- Meni peräkärristä tukijalka taas poikki, yhden taloyhtiön pihan luudinta kesken ja joku 20tonnia sepeliä vielä levällään.
Kehannu sitä keskenkään jättää, ku sit ois taas ollu aamulla puhelimet kuumana että tollai juostenpissaten vaan tehdään niin!
Luonnollisesti ei yhtäkään sopivaa pölliä ollu hallilla jota ois voinu Aisan alle tarjota, mutta pienellä etsinnällä löytys yhden auran jäämistöstä sopiva osa pukiksi kärrille.
- Mönkkäri kipunoi:
Heti ko meni Toisaalla kehumaan että kui luotettava peli, nii sit Melkeen jäin tielle.
Tossa 03 aikaan aamusella painelin tuttua tapaa motaria pitki töihin, poistumisrampin valoissa aina mönkkäri haisee ties miltä, yliajetulta rusakolta, koiran jaskalta, kuravelliltä, mitälie nyt pakoputken päällä sitten mahtaakaan krillaantua.
Nuuskuttelin siinä valoissa että ompas jotenkin outo haju, no ei siin mitä ja huristelin työmaalle.
Nyt tuos 2030 aikaa tein lähtöä töistä, jo ekassa risteyksessä ku annoin vähän happee nii ampus putkeen oikeen reilusti (jota tuo ei koskaan aikasemmin o tehny), aattelin vaan että mahtaa olla hikka, huristelin tankkaamaan hissukseltaan ja taas risteyksessä läppää auki ja samanlaila ampus, olin notta mikäs ny.
Pari kilsaa nätisti ajelin ja toimi ok, mut aina ku anto mailaa nii poks.
Meinasin että kaippa seo pyssäytettävä tien varteen ja tutkittava, paikolteen ku kaasutteli niin kone toimi rajoittimelle asti kuten kuuluukin, kääntelin sarvia ja ei vaikutusta.
Sit tökkäsin ykkösen päälle ja mönkkäri sen johdosta vähä tärähtää, niin taas poksahti ja mittaristokin buuttas.
Nykäsin jakkaran irti, katoin että taas akkutelineen toinen siipimutteri (just männäviikolla tms oli kans toinen kateissa) lähteny horisonttiin, sit tökin sormellani akulta lähteviä kaapeleita ja rips raps sanoi sähkö!
Oli kuoret hinkkaantunu puhki plus ja miinus johdosta ja ne sätki toisiinsa.
Ei muutaku repusta nippari ja johdot niin kauvas toisistaan kun sai ja painelin takas hallille, ruuvasin plussajohdon irti.
Laiskuuttani tarvii marmoritiskille soittaa, että onks niillä valmiita piuhoja, ko ei oikee joutas ny näppäileen ja säveltään mitää omia johtoja töiden puolesta.
Niin tai näin, niin tarvii pistää pääkaapeleiden päälle johtosukkaa niin ei tuo toistu.
Ja pistää siipimuttereihin vähän loktaittia, kehtais nylokkeja panna, ko jos vastaava tilanne tulee nii ei saa äkkiä syötettyä akkua sorsille.
Jos ny hyviä puolia haetaan, niin ei 1. palanu koko pyydys, 2. ei lauvennu mihkää susirajalle, 3. ei jättäny tielle, 4. akka ei ollu töissä kun poitsu kipeenä = pääs kyydil himaan ja aamuyöllä taas töihin.
Kehannu sitä keskenkään jättää, ku sit ois taas ollu aamulla puhelimet kuumana että tollai juostenpissaten vaan tehdään niin!
Luonnollisesti ei yhtäkään sopivaa pölliä ollu hallilla jota ois voinu Aisan alle tarjota, mutta pienellä etsinnällä löytys yhden auran jäämistöstä sopiva osa pukiksi kärrille.
- Mönkkäri kipunoi:
Heti ko meni Toisaalla kehumaan että kui luotettava peli, nii sit Melkeen jäin tielle.
Tossa 03 aikaan aamusella painelin tuttua tapaa motaria pitki töihin, poistumisrampin valoissa aina mönkkäri haisee ties miltä, yliajetulta rusakolta, koiran jaskalta, kuravelliltä, mitälie nyt pakoputken päällä sitten mahtaakaan krillaantua.
Nuuskuttelin siinä valoissa että ompas jotenkin outo haju, no ei siin mitä ja huristelin työmaalle.
Nyt tuos 2030 aikaa tein lähtöä töistä, jo ekassa risteyksessä ku annoin vähän happee nii ampus putkeen oikeen reilusti (jota tuo ei koskaan aikasemmin o tehny), aattelin vaan että mahtaa olla hikka, huristelin tankkaamaan hissukseltaan ja taas risteyksessä läppää auki ja samanlaila ampus, olin notta mikäs ny.
Pari kilsaa nätisti ajelin ja toimi ok, mut aina ku anto mailaa nii poks.
Meinasin että kaippa seo pyssäytettävä tien varteen ja tutkittava, paikolteen ku kaasutteli niin kone toimi rajoittimelle asti kuten kuuluukin, kääntelin sarvia ja ei vaikutusta.
Sit tökkäsin ykkösen päälle ja mönkkäri sen johdosta vähä tärähtää, niin taas poksahti ja mittaristokin buuttas.
Nykäsin jakkaran irti, katoin että taas akkutelineen toinen siipimutteri (just männäviikolla tms oli kans toinen kateissa) lähteny horisonttiin, sit tökin sormellani akulta lähteviä kaapeleita ja rips raps sanoi sähkö!
Oli kuoret hinkkaantunu puhki plus ja miinus johdosta ja ne sätki toisiinsa.
Ei muutaku repusta nippari ja johdot niin kauvas toisistaan kun sai ja painelin takas hallille, ruuvasin plussajohdon irti.
Laiskuuttani tarvii marmoritiskille soittaa, että onks niillä valmiita piuhoja, ko ei oikee joutas ny näppäileen ja säveltään mitää omia johtoja töiden puolesta.
Niin tai näin, niin tarvii pistää pääkaapeleiden päälle johtosukkaa niin ei tuo toistu.
Ja pistää siipimuttereihin vähän loktaittia, kehtais nylokkeja panna, ko jos vastaava tilanne tulee nii ei saa äkkiä syötettyä akkua sorsille.
Jos ny hyviä puolia haetaan, niin ei 1. palanu koko pyydys, 2. ei lauvennu mihkää susirajalle, 3. ei jättäny tielle, 4. akka ei ollu töissä kun poitsu kipeenä = pääs kyydil himaan ja aamuyöllä taas töihin.
Comment