Ok, eli ilmeisesti ihan normaalia sitten ja kärry oli nyt nimenomaan vielä tyhjä.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Peräkärrysuosituksia pientaloremontoijalle...?
Collapse
X
-
Kyllä nuo kopit pirusti hanttiin laittaa. Mersun (-04 270cdi) kulutus nousi maantiellä 6,2 litrasta 9,8 litraan Tre-Kuopio-Tre reissulla, suurinpiirtein liikennesääntöjä noudattamalla. Tosin kaappi oli aika piukassa, painoa oli kyydissä varmasti lähemmäs 400kg. Ja kärry oli aisapoikien 1500x3000 lavalla oleva, 400mm laidoilla ja tuollaisella reilun metrin kuomulla varustettu jarruton yksiakselinen.
Comment
-
http://www.nettivaraosa.com/kuljetus...ritys=kalkomet Harkinnassa hommata jossakin vaiheessa tuollainen. Onko kellään kokemuksia?
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja RS2 Näytä viestihttp://www.nettivaraosa.com/kuljetus...ritys=kalkomet Harkinnassa hommata jossakin vaiheessa tuollainen. Onko kellään kokemuksia?
Comment
-
Asiaa sivuten: onko kellään uutta Te-Ho kärryä jossa on tuo ominaisuus, että saa etulaidan avattua kuomu paikallaan? Meillä on tuo vanhempi ja kiinnostaisi onko tuohon tehty muutakuin nuo loveukset etulaitaan ja sen hahloon.
http://www.te-ho.net/index.php?optio...d=25&Itemid=68
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Maxpres Näytä viestiPaljonkos porukalla nousee kulutus tuollaisella kuomukärryllä? Mietin vain onko ihan normaalia, että ilman kärryä (A4 2.0TQ) talvirajoituksilla kulutus 6.8 ja kärryn kanssa 9.4. Kärry on Majavan 3.5m pitkä kuomullinen ja ajonopeus noin 83km/h gepsin mukaan.Viimeksi muokannut audiq; 18.3.2013, 18:21.
Comment
-
En halua hehkuttaa tai mainostaa. :) Oon töissä paikallisessa rautakaupassa ja meillä on Juncarin Jc kärryjä myytävänä. Itse oon testannu kahta niistä ja ovat kyllä hyviä. Ihan laadukkaan oloisia. "Pikkusella" yli kuormallakin tulee kyllä tosi hienosti perässä... :)
Muista kärryistä, Farmi on kyllä hyvä merkki.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja RS2 Näytä viestiKiitos tarjouksesta. Pidänpä mielessä. Te-Hon kärrykin on ihan asillisen oloinen kampe.
Comment
-
Kuus vuotta palvellut Aku 275x140 vaihtui tänään paku-trailer pt-3000. Tuli sellainen tarjous puol vuotta vanhasta että eipä tuota voinut ohittaakkan. En tiedä mihin suurempaa olisin tarvinnut, mutta mahtuupahan se tossa pihalla olemaan. Plussana vaneerilla vahvistettu takalaita ettei tarvata erillisiä ajoramppeja.
Comment
-
Onko Jaxalin kuomuista kokemusta?
Alle viisi vuotta vanha Terhin kuomu naksahti halki nostettaessa. Terhitec olisi halunnut korjaustarvikkeista, muovinpalasta, ja veneliikkeessä 30e maksavasta korjaustökötistä lähes 200e ja ne olisi pitänyt hakea vielä Helsingistä asti, koska eivät asioi suoraan yksityisasiakkaiden kanssa, joten postitus ei onnistu. Koska kuomu hellässä käsittelyssä hajosi, niin kuomu ei tulisi edes korjattuna kestämään.
Kärry kuomun alla on 5032 sarjan Majava, 150 x 326 cm.
Comment
-
http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...d.php?p=975583
Tuollahan olikin kuomukeskustelua erikseen. Ja Jaxalin kuomuista siellä juttua. Ei ihan ongelmattomalta tunnu Jaxalkaan. Siellä oli mainittu Jaxalin nihkeästä suhtautumisesta hajonneeseen kuomuun, joka oli 2kk "yli-ikäinen" mennäkseen takuuseen. Ei taida vaihtamalla parantua, mutta ehkä vaihtelu virkistäisi.
Comment
-
Käytetyistä hyväkuntoisista kevytperävaunuista taidetaan maksaa aika hyvin verrattuna uuden kärryn hintaan. Onko joku täällä pyörittänyt noiden kanssa kärryrulettia niin että ostetaan uusi kärry, pidetään 1-x vuotta, kaupasta uusi tilaten ja vanha pois myyden ja sama uusiksi parin vuoden päästä. Joku sanoi että jos vuoden vanhan kärryn myy pois niin saattaa saada 150-200e vähemmän kuin mitä uusi maksaa.
Mietin tässä sitä että jos pitää uutena hankittua vaunua tarpeeksi kauan niin jossain vaiheessa alkaa tulla kustannuksia/huoltotarpeita: ensiasennusrenkaat hapristuu (nämä on joissain aika huonoa laatua), sähköongelmia, riskit kuomun rikkoutumiseen kasvaa jne.
Nyt mulla on kohta kolme vuotta täyttävä Respo Jaxalin kuomulla. Toistaiseksi ei ole tarvinnut tehdä mitään huoltotoimenpiteitä enkä oikein haluaisi jatkossakaan tehdä, niin mietin että missähän iässä tällainen kannattaisi laittaa kiertoon.Viimeksi muokannut peiponen; 26.1.2022, 22:38.
Comment
-
Viime syyskuussa möin 14 vuotta vanhan Aku 265L -vaunun 900 euron hintaan. Uutena maksoin siitä 700€.
Olin siihen kuomun hankkinut noin kuusi vuotta sitten, sen hinta oli noin 600€. Mielestäni ihan ok hinnan sain vanhasta vaunusta.
Tilalle tuli JJ-Trailerin 3300/35 Pro telillä ja kuomulla. Kärri maksoi melkein kotiovelle toimitettuna 2550€. Mielestäni kilpailukykyinen hinta.
Laskin, että toisesta akselista kannatti maksaa, eikä se vienyt kovin paljoa kantavuutta.
https://www.jtmotors.fi/3300pro-teli-35
Comment
-
Parikymmentä vuotta kokemusta TEHO-peräkärryistä, eikä valittamista. Jotkut parjaa pulttiliitoksia ja kumijousiakselia. Molemmista löytyy hyviä ja huonoja. TEHOssa ei ainakaan liitokset löysty, joten en näe syytä miksei voi olla pulttiliitoksillakin kasattu. Pohja tukeva, oliko 24mm vesivaneri. Kumijousiakseli ALCO, jota käytetään mm. asuntovaunuissa. Kärry tulee pehmeästi tyhjänä perässä ja kantaa hyvin kuormaa, ainakin niillä kuormilla mitä kehtaa jarruttomaan lastata. Kumijousi akseleita on myös niitä susimalleja, ja ne erottaa yleensä siitä, että akselin poikkileikkaus on neliskanttinen, ALCOssa "ovaali". Olen aikanaan yhteen vanhaan Jullikkaan vaihtanut surkean BPW-kumijousiakselin paikalle ALCOn ja siitä tuli oikein mainio kärri. Nykyinen TEHO on jo ylittänyt kymmenen vuoden iän. Kesällä uusin renkaat ennakkoon, kustannus oli uusilla vanteilla n.120€. Parikertaa vuodessa pesu, kun sattuu olemaan kotipihassa, muuten säilytys mökillä pihalla. Kärry pysynyt ruosteettomana tällaisella käytöllä/hoidolla. Itse en ole telistä havainnut oikein hyötyjä jos kyseessä jarruton kärri, ellei sitten haluta vedellä selkeästi laittomia kuormia. Sallituilla kuormilla, toimivalla jousituksella yksiakselinenkin tulee ilman mitään ylimääräisiä ohjelmia perässä. Teli hankaloittaa turhaan, ainakin yksin käsipelillä kärriä pyöritellessä huonolla alustalla.
https://www.te-ho.net/
Comment
-
Täällä kanssa Te-Ho (3m lava, 30cm laidan korkeus) ollut varmaan n. 13 vuotta ja ihan tyytyväinen ollut. Raksaukseen oli hyvä kärry koska lavan sisään menee esim. Gyproc-levyt heittämällä (lenkkien väli > 120cm ja lavan sisäpituus sen 300cm). Reilun pituisesta lavasta on hyötyä myös puutavaran kuskauksessa, koska sehän on max n. 5 metristä jolloin nipun etupään voi ylittää lähelle koukkua, eikä tule niin paljon enää (< 1m) sitä takaylitystä. Tuossa tapauksessa tietysti etu- ja takalaita kannattaa irroittaa jo ennalta.
Uusittu ei ole muuta kuin 1 rengas vanteineen (toinenkin on piakkoin aikomus), lakkasi muuten pompotus 100km/h nopeudessa, eli orggis oli epätaspainossa, taikka soikea.
Normaaleja äärivaloja ja pistoke on myös uusittu. Vanerin uusinta tulee olemaan isoin kulu, sehän taitaa olla yli 30mm paksua, koska on tosiaan myös kantava runko tässä.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja andre_ Näytä viestiAsiaa sivuten: onko kellään uutta Te-Ho kärryä jossa on tuo ominaisuus, että saa etulaidan avattua kuomu paikallaan? Meillä on tuo vanhempi ja kiinnostaisi onko tuohon tehty muutakuin nuo loveukset etulaitaan ja sen hahloon.
http://www.te-ho.net/index.php?optio...d=25&Itemid=68
Meillä on kippaava kärry jossa tupla-aisalla tehty tuo kippaus, siinä taitaa olla kippi-aisan kiinnitysakseli sen verran väljä että joutuu todella paljon käyttämään voimaa että saa kipin lukittua. Senkin on kärryvalmistaja patentoinut, alkaa aika näyttämään tuonkin toimivuuden. Myös kun on about kaikki tehty pellistä pokkaamalla niin on teräviä reunoja aika paljon.
Hyvin on kyllä toiminut ~17v, alkais olemaan takavalot päivitystä vaikka ja 13-pinninen pistoke niin saisi peruutusvalon kärryyn.
Comment
Comment