Alkuperäinen kirjoittaja Archos
Näytä viesti
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Nyt ottaa päähän!!!
Collapse
X
-
Alkuperäinen kirjoittaja Archos Näytä viesti...Ostin eilen A4 ja samana päivänä sytty abs valo, (!) valo, esp palaa välillä ja ajotietokone valittaa jarruja.
Uusi maksaa suomessa vähän yli 1600egee!!!!
Comment
-
Esim. Työpaikan pakumersussa sama juttu ja hinta-arvio veholla alennuksineen yli 2500 erkkiä.
Jossain Pohjanmaalla korjasivat about alle 300 erkin.
Kuopiossa eräällä korjaamolla osa irti ja matkahuollolla perille, päivän pari oli ja tuli takaisin.
Osa korjaamolle ja asennus purkutöineen n. 4 tuntia.
Eli ei kannata masentua, vaan kysellä paikallisia tietäjiä.
Comment
-
Joo tosiaan en siis itse aio tuota maksaa, koska ostin auton liikkeestä mikä on tuonut kyseisin auton saksasta.
Se vaan tässä kaikessa vituttaa kun ostaa auton ja odottaa että se on kunnossa kaikinpuolin ja sitten jotain tällästä tapahtuu. Hieman herättää kysymyksiä luotettavuudesta...Sitten vielä jos auto on korjaamolla viikon tai kauemmin niin menee hyvät Quattro-kelit ohi. :(
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Archos Näytä viesti...Se vaan tässä kaikessa vituttaa kun ostaa auton ja odottaa että se on kunnossa kaikinpuolin ja sitten jotain tällästä tapahtuu...
Comment
-
- 18h työpäivän perään piti kömpijä pajottaa kasaan, että pääsee aamul taas auraan. Pisti hanttiin, tuli hikikin.
- Hokasin kesken päivän, että aurasta on ratekiset paikat pettäny.
Tainnu tulla muutama pusu liikaa lisäsiipien päihin, onhan niissä toki varot mutta ei ne tommosiin ehdi mukaan.
Ja samasta kohtaa toiseltakin puolelta puhki.
- em syystä otin nokalle normaalin nivelauran, jollasella olen urani aloittanut, niin itkuhan sen kanssa tuli.
Työleveydessä toki metri pari eroa, mutta lisäsiipien puute ahdisti, ei pysty auralla ohjaamaan konetta, normiauralla tekee matoja molemmin puolin, ei saa auravallista läpi muutaku väkisin, hyppii pomppii loikkii, terien jouset 1/3 kokoset joten ne lätkii ja pätkii, yms yms.
Pari tuntia väkipakolla koitin sillä aurata, mutta nappasin siipikauhan nokkaan kiinni, vaikka ei auraukseen ole mielestäni hyvä jos verrataan lisäsiipiauraan, mutta pieksee 100-0 normin nivelauran.
- Minulle uudessa kohteessa levittelin penkkoja, kun väylät on edellisen kuskin jäljiltä jäänyt hieman kapiaksi, niin joku asukas melkeen huuti hurraata että hyvä homma, niin tämän asukkaan jutulta kun ehdin 50metriä samaa tietä, niin toinen asukas pyssäs ja manas nyt on auravallit kauheen ruman näköset jne, ja hän on asunut 20vuotta tääl ja pitäs tehdä näin ja näin.
- Justku ehdin auraan kymmenkunta risteystä ja kilsan jalkakäytävää niin kunnan minikarhu (iso valtra jossa edessä aura, alla mahaterä ja takana hiekotin) veti tieltä kaikki sonnat em alueille = koko homma uusiks.
Comment
-
Just samanlaista oli aikoinaan, toki vehkeet oli hieman erilaiset about reilu 20 vuotta sitten, mutta kumminkin.
Aina kun läpi yön ajoit ja teit kunnolla lumityöt, niin eikö p...le joku tuli aamulla valittamaan. Siinä parin tunnin yöunilla ei jaksanu edes väitellä asioista.
Kunnes eräänä päivänä päätin: nyt riitti mulle ja jätin lumensiirtotraktorin just siihenpaikkaan, nyt loppu vittuilut minulle ja lähdin kävelemään.
Kone jäi siihen ja mies meni, päivääkään en ole katunut, mutta kunnioitan vilpittömästi kaikkia, jotka näihin lumitalkoisiin työnsä puolesta joutuvat osallistumaan.
Comment
-
Hajoaa ne koneet sitten muillakin.
27.12 runttasin tosiaan perälevyn kiveen. Ja se on edelleen korjattavana. Pitänyt olla valmista jo monta kertaa. Sen verran oli pipiä saanut, että vanhasta sai mallin ja tekeillä on kokonaan uusi puskulevy. Samalla lanan runkoa vahvistetaan. Toivottavasti olisi parin viikon sisällä jo valmis. Alkaa tympimään pienen lingon kanssa leikkiminen.
Comment
-
Kyllähän se syö. Olin kyllä osannut odottaakin hajoamista, mutta pettänyt paikka oli suuri yllätys, kun akseli oli jo kertaalleen vaihdettu ja vähän aikaisemmin olin katsellut, että se oli ihan virheettömässä kunnossa. Ilmeisesti pakkanen ja normaalista poikkeavasta suunnasta tullut kunnon isku saivat akselin pettämään kerrasta.
Sen takia tuo vanha perälevy tehdään uusiksi, kun ei löytynyt uutenakaan sopivaa. Kun pitää olla kevyt, mutta kaksitoimisen nostolaitteen takia tulee rasitusta sellaisesta suunnasta, että siinä ei heppoisemmat rungot kestä. Nyt vanha runko vahvistetaan niin, että pitäisi kestää myös painaa nostolaitteella.
Onneksi kävi hyvä tuuri ja sain bensa-lingon lainaan. On tullut aikanaan se linko elvytettyä henkiin, niin oli ilmeisesti vastapalvelusta siitä hommasta. Ilman linkoa olisi kyllä näillä lumilla jo monet itkut itketty. :)
Comment
-
..keleen kuume/flunssa/yskä yhdistelmä... torstai-perjantai -välisenä yönä tais alkaa, jouduin lähtemään perjantaina puoliltapäivin pois töistä kuumeen takia.... siitä sitten nukuin noin 30h putkeen, mitä nyt välillä heräsin yskimään/juomaan... Pahimmillaan 39.5 kuume, oli melko mielenkiintoiset unet.
Nyt on esimmäinen kerta perjantain kotiinlähdön jälkeen että pystyy edes jotain tekemään... Siinä meni koko viikonlopun suunnitelmat päin seiniä.
Comment
-
Krapulapierut on pientä tähän verrattuna kun koiralta menee maha sekaisin ja se posottaa suolen tyhjäksi vaimon suosikkimatolle. Jeesus mikä käry!
Comment
-
Krapulapierut on pientä tähän verrattuna kun koiralta menee maha sekaisin ja se posottaa suolen tyhjäksi vaimon suosikkimatolle. Jeesus mikä käry!
Comment
-
Otin lattiamaton vanhuksesta pois... ja parit kuvat Ensimmäinen, toinen, kolmas ja neljäs muut olikin vielä pysyny kiinni jotenkuten!
Comment
-
- Lämpönen kausi pilas hyvät pohjat, nyt auratessa lähtee ihan holtittomia määriä lunta irti = täydet kasat täyttyy entisestään / kaikki montut yms tulee esille.
- Taloyhtiöt mistä on rahat loppu, lumia ei saada ajettua pois tontilta. Pitää vaan saada mahtumaan Jonnekkin. = joitakin satoja metrejä tullu pistettyä puskia ja sen semmosia sileiksi ku hävitelly lumia.
- Käsistä välillä katoaa tunto / puutuu, liekkö auraustunnit hetkeksi kuskilla taas täynnä. Noh, aamuyöllä taas jatketaan.Viimeksi muokannut jesi; 6.2.2011, 22:10.
Comment
-
2 ja 3 nikamaväli niskassa, sieltä kulkee hermot käsiin. Sieltä juontuu suurella todennäkösyydellä nuo ongelmat. Ennen nukkumaanmenoa kannattais pitää niskassa kylmäpussia ja alkaa ottamaan joka päivä B vitamiinia. Myös tyynyn vaihto anatomisesti muotoiltuun malliin vois kannattaa pidemmänpäälle.
Comment
-
:O
Niska on kyl ollu jäykkänä kuin käytös, joutunu useita kertoja päiväs myrkyttään niskaa ja käsiä voltareenin voiteella.
Jotai relaksantteja mulla on, muttei niitä voi oikee aurapäivinä ottaa ku lähtee taju liki hetipiti ja ei oo mitää takeita että minä päivänä ja mihin kellonlyömään herää, sen verran vahvat unet antaa.
Tarvis varmaan käydä kiroraktikolla taas.
Onhan tuo koneellinen auraus äkkiselteen aika iisin olosta hommaa, mut tärinät, iskut, toistuvat liikkeet, pitkät päivät jne omat vaivansa aiheuttaa.
Comment
-
Audi laski alleen viikonlopun aikana (paisari tyhjeni kahdessa päivässä?). Olin aatellu tota vikaa vasta keväällä alkaa tutkimaan, mutta nyt se pitää ottaa työn alle kun vauhti kerran kiihtyi. Noin tuhat kilsaa ajeli vielä viikko sitten ennenkuin piti paisari täyttää.
Muutaman kerran olen jo auton alla aiemminkin vuotokohtaa etsinyt ilman tulosta. Nyt vuotaa jo niin paljon että toivottavasti löytyy, muuten jää tahko ainakin audilla väliin. Auton alla selvät valumajäljet tai oikeastaa kolot, joten toivotaan että näkee tiputuksesta mistä vuotaa ja toivottavasti ei lohkon vesilinjasta, joka on moottoritukien kiinnikkeiden takana.
Sviduttaa vaan ahtaassa tallissa pukkien päällä tota alkaa taas duunaamaan. Auton nostamiseenkin menee jo tunti kun on niin ahdasta.
Comment
-
Perkleen kallis kirjahyllyn koriste
http://img130.imageshack.us/img130/3275/img2329qg.jpg
Comment
Comment