tällainenkin, kun lisää Mondeon ja Forscanin hakuehtoihin:: https://mondeo-mk4.de/forum/thread/2...programmieren/

    Leave a comment:


  • audiq
    vastasi
    MK4 Mondeo. Esimerkiksi vetokoukun koodaus on kysymysmerkki, että toimiiko pistoke koodaamatta ja jos ei, niin miten koodaus tehdään. Kaikissa keskusteluissa mitä olen löytänyt, niin liike on asentanut koukun, niin sitä myöten mitään ohjeita ei löydy. On muitakin kysymysmerkkejä. Volkkaripuolen ohjeita voi onneksi soveltaa. Tuolla Kossusivulla ei oikein Mondeoon ollut mitään :/ Kiitos kuitenkin!

    Leave a comment:


  • TomVi
    vastasi
    Riippuu vähän fordista mutta ainakin ennen vanhaan, kun itselläkin oli taivaspaikka, niin CosworthRsClub oli the paikka, mistä sai neuvoja.

    Leave a comment:


  • audiq
    vastasi
    Ostin Fordin. Ennenkin olen laittanut merkille, että eipä löydy Fordeihin mitään korjaus-/huoltotietoa mistään. Samoja juttuja jos googlaa Volkkareihin, niin sivuja löytyy kymmenittäin. Ilmeisesti Fordit lyödään puristimeen, kun ensimmäisen kerran korjaamattoman vian takia jää leima saamatta? Ehkä yllättävääkin miten paljon fiksumman oloista tekniikkakeskustelua löytyy Audeista tai Volkkareista kuin Fordeista. - En tiedä kertooko se enemmän omistajista vai autoista?

    Leave a comment:

Working...
X