Volvo Penta SP250 vetolaite pitäisi saada veneen perästä pois. Veneellä on ajettu merellä ja sen jälkeen se on seissyt yli 10 vuotta taivasalla. Muutaman pienemmän pultin sain auki usean tunnin taistelun jälkeen ja niissäkin oli kierreosuus täynnä alumiinista syöpynyttä jauhoa.
Ongelmaa tuottaa nyt vetolaitteen sivuilla olevat noin 60mm x 30mm kokoiset niveltapit, joissa ei ole edes kierrettä. Sain tappien lukituspultit auki, joten nyt niiden pitäisi tulla vain vetämällä ulos. Tapissa ei kuitenkaan ole kantaa ollenkaan, ainoastaan tasapäämeisselin mentävä ura.
Iskumeisseli ei sano mitään. Muutaman ison mutterin hitsasin tapin päähän normi langalla, koska rosterilankaa ei ole. Vaikka puolen metrin varrella kestää kaksin käsin vääntää mutterista, ei tappi hievahdakaan, vaan hitsaussauma pettää ensin.
Tapin takaa ei pääse lyömään ainakaan kohtisuorasti. CRC:llä ja lämmöllä ei tunnu olevan juurikaan vaikutusta asian suhteen. Onko foorumilaisilla jotain kotikonsteja tiedossa millä tuollaisia syöpyneitä alumiini-rosteri pareja saisi auki?
Ongelmaa tuottaa nyt vetolaitteen sivuilla olevat noin 60mm x 30mm kokoiset niveltapit, joissa ei ole edes kierrettä. Sain tappien lukituspultit auki, joten nyt niiden pitäisi tulla vain vetämällä ulos. Tapissa ei kuitenkaan ole kantaa ollenkaan, ainoastaan tasapäämeisselin mentävä ura.
Iskumeisseli ei sano mitään. Muutaman ison mutterin hitsasin tapin päähän normi langalla, koska rosterilankaa ei ole. Vaikka puolen metrin varrella kestää kaksin käsin vääntää mutterista, ei tappi hievahdakaan, vaan hitsaussauma pettää ensin.
Tapin takaa ei pääse lyömään ainakaan kohtisuorasti. CRC:llä ja lämmöllä ei tunnu olevan juurikaan vaikutusta asian suhteen. Onko foorumilaisilla jotain kotikonsteja tiedossa millä tuollaisia syöpyneitä alumiini-rosteri pareja saisi auki?
Comment