"Kaikkien aikojen moottori", ainakin neuvostoliittolaisissa panssarivaunuissa. Herättää yhden kysymyksen, miksi käytetään eri iskunpituutta sylinteriryhmissä? Toisessa 180mm, toisessa 186mm. V12 moottori kyseessä. https://en.wikipedia.org/wiki/Kharkiv_model_V-2
Toki Neuvostoliitosta ja ajalta ennen toista maailmansotaa mutta jäi vaivaamaan mieltä. Honda on patentoinut "samankaltaisen" moottorin (http://www.roadandtrack.com/new-cars...-displacement/) mutta tuskin samasta syystä. Eiköhän Honda aja takaa sylinterien lepuutusta ja polttoaineen säästö ei varmaan ollut priona 1930-luvun Neuvostoliitossa...
Toki Neuvostoliitosta ja ajalta ennen toista maailmansotaa mutta jäi vaivaamaan mieltä. Honda on patentoinut "samankaltaisen" moottorin (http://www.roadandtrack.com/new-cars...-displacement/) mutta tuskin samasta syystä. Eiköhän Honda aja takaa sylinterien lepuutusta ja polttoaineen säästö ei varmaan ollut priona 1930-luvun Neuvostoliitossa...
Comment