Missäs navissa on reitillä käytettyjen nopeuksien tallennus?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Mikä navi kannattaa ostaa?
Collapse
X
-
Tekniikan Maailma ainakin arvosti 140€ hintaista TomTom One'ia aika kovin. Sai selvästi parhaat pisteet. Karttoja tuossa hintaluokassa saa varmasti ostaa lisää, jos etelän ladut haluaa.
Alkaa olla käypäiset navit sellaisissa hinnoissa, että alkaa itselläkin olla osto mielessä ja tekee jo mieli unohtaa puhelimella kikkailu. Toinen mielenkiintoinen olisi 90€ hintainen Hakkapeliitta. Kokemuksia siitä?
Comment
-
Mitä itse olen noita halvempia navigaattoreita käyttänyt niin TomTom ja Garmin pesee muut merkit aika mennen tullen käytettävyydessä. Esimerkiksi Nokian navigaattori oli loppujen lopuksi todella monimutkainen käyttää ja sekoili pariin otteeseen Saksan reissulla aika pahasti. Puhelinnavit ovatkin sitten aivan oma lukunsa. On useampaan otteeseen meinannut N95 lentää auton ikkunasta kun olen sillä yrittänyt perille löytää!
Itsellä on nyt jonkun aikaa ollut Navigon 8110 ja ainakin tähän saakka kokemukset ovat olleet positiivisia. Löysi perille Kuopion miittiinkin :) 2Gt vakiomuistikortti ei tosin taida mahdollistaa karttojen päivitystä, sillä kartat vievät ~1,8Gt ja laite ei käsittääkseni osaa poistaa vanhoja karttoja ennen uusien asennusta. Tällä hetkellä kartat ovat Q2 2008, mutta Q3 2009 olisi jo saatavilla eli ei se kai auta kuin lähteä 4Gt muistikortti hakemaan.
Comment
-
E71:ssä minulla on Nokian navigointi ja toimii vähintäänkin riittävän hyvin satunnaiseen käyttöön. Huomasin että en enää käyttänyt auton navigaattoria (Route66 Chicago 6000) kun tähän on osoite nopeampi syöttää ja laite on aina mukana sekä päällä. N95:n navi oli täysi lelu tähän E71:n versioon verrattuna.
Comment
-
-
Tänään se saapui, ja tyytyväinen olen!
Virtajohtoa ei ollut jostain syystä ollenkaan, ja ilmoituksessa oli kyllä maininta, että on!
Joku on ilmeisesti matkanvarrella tarvinnu sitä :)
Onneksi oli itellä johto mikä sattui sopimaan tuohon!
Alkuviikosta viimeistään saakin tehdä reklamaatioo...
Comment
-
Itse hommasin tuon 90 euron Hakkapeliitan (nimi on nykyään Photonav).
Ihan ok hintaisekseen mutta siinä on yksi erittäin ärsyttävä piirre:
Ajo-ohjeet menevät väärässä järjestyksessä, esimerkiksi ohje sanoo:
"Käänny vasemmalle" *tauko* "300 metrin päästä"
vaikka tietenkin sen pitäisi olla:
"300 metrin päästä" *tauko* "Käänny vasemmalle"
Mahtaakohan mikään muu navi toimia näin hölmösti? Ihmettelen kovasti ettei TM:n vertailussa sanota tästä mitään.
Comment
-
Jos muilla klubilaisilla on Navigonin 8110, niin nyt siihen sais Navigonilta softa-päivityksen 8310:iin. Näiden kahden laitteen välillä on raudassa erona vain muistikortin koko. 8310 vaatii 4Gt:n kortin kaikille Euroopan kartoille.
Asensin siten että formatoin nopean 4Gt:n SD-kortin, kopioin vanhan varmistuksen datat kortille, päivitin softan 8310:iin ja päivitin Q2-kartat. Lopuksi tietysti uusi varmistus Freshillä.
Nyt enää tarvii kopioida suosikit, reitit ja ajopäiväkirja sekä asentaa MioPocket uudestaan (leffojen katselua jne. varten).
Pikaisen kokeilun jälkeen ei voi kuin kehua uutta softaa. Tuossa käyttäjä voi ilmoittaa puuttuvista katunumeroista ja nopeuskameroista. Suosikit näkyy kartalla nimettyinä lippuina ja POI-kohteita/kategorioita on valmiina enemmän.
Comment
-
-
Perehdyin myös tuohon 8110:aan ja vaikuttaa järkevältä laitteelta. Luin juuri TM:n vertailutestin viime vuoden puolelta, Tompan ja Mio 370:n kanssa kilpaili tasavertaisesti vertailun voitosta. Itselläni on tuo Mio, ei ihan huono laite sekään. Navigonia moitittiin hitaudesta, liekö iso ongelma?
Siitä ei taida puuttua juuri mitään tärkeää ominaisuutta. Kun on tottunut käyttämään navia nopeusmittarina, itseäni kiinnostaa, näkyykö nopeuslukema päänäytössä? Onko bletooth HF mitenkä toimiva, tuossahan puheäänen käsittääkseni saa kuulumaan autoradion kautta.
Comment
-
Asennapa siihen kameratolppa-POI:t, niin se ei osaa seurata tietä edes kamerattomalla pätkällä.
Sen olen kyllä huomannut että ihan aavistuksen tahmasemmaksi meni tuo käyttö kun latasin netistä kalapaikkoja POI:ksi (450 koskea). Ei ilmeisesti tosiaan osaa nykyisellään kovin suurta määrää hanskata nuita merkintöjä...
Comment
-
Nokia Maps 3.0:n voi ladata jo nyt (melko lopullisena) betaversiona:
http://betalabs.nokia.com/betas/view...-with-ovi-maps
Maps 2.0-version lisenssi käy.
Ja pentele varoittelee nopeusrajoitusten liberaalista tulkinnasta automaattisesti :)
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja ommiK Näytä viestiNokia Maps 3.0:n voi ladata jo nyt (melko lopullisena) betaversiona:
http://betalabs.nokia.com/betas/view...-with-ovi-maps
Maps 2.0-version lisenssi käy.
Ja pentele varoittelee nopeusrajoitusten liberaalista tulkinnasta automaattisesti :)
Comment
-
No nythän toi virallinenkin versio 3.0 tuli tänään ulos:
http://europe.nokia.com/explore-services/maps
Comment
-
Eilen verkkokaupan mainoslehdessä oli PhotoNav 4.3" tarjolla hintaan 45.40? toimituskuluineen. Meni nyt sitten heti eilen tilaukseen, saa nähdä mikä tuo sitten on. Joskus aikaisemminkin katellut noita, kun vielä HakkapeliittaGPS nimellä markkinoivat, mutta nyt tuo hinta oli jo sellainen ettei voinut vastustaa kiusausta.
Paljon on haukuttu, mutta katsotaan miltä se tuntuu käytössä. Koitan muistaa kirjoitell kokemuksia jahka saan sen käsiin.
Comment
-
Toivottavasti ei ole samaa tasoa kuin Nokian halvimmat puhelimet: rouva erehtyi ostamaan vime viikolla Nokian 5030 -mallin ja katuu nyt katkerasti ostostaan. Puhelin on hyvin riisuttu ja mikä pahinta, näppäimet ovat niin jäykkiä, että sormet kipeytyvät jo yhdestä tekstiviestistä.
Comment
-
Itselläni on tuo vanhempi hakkapeliitta käytössä ja olen siihen pääosin ollut tyytyväinen. Ainoa kiusallinen ominaisuus on se, että kaupunki/kunta on pakko syöttää ennen kadunnimeä. Aiheuttaa joskus hankaluuksia jos katu sattuu olemaan rajaseudulla. Ja saahan tuossa ajettua muitakin navisoftia jos ei vakiosta tykkää.
Comment
Comment