Jotenkin hävettää ajaa ilman takapuskuria, ei vaan voi mitään kun on maalauksessa. Meni etukäteen ennen autoa ettei maalarille tule liikaa kuormaa kerralla, kun omana aikana tekee.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Nyt ottaa päähän!!!
Collapse
X
-
Viime kesäinen päivän kokeilu ilman pakoputkea vaati jo vähän kovuutta. Kyllä keräsi katseita juu...
Löin kyllä tulille nosturilla pikahuollon hallissa ettei ihan anonyyminä tullut toimittua täälläkään.
Comment
-
Prkl, tuli aamulla Mazdan MPV takaloosteriin. Ulkoisesti ei näy paljoakaan jälkiä, mutta mitäs kaikkea tuolla on voinut mennä? Vien auton jo tänään Audi-Centeriin, katsotaan koska saa pois. Viikonloppuna tarviisiin autoa, mutta eihän sitä luultavasti silloin vielä takaisin ole saanut.
Harmittaa erityisesti mahdolliset piileväksi jäävät ongelmat, korroosioherkkyyden kasvu nyt ensisijaisesti. Rekisterikilven ympärys meni ainakin rikki yläosastaan, onkohan tuossa voinut jotain sattua takaluukun lukolle ja takalasin pesimellekin? Vetokoukku (Kovil, koukku irti) kaiketi vaikutti sen verran, että puskurissa ei näy nopealla vilkaisulla kuin naarmuja. Mitäs jos parkkitutkan anturit on ottaneet siipeensä ja alkavat tökkiä satunnaisesti? Ja mitähän on tapahtunut koukun rungon kiinnityskohdissa.
Tilannehan meni niin, että mun edessä valoissa oli kaksi autoa ja mun edellä oleva lähti liikkeelle, mutta jarrutti yhtäkkiä. Samoin minä. Se ekana oleva ei ilmeisesti ollutkaan lähtenyt tai jotain. Mazda ei sitten ehtinyt reagoida nopeaan pysäykseen.
Comment
-
Kävin näyttämässä ja Tapiolasta tuli jo laskutuslupakin. Hiukan helpottaa, mutta tilannetta tasoittaa se, että auto on sitten Marmorikorjaamolla 3-4 päivää ja kuitenkin tarve on jokapäiväinen. Sain jo tilapäisautoanomuskupongin, mutta suhtaudun valitettavan skeptisesti siihen, että hyväksyvät tarpen.
Lisävaurioita oli ainakin takaluukun verhoilun irtoaminen toisesta reunasta, ei mene painamalla takaisin, liekö jotain rikki. Samaten takaluukussa on kunnon painauma rekisterikolon oikeassa yläkulmassa, maalikin lohjennut. Puskurin sisällä kulkee vetokoukun runko, joka lie aika lailla tukevampi kuin puskurin runko ja sitä kautta vähensi ulkoisesti havaittavia vaurioita.
Mitenkähän tuolla Tapiolassa suhtaudutaan siihen, että myöhemmin tulee esille joku ongelma, joka todennäköisesti on johtunut tuosta tällistä, mutta sitä ei ole huomattu korjata nyt?
Comment
-
Jotenkin hävettää ajaa ilman takapuskuria, ei vaan voi mitään kun on maalauksessa. Meni etukäteen ennen autoa ettei maalarille tule liikaa kuormaa kerralla, kun omana aikana tekee.
Positiivinen huomio oli se, että valoissa kun seisoi niin kukaan ei tullut perseeseen kiinni samoin kehällä kun ajeli niin takana oli aina turvaväli. Pelkäsivät varmaan, että kalastelen kolareita!:D
Comment
-
ilmeisesti naapuriruudussa on harjoteltu parkkeeraamista ihan tunteella. tämänkin vasta kotia tullessa huomasin kun tavaraa autosta kannoin ulos. noh, aina ei voi voittaa.
onneksi näyttäs sentään että saa pienellä vaivalla oikastua kun ei ole terävää ruttua ainakaan näin hämärässä tutkittuna vaan painunut tasasesti koko matkalta hieman sisään ja sopivasti ollut tuo lista välissä ettei ole suoraan maalipintaa naarmuttanut.
Comment
-
Ottaa päähän nuo mustat, valottomat ja äänettömät ohjukset jotka sateisena iltana tulevat puskista suojatielle. Ei sitä mielellään ajaisi kenenkään pyöräilijän päälle, mutta jos mitään ennakkohavaintoa ei ole sellaisesta ennen suojatietä, niin ei niitä oikein pysty varomaankaan. Tumma asvaltti, pimeä maasto, vesisade ja tummat vaatteet ja pyörä ilman valoja; ei se pyöräilijä erotu sieltä pimeästä jos vauhtiakin on niin paljon kuin jaloista irti lähtee.
Pitänee vissiin asentaa volkkarin keulille suojatievalot, jotka osoittavat molemmille puolille etuviistoon niin, että havaitsee mahdolliset nopeat sivustatulijat. Ajovalot kun eivät paljon noita suojatiekamikazeja vastaan auta.
Comment
-
Ei nyt varsinaisesti ota päähän, mutta mietityttää: Salon Motonetissa en yksinkertaisesti löytänyt Satkuun oikeaa virranjakajan kantta. Auton malli, ikä ja moottori kysyttiin kolmeen otteeseen. Jokaisen tenttauksen jälkeen eteen kannettiin viispyttysen kansi, jonka halkaisija oli noin 60 mm. Onneksi tiesin, että itse Lötköttimen jakaja on noin 80-millinen, joten tällä kertaa selvittiin ilman "palauta väärä osa ja osta saamallasi kuitilla jotain muuta kivaa"-rumbaa.
Kuitenkin iso kiitos ystävälliselle henkilökunnalle, joka jaksoi minua palvella. Mutta mitä minä nyt teen? Biltemaan on pitkä matka ja marmoritiskiltä en noita osia hae: Pelkän pyörijän hinnalla saa miltei ostettua itselleen vähänkäytetyn Sitikan.
Comment
-
Mitäs jos hakisit kannen paikallisesta varaosaliikkeestä? Ainakin täällä on paikallisessa usein aivan saman hintaisia osia kuin Motonetissa, kun verrataan vastaavan laatuisia osia keskenään.
Comment
-
NAS purkki päätti sitten hajota. Alle vuoden vanha, takuunalainen, Iomega ix2. Noin 300Gt tavaraa "varmuuskopioituna" sinne. Ilman mitään ennakkoilmoitusta päätti sitten olla enään käynnistymättä.
Ja mikä on Iomegan vastaus: "Juu takuu voimas, vaihdetaan, datat voidaan kyllä pelastaa, hinta sille ainakin 500€"....
Onneksi saan kyllä itse pelastettua *nix pohjaiselta levyltä datat... mutta se jumppa ja ajan kulutus mitä tuo projekti vie.....
Nyt ottaa päähän, siis lisää olutta....
ps. Varoituksen sana: ÄLKÄÄ ostako Iomega ix2 NAS asemaa, erittäin hidas ja näköjään en ole ainoa mille on tullut sama ongelma.
ps2. Kohta on halvalla myynnissä Iomega ix2 ;)
Comment
-
Hannu, vakuutusyhtiöön tanakka perustelu sisään, että tarviit autoa TÖISSÄ päivittäin ja ajoa tulee viikossa ainakin 50-100km. Ainakin mulla meni läpi (Pohjolassa) ihan puhelimitse, ilman että piti jälkeenpäin täytellä mitään lappusia. Sitten saman puhelun aikana tuli vielä ilmi, että kun mulla on kerran keskeytysturva tuossa mun kaskossa, niin siitä maksetaan se 6% osuus, joka muuten olisi omavastuu vuokra-auton käytöstä ja luonnollisesti ilman bonusmenetystä.
Heti puhelun jälkeen tuli vielä tekstari, jota näyttämällä Europcarin tiskillä kaveri totesi, että tää maksupolitiikka on sun osata tässä, palauta avaimet, kun saat oman autosi takaisin. Neljältä päivältä Polollla ajelu olis muuten maksanut risat 11 euroa + bensat. Pohjolalle pisteet tällä kertaa...
Comment
-
Tyhjennettiin isän kanssa entisen taloni pihavajaa, kalustona pitkä Transportteri Syncro vuodelta -95. Pihaan peruuttaessa pomppasi pakki pois päältä. Vaihdetta sisään ja pihaan.
Kuorma päälle ja pihasta pois. Ykkönen pomppasi pois päältä. Vaihdetta uudestaan sisään ja meno jatkui, kunnes vaihteisto-öljyn katku alkoi tunkeutua ohjaamoon. Pysähdys bussi-pysäkille ja kurkistus konepellin sekä auton alle. Komea noro sieltä valui öljyä tien pintaan.
Kiroilua ja paikallaan pomppimista muutama minuutti. Soitto hinurille ja auto pois paikalta lavetilla.
Syö miestä, ihan oikeesti. Ja vielä aamulla seitsemäksi töihin. Ei voi vetää edes v*tutus kännejä!
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja kapaz Näytä viestino odottavan aika on pitkä;)
Comment
Comment